Lukkojen tiirikointi

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
16
@idanhurja :lla näyttää kyllä lukkojen tiirikointi ja työkalujen tee-se-itse meininki olevan kohdillaan

Kauanko sulla meni opiskellessa että sait ensimmäisen discdetaineri lukon tiirikoitua auki?

Itse tilasin jonkun halvan tiirikkasarjan viikonloppuna jos sillä jotain halpis lukkoja voisi käsitellä ongelmapalapeli mielessä

Kovin kiinnostaisi suoraan hypätä jonkun "kunnon" lukon kimppuun, mutta jo ennen tämän ketjun lukemista päätin etten haukkaa liian suurta palaa kakusta, onhan noi abloyt ym todettu maailmalla melko varmoiksi.

Kiva oli huomata että täälläkin foorumilla on kyseisestä asiasta näinkin paljon kiinnostuneita
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
10
Aloitin koko homman viime syksynä. Ensin lasten kanssa leikittiin jollain läpinäkyvällä lukkosarjalla, ne oli kivoja pulmaleluja ja itse innostuin jatkamaan, lapset kyllästyi.
Sitten yritin kehittää omaa tiirikka-design abloy classic:lle. No, siinä opin miksi se on niin luotettava lukko, en saanut toimivaa aikaan. Lopulta tein oman version muiden käyttämästä tiirikka-designista.
Eli abloy classic on mun eka discdetainer lukko minkä olen tiirikoinut auki ja siinä käytin itse tekemääni tiirikkaa. Varmaan tuohon meni 1-2kk, tosin se tiirikan suunnittelu vei isoimman osan ajasta. Ja harvakseltaan iltaisin harrastin sitä.
Discordissa on aktiivisia servereitä locksportista kiinnostuneille. Niitä kannattaa käydä kurkkaamassa jos locksport kiinnostaa, "Lockpickers United" on varmaan aktiivisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Mistäs sie sen tulostetun "prikan" sait? Prkl noiden prikkojen kanssa nyt leikkiny, kyllähän ne asiansa ajaa..

Tässä taas pyöritelly noita ilman mainittavaa tulosta kuten tuossa yllä sanoinki :beye:
Käyttäjä @Pondee teki priimaa eikä edes halunnut montaa euroa palkaksi. Huomattavasti helpommin tuon osan kanssa kuin prikkojen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
@idanhurja Noissa omissa haittalevylukoissa ei avaimessa ole leikkausta ensimmäisen levyn kohdalla, oletettavasti ne siis kiristetään edestä? :hmm: Olen noita leikkauksia avaimesta seurannut levy kerrallaan, mutta minkäänlaista palautetta en saa. Ainoa on siis se "rahina" jonka tunnen, mutten selkeätä kohtaa kun se on paikallaan.

Nuo lukot on siis halvimpia mahdollisia mitä nyt on löytyny motonet/puuilo jne. ja oletettavasti ei pitäis olla kovin hankalia.

Tekis mieli melkein laittaa kirjeenä sulle tulemaan ja kuvaat mulle videon jos auki saat :rofl:
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
10
@idanhurja Noissa omissa haittalevylukoissa ei avaimessa ole leikkausta ensimmäisen levyn kohdalla, oletettavasti ne siis kiristetään edestä? :hmm: Olen noita leikkauksia avaimesta seurannut levy kerrallaan, mutta minkäänlaista palautetta en saa. Ainoa on siis se "rahina" jonka tunnen, mutten selkeätä kohtaa kun se on paikallaan.

Nuo lukot on siis halvimpia mahdollisia mitä nyt on löytyny motonet/puuilo jne. ja oletettavasti ei pitäis olla kovin hankalia.

Tekis mieli melkein laittaa kirjeenä sulle tulemaan ja kuvaat mulle videon jos auki saat :rofl:
[/

@Tohelo laitatko linkin sellaiseen lukkoon mitä on myynnissä motonet/puuilo?
Ei ne halpis haittalevylokot hankalia ole ollut tähän mennessä. Varmaan sä kiristät vahingossa 2 eka levystä tms.
Tai jos se on Abus Plus, niin sitten siinä on edessä sellainen 'butterfly' levy, joka vaatii vähän kikkailua
voin koittaa tehdä videon siitä sun lukkotyypin avaamisesta, pitää vaan tietää mikä se on
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Yritin tuossa ettiä nettisivuilta, mutta eipä siellä enää ollu. Ostanu siis yleensä aina jotain alennuksessa olevia, liekkö ollu poistotarjouksessa :hmm: Käyn huomenna minimanissa ja jos löytyy se sama lukko niin nappaan sulle kuvan, toki jos ei paikkakunnalla ole minimania niin eipä se paljon auta.

Viimeisimän ostin siis minimanista ja se poikkeaa tosiaan niin, että avaimessa on heti ekaan levyyn leikkaus. Tuo yks lukko mitä olen kiristäny aina kahdesta ensimmäisestä oli kyllä ihan oikein kiristetty. Meinaan eilen alko jo taas turhauttaan ja parin oluen jälkeen kävin rälläkällä sen aukasemassa :lol: Ainakin se toisen levyn pykälä siis ottaa siihen pesään kiinni kun levyt kääntää myötäpäivään niin pitkälle kuin voi. Ensimmäinen on siis se "kansi" tai miksi sitä nyt voi kutsua, ei siis vaikuta mitenkään lukon toimintaan.

Nyt kun keksisi jonku tavan miten tuon sylinterin sais järkevästi tuohon läpinäkyvään lukkoon niin siinä olis oiva harjoittelulukko :cool:

Btw LPL myy omassa verkkokaupassa aikasta helppokäyttöisiä "tiirikoita". Enemmän tuo on jo työkalu.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
868
^ Jotain Lishin dekooderia/tiirikkaa löytyy Saksan Amazonista. Laatu lienee mitä sattuu niissä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
87
Kun ostatte harjoituslukkoja niin mitä vähemmän leikkauksia niin sitä helpompi avata. Itse ostin Saiturinpörssistä 3 lukkoa 3, 4 ja 5 leikkauksilla.
 
Liittynyt
11.03.2021
Viestejä
21
Pitihän se sitten taas kaivaa lukot esille ja niin vain hetken jälkeen tutut lukot aukesi, paitsi se Lemen.
Minäkin kamppailen vielä tuon Lemenin kanssa.. Oletin olevan helppo kun hintakin on sieltä halvimmasta päästä, mutta ei vaan meinaa aueta.
Googlella löytyi pari muutakin kiroajaa; mm. redditin puolella u/Jalluvaan oli sahanut lukon auki selvittääkseen sen sisällön ja sieltä löytyi aika möhnäiseltä näyttäviä spool pinnejä:
Inside of chinesse lock, nice quality

Keskustelua lukosta:
Might not be the "Top security" lock but this bitting is killing me ‍♂

Leikin tolla vielä, mut yhdyn yllä olevien kommentteihin.. Ei mitään tuntumaa..! Ehkä tuo sitten ansaitsee sen "Top security" leimansa, ainakin SPP:n osalta. :rolleyes: Itellä on vaan koukkuja, joten en ole päässyt kokeilemaan rakella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Leikin tolla vielä, mut yhdyn yllä olevien kommentteihin.. Ei mitään tuntumaa..! Ehkä tuo sitten ansaitsee sen "Top security" leimansa, ainakin SPP:n osalta. :rolleyes: Itellä on vaan koukkuja, joten en ole päässyt kokeilemaan rakella.
En onnistunu rakellakaan. Vähän jääny tämä harrastus kyllä...

E: YT on pari videota ko. lukosta:


 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
87
Lidlissä on tällä hetkellä myynnissä hyviä harjoituslukkoja LPL:n tiirikalle 2kpl 4,99e. Yhdessä paketissa oli vain kolmen leikkauksen avain eli pitäisi aueta aika helposti eli kannattaa etsiä sellainen jos helppoa haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Jahas, pitäiskö se taas käydä täyttämässä kokoelmaa :rofl: Kiitti vinkistä, pitääpä käydä kurkkaamassa. @Jupuna ootko jo avannu lukot? Onko nuo minkälaisia tuntumaltaan?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
87
En ostanut kun mulla on samanlaisia jo entuudestaan. Halvimpia mahdollisia kiinalaisia ne on :) Siellä on myös 3 lukon settejä, mutta avain näytti niin pieneltä että tiirikka ei välttämättä mahdu sisään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Jahas, pitäiskö se taas käydä täyttämässä kokoelmaa :rofl: Kiitti vinkistä, pitääpä käydä kurkkaamassa. @Jupuna ootko jo avannu lukot? Onko nuo minkälaisia tuntumaltaan?
Ootko saanut monta lukkoa auki? Itellä pysynyt nää nyt pitkään kaapissa, mutta jossain vaiheessa pitäisi kyllä pyhittää joku päivä ja saada se eka lukko auki tuolla lpl tiirikalla :rofl2:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Ootko saanut monta lukkoa auki? Itellä pysynyt nää nyt pitkään kaapissa, mutta jossain vaiheessa pitäisi kyllä pyhittää joku päivä ja saada se eka lukko auki tuolla lpl tiirikalla :rofl2:
Sen yhden ainoan haittalevylukon olen auki saanu tuolla tiirikalla, joka sekin oli tuuria :shifty: Tuossa vkl aikana ihan mielenkiinnosta otin taas testiin, mutta eipä tuosta mitään mainittavaa jääny käteen :lol:

