Lounea valokuitu hidas steamissä

Liittynyt
28.02.2024
Viestejä
2
Tähän nyt koittanu melkein vuoden hakea ratkaisua mutta ei vaan löydy. Eli steam lataa 1000/1000 kuidulla vaan keskimäärin 10Mt/s. kaikki kikat koittanu steamin asetuksista ja windowsin asetuksista. laitteistosta asia tuskin on kiinni koska epicillä kun lataa täysin samaan paikkaan niin nopeus on 80-90Mt/s. joskus on auttanu hetkeksi sen että sammuttaa ton boksin mihin itse kuitu tulee kiinni, mutta on vain väliaikainen korjaus. Lounealta asiaa kysyessäni sanoivat että kaikki on ok siellä päässä. Deco boksi mulla on tossa välissä, sielläkin on asetukset kunnossa päivitykset tehty. virustorjuntana mulla on f-secure, senkin sammuttaminen on kokeiltu. joku ongelma nyt on joko steamin ohjelmassa tai sitten joku muu asia ahdistaa. niin juu steam on poistettu ja ladattu uudestaan. jos joku on vastaavan ongelman kohdannut ja ratkaissut niin olisi mukava kuulla asiasta. en oo yksin tän ongelman kans kun googletellut olen, vastausta vaan ei mistään ole selvinnyt.
 
Liittynyt
08.03.2017
Viestejä
586
En tiedä mitä tuohon "kaikki kikat" kuuluu, mutta oletko koettanut vaihtaa Steamin download regionia ja onkohan tuota mahdollista testata toisella koneella?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 938
Mitä sanoo www.speedtest.net kun Steam lataa hitaasti? Mikä Deco malliltaan? Oletko kokeillut vaihtaa Steamista maata mistä lataukset tehdään? Löytyy Settings -> Downloads -> Download Region. Suosittelen kokeilemaan Helsinkiä tai Tukholmaa.
 
Liittynyt
28.02.2024
Viestejä
2
En tiedä mitä tuohon "kaikki kikat" kuuluu, mutta oletko koettanut vaihtaa Steamin download regionia ja onkohan tuota mahdollista testata toisella koneella?
kyllä, moneenkin eri paikkaan. kaikki kikat tarkoittaa sitä mitä steam itse neuvoo. eli juuri latausmaiden vaihto, välimuistin tyhjennys jne.

Mitä sanoo www.speedtest.net kun Steam lataa hitaasti? Mikä Deco malliltaan? Oletko kokeillut vaihtaa Steamista maata mistä lataukset tehdään? Löytyy Settings -> Downloads -> Download Region. Suosittelen kokeilemaan Helsinkiä tai Tukholmaa.
898 Mbps näyttää juuri nyt kun lataan steamista arma 3 samaan aikaan. helsinki, tukholma, saksa ja yhdysvallatkin testattu. ei vaikutusta. deco malliltaan x50
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
985
Laita VPN päälle. Jos nopeus on korkeampi kuin se 10Mt/s niin ISP se varmaan on.
 
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
692
Jos decossa päällä QoS säännöt niin kannattaa koittaa auttaako niiden poistaminen.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 010
Veikkaisin kuitenkin että ongelma on siinä että oman koneen rauta muodostuu pullonkaulaksi. Tämän olen useasti nähnyt/todistanut. Kannattaa ladatessa katsoa taskmanagerista miltä cpu ja levyn käyttö näyttää. Veikkaisin että jompi kumpi tai jopa molemmat on tapissaan ladatessa.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
141
Itselläni Lounea kuitu pelaa moitteetta Steamissä.

Itselläni myös Deco käytössä, tosin ei pöytäkoneen netti tuon kautta kulje.

QoS asetuksista kannattaa tarkistaa, mitä on asetettu netin nopeudeksi, koska se vaikuttaa kaikkeen tuon kautta tapahtuvaan liikenteeseen.
Eli in ja out ratet asettaa käsin kohdalleen jos eivät jo ole.
 

Liitteet

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 778
Viestejä
4 203 332
Jäsenet
70 987
Uusin jäsen
Rosmonautti

Hinta.fi

Ylös Bottom