Lomamatkalle

Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
498
Aivan kaikki ostot tuli merkattua kyllä Exceliin, mutta pitää lopullinen laskelma tehdä jahka joskus pääsee tietokoneelle. Mutta kauas ei mene jos sanon, että 35 000€ kahdelta hengeltä.

Aasiassa meillä oli majoituksen hintarajana 25€/yö ja aika hyvin tuossa pysyttiinkin. Muuallla raja oli 75€/yö jossa myös pysyttiin hyvin.

Auton vuokrausta tuossa oli noin 6vkon edestä. Ruokaa tehtiin paljon itse Aasian ulkopuolella, jossa säästi aika paljonkin.

Meillä oli periaatteena, että majoitus voi olla vaikka vähän huonompi, mutta elämyksistä / tekemisistä ei tingitä. Tuskin tulee lähdettyä toista kertaa elämässä Aucklandiin valasristeilylle tai Hawajin Big Islandille katsomaan aktiivista tulivuorta :)
No ei ny paha summa.. itse aattelin sellaista 50 000 kahdelta.
 
Liittynyt
05.09.2020
Viestejä
1 405
Viisi päivää Splitissä Kroatiassa toukokuun alussa. Mitäs nähtävää ja hyvää syötävää tuolta löytyy?
Jos kunto riittää niin Telegrinin huipulle kannattaa kävellä vaikka auringonlaskua katsomaan. Kasjunin ranta on isompi ja vilkkaampi (hyvässä ja pahassa) kuin keskustan rannat, taksimatkan päässä.
Yksi päivä kannattaa käyttää (valmis)reissuun Krkan vesiputouksille. Hvar on kiva lauttamatkakohde.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
986
Kiitos vinkeistä! Tämä Fossil Rim Safari vaikutti mielenkiintoiselta, menee ehdottomasti harkintaan!

Mielenkiintoinen tuo sinun sim kortti- ongelma, itse ostanut fyysisen simmin 7 tai 8 kertaa ja joka kerta toiminut ongelmitta. Tulevalla reissulla taidan ottaa askeleen nykyaikaan ja hankkia e-simmin :D
Jos oikein ymmärsin Walmartin myyjää, niin se johtuu siitä että mun Xiaomissa on dual-SIM. E-sim on kyllä kätevä, harmi ettei oma puhelin tue sitä.

Tulipahan koettua hienoa, amerikkalaista asiakaspalvelua. Vaikka itse mokasin, niin myyjä olisi ollut valmis hyvittämään avatun ja tuhotun prepaid-paketin, jonka salainen varmistuskoodikin oli jo raaputettu. Päädyin silti ostamaan sellaisen halvan carrier-lukitun puhelimen, jolla sain jaettua wifin sillä ostetulla kortilla. Ja myyjä teki sille puhelimellekin käyttöönoton yms. :D
 
Liittynyt
27.09.2022
Viestejä
498
Itse olen juuri junassa palaamassa noin 7kk reppureissulta kotiin. Maapallo tuli kierrettyä :)

Aika paljon pyörii ajatuksia nyt päässä. 4kk tuli pyörittyä Aasiassa. Siitä Australian ja Uuden-Seelannin kautta Cookinsaarille. Cookinsaarilta Hawajille ja siitä Californian kautta kotiin. Paljon tuli nähtyä, mutta paljon jäi näkemättä.

Päivääkään en vaihtaisi reissusta pois. Toivottavasti vielä joskus uudestaan vähän pidemmälle reissulle johonkin päin maapalloa.
tästä ois vielä kiva jos tulis joku pisempi raportti :) kumpaan suuntaan kannattaa lähteä kiertämään? miten teillä valikoitui maat?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 770
tästä ois vielä kiva jos tulis joku pisempi raportti :) kumpaan suuntaan kannattaa lähteä kiertämään? miten teillä valikoitui maat?
Minun kokemukseni mukaan länteen lähtiessä ei tule jetlagia ja samalla "säästää" aikaa siirtymien kanssa. Minulle ainakin on paljon helpompi vaikka pienten päikkäreiden kanssa venyttää päivää ja mennä sitten paikallista aikaa illalla nukkumaan, kuin mennä aiempaan rytmiin nähden liian aikaisin nukkumaan.

Joka kerta kun olen Etelä Amerikkaan mennyt, niin ei mitään ongelmia päivärytmin kanssa, mutta Eurooppaan palatessa menee aina päivä tai pari, että tuntee itsensä taas ihmiseksi.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 185
Olisi tarkoitus tässä muutaman viikon sisällä lähteä Suomessa naisen kanssa jonnekin romanttiseen lomakohteeseen. Saisi olla etelä- tai Länsi-Suomessa tai Pirkanmaalla. Budjetti max. n. 100€/vrk. Saisi olla hyviä ulkoilukohteita missä käydä kävelyllä ihan vaan, metsää ja järviä siis, joita nyt Suomesta löytyy yllin kyllin. Eli mielellään enemmän metsän siimeksessä kuin kaupunkiloma. Ja mielellään julkisilla pääsy, mutta ei ole pakollinen kriteeri. Jos on kokemusta jostain paikasta tällä tienoolla, niin olisi kiva kuulla vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 900
Olisi tarkoitus tässä muutaman viikon sisällä lähteä Suomessa naisen kanssa jonnekin romanttiseen lomakohteeseen. Saisi olla etelä- tai Länsi-Suomessa tai Pirkanmaalla. Budjetti max. n. 100€/vrk. Saisi olla hyviä ulkoilukohteita missä käydä kävelyllä ihan vaan, metsää ja järviä siis, joita nyt Suomesta löytyy yllin kyllin. Eli mielellään enemmän metsän siimeksessä kuin kaupunkiloma. Ja mielellään julkisilla pääsy, mutta ei ole pakollinen kriteeri. Jos on kokemusta jostain paikasta tällä tienoolla, niin olisi kiva kuulla vaihtoehtoja.

Tuolla jotain ulkoiluhommaa ja voi uida jne. En nyt tiedä onko romanttinen paikka, kerran käytiin 3v lapsen kanssa ja oli ihan ok paikka.
 

SweeneyTodd

Smooth Operator
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 781
Saisi olla etelä- tai Länsi-Suomessa tai Pirkanmaalla. Budjetti max. n. 100€/vrk. Saisi olla hyviä ulkoilukohteita missä käydä kävelyllä ihan vaan, metsää ja järviä siis, joita nyt Suomesta löytyy yllin kyllin. Eli mielellään enemmän metsän
Pari ideaa. Ei kyllä saata satanen riittää, mutta missä enää riittää?
Hotel Rantapuisto
Helsingissähän tuo kyllä on, mutta kivoissa merimaisemissa. Kivoja kävelyreittejä riittää lähistöllä ja halutessaan voi vaikka lähteä majakkaristeilylle tai lähistön saarille.

Haikon kartano
Kartanon puolelta huone, niin on romanttinen. Hinta ei kyllä ole romanttinen. Kylpylän puolelta halvemmalla ja silloinkin on kuitenkin kivassa kartanomiljöössä. Luontokohteita löytyy ympäriltä ja välillä voi käydä Porvoon hienossa vanhassa kaupungissa tunnelmoimassa.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
1 185
Pari ideaa. Ei kyllä saata satanen riittää, mutta missä enää riittää?
Joo, luulin, että satasella pärjää, mutta se oli joku alehinta yhdestä paikasta, mitä katsoin. lähempänä 200€/yö normaali hinta.

Hotel Rantapuisto
Helsingissähän tuo kyllä on, mutta kivoissa merimaisemissa. Kivoja kävelyreittejä riittää lähistöllä ja halutessaan voi vaikka lähteä majakkaristeilylle tai lähistön saarille.

Haikon kartano
Kartanon puolelta huone, niin on romanttinen. Hinta ei kyllä ole romanttinen. Kylpylän puolelta halvemmalla ja silloinkin on kuitenkin kivassa kartanomiljöössä. Luontokohteita löytyy ympäriltä ja välillä voi käydä Porvoon hienossa vanhassa kaupungissa tunnelmoimassa.
Tsekataan nämä.
 
Liittynyt
12.01.2019
Viestejä
131
Ei mee ihan lomamatkailuun mutta liippaa lähelle:

Huomenna lähtö työreissulle pariksi päiväksi Norjaan - nyt sitten tajusin että passi on tottakai mennyt vanhaksi eikä henkilökorttia ole..

Pohjoismaiden välillähän ei mitään matkustusasiakirjoja tarvita. Lennot on Norwegianilla - pääseeköhän koneeseen pelkällä ajokortilla jos kyselevät jotain?

Vanha passi tietenkin löytyy mutta aika turhake kun vanhentunut..
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 576
Ei mee ihan lomamatkailuun mutta liippaa lähelle:

Huomenna lähtö työreissulle pariksi päiväksi Norjaan - nyt sitten tajusin että passi on tottakai mennyt vanhaksi eikä henkilökorttia ole..

Pohjoismaiden välillähän ei mitään matkustusasiakirjoja tarvita. Lennot on Norwegianilla - pääseeköhän koneeseen pelkällä ajokortilla jos kyselevät jotain?

Vanha passi tietenkin löytyy mutta aika turhake kun vanhentunut..
Finnairilla riittää pohjoismaihin ajokortti mutta Norski vaatii passia tai henkilökorttia. Itse menisin vanhalla passilla mutta onhan siinä aina riski.. yleensä portilla tarkistetaan vain että kuva ja nimi täsmää lipun tietoihin ja asiakkaan naamavärkkiin..
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
144
Ei mee ihan lomamatkailuun mutta liippaa lähelle:

Huomenna lähtö työreissulle pariksi päiväksi Norjaan - nyt sitten tajusin että passi on tottakai mennyt vanhaksi eikä henkilökorttia ole..

Pohjoismaiden välillähän ei mitään matkustusasiakirjoja tarvita. Lennot on Norwegianilla - pääseeköhän koneeseen pelkällä ajokortilla jos kyselevät jotain?

Vanha passi tietenkin löytyy mutta aika turhake kun vanhentunut..
Pikapassi kentältä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
723
Mistä kannattaa nykyään katsella majoituksia UK matkalle syksylle? Hotels.com ollut aiemmin käytössä - onko tullut uusia ja hinta-/laatusuhteelta vastaavaa/parempaa sivustoa?
 
Liittynyt
30.05.2018
Viestejä
3 576
Mistä kannattaa nykyään katsella majoituksia UK matkalle syksylle? Hotels.com ollut aiemmin käytössä - onko tullut uusia ja hinta-/laatusuhteelta vastaavaa/parempaa sivustoa?
Itse käytän Hotels.comia, bookingia, ebookersia ja agodaa. Noista yleensä löytynyt. Mapsin hotellihaku on ihan ok, tuloksissa tulee tosin paljon epämääräisiä varaussivustoja joita en käytä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 531
Huomenna lähtö työreissulle pariksi päiväksi Norjaan
Kyllä työnantaja sen pikapassin maksaa ja maksaa myös uuden passin kunhan neuvottelet. Nimimerkillä itse en ole passistani mitään maksanut 10 vuoteen. Mutta ei tuo sitten mihinkään lakiin perustuva juttu ole vaan siihen että hyvä työnantaja vaan maksaa tuollaiset kulut.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 738
Kyllä työnantaja sen pikapassin maksaa ja maksaa myös uuden passin kunhan neuvottelet. Nimimerkillä itse en ole passistani mitään maksanut 10 vuoteen. Mutta ei tuo sitten mihinkään lakiin perustuva juttu ole vaan siihen että hyvä työnantaja vaan maksaa tuollaiset kulut.
Tosin työnantaja maksaa enemmän jos ei ole ajoissa hakenut passia, jos on pikahälytys niin toki sitten.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
415
Kyllä työnantaja sen pikapassin maksaa ja maksaa myös uuden passin kunhan neuvottelet. Nimimerkillä itse en ole passistani mitään maksanut 10 vuoteen. Mutta ei tuo sitten mihinkään lakiin perustuva juttu ole vaan siihen että hyvä työnantaja vaan maksaa tuollaiset kulut.
Mistähän sää tätä puppua työnnät?

"Työnantajan kustantama passi on veronalaista palkkaa, koska kyse on elantomenojen korvaamisesta riippumatta siitä, kuinka usein henkilö joutuu tekemään työmatkoja. "

 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Kyllä työnantaja sen pikapassin maksaa ja maksaa myös uuden passin kunhan neuvottelet. Nimimerkillä itse en ole passistani mitään maksanut 10 vuoteen. Mutta ei tuo sitten mihinkään lakiin perustuva juttu ole vaan siihen että hyvä työnantaja vaan maksaa tuollaiset kulut.
Eipä taida maksaa. Mulla vuosien varrella ollut useampi työpaikka, joissa matkustaminen iso osa työtä, eikä yksikään ole passia maksanut. Viisumit maksetaan aina.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Mistähän sää tätä puppua työnnät?

"Työnantajan kustantama passi on veronalaista palkkaa, koska kyse on elantomenojen korvaamisesta riippumatta siitä, kuinka usein henkilö joutuu tekemään työmatkoja. "

Halvemmaksi se veronalaisena palkkanakin tulee kuin itse maksamalalla. Eihän tuo tarkoita, etteikö työnantaja silti voisi passia maksaa. Siitä pitää vain maksaa verot.
 

Yeenoghu

Neighbour of the beast
Liittynyt
07.11.2016
Viestejä
1 290
Nyt kun eSIM kortit ovat tätä päivää, ja tarkoituksena on matkustaa Thaimaahan yli kuukaudeksi ja käyttää eSIM:iä mobiilidataa varten, niin onko jo kokemuksia tai hintatärppejä jakaa? Tuossa kurkkasin esim. Holaflyn vaihtoehtoa, joka tarjoaa myös 30+ päivän vaihtoehtoja, mutta hinta oli kamala.

Onko jotain hyväksi koettua vertailusivustoa olemassa?
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
415
Halvemmaksi se veronalaisena palkkanakin tulee kuin itse maksamalalla. Eihän tuo tarkoita, etteikö työnantaja silti voisi passia maksaa. Siitä pitää vain maksaa verot.
Mutta kuten @Honzo tuossa kanssa viittaa, koska se on veronalaista tuloa, niin harvempi työnantaja alkaa sitä maksamaan ja se ei tarkoita myöskään sit,ä ettekö mitään (lue alkuperäinen viesti mihin vastasin) tarvitsisi passista maksaa eli verot kuten itsekin sanot. Olisin myös hieman huolissani, jos työnantaja ei tunne lainsäädäntöä; onko se silloin se hyvä työnantaja.

Siirrytääs takaisin keskuteluun niistä lomamatkoista, paljon mukavampaa kuin työmatkat.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Mutta kuten @Honzo tuossa kanssa viittaa, koska se on veronalaista tuloa, niin harvempi työnantaja alkaa sitä maksamaan ja se ei tarkoita myöskään sit,ä ettekö mitään (lue alkuperäinen viesti mihin vastasin) tarvitsisi passista maksaa. Olisin myös hieman huolissani, jos työnantaja ei tunne lainsäädäntöä; onko se silloin se hyvä työnantaja.
Voipi olla, sinä varmaan olet useammalta kysynyt kuin minä. Itse en ihan noin herkästi työnantajan hyvyydestä huolestu.
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
415
Nyt kun eSIM kortit ovat tätä päivää, ja tarkoituksena on matkustaa Thaimaahan yli kuukaudeksi ja käyttää eSIM:iä mobiilidataa varten, niin onko jo kokemuksia tai hintatärppejä jakaa? Tuossa kurkkasin esim. Holaflyn vaihtoehtoa, joka tarjoaa myös 30+ päivän vaihtoehtoja, mutta hinta oli kamala.

Onko jotain hyväksi koettua vertailusivustoa olemassa?
Taitaa nuo tarjoajat ja tarjoukset muuttua niin usein sekä kombinaatioiden määrä (datan määrä vs. päivät) olla sellainen combo, että näitä on aika vaikea vertailla. Mutta tosiaan Holaflyn "ongelma" on se, että se on rajoittamattomalla datalla ja se on siksi aika kallis. Jos datan määrä pysyy kurissa eli ei ole tarkoitus katsoa videoita päivästä toiseen, niin moni muu tarjoaa kyllä hyviä vaihtoehtoja. Itselläni oli just eSIM Thaimaassa Mayalta ja toimi kuin junan vessa eikä tarvinnut lähetellä mitä dokumentteja, että sen SIMin sai, toisin kuin Airalon kohdalla vaikutti olevan... mutta jos rajoitettu datamäärä riittää, niin noista kahdesta lähtisin katselemaan vaihtoehtoa.
 

