Luottokortit

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 624
Miksi varallisuutta ei huomioda?
Varallisuudesta ja tuloistahan nyt on jo aiemmin joutunut antamaan selvityksiä lainoja haettaessa. Lainanhakijalla ei myöskään ole insentiiviä jättää niitä ilmoittamatta, toisin kuin aiemmat lainat saattaa "unohtua" mainita lainahakemuksessa.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Varallisuudesta ja tuloistahan nyt on jo aiemmin joutunut antamaan selvityksiä lainoja haettaessa. Lainanhakijalla ei myöskään ole insentiiviä jättää niitä ilmoittamatta, toisin kuin aiemmat lainat saattaa "unohtua" mainita lainahakemuksessa.
Mulla on 5 luottokorttia. En muista montaakaan missä olisi varoja kyselty. Aiemmat kortit olen toki ilmoittanut jos niitä on kyselty. Velkana en ole ilmoittanut korttien saldoa koska olen aina maksanut pois koko saldon eräpäivänä.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 071
Onkos kukaan tota Platinumia hetkeen hakenut? Eilen aspasta sanoivat, että olis vaan enää Private -asiakkaille suunnattu kortti. OP:n private ilmeisesti vaatii sen 200k€ sijotusomaisuuden tuolla OP:n puolella? Oma Gold ois kiva päivittää tohon Platinaan.
Kysyin juuri ihan verkkoviestillä ja sain vastauksen, eli kyllä koskee myös Platinumia tarjous 2024 loppuun aivan kuten Goldia.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Saako Stockmann Mastercardin nykyään 100% lyhennyksellä automaattiselle e-laskulle. Nyt on jostain syystä lyhennyserä vain 20EUR e-laskussa ja voisin helposti kuvitella, että on noin koska aikanaan kun kortin hain, ei 100% lyhennyserä ollut mahdollinen.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
K plussa maksuaikakortista tuli misulle kotiin kirje, että voi kirjautua muiden pankkien verkkopankkitunnuksilla oman kortin tietoihin ja muuttaa eräpäivää ja hakea luottorajan nostoa. Automaattinen hylky.

Kannattaakohan sitä kokeilla chatin kautta vielä erikseen nostoa. Ihan totuudenmukaiset tiedot antoi. 6ke nykyinen limitti. Bruttoliksa 5ke/kk. Pari muutakin korttia on mut ei niissä ole saldoa maksettavana kuin tonni yhteensa ja eräpäivänä on aina maksanut nolliin.
 
Liittynyt
04.03.2020
Viestejä
68
Se miten jatkossa luotonantaja toimii esim tilanteessa, jossa sulla on 10 korttia, jokaisessa 10ke limitti, yhteensä 100ke limitti, mutta olet käyttänyt vain 1000 euroa tuosta satsista, on tietysti luotonantajasta riippuvainen. Ja samalla tavalla on luotonantajakohtaista myöntävätkö jos kaikki kortit tapissa (tosin silloin varmaan todennäköisempää että hylkyä tulee nopeesti).
Luotonantaja ei voi kuitenkaan tehdä ratkaisuaan täysin itsenäisesti. Kun luotonantajalla on muun muassa velvollisuus noudattaa hyvää luotonantotapaa, ratkaisussa pitää arvioida, miltä tilanne näyttäisi, jos vaikka valvontaviranomainen arvioisi toimintaa. Ennen pitkää muodostuu tulkintoja, jotka ohjaavat luotonantajien toimintaa.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
734
Mulle tuli muuten tänään postia hakiessa uusi OP Platinum Traveller's Insurance Certificate -kortti. Selitteenä että vanha oli väärällä numerolla. Miten muuten toimiiko tää kortti nyt aina matkalla ollessa vai vain silloin kun jotain on maksettu Platinumilla?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Jaaha, koitin hakea op platinumia ja automaatti ei myöntänyt. Asuntolainaa on, tulot 4ke/kk. Löytyy myös luottokortti jo op:lta, onko kokemusta auttaako sen luottorajan alentaminen tai luopuminen kokonaan?
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Jaaha, koitin hakea op platinumia ja automaatti ei myöntänyt. Asuntolainaa on, tulot 4ke/kk. Löytyy myös luottokortti jo op:lta, onko kokemusta auttaako sen luottorajan alentaminen tai luopuminen kokonaan?
isokin limitti siinä olemassaolevassa op kortissa?
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
327
eikö ne nykyään näe myös muut kuin OP:n kortit. voisiko siitä johtua eli laskevat myönnetyt limitit yhteen ja sen perusteella eväävät vaikkei ole kortteja käytettykkään(?)
Kantsis ehkä hakeutua tarkkaavaisuustutkimuksiin, kun pari päivää sitten olit mukana keskustelussa tässä ketjussa, jossa käytiin läpi sitä että 1.4. alkaen tulee käyttöön positiivinen luottotietorekisteri. :D

Sitä ennen OP ei näe toisten yhtiöiden kortteja.

Jos OP olisi mukana tässä alla olevassa kaupallisessa Asiakastiedon palvelussa (eivät ole), silloin ne näkisi mukana olevien yhtiöiden kortit ja lainat, mutta nyt siis vasta 1.4. tulee kansallinen positiivinen luottotietorekisteri valtion toimesta ja silloin kaikki luotonantajat näkee kaikkien henkilöiden luottokortit, lainat, ja tulorekisteristä viimeisen 12 kk tulot.

 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Kantsis ehkä hakeutua tarkkaavaisuustutkimuksiin, kun pari päivää sitten olit mukana keskustelussa tässä ketjussa, jossa käytiin läpi sitä että 1.4. alkaen tulee käyttöön positiivinen luottotietorekisteri. :D

Sitä ennen OP ei näe toisten yhtiöiden kortteja.

Jos OP olisi mukana tässä alla olevassa kaupallisessa Asiakastiedon palvelussa (eivät ole), silloin ne näkisi mukana olevien yhtiöiden kortit ja lainat, mutta nyt siis vasta 1.4. tulee kansallinen positiivinen luottotietorekisteri valtion toimesta ja silloin kaikki luotonantajat näkee kaikkien henkilöiden luottokortit, lainat, ja tulorekisteristä viimeisen 12 kk tulot.

Oli mielessä tuo 1.4, mutta en muistanut tai jaksanut tutkia miltä osin tuo uusi pykälä tulee voimaan juuri 1.4, mutta kiitos tarkennuksesta.
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
142
Noihin curven uusiin cashback paikkoihin liittyen: DNA toimii kokeillusti cashback lähteenä laskujen maksuun. Eli DNA'n omilta nettisivuilta menet maksamaan laskua ja valitset maksutavaksi MobilePay. Curve Black/Metal kortti valittu maksutavaksi. 1% cashback kirjautuu vasta, kun transaktio on valmis. Tähän meni reilu 20 minuuttia, siihen asti oli pending. Tähän päälle tulee sitten tietty vielä curven takana käytetyn kortin edut, eli esimerkiksi 2% Morrowilta.
Harmillisesti olin viime kuun laskun ehtinyt maksaa vähän ennen kun nämä uudet cashback paikat julkaistiin :-( Aina ei voi voittaa. Toki nämä MobilePayn muutokset aiheuttivat vielä oman säätönsä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
416
Liityin kuukausi OP:n asiakkaaksi platinum-kortin ja ilmaisten loungekäyntien houkuttelemana. Eivät silloin myöntäneet korttia, nyt kuukautta myöhemmin automaatti myönsi kortin. Palkkaa en jaksanut siirtää osuuspankkiin, millähän se automaatti noita arpoo, riittiköhän kuukauden asiakkuus perusteeksi sitten. Pitää vaan nyt sitten muistaa vuoden lopussa downgreidata kortti halvempaan.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
2 926
Liityin kuukausi OP:n asiakkaaksi platinum-kortin ja ilmaisten loungekäyntien houkuttelemana. Eivät silloin myöntäneet korttia, nyt kuukautta myöhemmin automaatti myönsi kortin. Palkkaa en jaksanut siirtää osuuspankkiin, millähän se automaatti noita arpoo, riittiköhän kuukauden asiakkuus perusteeksi sitten. Pitää vaan nyt sitten muistaa vuoden lopussa downgreidata kortti halvempaan.
Automaatti ei ainakaan antanut korottaa goldista platinaan. OP: ssa en käyttötilien lisäksi säilytä muuta omaisuutta. Asuntolaina on siellä ja olen "omistaja-asiakas".