Noissa haittalevylukoissa omalla kohdalla on se ongelma(mistä purnannu tässä ketjussa jo pariin otteeseen), etten saa minkäänlaista palautetta lukosta. Useilta videoilta tuttu "klik" puuttuu kun levy asettuu oikeaan kohtaan, alkanu jo epäileen tuon olevan joku ääniefekti mikä lisätty jälkikäteen :hmm: Omissa lukoissa tuo levy siis liikkuu vapaasti ja jossain kohtaa muuttuu "rahisevaksi" tuntumaltaan.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
10
Oheinen kikka auttaa aika kivasti sen palautteen saamiseen haittalevylukoissa. Siis painaa lock core:a sidebar:a vasten.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
10
ideana haittalevylukon tiirikoinnissa on tunnustella / kuulostella koska se tanko (sidebar) on tutkittavan haittalevyn rakosen (true gate) kohdalla. kun kaikki on oikein asetettu tanko pääsee laskeutumaan noihin rakosiin ja lukko pääsee aukeamaan.
Tuossa yllä linkatussa kikassa ideana on painaa niitä haittalevyjä siten, että ne menee sillä osuudella lukkoa, mitä sillä hetkellä tiirikoi, lähemmäksi sitä tankoa (sidebar). Lukossa on aina hieman väljyyttä että se lukon keskiosa (core) mahtuu liikkumaan laakeroimattomana lukon avauksen /sulkemisen aikana. Tuossa sen välyksen avulla saadaan haittalevyt lähemmäksi sitä tankoa, jolloin tuntuma paranee.

Jos haluat vaihtoehtoisesti HC-tiirikointia, niin käännä haittalevyjä poispäin siitä tangosta, niin saat huononnettua tuntumaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
Pistin myös LPL:n tiirikan tilaukseen. Milläs nimikkeellä olette tullanneet nämä?
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
Saako laadukasta vempelettä tilattua? Joskus näin aliexpressissä moisia mutta laatu ja toimivuus taitaa niissä olla niin ja näin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163

Tuon tilasin. Tuskin, ainakaan minun taidolla, jää työkalun laadusta lukon avaus kiinni.

Saako laadukasta vempelettä tilattua? Joskus näin aliexpressissä moisia mutta laatu ja toimivuus taitaa niissä olla niin ja näin?
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
87
Noissa halvoissa se pääty on ihan liian paksu. Tulee käännettyä kahta kiekkoa kerralla.
 
Liittynyt
06.04.2021
Viestejä
10
tuo sparrows haittalevylukkotiirikka on etukiristysmallia (front tension). aika moni lukko on paljon helpompi tiirikoida takakiristys tiirikalla (rear tension). hintaansa nähden tuo on ihan ok, tosin ei tod näk mitään abloy lukkoja saa auki, ellei modifioi kärkiä reippaasti ja käytä vain lähinnä niitä kahvoja muiden kärkien kanssa.

Hyvät haittalevylukkotiirikat on kalliita. Esim se Hux:n silver bullet tiirikka maksaa luokkaa 500eur ja Jaakko fagerlunding abloy classic tiirikka luokkaa 300eur+vat.
Itse olen tehnyt omat tiirikat, materiaali ei maksa juuri mitään mutta laatu on sitä mitä itse saa aikaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
163
20210914_214937.jpg
Työkalu tuli, ja aukeshan sillä vihon viimein kiinan halpis lukko kun aikansa väänsi. Ei ihan paras työkalu ehkä tuohon lukkoon kun ei ole ensimäinen haitta "zero cut" mikä sitten suomeksi onkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
BosnianBill jäi ainakin tubettamisesta "eläkkeelle".



Harmi, ite tykkäsin ehkä jopa enemmän Billin videoista kuin LPL. Enemmän semmosta "autenttista" tiirikointia, LPL minuutin parin videoista jäi vähän semmonen kuva, että lukko opeteltu kameran takana ja laitetaan se parin minuutin video YT. Bill värkkäs useamman minuutin lukon kanssa ja päivitteli kun ei aukea.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
1 288
tuo sparrows haittalevylukkotiirikka on etukiristysmallia (front tension). aika moni lukko on paljon helpompi tiirikoida takakiristys tiirikalla (rear tension). hintaansa nähden tuo on ihan ok, tosin ei tod näk mitään abloy lukkoja saa auki, ellei modifioi kärkiä reippaasti ja käytä vain lähinnä niitä kahvoja muiden kärkien kanssa.

Hyvät haittalevylukkotiirikat on kalliita. Esim se Hux:n silver bullet tiirikka maksaa luokkaa 500eur ja Jaakko fagerlunding abloy classic tiirikka luokkaa 300eur+vat.
Itse olen tehnyt omat tiirikat, materiaali ei maksa juuri mitään mutta laatu on sitä mitä itse saa aikaan.
Myykö Fagerlund näitä suoraan vai myydäänkö jossain hänen designiaan?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Sen verran niche kategoria joten aattelin ensin täällä kokeilla jos jotain kiinnostaisi, että haluaisiko joku ostaa koko settini pois? Kaikki kuvassa näkyvä siis mukaan, monia harjoituslukkoja, lockcowboy tiirikkasetti, tuollainen isompi tiirikkasetti, Sparrowin tiirikka johon tulee 3d tulostettuja kärkiä muutama ettei haittaa vaikka hukkuisi ja ei tarvi mitään prikkoja käytellä yms. Sen verran kauan pyörinyt nämä kaapissa, että parempi laittaa kiertoon. Tarjota saa kun en oikein suoriltaan osaa sanoa paljonko nämä on maksanut alunperinkään. Noihin on avaimia enemmän kuin kuvissa näkyy kun kaikkien lukkojen mukana tulleet on kyllä tallessa, mutteivat nähtävästi tulleet kuviin.

Noiden helpompien lukkojen tiirikointi oli kivaa oman aikansa ja sitä kyllä tuli tehtyä, mutta tuo sparrowin tiirikka menee kyllä oman osaamisen ylitse niin mielenkiinto loppui jossain vaiheessa :D
 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
@Team_Slow Jahas se harrastus loppu siihen :beye: Täytyy myöntää, että itelläki jääny kyllä taka-alalle tämä. Joskus jonku aikaa tulee värkkäiltyä muttei samalla innolla kuin alussa.
 

Hcc

Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
492
Mulla on vain yksi jostain aliexpressistä tms tilattu harjoituslukko, joka on sen verran huonoa tekoa ettei sitä saanut auki paria kertaa enempää ennen kuin osat löystyivät/kuluivat liikaa, ja nyt ei meinaa avaimellakaan pelata kunnolla... Kiinnostaisi kyllä hankkia lisää ja jatkaa harjoittelua, mutta tuo Sparrowin tekele (oliko tuo siis Abloy classic -tyylisten lukkojen aukomiseen?) vaikuttaa ehkä vähän hc:lta näin alkuun.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Tuo kyseinen Sparrows ei sovellu Abloyn classic -lukoille, niille on omat työkalut. Ihan senkin vuoksi, että abloy classic kiristetään takaa, siis lukkopesän perältä ja tuo Sparrows kiristää edestä.

Kannattaa jostain motonet/puuilo hankkia "perinteinen" sylinterilukko ja siihen rinnalle joku hyvä setti. Esim tuossa @Team_Slow setissä on hyvä setti alkuun. Ja kokemuksesta, älä lähe vielä noita haittalevylukkoja yrittään. Ite en saanu ku kerran tuurilla, todennäköisesti, yhden auki ja kiinnostus loppu oikeastaan siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Mulla on vain yksi jostain aliexpressistä tms tilattu harjoituslukko, joka on sen verran huonoa tekoa ettei sitä saanut auki paria kertaa enempää ennen kuin osat löystyivät/kuluivat liikaa, ja nyt ei meinaa avaimellakaan pelata kunnolla... Kiinnostaisi kyllä hankkia lisää ja jatkaa harjoittelua, mutta tuo Sparrowin tekele (oliko tuo siis Abloy classic -tyylisten lukkojen aukomiseen?) vaikuttaa ehkä vähän hc:lta näin alkuun.
Jos kiinnostaa niin noista omistani voisin johonkin sopuhintaan luopua joskin empä itsekään noita sparrowin tiirikalla avattavia ole auki saanut Yksi noista lukoistani on läpinäkyvä harjoituslukko kyseiselle työkalulle. Olen ehkä liian tee ensin ja tutki sitten tyyppi kun yleensä ohjeita tulee katsottua siinä vaiheessa kun ei onnistu tai joku on jo mennyt pieleen Noi mun lukot ei myöskään käsittääkseni ainakaan niitä kiinan halvimpia kaikki ole kun amazon.de on tullut tilailtua.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Tuo Sparrow semisti kiinnostaisi, mutta haluat ilmeisesti myydä mielummin kaikki kerralla?
Sulle ei ilmeisesti voi laittaa yv:tä? Mieluiten myisin koko setin kerralla joskin varmaan postitus tulee hieman kalliiksi painon takia niin voin mä osan jättää itelle. Voisin myydä vaikka 50€ hintaan sisältäen postikulut ton sparrowin ja siihen sopivan läpinäkyvän harjoitus lukon?
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
868
^ Mjaa ennen on kyllä YV:t tullut perille, mutta tsekkaan vielä asetukset ja jatketaan siellä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 733
Mieluiten myisin koko setin kerralla joskin varmaan postitus tulee hieman kalliiksi painon takia niin voin mä osan jättää itelle. Voisin myydä vaikka 50€ hintaan sisältäen postikulut ton sparrowin ja siihen sopivan läpinäkyvän harjoitus lukon?
Paiskaas yv:ssä koko paketin hinta, olisin kiinnostunut, pakettiautomaatissa tulee 30kg niin kyllä nuo ihan perus S/M/L paketissa huokeahkosti liikkuu.
 
Liittynyt
15.11.2019
Viestejä
47
13-vuotias poikani innostunut harrastuksesta ja jokunen läpinakyvä harjoituslukkosetti onkin jo hankittuna. Kellään suosituksia asiallisesta setistä millä harrastus kantaisi hieman eteenpäin.
 
Liittynyt
28.02.2019
Viestejä
409
LPL videoista innostuneena tilasin ebaystä pari halpaa läpinäkyvää harjoituslukkoa ja perus tiirikointi työkalut.
Saas nähä miten homma lähtee sujumaan.
Jos jollain pyörii ylimääräisiä harjoitusvälineitä, työkaluja, tai vanhoja lukkoja jouten, niin nakkaa yyveellä viestiä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
87
13-vuotias poikani innostunut harrastuksesta ja jokunen läpinakyvä harjoituslukkosetti onkin jo hankittuna. Kellään suosituksia asiallisesta setistä millä harrastus kantaisi hieman eteenpäin.
Ei tämä harrastus varsinkaan alussa ole välineistä kiinni eli mikä tahansa halpa setti kelpaa. Paljon halpoja (=helppoja) lukkoja millä treenata. Joku shimmi voisi olla myös kiva olla kun ei maksa mitään ja on osaan lukoista todella tehokas.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 315
Paiskaas yv:ssä koko paketin hinta, olisin kiinnostunut, pakettiautomaatissa tulee 30kg niin kyllä nuo ihan perus S/M/L paketissa huokeahkosti liikkuu.
Tuli räpellyksen puolella keskustelu aiheesta vastaan niin muistui asia mieleen ja pakko kysyä onnistuitko siinä missä minä en eli lähtikö noi lukot auki sillä LPL työkalulla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
Tuli räpellyksen puolella keskustelu aiheesta vastaan niin muistui asia mieleen ja pakko kysyä onnistuitko siinä missä minä en eli lähtikö noi lukot auki sillä LPL työkalulla?
Muutamat lukot sain aukastua tuolla, sitten nuo on jääny kokonaan enkä ole edes enää muistanut koko asiaa :sad:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 733
Tuli räpellyksen puolella keskustelu aiheesta vastaan niin muistui asia mieleen ja pakko kysyä onnistuitko siinä missä minä en eli lähtikö noi lukot auki sillä LPL työkalulla?
En oo itse tehnyt ”mitään” eikä lapsetkaan kiinnostunut ollenkaan. Ollut siis tukevasti hyllyssä, itte vähän niitä peruslukkoja kokeilin mutta sen sparrowin kanssa en ole harjoitellut oikeastaan ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 996
No onpahan nyt ainaki lukkoja mitä voi käyttää johonki jos tarttee :lol: Villityksen alkuvaiheissa tuli osteltua noita jonki verran, tosin kaikki pääsääntöisesti jostain tarjouksesta mallia Kiina.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
1
Kiinnostaisi aloittaa kyseinen harrastelu. Sattuisiko kenelläkään lojumaan laadukasta settiä, jonka haluaisi myydä?
Ilmeisesti nuo hyvät setit on lähinnä tilattava Euroopan ulkopuolelta?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 192
Viestejä
4 215 340
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom