Luottokortit

Liittynyt
03.06.2021
Viestejä
51
Crypto.com Visa Card debitillä maksaessa verkko-ostoksia ei ole varmaankaan "ostoturvaa", jolloin luotonantaja on yhteisvastuussa myyjän sopimusrikkomuksesta silloin, kun tuote tai palvelu on maksettu credit puolelta?

edit.
nähtävästi disputen kanssa ei ole merkitystä onko debit vai credit puolelta maksettu ostos.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.

bank norwegian on ollut minulla vuosia, mutta en saanut nostettua luottorajaa haluamaani 5000 euroon :(
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.

bank norwegian on ollut minulla vuosia, mutta en saanut nostettua luottorajaa haluamaani 5000 euroon :(
BN 8
Komplett 8
S visa 8
Stockmann MC 8
K plussa MC 6
Toinen S visa 4
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
BN 8
Komplett 8
S visa 8
Stockmann MC 8
K plussa MC 6
Toinen S visa 4
Miten voi olla kaksi s-visaa?

S-pankin mukaan voi olla vaan 1 luotollinen.


Ja voitko vielä ystävällisesti vastata, saitko nuo kaikki noilla rajoilla, ilman erillisiä luottorajan korotuksia? Kiitos paljon
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Miten voi olla kaksi s-visaa?

Ja voitko vielä ystävällisesti vastata, saitko nuo kaikki noilla rajoilla, ilman erillisiä luottorajan korotuksia? Kiitos paljon
Validi kysymys. Toinen S Visa on puolison Visan rinnakkaiskortti, jossa hän pääkäyttäjä.

Komplett kortin sain aivan hiljattain, muut kortit ovat olleet jo vuosia.

K plussassa oli mielestäni alunperin 5 ja sain joskus vuosia sitten korotuksen kun hain sitä. Kaikissa muissa on alkuperäinen luottoraja edelleen vaikka olen korotustakin koittanut saada.

En ole keskittänyt asiointia erityisen voimakkaasti mihinkään pankkiin ja se on käsitykseni mukaan se syy miksi yli kasin ei ole mistään irronnut.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.

bank norwegian on ollut minulla vuosia, mutta en saanut nostettua luottorajaa haluamaani 5000 euroon :(
Kompletissa 3 ja bank norwegianilla 5.

Komplett luottoraja on ihan arpapohjainen minkä saat (ei varmaan oikeasti mutta tuntuu).
 

ykii

Lizard of Oz
Liittynyt
16.07.2017
Viestejä
676
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.

bank norwegian on ollut minulla vuosia, mutta en saanut nostettua luottorajaa haluamaani 5000 euroon :(
Komplett 3000e (ei korotettu, koska se vaatii uuden kortin)
Bank Norwegian 8000e (korotettu, muistaakseni oli lähdössä 3000e -> 5000e -> 8000e)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Kompletissa 3 ja bank norwegianilla 5.

Komplett luottoraja on ihan arpapohjainen minkä saat (ei varmaan oikeasti mutta tuntuu).
Kyllä se vähän siltä arvalta tuntuu jos samoilla tiedoilla ja samana päivänä laitan bn ja siihen 8,5k ja komplettiin 2k.

Onko joku ollut komplettin aspaan yhteydessä noista kortin kuoletuksista ja korotuksista? Toki jos on pitkää historiaa ja koskaan ole korkoja maksanut niin ei niitä varmaan hirveästi kiinnosta sellaset asiakkaat jotka lypsää vaan cashbäkkejä.
 
Liittynyt
03.06.2021
Viestejä
51
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.

bank norwegian on ollut minulla vuosia, mutta en saanut nostettua luottorajaa haluamaani 5000 euroon :(
Komplett 6.5k
Norwegian 7k

Ollut alusta alkaen, ja en ole nähnyt vielä tarpeelliseksi korotella.
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 490
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?

komplet vihdoin myönsi kortin minulle muta vain 1000 euron rajalla. tuota ei voi nostaa lopettamatta korttia ja hakemalla uudestaan, todella surkea systeemi. miten voi olla näin herran vuonna 2022.
Norski kympin
Ässä kympin
Nordea kympin
Komplett tonnin

Kaikissa muissa korteissa olen luottorajaa nostanut pariin-kolmeen kertaan että saanut ton kymppitonnin.

Kompletissa kaikki on toteutettu huonommin jos vertaa Norskiin.. Sovellus keskinkertainen, ei saa e-laskua, luottorajaa ei pysty nostamaan, ei pysty reklamoimaan vääriä veloituksia sovelluksessa vaan pitää tulostaa pdf ja lähettää se niille jne.

Cashback on vaan parempi joten se on pääkorttina..
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Norski kympin
Ässä kympin
Nordea kympin
Komplett tonnin

Kaikissa muissa korteissa olen luottorajaa nostanut pariin-kolmeen kertaan että saanut ton kymppitonnin.

Kompletissa kaikki on toteutettu huonommin jos vertaa Norskiin.. Sovellus keskinkertainen, ei saa e-laskua, luottorajaa ei pysty nostamaan, ei pysty reklamoimaan vääriä veloituksia sovelluksessa vaan pitää tulostaa pdf ja lähettää se niille jne.

Cashback on vaan parempi joten se on pääkorttina..
Kaikesta huolimatta Komplett pääkorttina, kuin myös itselläkin. Vaikea muuta päätellä kuin, että ylivoimaisen hyvä kortti tällä hetkellä :o)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Norski kympin
Ässä kympin
Nordea kympin
Komplett tonnin

Kaikissa muissa korteissa olen luottorajaa nostanut pariin-kolmeen kertaan että saanut ton kymppitonnin.

Kompletissa kaikki on toteutettu huonommin jos vertaa Norskiin.. Sovellus keskinkertainen, ei saa e-laskua, luottorajaa ei pysty nostamaan, ei pysty reklamoimaan vääriä veloituksia sovelluksessa vaan pitää tulostaa pdf ja lähettää se niille jne.

Cashback on vaan parempi joten se on pääkorttina..
LoL tonni :rofl:

Siirrätkö rahaa sinne etukäteen jos isompaa hankittvaa?
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
LoL tonni :rofl:

Siirrätkö rahaa sinne etukäteen jos isompaa hankittvaa?
Ero on iso, toki on pienempi riski myöntää ostokäyttäytätymisen osalta tutulle asiakkaalle isompaa rajaa pikku hiljaa.

Voi olla niinkin, että esimerkiksi BN kortin tai jonkin muun kortin luottorajan nostosta ei ole kauaa aikaa. Komplett saa tietoonsa ainakin BN kortin luottorajan ja joitain muitakin tietoja.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
joo tonnin raja on naurettava, jos aikuiselle ihmiselle annetaan noin pieni.

s-pankki on ollut mun kanssa tiukka myös, ei tunnu helposti irtoovan

joo komplett ja bank norwegian on mukana asiakastiedon positiivisessä kulutusluottojen kyselyjärjestelmässä, näkevät myös järjestelmässä mukana olevien luottkorttien luottorajat, käytetyn luoton, kuukausittain maksettavat määrät, luottojen myöntäpäivät jne
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 490
LoL tonni :rofl:

Siirrätkö rahaa sinne etukäteen jos isompaa hankittvaa?
Harvoin tulee ostettua mitään yli tonnin hintaista kortilla, mutta pakko siirtää jos haluaa tuolla maksaa. Ja luottorajaa ei saa edes korotettua muuten kuin irtisanomalla kortin ja hakemalla uuden. Sitä en viitsi tehdä, pelkona etten saa uutta korttia ollenkaan. Kompletille kun olen huono asiakas. Maksan aina laskut ajoissa, enkä ole firmalle maksanut senttiäkään korkoa.. Cashbackkiä sieltä olen nostanut 100-200€/vuosi..
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 490
Ero on iso, toki on pienempi riski myöntää ostokäyttäytätymisen osalta tutulle asiakkaalle isompaa rajaa pikku hiljaa.

Voi olla niinkin, että esimerkiksi BN kortin tai jonkin muun kortin luottorajan nostosta ei ole kauaa aikaa. Komplett saa tietoonsa ainakin BN kortin luottorajan ja joitain muitakin tietoja.
Komplett ei nosta luottorajaa kerran myönnetystä. Ainoa keino on irtisanoa kortti ja tehdä uusi arvontahakemus..
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Komplett ei nosta luottorajaa kerran myönnetystä. Ainoa keino on irtisanoa kortti ja tehdä uusi arvontahakemus..
Juu, mutta voi se olla ettei niihin muihinkaan kortteihin kymppiä olisi saatavana jos nykyisillä tiedoilla hakisit. Ei tämä tietenkään selitä kymmenkertaista eroa, mutta ehkä osan.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
37
hei, paljonko teilä on bank norwegianin ja kompletin luottorajat?
BN 10
Komplett 1,5
K-Plussa Maksuaika 2, Nordea Gold 10

Joskus jos innostuu niin täytyy siirtää etukäteen Komplettille katetta, harvemmin kuitenkin. Halutessaan voi kikkailla Curven kanssa niin, että laitat ison heräteostoksen suuriluottoiselle kortille, laitat rahat siirtymään Komplettille ja kun kortin saldo on päivittynyt, siirrä ostos Curvella Komplettin kortille.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Ruutuässä aivan solmussa korttien kanssa.

Tein aiemmin rahasiirron:
1) 250EUR Revolut tilille käyttäen Google Payta. Google Payssä korttina Curve ja Curvessa korttina Komplett MC, jolta veloitettiin siirretty summa eli 250EUR.

Äskettäin tein rahasiirron:
2) 10 EUR Revolut tilille "suoraan" Curve kortilta ja Curvessa korttina Komplett MC, jolta veloitettiin siirretty summa 10EUR + 0,13EUR palkkiota eli 10,13EUR.

Mitä tästä opimme? Kannattaa käyttää mahdollisimman pitkää maksuketjua, niin ei mene palkkiota. :rofl:

Eli Revolut tilille siirrot Google Payn kautta, ei suoraan toiselta kortilta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Ruutuässä aivan solmussa korttien kanssa.

Tein aiemmin rahasiirron:
1) 250EUR Revolut tilille käyttäen Google Payta. Google Payssä korttina Curve ja Curvessa korttina Komplett MC, jolta veloitettiin siirretty summa eli 250EUR.

Äskettäin tein rahasiirron:
2) 10 EUR Revolut tilille "suoraan" Curve kortilta ja Curvessa korttina Komplett MC, jolta veloitettiin siirretty summa 10EUR + 0,13EUR palkkiota eli 10,13EUR.

Mitä tästä opimme? Kannattaa käyttää mahdollisimman pitkää maksuketjua, niin ei mene palkkiota. :rofl:

Eli Revolut tilille siirrot Google Payn kautta, ei suoraan toiselta kortilta.
Tai sitten voi lukea Revolutin tuesta että milloin ne veloittaa maksun. Nehän näkee vain sen ensimmäisen tason tuosta sun ketjusta, eikä se pitkä ketju siellä takana vaikuta asiaan.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Tai sitten voi lukea Revolutin tuesta että milloin ne veloittaa maksun. Nehän näkee vain sen ensimmäisen tason tuosta sun ketjusta, eikä se pitkä ketju siellä takana vaikuta asiaan.
No juu, myönnettävähän se on. En itse ole lukenut Revolut, Google Play, Curve ja Komplett ehtoja kohta kohdalta läpi.

Ajattelin tässä ketjussa lähinnä jakaa tietoa muillekin kun tuli tuo pieni palvelumaksu itselleni yllätyksenä. Mukava kuulla, että sinulle asia oli kuitenkin jo ennestään tuttu.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
No juu, myönnettävähän se on. En itse ole lukenut Revolut, Google Play, Curve ja Komplett ehtoja kohta kohdalta läpi.

Ajattelin tässä ketjussa lähinnä jakaa tietoa muillekin kun tuli tuo pieni palvelumaksu itselleni yllätyksenä. Mukava kuulla, että sinulle asia oli kuitenkin jo ennestään tuttu.
Testasin samalla mitä eroa on valuutanvaihtokustannuksissa riippuen maksutavasta. Kaksi aivan samaan aikaan tehtyä ostosta samasta paikasta. Tulokset tässä.



Ostos 69,88USD.



Paypal: 64,05€ (Paypal vaihtoi valuutan)

Revolut: 62,73€ (Revolut vaihtoi valuutan)

Curve: Ilman komplett bonusta 62,77€ (Curve vaihtoi valuutan)

Curve w Komplett: 61,51€ (Curve vaihtoi valuutan) huomioiden Komplett:n 2% bonus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Pallipaytä ei ole koskaan kannattanut käyttää valuutta muunnoksiin vaikka se siellä on automaatio. Luottokorteilla on ihana parempi kurssi. Isoilla summilla merkittävä ero.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Pallipaytä ei ole koskaan kannattanut käyttää valuutta muunnoksiin vaikka se siellä on automaatio. Luottokorteilla on ihana parempi kurssi. Isoilla summilla merkittävä ero.
Ero Paypal vaihdon kohdalla halvimpaan on reipas 4% kaikilla summilla jos vaihtoehdot kuten edellä. Esim 1000€ ostoista ero on reipas 40€, millä on jo merkitystäkin koska riittää kun asian vain huomioi.

En toki Paypalin kautta ostoa tehnytkään, otin vain ylös mitä olisi ostos kustantanut euroina jos olisin sen valinnut.

Käytännössä tyypillinen luottokorttimaksu ilman bonuksia ja ilman Curvea asettuisi vertailussa noin puoliväliin, koska kortti veloittaa valuutanvaihdosta tyypillisesti vajaa 2% kuluja.

Ensisijaisesti halusin itse nähdä mikä ero on revolut ja curve valuutan vaihdossa. Tämän testin mukaan eroa ei juurikaan olisi. Komplett kortin bonus kääntää kelkan "vahvasti" Curven eduksi. Lisäksi välttää rahasiirrot Revolut tilille.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 207
Ensisijaisesti halusin itse nähdä mikä ero on revolut ja curve valuutan vaihdossa. Tämän testin mukaan eroa ei juurikaan olisi. Komplett kortin bonus kääntää kelkan "vahvasti" Curven eduksi. Lisäksi välttää rahasiirrot Revolut tilille.
Curvella näyttää tuo hinnoittelu riippuvan vielä siitä, kuinka paljon valuuttamaksuja on tehnyt liukuvan 30 vrk jakson aikana. Jos menee yli £500 rajan, valuuttamuunnoksen hinta on Curvella 2% maksun summasta rajan yli menevältä osuudelta, eli ei mitenkään halpa siinä tapauksessa. Isommilla summilla voi siis kääntää vertailun Revolutin eduksi. Eli lopputulos riippuu siitä, kuinka paljon valuuttamääräisiä maksuja kortilla tekee.

Lähteet:
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
308
Curvella näyttää tuo hinnoittelu riippuvan vielä siitä, kuinka paljon valuuttamaksuja on tehnyt liukuvan 30 vrk jakson aikana. Jos menee yli £500 rajan, valuuttamuunnoksen hinta on Curvella 2% maksun summasta rajan yli menevältä osuudelta, eli ei mitenkään halpa siinä tapauksessa. Isommilla summilla voi siis kääntää vertailun Revolutin eduksi. Eli lopputulos riippuu siitä, kuinka paljon valuuttamääräisiä maksuja kortilla tekee.

Lähteet:
A luokan kommentti lähdeviitteineen.

Curve + komplett pärjää silti hyvin Revolutille koska mainitsemassasikin tapauksessa saat Komplett kortilta 2% bonuksia siis jos verkko-osto eli menee noin tasoihin.

Mutta , ehdottoman hyvä ja täsmällinen pointti ja ilman Komplett bonuksia, asiahan on juuri niin kuin totesit.
 

mario

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.01.2020
Viestejä
1 793
Onko sillä vaikutusta luottorajoihin kuinka monta korttia on olemassaan?

Tässä omani:
Komplett Mastercard 2000 €
Bank Norwegian VISA 4000 €
OP Visa Gold 3000 € tuoteturva 1v omavastuu 75 euroa
Stockmann Mastercard 5000 €
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
716
Eipä vielä taida.
Kovasti puuhaavat että yhteisten rekisterien kautta noitakin arvioitaisiin tulevaisuudessa tarkemmin.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
341
Onko sillä vaikutusta luottorajoihin kuinka monta korttia on olemassaan?

Tässä omani:
Komplett Mastercard 2000 €
Bank Norwegian VISA 4000 €
OP Visa Gold 3000 € tuoteturva 1v omavastuu 75 euroa
Stockmann Mastercard 5000 €
Eipä vielä taida.
Kovasti puuhaavat että yhteisten rekisterien kautta noitakin arvioitaisiin tulevaisuudessa tarkemmin.
Bank Norwegian ja Komplett Bank ovat jo nyt osa Asiakastiedon kuluttajatietoluottojen kyselyjärjestelmää:


Tuota sivua skrollaamalla näkee mitä tietoja näkevät luotoista, eli aika paljon näkevät.

Mutta tämä siis tarkoittaa että Komplett Bank ja Bank Norwegian näkevät toistensa asiakkaiden luottojen tiedot, S-Pankin tiedot, American Expressin tiedot, ym jotka ovat tuossa palvelussa mukana, mutta eivät esim OP:n ja Nordean, eikä OP ja Nordea näe noiden tietoja vastaisesti.

2024 keväälle on määrä tulla käyttöön valtakunnallinen positiivinen luottotietorekisteri, jolloin kaikki luotonantajat näkevät ja ovat velvollisia ilmoittamaan Verohallinnon ylläpitämään rekisteriin kaikista luotoista (ml. luottokortit) kaikki tiedot, ja sieltä luotonantajat saavat myös ajankohtaiset palkka- ja muut tulotiedot, joten sen jälkeen ei enää voi kusettaa palkkatietoja ja lainatietoja kun hakee uutta lainaa. Ja toki jos on korttilimiittejä jo entuudestaan auki kymmenillä tuhansia (vaikkei niillä olisi velkaa yhtään), sekin vaikuttanee sen jälkeen uusien luottojen saamiseen, koska olethan isompi riski luotonantajalle jos sulla on 40ke limiittiä käytettävissä luottokorteilla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Joskus 18 vuotta sitten opiskelijana mustan pörssin myyjä taivutteli ottamaan plussapisteillä varustetun mastercardin tonnin rajalla ostoksen yhteydessä. Sama kortti oli pitkään ainoa luotollinen mitä on käytössä, lähinnä ulkomailla tuli käytettyä satunnaisesti jos OP:n electron ei toiminut.

Nyt syksyllä kun hain komplettia niin sain 6500 luottorajan sinne.

Debit kortteja on OP, crypto.com, binance, (curve).
Credit kortteja komplett 6,5k, ja k-plussa mastercard 1000€
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 575
Joskus 18 vuotta sitten opiskelijana mustan pörssin myyjä taivutteli ottamaan plussapisteillä varustetun mastercardin tonnin rajalla ostoksen yhteydessä. Sama kortti oli pitkään ainoa luotollinen mitä on käytössä, lähinnä ulkomailla tuli käytettyä satunnaisesti jos OP:n electron ei toiminut.

Nyt syksyllä kun hain komplettia niin sain 6500 luottorajan sinne.

Debit kortteja on OP, crypto.com, binance, (curve).
Credit kortteja komplett 6,5k, ja k-plussa mastercard 1000€
Olin tuo Mustan Pörssin myyjä tai ainakin yksi niistä. Asiakkaille tarjottiin noita ja saatiin siitä aina itse johonkin mastercard pistetiliin saldoa, josta voitiin ostaa tiettyjä tuotteita mastercard myyjien sivuilta. Ostin aikoinaan ps3:sen ja kreikan matkan noilla pisteillä. Näitä tuli laitetettua asiakkaille hemmetisti. Muistaakseni ei ollut edes mikään haista paska kortti vaan ihan käypä 30pvä kuluton koroton (kunhan maksoit pois kaiken seuraavassa laskussa) plussapisteillä varustettu kortti.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Olin tuo Mustan Pörssin myyjä tai ainakin yksi niistä. Asiakkaille tarjottiin noita ja saatiin siitä aina itse johonkin mastercard pistetiliin saldoa, josta voitiin ostaa tiettyjä tuotteita mastercard myyjien sivuilta. Ostin aikoinaan ps3:sen ja kreikan matkan noilla pisteillä. Näitä tuli laitetettua asiakkaille hemmetisti. Muistaakseni ei ollut edes mikään haista paska kortti vaan ihan käypä 30pvä kuluton koroton (kunhan maksoit pois kaiken seuraavassa laskussa) plussapisteillä varustettu kortti.
Juu kuluton ja seuraavaan laskunmaksupäivään koroton. Ihan käypä kortti tuollaiseen harvakseltaan käyttöön. Mielenkiintoinen provikkasysteemi. Varmaan kyllä kannusti noita tarjoamaan :)
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 490
Juu kuluton ja seuraavaan laskunmaksupäivään koroton. Ihan käypä kortti tuollaiseen harvakseltaan käyttöön. Mielenkiintoinen provikkasysteemi. Varmaan kyllä kannusti noita tarjoamaan :)
Itsellä oli kanssa Tuohi luottokortti samalla tavalla, sain sen jonkun Maskun sohvaostoksen seurauksena. Tuolla yritetään saada ihmiset maksamaan pätkällä jotta saavat korkotuloja.

Kaupatkin saavat palkkioita kun myyvät Klarnan paskadiilejä. Myyvät tosin niistä harvoin mitään provikkaa saavat.. Yhtään en tiedä paljonko Klarna maksaa noista kaupalle provikkaa.
 
Liittynyt
18.03.2020
Viestejä
205
LoL tonni :rofl:

Siirrätkö rahaa sinne etukäteen jos isompaa hankittvaa?
Paljon täällä tuntuu osalla porukasta olevan kortteja, ittellä taitaa olla edelleen sama 2 tonnia siinä ainoassa eli OP:n kortissa luottorajana. Tyrkyttivät kyllä luottorajan nostoakin mutta en nähnyt tarpeelliseksi.
Muutenkaan tule juuri koskaan isompia ostoksia luottokortin puolelta pl. sähköpyörä euroopasta.
Toinen kortti varalla olisi kyllä reissatessa harkitsemisen arvoinen vaihtoehto mutta sooloreissuilla olen sitten pitänyt hätävarakäteistä ja kun ollaan porukalla liikenteessä niin korttejakin on sitten aina jollakin.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 108
Paljon täällä tuntuu osalla porukasta olevan kortteja, ittellä taitaa olla edelleen sama 2 tonnia siinä ainoassa eli OP:n kortissa luottorajana. Tyrkyttivät kyllä luottorajan nostoakin mutta en nähnyt tarpeelliseksi.
Muutenkaan tule juuri koskaan isompia ostoksia luottokortin puolelta pl. sähköpyörä euroopasta.
Toinen kortti varalla olisi kyllä reissatessa harkitsemisen arvoinen vaihtoehto mutta sooloreissuilla olen sitten pitänyt hätävarakäteistä ja kun ollaan porukalla liikenteessä niin korttejakin on sitten aina jollakin.
Tarpeita on erilaisia, itse tarvitsen esim. yli 2k luottorajaa ihan vaikka lomamatkojen maksamiseen. Ja niitähän ei tunnetusti kannata maksaa millään muulla kuin luottokortilla, kuten viimeistään koronan alkamisen aiheuttamien hässäköiden jälkeen nähtiin.

Itsellä on myös aina vähintään kaksi eri korttia mukana reissussa, onneks oli myös sillä kerralla kun pankki kesken viikon lomareissun sulki kortin koska turvavalvonta havaitsi kortilla "epänormaalia toimintaa", ts. kortti oli tod.näk. kopioitu jossain ja joku yritte tehdä erikoisia veloituksia sillä... Ainahan noita "worst case scenarioita" voi miettiä omalle kohdalleen ja harkita maksuvälineet sen mukaan, jos vaikka jostain ihme syystä missaa lentonsa kotiin niin paljonko saattaa maksaa raijata perhe himaan turistirysästä omaan piikkiin tms., jos vuokra-auton naarmuttaa parkkipaikalla ja vuokraamo vetäisee 3k€ veloituksen kortille tai muuta vastaavaa. Ja vaatiipa ne jossain paikoissa ylimääräisen katevarauksen esim. 1000€ kortille vuokrauksen panttina tms. Siinä loppuu kahden tonnin kortista äkkiä pelivara jos se on ainoa kortti.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Käytännössä kaikkien pankkien ja muiden luottokorttien liikkeellelaskijoiden ns. paremmissa korteissa on pääsy lentokenttien loungeihin. Ei voi käsittää,miten täälläkin rummutetaan yhden ponzihuijauksen korttia jatkuvalla syötöllä.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Käytännössä kaikkien pankkien ja muiden luottokorttien liikkeellelaskijoiden ns. paremmissa korteissa on pääsy lentokenttien loungeihin. Ei voi käsittää,miten täälläkin rummutetaan yhden ponzihuijauksen korttia jatkuvalla syötöllä.
Kyseinen "ponzikortti" on tuottanut stakellaan mulle tämän päivän kurssilla 6000€, ja päälle 2000€ cashbackit. Ilmainen netflix & spotify on vain plussaa.