Täytynee maanantaina kysellä aspasta mistä kiikastaa.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
208
Aspa ei minulle osannut sanoa ainakaan, että miksei automaatto hyväksy. Bruttotulot 8500e/kk, lainaa ei nimeksikään, eikä luottotiedoissa muutenkaan naputtamista. Liekö koneen probleema, että tulot tulee monesta lähteestä?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Aspa ei minulle osannut sanoa ainakaan, että miksei automaatto hyväksy. Bruttotulot 8500e/kk, lainaa ei nimeksikään, eikä luottotiedoissa muutenkaan naputtamista. Liekö koneen probleema, että tulot tulee monesta lähteestä?
Voiko aspa tehdä näissä tilanteissa jotain vai sanovatko vaan että ei voi mitään?
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
Soitin OP:lle, perustelivat että platinum on osa privaten palvelua, joten eivät myönnä minulle. Aikamoista että ihmiset saavat erilaisia päätöksiä.
 
Liittynyt
05.05.2017
Viestejä
1 054
Aktia Finnair Visan sovellus herjaa, että ”määritettyä palvelinta ei löytynyt”. Mahtaako kukaan tietää mistä on kyse? iPhonen sovellus ei näytä päivittyneen, niin vissiin bäkkärillä ongelmia.
 
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 306
Soitin OP:lle, perustelivat että platinum on osa privaten palvelua, joten eivät myönnä minulle. Aikamoista että ihmiset saavat erilaisia päätöksiä.
OP ilmoittaa sivuillaan seuraavat ehdot. Noistahan suuri osa on täysin tulkinnanvaraisia, joten pärstäkertoimen perusteella voi antaa hylsyn tai hyväksyä.

Voit hakea OP Platinumia, kun
  • olet vähintään 23-vuotias
  • olet osuuspankin pääasiallinen asiakas
  • sinulla on
    • säännölliset ja riittävät palkka- tai eläketulot
    • tai sijoitus- tai talletusvarallisuutta
  • sinulla on moitteettomasti hoidetut raha-asiat
  • sinulla on riittävä maksukyky
  • asut pysyvästi Suomessa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
294
OP ilmoittaa sivuillaan seuraavat ehdot. Noistahan suuri osa on täysin tulkinnanvaraisia, joten pärstäkertoimen perusteella voi antaa hylsyn tai hyväksyä.

Voit hakea OP Platinumia, kun
  • olet vähintään 23-vuotias
  • olet osuuspankin pääasiallinen asiakas
  • sinulla on
    • säännölliset ja riittävät palkka- tai eläketulot
    • tai sijoitus- tai talletusvarallisuutta
  • sinulla on moitteettomasti hoidetut raha-asiat
  • sinulla on riittävä maksukyky
  • asut pysyvästi Suomessa.
Näinhän se on, vissiin en itse ole sitten tarpeeksi hyvä asiakas vaikka kaikki OP:sta onkin
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 840
OP ilmoittaa sivuillaan seuraavat ehdot. Noistahan suuri osa on täysin tulkinnanvaraisia, joten pärstäkertoimen perusteella voi antaa hylsyn tai hyväksyä.
Pärstäkertoimeen saattaisi sisältyä jopa uusien Platinumien määrä kyseisessä Osuuspankissa. Hain korttia vasta viime vuoden lopussa ja automaatti hyväksyi heti. Pienemmät tulot kuin esim. @Sakkez ei ole pääpankki eli säännöllistä saapuvaa rahaliikennettä ei ole. Tosin olen noin vuoden ajan lisännyt rahaa kasvutuottotilille, joka voisi hämätä automaattia jos se ei tunnista että maksajan nimi on sama kuin asiakkaan, vaan vain summat merkitsee. Oma pankki on ns. maaseutupankki, asiakaskunta ei ehkä tällaisista tarjouksista ole kiinnostunut.
 
Liittynyt
13.11.2019
Viestejä
46
Pärstäkertoimeen saattaisi sisältyä jopa uusien Platinumien määrä kyseisessä Osuuspankissa. Hain korttia vasta viime vuoden lopussa ja automaatti hyväksyi heti. Pienemmät tulot kuin esim. @Sakkez ei ole pääpankki eli säännöllistä saapuvaa rahaliikennettä ei ole. Tosin olen noin vuoden ajan lisännyt rahaa kasvutuottotilille, joka voisi hämätä automaattia jos se ei tunnista että maksajan nimi on sama kuin asiakkaan, vaan vain summat merkitsee. Oma pankki on ns. maaseutupankki, asiakaskunta ei ehkä tällaisista tarjouksista ole kiinnostunut.
Veikkaan että myöntökriteerejä on myös kiristetty aika reippaasti marraskuun jälkeen kun tuo tarjous alkoi ja bongattiin parillakin isommalla foorumilla; tuli varmaan "yllättävä" piikki hakemuksissa...
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
178
Itselläkään ei automaatti myöntänyt tuota. Otin yhteyttä OP-asiakaspalvelijaan, jonka kanssa juuri hoidettiin laina asioita. Hän kertoi, että :

"hylky johtui tosiaan noista aiemmista luottokorteista (joista Gold lopetetaan tosiaan tarpeettomana kunhan Platinum on saapuut sinulle kotiin)."

Hän laittoi hakemukseni verkkopankkiin siten, että minun tuli vain käydä vielä allekirjoittamassa sopimus ja nyt kortti pitäisi saapua noin viikossa.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
267
Hei teen nyt Cross postausta pyöräily kanavalta mutta kysyisin nyt täällä mielipidettänne. Olen ostamassa mahdollisesti pyörää bikester.fi firmasta jonka emoyhtiö on kait konkurssin partaalla. Sivuilla on mahdollisuus ostaa Klarna maksa myöhemmin vaihtoehdolla tai luottokortilla. Kumpi vaihtoehto on tilanteessani parempi? Luottokortti on Nordea gold MasterCard jos sillä on väliä.
 
Liittynyt
01.12.2019
Viestejä
208
Itselläkään ei automaatti myöntänyt tuota. Otin yhteyttä OP-asiakaspalvelijaan, jonka kanssa juuri hoidettiin laina asioita. Hän kertoi, että :

"hylky johtui tosiaan noista aiemmista luottokorteista (joista Gold lopetetaan tosiaan tarpeettomana kunhan Platinum on saapuut sinulle kotiin)."

Hän laittoi hakemukseni verkkopankkiin siten, että minun tuli vain käydä vielä allekirjoittamassa sopimus ja nyt kortti pitäisi saapua noin viikossa.
Oma Platinumtilaus myöskin samalla tavalla päätökseen.

Aspa totesi, että myös lukuisat yritykset vaikuttaa negatiiviseen päätökseen
 
Liittynyt
01.02.2022
Viestejä
125
Kannattaa vahvistaa asia vielä myös pankista ja kortti ehdoista mitä siellä lukee.



Tiedätkö, miten kuluttajansuojalaki turvaa luottokorttiostoksia?

Kun maksat ostoksesi luottokortin luotto-ominaisuudella (credit-puoli), myös korttiluoton myöntäjä eli luotonantaja vastaa siitä, jos ostos ei olekaan sopimuksen mukainen. Voit siksi hakea rahojasi takaisin myös luotonantajalta esimerkiksi, jos:
  • myyjä ei toimita maksamaasi tavaraa tai palvelua.
  • ostoksessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota myyjä ei suostu hyvittämään.
  • myyjä tai palveluntarjoaja on mennyt konkurssiin.
Jos olet jo saanut rahasi takaisin myyjältä, et voi lisäksi pyytää rahojen palautusta luotonantajalta.







Muista kaikki kuitit,vahvistukset ym säilyttää takuun ajan ainakin.
 
Liittynyt
27.08.2018
Viestejä
267
Kannattaa vahvistaa asia vielä myös pankista ja kortti ehdoista mitä siellä lukee.



Tiedätkö, miten kuluttajansuojalaki turvaa luottokorttiostoksia?

Kun maksat ostoksesi luottokortin luotto-ominaisuudella (credit-puoli), myös korttiluoton myöntäjä eli luotonantaja vastaa siitä, jos ostos ei olekaan sopimuksen mukainen. Voit siksi hakea rahojasi takaisin myös luotonantajalta esimerkiksi, jos:
  • myyjä ei toimita maksamaasi tavaraa tai palvelua.
  • ostoksessa on myyjän vastuulle kuuluva virhe, jota myyjä ei suostu hyvittämään.
  • myyjä tai palveluntarjoaja on mennyt konkurssiin.
Jos olet jo saanut rahasi takaisin myyjältä, et voi lisäksi pyytää rahojen palautusta luotonantajalta.







Muista kaikki kuitit,vahvistukset ym säilyttää takuun ajan ainakin.
Joo sepä just soitin Nordean ja sieltä sanottiin lyhyesti että ei voi ottaa kantaa, että kaikki tapahtumat katsotaan tapauskohtaisesti reklamaatiotiimillä. Vähän siinä ihmettelin asiakaspalvelijalle että miksi nettisivulla sanotaan että olisi suoja ostoksille mutta sitten ei kuitenkaan osata sanoa että onko?
Vai onkohan ne asiakaspalvelijat ohjeistettu olla antamatta kantaa jotta siitä ei sit synny ongelmia myöhemmin nordealle.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Morrow alkoi hätyyttelemään sähköpostitse Morrow kuosisen kortin käyttöönoton osalta. Vanha, edelleen voimassa oleva ja toimiva Komplett kuosinen kortti kuulemma lakkaa toimimasta 6kk kuluttua, muttei tarkenneta mistä lukien. Korttiin merkittyä voimassaoloa on kuitenkin pidempään jäljellä eli jokatapauksessa ennen voimassolonsa päättymistä kortti lakkaa toimimasta.
 
Liittynyt
11.01.2024
Viestejä
34
Tänne Bank Morroon lähestyi viestin muodossa heidän luottokortin käytöstä. Kyselevät muutamista tapahtumista tammikuun aikana. Maksuja siis maksellut omapostin kautta ja ne nähtävästi kiinnostaa. Haluavat tietää mistä varat noihin, tiliotteita tms tahtovat. Mitähän tuonne vastaisi, vai vastaisiko mitään?
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Tänne Bank Morroon lähestyi viestin muodossa heidän luottokortin käytöstä. Kyselevät muutamista tapahtumista tammikuun aikana. Maksuja siis maksellut omapostin kautta ja ne nähtävästi kiinnostaa. Haluavat tietää mistä varat noihin, tiliotteita tms tahtovat. Mitähän tuonne vastaisi, vai vastaisiko mitään?
Eli omapostin kautta olet maksanut morrow kortin laskuja vai morrow kortilla joitain muita laskuja omapostissa?
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
327
Tänne Bank Morroon lähestyi viestin muodossa heidän luottokortin käytöstä. Kyselevät muutamista tapahtumista tammikuun aikana. Maksuja siis maksellut omapostin kautta ja ne nähtävästi kiinnostaa. Haluavat tietää mistä varat noihin, tiliotteita tms tahtovat. Mitähän tuonne vastaisi, vai vastaisiko mitään?
Luotonantajalla ja pankilla on velvollisuus tuntea asiakkaansa rahanpesun ym estämiseksi.

Vastaamattomuus ei varmasti ole vaihtoehto.

Ja on normaalia, että joskus satunnaisesti kysytään mistä varojen alkuperä on peräisin.

Voit toimittaa tiliotteen esim missä näkyy palkkatulo.
 
Liittynyt
20.01.2022
Viestejä
306
Hyvitys luottokortille, esimerkiksi alkuperäisessä maksussa poisjäänyt alennus, näkynee aina aikaisintaan vasta seuraavana päivänä kortin tapahtumissa, samaan tapaan kuin maksusuorituskin. Eikö näin?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 303
Jos maksusta on kyse niin siinä ei käsittääkseni varsinaisesti ole lyhintä aikaa tekniikan osalta tuolle hyvitykselle, mutta yleensä tosiaan siinä menee pari päivää, että se prosessi kokonaisuudessa pyörähtää läpi. Katevarauksen purkaminen pitäisi onnistua puolestaan heti siitä samasta maksulaitteesta (ulkomailla tätä käytetään helppona panttina esim. pyörävuokraamoissa).
 
Liittynyt
02.08.2022
Viestejä
142
Joo, ei näy hyvitykset heti. Jotenkin muistelisin, että niihin voi mennä pitempikin aika kuin vaan päivä.
 
Liittynyt
02.06.2019
Viestejä
326
Jäikö muiltakin Norwegian bankin sähköinen luottokorttilasku tulematta? Erikoista katkontaa.
Saa olla tarkkana.
 
Liittynyt
02.01.2023
Viestejä
734
Jäikö muiltakin Norwegian bankin sähköinen luottokorttilasku tulematta? Erikoista katkontaa.
Saa olla tarkkana.
Ei tullut minullekaan, nollalasku olisi muutenkin ollut, mutta ei ole tällä kertaa näkynyt sitäkään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
234 277
Viestejä
4 118 825
Jäsenet
69 902
Uusin jäsen
CallmeJohnson

Hinta.fi

Ylös Bottom