Logitech g27 usb + ja - välillä oikari

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Moro arvon raati onkos kukaan sattumoisin tapellut samanlaisen vian kanssa , kiinnittelin encoderin kiekko uusiks ja testissä poltti 2 ohm vastuksen joka on ensimmäinen komponenti mihin usb johdon + tulee.
missä ihmeessä siellä on oikosulku jos kokeilen ilman vastustta kortti kyllä toimii mutta kuumenee jumalattomasti microcontrollerin alueelta. Ideoita otetaan mielellään vastaan. Ei kai konkka voi yhtäkkiä hajota niin että vetää totaali oikarin?.
joku ystävällis mielinen oli tollasen tehnyt kicadilla myös GitHub - PhracturedBlue/G27
tuosta koitin katella että tuo usb vcc menee kyllä suoraan tuolle chipille joka kuumenee hitokseen onko pelimenetetty vai saakohan tätä elvytettyä.
siis mittarilla mitatessa usb + ja - väli on ainoastaan 13.3 ohm ja mulla on 10 ohm vastus korvaamassa tuota 2 ohm vastusta.
eli melko tukeva oikari siellä on mutta missä :(.

sen verran itse asiaa selvitin netistä löytyi video jossa vaihdetaan tuo 2ohm vastus ja ratti taas toimii , ilmeisesti se on jonkinlaisena suojana siellä , mutta mun vähällä sähköopilla mun pcb tuskin tulee tolla pelkällä vastuksen vaihdolla kuntoon =).
vieressä oli g25 ohjain kortti jossa lähes ääretön vastus usb + ja - välissä
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
534
Tämä selvisi kun katkoin vetoja tuolta 5 voltin linjasta , vaikka prossa toimi ja windows löysi g27 kan niin prossa sisäisesti oikarissa , käyttöjänön ja maan välissä pelkissä prossa pinneissä 2 ohm. ei ihme että käy kuumana.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 866
Viestejä
4 204 828
Jäsenet
70 995
Uusin jäsen
janisainio

Hinta.fi

Ylös Bottom