Logitechilta Playseatin kanssa yhteistyössä luotu ajotuoli simulaattorikäyttöön

Diizzel

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 205


Diizzel kirjoitti uutisen/artikkelin:
Logitech on lanseerannut Playseatin kanssa yhteistyössä luodun Playseat Trophy-Logitech G Edition -ajotuolin simulaattorikäyttöön. Nimen ja ulkonäön perusteella uutuusistuin vaikuttaisi pohjautuvan hyvin vahvasti Playseatin omaan Trophy-ajotuoliin.

Logitech mainostaa Playseat Trophy-Logitech G Editionin istuimen muotoilun ottaneen vaikutteita oikeista kilpa-ajoneuvoista ja sen ActiFit-kankaan luvataan olevan kestävä, ergonominen ja tehokkaasti lämpöä haihduttava. Ajotuolin kehikko on valmistettu hiiliteräksestä.



Poljinalusta on säädettävä ja siten istuinta voi säätää käyttäjän tarpeisiin sopivaksi. Playseat Trophy-Logitech G Edition on valmistajan mukaan helppo taittaa kasaan ja siirtää pois tilaa viemästä, kun sitä ei tarvita, sillä painoa kokonaisuudella on vain 17 kilogrammaa.

Playseat Trophy-Logitech G Edition -ajotuoli saapuu myyntiin välittömästi 599 euron suositushintaan.

Lähde: Logitechin lehdistötiedote

Linkki alkuperäiseen juttuun
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
142
Tuo Logitechin PRO ratti- ja poljinyhdistelmä vaikuttaa pätevältä vehkeeltä, harmi vain ettei H-shifteriä ole siihen vielä saatavilla. Jos on edes tulossa. Itselle ehdoton jos aion koskaan päivittää Playseatiini rattivehkeitä.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 212
Tuollainen luikku.
Painorajakin vain 122kg, ainakin Playseatin versiolla, joten kai tuohon aikuinen pääsee jos painorajaan mahtuu. Toki liikuntarajoitteiselle voi olla vaikea päästä, mutta heille varmasti löytyy helpompiakin ratkaisuja.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
41
Playseat Trophya noin vuoden ajaneena olen siihen tyytyväinen. Tosi tukeva Fanatec DD Pro:n kanssa, myöskään jarruttaessa ei flexaa, ja sopii sisustukseen paremmin kuin alumiiniprofiilit. Sopii yhdelle kuskille, koska säätöjen muuttaminen on suht hidasta hommaa. Ainoa miinus on että rattipidikkeen korkeutta ei voi säätää, ainoastaan kulmaa ja etäisyyttä. Tosin jos tossa olisi korkeussäätö niin varmaan rattiosa heiluisi sitten jonkin verran.
 
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
168
Playseat Trophya noin vuoden ajaneena olen siihen tyytyväinen. Tosi tukeva Fanatec DD Pro:n kanssa, myöskään jarruttaessa ei flexaa, ja sopii sisustukseen paremmin kuin alumiiniprofiilit. Sopii yhdelle kuskille, koska säätöjen muuttaminen on suht hidasta hommaa. Ainoa miinus on että rattipidikkeen korkeutta ei voi säätää, ainoastaan kulmaa ja etäisyyttä. Tosin jos tossa olisi korkeussäätö niin varmaan rattiosa heiluisi sitten jonkin verran.
Onko tuossa penkki kuinka mukava istua, pystyykö siis ihan pitempiäkin pelisessioita ajelemaan? Kuinkakohan haastavaa on liittää Mozan vaihdekeppi ja käsijarru tähän penkkiin..

On ollut jo pitemmän aikaa mielenpäällä ostaa jo tämä kyseinen ajotuoli mutta ei tahdo oikein suomenkielisiä arvosteluja löytyä tästä.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
41
Onko tuossa penkki kuinka mukava istua, pystyykö siis ihan pitempiäkin pelisessioita ajelemaan? Kuinkakohan haastavaa on liittää Mozan vaihdekeppi ja käsijarru tähän penkkiin..

On ollut jo pitemmän aikaa mielenpäällä ostaa jo tämä kyseinen ajotuoli mutta ei tahdo oikein suomenkielisiä arvosteluja löytyä tästä.
Penkki on ainakin mulle tosi mukava pitkiinkin sessioihin, tuommoinen aika tavallinen kuppipenkkimäinen "istuva" muotoilu. Olen noin 180 cm 75 kg. Vähän kuuma siinä tuolissa tulee, mutta niin tulee varmaan kaikissa tukevissa ajopenkeissä. Asensin rattitason takaosan alapuolelle pedaalien yläpuolelle nippusiteillä jalkoihin osoittavan tuulettimen, mikä helpotti tilannetta huomattavasti. :)

Tohon saa erikseen Playseatilta vaihdekeppi/käsijarrulisäosan, johon voi sitten kiinnittää haluamansa jutut. Mulla se on käytössä hiiren tasona. On myöskin tosi tukeva, ja sillä tavalla leveä että varmaankin saa vaihdekepin ja käsijarrun vierekkäin suht helposti. Siihen telineeseen on siis kaksi erilaista vaihtoehtoa, joko korkeammalle tuleva kapea teline tai matalammalle tuleva pienen hiirimaton kokoinen taso. Hintaa muistaakseni jotain 50-80€, itse tilasin heti julkaisusta ulkomailta kun sieltä sai posteineen vähän halvemmalla.

Se piti vielä sanoa että jos sulla on ns. irtopedaalit niin kannattaa olla joku erillinen baseplate niille, koska tuo pedaalialusta fleksaa hiukan keskelle asennettavan pedaalin (yleensä load cell jarru) kohdalta, jos siis pedaali on irtomallinen ja pultattu pedaalialustan keskelle. Mulla on Fanatec V3 pedaalit joissa siis on oma baseplate, joten jarruttaessa ei flexaa koska pedaalien baseplate tulee kiinni rigin pedaaliplaten kulmiin eikä keskelle.

Jos tuo rakenne, tukevuus, säädöt jne. mietityttää niin kannattaa katsoa youtubesta Karl Gosling -kanavan review.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 340
Viestejä
4 194 995
Jäsenet
70 897
Uusin jäsen
Miigu

Hinta.fi

Ylös Bottom