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
Taitaa nuo tarjoajat ja tarjoukset muuttua niin usein sekä kombinaatioiden määrä (datan määrä vs. päivät) olla sellainen combo, että näitä on aika vaikea vertailla. Mutta tosiaan Holaflyn "ongelma" on se, että se on rajoittamattomalla datalla ja se on siksi aika kallis. Jos datan määrä pysyy kurissa eli ei ole tarkoitus katsoa videoita päivästä toiseen, niin moni muu tarjoaa kyllä hyviä vaihtoehtoja. Itselläni oli just eSIM Thaimaassa Mayalta ja toimi kuin junan vessa eikä tarvinnut lähetellä mitä dokumentteja, että sen SIMin sai, toisin kuin Airalon kohdalla vaikutti olevan... mutta jos rajoitettu datamäärä riittää, niin noista kahdesta lähtisin katselemaan vaihtoehtoa.
Maya toimi mulla Sveitsissä superhyvin. eSIMmin ostao meni minuutissa ja käyttö otti toisen minuutin. Eli ainakin yleisellä tasolla Mayalle suositus.
 
Liittynyt
14.08.2017
Viestejä
2 389
Mistä kannattaa nykyään katsella majoituksia UK matkalle syksylle? Hotels.com ollut aiemmin käytössä - onko tullut uusia ja hinta-/laatusuhteelta vastaavaa/parempaa sivustoa?
Trivago hakee halvimman eri palveluista. Tosin itse tullut käytettyä tuota vain hotellin etsimiseen ja varsinainen varaus tehty suoraan hotellin nettisivuilta.

 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Paljonko aikaa kannattaisi varata, jos haluaisi käydä Ukrainassa lomailemassa? Puolaan pääsee nopeasti, joskin Ukrainaan bussilla meneminen voi olla hitaanlaista ja olisi varmaan hyvä varautua pieniin viivästyksiin.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 506
Trivago hakee halvimman eri palveluista. Tosin itse tullut käytettyä tuota vain hotellin etsimiseen ja varsinainen varaus tehty suoraan hotellin nettisivuilta.

Trivago ei välttämättä näe esim. hotels.com tai booking.com kirjautuneille asiakkaille näkyviä alennettuja hintoja. Välillä taas Trivagon kautta menemällä saa paremman hinnan kuin suoraan hotels.com tai booking.com sivulle menemällä. Ja tosiaan nykyisin hyvin usein suoraan hotellin sivulta saa halvemmalla kuin näiden välittäjien kautta.

Eli aika paljon saa tehdä tutkimustyötä jos oikeasti haluaa sen halvimman hinnan.
 
Liittynyt
21.06.2019
Viestejä
1 919
Varmaan suoraan hotellista saa aina viimeistään neuvottelemalla parhaan hinnan. Lisäksi noiden appien kautta peruutukset ja muut muutokset voivat olla hankalampia kuin suoraan hotellin kautta asioidessa.
 
Liittynyt
31.05.2017
Viestejä
4 408
Kysytäänpä täällä, kun aihetta hieman sivuaa kysymys:

onko kokemus matkalaukkujen vetoketjun korjaamisesta? Oulusta ei kuulemma korjaajaa löydy. Finski maksaisi laukusta 100 € korvauksen ja matkavakuutuksesta ei ikävähennysten takia saa mitään.

Laukku on Samsoniten Firelite Spinner, joka on aikanaan maksanut 450-500 € ja mielellään sen korjaisin, jos jostain vain löytyisi vetoketjulle vaihtaja.

1714980290168.png
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 531
Jos on joku pienempi hotelli niin ehkä näin. Jonkun Holiday Innin tai Accorin kanssa tuskin maksaa vaivaa lähteä kyselemään.
IHG (Holiday inn) hotellien kanssa kannattaa käyttää ihg.com omaa weppisivua varaukseen. Hinta on sama mutta silloin pystyy keräämään IHG pisteitä. Jos ei ihan kauheasti matkusta niin tuolla ei ole merkitystä mutta minulle on.

Ainoastaan jos haluan käyttää lomalla IHG pisteitä tulee noissa paremmissa oltua. Yleensä tulee kuitenkin mentyä niihin pienempiin hotelleihin jo ihan ajatuksena kokea se hotellikin.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 506
IHG (Holiday inn) hotellien kanssa kannattaa käyttää ihg.com omaa weppisivua varaukseen. Hinta on sama mutta silloin pystyy keräämään IHG pisteitä. Jos ei ihan kauheasti matkusta niin tuolla ei ole merkitystä mutta minulle on.
Ja Accorin hotellit löytää yleensä halvimmalla heidän omilta sivuiltaan mutta se ei ollut nyt tuon kirjoituksen pointti.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 252
Nyt kun eSIM kortit ovat tätä päivää, ja tarkoituksena on matkustaa Thaimaahan yli kuukaudeksi ja käyttää eSIM:iä mobiilidataa varten, niin onko jo kokemuksia tai hintatärppejä jakaa? Tuossa kurkkasin esim. Holaflyn vaihtoehtoa, joka tarjoaa myös 30+ päivän vaihtoehtoja, mutta hinta oli kamala.

Onko jotain hyväksi koettua vertailusivustoa olemassa?
Viime reissulla otin ensin airalolta tuon 10 päivän simin $9.99 (netistä löytyy koodeja jolla saa vielä $3 hinnasta pois) ja sen jälkeen asensin dtac:in oman äpin jonne tulee lähes päivittäin erilaisia tarjouksia datapaketeista, yleensä 5, 10 tai 15 päivän jaksoja. Päivittäiseksi keskihinnaksi taisi tulla jotain 0.5€ luokkaa. Airalon sivuilla lukeva "top up option: not available" ei pidä paikkansa jos käyttää dtac:in omaa palvelua (viitannee airalon omaan top up palveluun).

edit: ja tosiaan mitään dokkareita ei airalo vaatinut....näköjään muuttunut tässä 3 kuukauden sisällä eli nykyään näyttää vaativan
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 236
Kysytäänpä täällä, kun aihetta hieman sivuaa kysymys:

onko kokemus matkalaukkujen vetoketjun korjaamisesta? Oulusta ei kuulemma korjaajaa löydy. Finski maksaisi laukusta 100 € korvauksen ja matkavakuutuksesta ei ikävähennysten takia saa mitään.

Laukku on Samsoniten Firelite Spinner, joka on aikanaan maksanut 450-500 € ja mielellään sen korjaisin, jos jostain vain löytyisi vetoketjulle vaihtaja.

Henkilökohtaista kokemusta juuri vetoketjun korjaamisesta ei ole, mutta Samsonitella on varsin kattava huoltopisteiden verkosto. Oulusta tosiaan sellaista ei löydy, mutta Suomessa niitä on lukuisia. Voisi olla järkevää kysellä asiaan mahdollista ratkaisua sellaisesta. Tuolta löytyy: Service Point Location - Samsonite

Tai vaihtoehtoisesti asiaa voisi tiedustella ensin Samsonitelta itseltään: Contact Us
 
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
415
hotels.com ja vastaavien komissiot on niin kovia että aina kannattaa kysyä suoraan Hotellista hintaa.
Valitettavan usein olen silti saanut huoneen halvemmalla näiden palveluiden kautta kuin suoraan tiskiltä ja he ovat jopa suositelleet ottamaan huoneen varauspalveluiden kautta. Jotenkin ihmetyttää, koska ei nuo palvelut ilman komissiota varmastikaan toimi.
 
Liittynyt
25.03.2017
Viestejä
341
Kellään kokemusta Saksassa tai Itävallassa sähköauton lataamisesta? Kannattaako suosia jotain tiettyjä latauspisteitä, kannataako ladata jotain appejä etukäteen vai onnistuuko maksaminen latauspisteellä suoraan? Kesäkuun alussa Polestarilla (tai vastaavalla) reissuun Etelä-Saksaan ja Itävaltaan.
 
Liittynyt
07.07.2017
Viestejä
2 506
Kellään kokemusta Saksassa tai Itävallassa sähköauton lataamisesta? Kannattaako suosia jotain tiettyjä latauspisteitä, kannataako ladata jotain appejä etukäteen vai onnistuuko maksaminen latauspisteellä suoraan? Kesäkuun alussa Polestarilla (tai vastaavalla) reissuun Etelä-Saksaan ja Itävaltaan.
Ota Ionityn tai Teslan jäsenyys niin pääsee helpolla?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 662
Viestejä
4 220 969
Jäsenet
71 091
Uusin jäsen
TiieM

Hinta.fi

Ylös Bottom