Aika vähissä on kilpailijat näillä eduilla...
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Kyseinen "ponzikortti" on tuottanut stakellaan mulle tämän päivän kurssilla 6000€, ja päälle 2000€ cashbackit. Ilmainen netflix & spotify on vain plussaa.

Aika vähissä on kilpailijat näillä eduilla...
Tuo väite, että vähissä on kilpailijat näillä eduilla ei vain pidä paikkaansa, koska edut liittyvät käytännössä siihen miten ja missä korttia käytät ja esim. Platinum Amexilla voi hyvinkin saada rahallisesti suuremmat edut, jos paljon matkustelee (korona-aika vähän musta surma monelle toki tuon suhteen). Se on täysin käytöstä ja käyttäjästä kiinni ja pääsääntöisesti rikkaalla on rikkaan edut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Tuo väite, että vähissä on kilpailijat näillä eduilla ei vain pidä paikkaansa, koska edut liittyvät käytännössä siihen miten ja missä korttia käytät ja esim. Platinum Amexilla voi hyvinkin saada rahallisesti suuremmat edut, jos paljon matkustelee (korona-aika vähän musta surma monelle toki tuon suhteen). Se on täysin käytöstä ja käyttäjästä kiinni ja pääsääntöisesti rikkaalla on rikkaan edut.
Koitas keksiä joku skenaario jossa amex platinum olisi parempi?
Pisteitä pitäisi olla miljoonia että pääsisi lähellekään. 1 eurolla saa 1 pisteen kun maksaa amexilla. Ja siinä vaiheessa kun tuhlaa niin että pisteitä on miljoonia, niin ponzikortin 3% cashbackillä olisi enemmän ostovoimaa. Kulut sen sijaan näyttää olevan aika messevät amexilla, verrattuna CRO:n nollakulut.

1643613021359.png


Laitas nyt joku oikeasti kilpailukykyinen kortti, niin pääsee vertailemaan tosissaan :)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Eiköhän siellä vaan harmita kun itsellä ei ole ponzikorttia. Minua myöskin harmittaa, että en bongannut tätä aikaisemmin...
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 900
Koitas keksiä joku skenaario jossa amex platinum olisi parempi?
Pisteitä pitäisi olla miljoonia että pääsisi lähellekään. 1 eurolla saa 1 pisteen kun maksaa amexilla. Ja siinä vaiheessa kun tuhlaa niin että pisteitä on miljoonia, niin ponzikortin 3% cashbackillä olisi enemmän os
Jos matkustaisit ja oikeasti käyttäisit paljon rahaa, niin kyllä ne edut tulisivat vastaan. Itse olen sitä koulukuntaa, että luottokortti ei ole rahan tekemistä varten, vaan sen käyttämistä varten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Jos matkustaisit ja oikeasti käyttäisit paljon rahaa, niin kyllä ne edut tulisivat vastaan. Itse olen sitä koulukuntaa, että luottokortti ei ole rahan tekemistä varten, vaan sen käyttämistä varten.
Niin, että argumentti ei ole validi kun rahaa käytetty väärin ja elämäkin eletty väärin :)?

Onhan tuo crypto.com debit kortti sellanen mihin pitää suhtautua varauksella, mutta silti omat kulutukset ja riskien siedot huomioiden ihan pätevä kortti. Ei todellakaan ole korvaamaan luottokorttia kun ei edes ole luotto-ominaisuutta. Mutta sitä mitä suuri osa poruaksta täällä hakee eli cashbäkkiä kulutuksesta niin siinä on tällä hetkellä lyömätön jos kuluttaa luokkaa 10k€/v tai enemmän kortilla.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Jos matkustaisit ja oikeasti käyttäisit paljon rahaa, niin kyllä ne edut tulisivat vastaan. Itse olen sitä koulukuntaa, että luottokortti ei ole rahan tekemistä varten, vaan sen käyttämistä varten.
laita nyt se skenaario missä ne edut olisi paremmat?

Jos oikeasti käyttää vuodessa miljoonia matkustamiseen, niin cryptolla on myös se 8% cashback kortti. Silloin matkustamisesta saadut edut olisi kymmeniä- tai satojatuhansia vuodessa. Tuohon korttiin kuuluu myös yksityiskonepalvelut
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 658
Tuohon korttiin kuuluu myös yksityiskonepalvelut
Paitsi ettei kuulu. Ne "yksityiskonepalvelut" on siis kertaluonteiset 1 Dom Perignon shampanjapullo matkalla + kuljetus yhteen suuntaan koneelle/koneelta ensimmäisellä kerralla kun lennät. Matkat pitää ostaa ihan itse täyteen hintaan (miinus se 8% cashback) Crypto.comin partnerifirmalta VistaJetiltä.

Itselläkin on toki tämä "ponzikortti" käytössä, ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Mutta vaadittava stake on ihan puhdas riskisijoitus. Jos sitä ajattelee minään muuna, huijaa lähinnä itseään. Ja jokaisen pitää ihan itse arvioida se, millaista riskinottoa se oma perse kestää.

Ja luottokorttihan tämä ei ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Paitsi ettei kuulu. Ne "yksityiskonepalvelut" on siis kertaluonteiset 1 Dom Perignon shampanjapullo matkalla + kuljetus yhteen suuntaan koneelle ensimmäisellä kerralla kun lennät. Matkat pitää tällöin ostaaihan itse täyteen hintaan (miinus se 8% cashback) Crypto.comin partnerifirmalta VistaJetiltä.
Just luin itse saman XD.

"Basically you get a bottle of Dom Perignon and a single one-way trip of VIP ground transportation when using VistaJet. So definitely not something that would justify getting the Obsidian card."


Onpa varsinainen perkki kun stäkkäät 350k€. No kaipa noitakin löytyy jos sitä hilloa olis kymmeniä miljoonia niin miksei voisi, mutta ei kyllä hotsita vaikka olisi miljoona tai pari.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Just luin itse saman XD.

"Basically you get a bottle of Dom Perignon and a single one-way trip of VIP ground transportation when using VistaJet. So definitely not something that would justify getting the Obsidian card."


Onpa varsinainen perkki kun stäkkäät 350k€. No kaipa noitakin löytyy jos sitä hilloa olis kymmeniä miljoonia niin miksei voisi, mutta ei kyllä hotsita vaikka olisi miljoona tai pari.
Se tervetulopakettikin on joku t-paita ja muuta sälää :confused2:
Olikos tuossa 8% kortissa muuten joku yläraja korttimaksuille? Mietin että saisiko tuolla ostettua vaikka oman yksityiskoneen muutamalla miljoonalla? saisi heti takaisin staken cashbackina :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 407
Se tervetulopakettikin on joku t-paita ja muuta sälää :confused2:
Olikos tuossa 8% kortissa muuten joku yläraja korttimaksuille? Mietin että saisiko tuolla ostettua vaikka oman yksityiskoneen muutamalla miljoonalla? saisi heti takaisin staken cashbackina :D
Ei löydä inffoa. Kyllä mun mielestä noi 350k€ ja 35k€ kortit on vähän turhan isoa kannanottoa cro puolesta, mutta mikäs siinä jos siihen uskoo. Tähän mennessä ainakin on kannattanut.

Eikös se alempien tierien kohdalla ole 20k€/ostos? Jos hommaa 40k€ auton niin kait autokauppias voisi pilkkoa sen kahteen 20k€ erään? Tossa sais kuitenkin sen 1200€ alennusta.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 991
Ei löydä inffoa. Kyllä mun mielestä noi 350k€ ja 35k€ kortit on vähän turhan isoa kannanottoa cro puolesta, mutta mikäs siinä jos siihen uskoo. Tähän mennessä ainakin on kannattanut.

Eikös se alempien tierien kohdalla ole 20k€/ostos? Jos hommaa 40k€ auton niin kait autokauppias voisi pilkkoa sen kahteen 20k€ erään? Tossa sais kuitenkin sen 1200€ alennusta.
Täältä iotekistäkin löytyy ainakin yksi 350k kortilla pelaava. Jos rahaa on kymmeniä miljoonia, ja sitä käyttää paljon, niin ei tuo kovin suuri riski olisi. Toista se on meillä päivätyötä tekevillä :) Siltikin korotan kortin pykälää ylemmäs, jos staken arvo kasvaa tarpeeksi. alkupääoma kun on jo itsensä maksanut takaisin, niin riskitöntä tämä minulle on.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 423
Viestejä
4 160 930
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom