Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Kerrankin Koffilta lonkero joka ei maistu kiljulle. Ihan hyvää vaihtelua raitapaidalle, mutta ehkä Original silti vie voiton karvan mitalla.Jokos on tuomioita antaa koffin uudesta lonkerosta? Näytti pari viikkoa sitten rantautuneen kauppoihin.
Ei hääviä, liian makeaa litkua, kyllä sitä tölkin pari juo mutta ei enempää.Jokos on tuomioita antaa koffin uudesta lonkerosta? Näytti pari viikkoa sitten rantautuneen kauppoihin.
Itse ostin tuota joskus juhannuksen aikana, niin puolipulloa sain juotua, loput kaadoin maahan, hirveän makuista tavaraa. Mielestäni maku ei muistuttanut edes etäisesti simaa, lähinnä kiljua tms. Ellei reseptiikka ole muuttunut, mutta tuskin.Fingerporin Juhannussimaa löytyi kaupasta. Ihan mukavan makuista, päihittää ainakin tavanomaiset mehusimat maullaan. Vitsi taisi olla mukana hinnassa: 6 euroa puolen litran pullo.
Voiko se ginin maku niin helposti peittyä?Toi hartwallin appelssiini maistuu mielestäni ihan jaffalta (ei yhtään pahassa mielessä) alkoholi ei juuri maistu läpi. Ihan jees janojuomaa
E:typoja
Kyllä mielestäni ainakin voi, ei juurikaan maistunut kuin limpparilta.Voiko se ginin maku niin helposti peittyä?
Ihan on mukiinmenevää. Ei erikoisen hyvää mutta ei pahaakaan. Erilaisiin makulonkeroihin ja siidereihin tottuneelle vaikea arvostella enää peruslonkkujaJokos on tuomioita antaa koffin uudesta lonkerosta? Näytti pari viikkoa sitten rantautuneen kauppoihin.
Olvi Iisalmi GIN lonkero Puolukka
Parasta mitä Olvi on tehnyt sitten 2000 luvun alun palmulonkeron. Maistuu ja haisee selkeästi katajalle.
Maistuu muillekkin.
OLUTKELLARI: OLVI Iisalmi Puolukka GIN Lonkero w/ Helsinki Disitilling Company
Litrahinnaltaan noin 40 senttiä kalliimpaa kuin Hartwallin Original, joten ei tuo nyt kallista ole.Olvin Puolukkalongero on kyllä erittäin maistuva. Jotain kivaa raikasta on tuossa maussa. Pakastinkylmänä parasta.
Mutta hinnan takia vain erikoistarkoituuksiin tulee ehkä ostettua pari kertaa vuodessa, aika suolainen tuo hinta.
Rainbow oli ainakin tosi makeeta litkua eikä muutenkaan hyvää muistaakseni, ei jatkoon.Kauppojen hyllyille on ilmestynyt Hartwallin alkuperäistä halvempia versioita ginipohjaisesta lonkerosta. Ainakin Pirkkaa Laitilan tehtailemana ja Rainbowta. Onko joku ehtinyt testata? Sixpackin hinta on pari kolme euroa edullisempi kuin Hartwallin Originalin.
Tuli nyt sitten maistettua tuota paljon mainostettua puolukka gin lonkeroa ja tuli siinä todettua että en todellakaan pidä puolukasta. Harmi.
Parasta mitä Olvi on tehnyt sitten 2000 luvun alun palmulonkeron. Maistuu ja haisee selkeästi katajalle.
Maistuu muillekkin.
Maistuu muillekkin.
Litrahinnaltaan noin 40 senttiä kalliimpaa kuin Hartwallin Original, joten ei tuo nyt kallista ole.
Alkoon tullut/tulossa myyntiin hieman tymäkämpää juomasekoitus jenkeistä. Hintaa on 5.98€/0,5l tölkki ja prosentteja 10. Laittakaas viestiä jos joku uskaltautuu maistamaan, kun jenkkien tuntien voi olla melkosta litkua
Four Loko Gold tölkki | Alko
Four Loko Sour tölkki | Alko
Hurjan maineen Yhdysvalloissa saanut ”tyrmäys tölkissä” -limuviina tuli Alkoon – laimennettuna versiona
Suomessa myytävissä Four Loko -juomasekoituksissa alkoholiprosentti on 10.(KUVA: EARL S. CRYER)
Julkaistu: 30.4. 18:38
Limuviinan alkuperäisessä reseptissä oli jopa kolmea kahvikupillista vastaava määrä kofeiinia.
Alko on ottanut valikoimiinsa Four Loko -nimisen juomasekoituksen, jolla on etenkin Yhdysvalloissa ja Kiinassa kyseenalainen maine.
Klassisen limuviinan alkuperäisessä reseptissä oli jopa 14 prosenttia alkoholia ja kolmea kahvikupillista vastaava määrä kofeiinia sekä muita piristävinä pidettyjä aineita.
Juoman halpa hinta ja etenkin nuorille juomareille viritetty maku johti vuonna 2010 Yhdysvaltain opiskelijapiireissä alkoholimyrkytyksiin. Juomaa kutsuttiin lempinimellä ”blackout in a can”, tyrmäys tölkissä.
Viranomaiset kokivat tuolloin, että juomat ovat "uhka yleiselle terveydelle". Four Loko kiellettiin useissa osavaltioissa. Myös Kiinan viranomaiset huolestuivat limuviinavillityksestä.
Vuonna 2010 Yhdysvaltojen terveysviranomaisten painostuksen jälkeen valmistaja muokkasi juomasekoituksen reseptiä ja poisti piristeet.
Suomessa myytävissä juomasekoituksissa on 10 prosenttia alkoholia
Alkon viestinnästä kerrotaan Ilta-Sanomille, että Four Loko juomasekoitus ei sisällä kofeiinia, tauriinia ja guaranaa. Saatavilla on kaksi eri makuvaihtoehtoa, Gold ja Sour. Vaikka piristävät aineet on poistettu juomasta, jäljelle on jätetty energiajuoman maku.
Four Loko on Alkon tilausvalikoimatuote, mutta esimerkiksi Forssassa ja Hämeenlinnassa tuotetta löytyy Alkon hyllystä.
Four Loko on yksi Yhdysvaltojen myydyimmistä ”ready to drink” -brändeistä.
Juomaa tuo maahan Altia Oyj.
Juha Järvenpää
Mielestäni taas original on koffiin verrattuna vetistä, koffissa gin maistuu voimakkaamminKoffin uus GIN lonkero on kyllä omaan makuun mautonta. Mun mielestä tää on huonompaa kuin se, mikä oli ennen sitä osittain käymisteitse valmistettua.
Itse itselleni vastaten, on se aika metka. Enoani lainatakseni "aika, ei huono" . Tosin halvemmalla pääsee jos sotkee giniä ja porkkamamehua, lopputulos lienee käytännössä sama.No nyt Ägräs Äpy Gin Long Drink with Carrot
Sauna on lämpeämässä ja tuo lonkero kylmässä, saas nähdä miltä maistuu.
Osta hartwallin hartwallin greippi limpparia ja sotke siihen giniä. Näin ainakin itse teen välillä ja hyvää tuleeMistähän saisi edullisesti Hartwallin 2,6% lonkeroa?
Miettinyt jos tekisi itse sekoituksen tästä ja ginistä mutta voisi miettiä onko kannattavaa.
Luulin että on kun hinta oli luokkaa 1,50pll mutta sitten tajusin että pullo ei olekaan 0,5l vaan 0,43l.
Saako tota jostain tokmanni tai vastaava halvemmalla?
Ai sellastakin on? Oon jonkun muun greippiä ostellut mutta hartwallia ei ole osunut silmään...Osta hartwallin hartwallin greippi limpparia ja sotke siihen giniä. Näin ainakin itse teen välillä ja hyvää tulee
On se joo makeampaa, mutta laittaa enemmän giniä, niin kyllä se makeus sieltä katoaaAi sellastakin on? Oon jonkun muun greippiä ostellut mutta hartwallia ei ole osunut silmään...
Edit: Eiku oon tuota tietty juonut. Muistaakseni kokeilin myös ginin kanssa mutta miten muistelin että on makeampaa kuin "lonkero"?
Vastaavaa crunk juicea tuli joskus tilattua saksasta kun sai 12 tölkkiä 20€ posteineen.
'Crunk Juce': The superstrong alcoholic energy drink fuelling a new generation of louts
Aivan jäätävää kuraa. 2 tölkkiä sain itse kulutettua aivan väkisin yrittämällä. Loput lahjoitin kavereille kun halusivat testata.
Oma kokemus on täsmälleen sama, makea ja jokin outo maku.Koffin lonkeroa uudelleen maistaneena tänä viikonloppuna täytyy vetää vähän omia aikaisempia kehuja takaisin. Kyllä tämä sittenkin on vähän liian makeaa lonkeroksi ja muutenkin vähän erikoisen makuista.