Ratkaistu Lone echo II revive ja hp reverb g2 v2 kaatuu heti alkuunsa

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Moi. Ihanaa. Ostin Lone echo II oculus puodista ja starttasin sen normaalisti steam vr stä. Silmille tulee vaan 4 valkoisen pallukan kiertoleikki ja samaan aikaan tietokoneen ruudulle että kaatui aloituksessa tuntemattomaan virheeseen. Lone echo 1 toimii ok. En ole lähettänyt kaatumis ilmoitusta eteenpäin.

Google löyti mun hakuosaamisella hyvin vähän juttua. Johkin redditin pöljäkkeeseen en luota eikä sielläkään ollut mitään ihmeellistä. Wmr ja steamvr toimii molemmat ok. Motion reproduction on pois päältä wmr for steam vr mutta revivessähän se taitaa olla takas päällä. Reviven 2.1.1 tai 3.0 versioilla ei ollut eroja.

i7 8700K
1080TI
16gig ram
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Täysin vahingossa googlella löytyi yksi ainoa random linkki reddittiin missä mainittiin OpenXR kirjaston valitsemisesta. Ite redditissä lukenut siitä mitään mutta googlessa näkyi osittain. Revive desktop auki näytöllä ja pikkukuvakkeista ruudun oikeassa alanurkassa 2. hiiren napilla reviven astukset esiin. No. Sellasta kuin open xr ei mulla ole vaan open VR löytyy. Ruksi siihen ja reviven työpöydältä klikkasin lone echo2 päälle. Hitsi. Sehän lähti pyörimään. Ikkunat oli mulla ihan eri suunnassa kuin ohjaimet joten valikot olivat lattian korkeudella. Eikun pelistä pois ja koitin starttaa sen uudelleen steam vr stä. Taas samat 4 pallukkaa ja näytöllä sama vika ilmoitus.
Ainoalla tavalla millä sen toistaiseksi oon saanut toimimaan on ym open vr kirjastoon ruksi ja hiirellä siitä peli heti päälle. Mutta, starttaus toimii vain kerran. Sen jälkeen sama virheilmoitus. Korjaus tähän on ottaa ruksi kirjastosta taas pois ja laittaa se heti takaisin. Sit taas toimii.

FpsVR toimii hienosti myös. Peli kyykyttää 1080ti kortin ihan polvilleen. Vaikka laittaa presetistä LOW ja fps on 70+ niin peli on kaikkea muuta kuin sileä liikkeinen. Pelata voi mutta eihän se kiva ole seuraa kun kuva nykiä nylkyttää kokoajan huolimatta ruudulla olevan datan määrästä.

Eli ratkaistu on, tavallaan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Ja nykiminen saatu järkeväksi löytämällä että OVR advanced settings ohjelma mahdollistaa myös reviven supersamplingin pudottamisen. Pudotin sen 40% ja jatkuva nykiminen on poissa. Pystyin nostamaan low tasosta mediumille ja pari ruksia pois niin että gpu asetuksissa eiole punaisella. FPSvr näyttää että liki 12gigaa on ram käytössä ja gpu ssa 10/11gig :D Täytyykö sitä käydä muistikaupoillakin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Peli on lakannut käynnistymästä jostain ihan tuntemattomasta syystä. Ohjaimet eivät enää löydy päävalikossa tai vaihtoehtoisesti peli vaan kaatuu heti tai hetikohta kun sen käynnistää. Kiva, pääsin ehkä puoleenväliin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Asensin uusimman 3.0 beta version Revivestä. Sain pelin toimimaan sillä niin että steam auki taustalla mut ei vr päällä. Revivestä taas open vr ruksi päälle ja hiirellä siitä peli auki. Steamissa vr ssä ei saa olla mitään pelialuetta määrittävää systeemiä päällä. Eli pelialueen suunta on se minkä steam vr sattuu kulloinkin arpomaan. Tämä siksi kun open vr on revivestä päällä niin revive starttaa steamvr ja sitäkautta pelin. Jos chaperonea asetetaan esim ovr advancen voimin niin se asettaa sen vasta kun steamvr on käynnistynyt. Muute ehkä ookoo, mutta peli starttaa jo sitä ennen. Joten kaatuminen on 100 varma. Pelin jälkeen steam vr ilmoittaa kaatumisestaan mutta se ei vaikuta itse pelin toimivuuteen tai pelattavuuteen. Resoluution voi kyllä pudottaa ovr advancedista ja se toimii kyllä.
On kyllä hubbabubbaa liimattuna jenkki purukumiin jotka liimattuna on siirapilla sisu pastilliin. Noh tämän osasin jo vähä aavistaa kun samankaltaista viritystä oli jo aiemmin koettuna lainalaseilla.
Tämä peli myös rakastaa muistia. 16gig meni rikki ulkotilassa. Silti paikkojen latailu välillä aiheuttaa radikaaleja häiriöitä kaikkeen mahdolliseen pelissä. Toki ne kestää vaan muutaman sekunnin. Mutta kuitenkin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
383
Nyt viimein olen saattanut keksiä järjestyksen ja ohjelmat millä mm tämän pelin saa käynnistymään ja niin että sitä voi pelatakkin. Raskas se on kyllä kuin mikäkin.
Kuitenkin järjestys on seuraavanlainen: Jotta tämän saa toimimaan 1080TI llä niin että se jopa pyöriikin pääsääntöisesti. Niin steamVR stä global scaling puolikkaalle eli 40%. Sitten samalla ne pelit mitkä tietää että toimii täydellä niin niihin 140%. SteamVR mukana ei saa käynnistyä yhtään kikkaretta mikä vaikuttaa pelialueen muotoon jne millään tavalla. Sitten suljet steamVR. OpenXR Tools ista olen pitänyt ruksia Latest Preview OpenXR runtime ssa. En ole ihan 100 varma onko hyötyä. OpenXR toolssista ei myöskään sovi koskea render scaleen. Motion Reproduction tietenkin disabled. Open Composite ohjemalla olen erikseen merkinnyt että revivellä pelit käynnistyy väkisin aina open compositellä eikä steamVR llä. Muut pelit ja oletus SteamVR. Tämä vaatii vaan sen että pelit käynnistää ainakin kerran jotta ne ilmestyy Open Compositen peli listaan. Kaatuivat ne tai ei. Koska Revive Dashboard ei toimi lasien kanssa sitten yhtään, niin pelit kaikki käynnistetään hiirellä. Ne Reviven pelit mitkä toimivat jopa steamVR kautta niin ne voi kyllä käynnistää steamVR sisältä normaalisti. Tosin toimivuus on onnenkauppaa yleisesti. Ennenkuin käynnistät yhtäkään peliä Reviven Dashboardista. Tulee valita windowsin pikkukuvakkeista Revive Dashboardin pikavalikko(hiiren 2. nappi) ja valita sieltä use openVR. Tämä täytyy ruksia joka kerta kun dashboardin käynnistää. Tämän kun tekee kerran ja ruksii jokakerta Revivestä openVR. Oon pystynyt pelaamaan pelejä puolikkaalla resoluutiolla ja FPSvr tietoikkuna ruudulla "hienosti" muutamia Oculuksen pelejäni. Jos joku toinen halukas koittaa niin voi kertoa jatkoksi että toimiiko hänelläkin.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 445
Viestejä
4 199 694
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom