Löytyikö yksi syy YLE:n luokattomille uutisille?

suklaatakka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Itse hämmästellyt pitemmän aikaa YLE:n uutisia jotka tuntuvat siltä ettei niillä ole realistista kosketuspintaa vallitsevaan yhteiskunta tilanteeseen.
Realistinen kiihkoton faktoihin perustuva uutisointi loistaa poissaolollaan.
On vain mustavalkoista yhden totuuden uutista.

Seuraavassa liite YLE:n faktantarkastajan facebook seinältä,nimittäin nyt alkaa oikeasti hirvittää.
MV allergikoille juttu osittain liippaa, koska arvostelun kohteena Junes Lokka.
Ja siis kyllä,kyseessä YLE:n faktantarkastaja.
Lokka syystäkin tehnyt tutkintapyynnön.


"Vähän asiaa suomalaisista natsipelleistä. Minun piti tänään esiintyä Rosan ja Saaran kanssa Rovaniemellä kirjakaupassa ja sitten vetää Hatun Feministinen kiroiluiltama paikallisessa baarissa.

No, tulin kipeäksi, enkä päässyt lähtemään, joten Rosa ja Saara joutuivat ottamaan vastaan minulle tarkoitetun vastaanottopartion.

Tunnettu rasisti Junes Lokka ja Suomen Sisun pohjoissuomalainen aktiivi Tuukka Kuru saivat tietää minun olevan tulossa Rovaniemelle, joten he päättivät väijyttää minut.

Aikomus oli esiintyä salanimillä ja “haastatella” minua videolle ja ylipäätään häiriköidä.

Natsit olivat jutelleet suunnitelmastaan julkisesti Youtubessa, joten sain asiasta vihiä etukäteen.

Niinpä kirjakaupassa oli Rosan ja Saaran turvana neljä vartijaa ja yksi siviiliasuinen poliisi.

Mukava tietää, että tällaiset tapaukset otetaan tosissaan."
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
679
90-luvulla tuli luettua mainiota julkaisua nimeltään Pahkasika. Monet hysteeriset naurut sain ko. aviisista oivallettuani Paretskoin ajatuksenjuoksua. Nykyisin sama efekti lukiessani YLE:n uutisia.

Kuinka eilispäivän surrealismista voi tulla tämänpäivän todellisuutta? Vai onko YLE muuttunut parodiamediaksi, tyyliin the Onion ja em. Pahkasika? Totuuden vääristely on hauskaa tiettyyn pisteeseen asti. Olen hämmentynyt. Ja kännissä.
 
Viimeksi muokattu:

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Saisiko esimerkkejä niistä ylen "luokattomista uutisista"? Vai onko tämä vain debiilien mv-lehden lukijoiden öyhötystä?
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Saisiko esimerkkejä niistä ylen "luokattomista uutisista"? Vai onko tämä vain debiilien mv-lehden lukijoiden öyhötystä?
No mene sinne sivulle ja ala lukemaan niitä "uutisia"?. :D

Miten tollainen joka kirjoittaa tollaista juttua facebookkiin? voi olla yleensä ylellä duunissa "toimittajana"?

“Vähän asiaa suomalaisista natsipelleistä. Minun piti tänään esiintyä Rosanja Saaran kanssa Rovaniemellä kirjakaupassa ja sitten vetää Hatun Feministinen kiroiluiltama paikallisessa baarissa.

No, tulin kipeäksi, enkä päässyt lähtemään, joten Rosa ja Saara joutuivat ottamaan vastaan minulle tarkoitetun vastaanottopartion.

Tunnettu rasisti Junes Lokka ja Suomen Sisun pohjoissuomalainen aktiivi Tuukka Kuru saivat tietää minun olevan tulossa Rovaniemelle, joten he päättivät väijyttää minut.

Aikomus oli esiintyä salanimillä ja “haastatella” minua videolle ja ylipäätään häiriköidä.

Natsit olivat jutelleet suunnitelmastaan julkisesti Youtubessa, joten sain asiasta vihiä etukäteen.

Niinpä kirjakaupassa oli Rosan ja Saaran turvana neljä vartijaa ja yksi siviiliasuinen poliisi.

Mukava tietää, että tällaiset tapaukset otetaan tosissaan.”"

/edit
Tuleekohan bingo kun katsoo skitsofreenian oireita? :D
http://www.skitsofreniainfo.fi/oireet/Skitsofrenian_oireet_moninaisia_ja_yksilollisia
 
Viimeksi muokattu:

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Kyllä nuo natsipellet ovat riehuneet esim Jyväskylän kirjastossa vastaavan kaltaisessa tilaisuudessa, joten ihan perusteltu uhka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
275
Kaikkien suomalaisten pitäisi olla täysin polvillaan YLEn mahdin edessä ja ottaa heiltä kaikilta poskeen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
704
^ Parempi olisi, jos pitäisit nuo fantasiasi ihan omana tietonasi. Keskusteluajan varaaminen jonkun hyvän ammattiauttajan kanssa voisi myös olla paikallaan?

Edit: Hyvä alku tuo viestisi editoiminen. Vastedes hieman harkitse, mitä lauot julkiselle foorumille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
102
Eikait siinä, tuollainen rikosilmoitus mitään vaikuta kun kaveri hyörii ja pyörii menemään näkien uhkia ympärillään.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Kyllä nuo natsipellet ovat riehuneet esim Jyväskylän kirjastossa vastaavan kaltaisessa tilaisuudessa, joten ihan perusteltu uhka.
Sanattomaksi meinaa vetää, kun lukee noin virheellistä päättelyä. Sinä lähdet virheellisestä omiin ennakkoluuloihisi ("eivätkös ne kaikki ole noita natseja, mitä lie maahanmuuttokriittisiä") perustuvasta premissistä kohti metsää. Kukaan ei ole koskaan missään esittänyt, että Junes kuuluisi mainitsemaasi porukkaan. Näin ollen mainitsemasi porukan käyttäytymisellä ei ole mitään yhteyttä Juneksen käyttäytymiseen. Junes ei ole myöskään tunnettu väkivaltaisena ihmisenä, vaan ihmisenä, joka esittää julkeasti hankalia kysymyksiä ja kommentointia, jotka usein myös laittaa suoranakin nettiin. Joten mahdollinen uhka piilee vain siinä.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Toivon menestystä Juneksen tapaukselle. "Rasisti" on sanana hyvin loukkaava. Siitä ei ole epäilystäkään, että se langettaa nykyisin ihmisten ylle ison varjon suurimman osan suomalaisista mielissä. Silti sitä monesti käytetään hyvin huolettomasti. Kumpaakin ei voi, tai ainakaan pitäisi, saada.

Jos jotain naista haukkuisi vaikkapa huoraksi, niin siitä tulisi varmasti tuomio kunnianloukkaustapauksessa, jos toinen ei oikeasti olisi prostituoitu. Ruotsissa vasta eräs viestintävastaava sai välittömästi kenkää moisen sanan käytöstä. Minun mielestäni rasismi on paljon ikävämpi asia kuin seksuaalisten palveluiden tarjoaminen rahasta. Jälkimmäistä en edes pidä ollenkaan paheksuttavana asiana. Moni suomalainen ajattelee ihan samoin ainakin noiden asioiden paheksuttavuusjärjestyksestä. Silti "rasisti" lentelee hyvin kepeästi jopa julkisissa keskusteluissa. Toivottavasti tähän tulee muutos, sillä ei ole oikein leimata yksilöitä heidän kunniaansa törkeästi loukaten ja siten vaikeuttaen heidän toimintaansa yhteiskunnassa.

Asialla on myös suuri yhteiskunnallinen merkitys, koska rasistiksi haukkumisella on jo vuosia yritetty vaientaa ja ohjata keskustelua valtavan isosta yhteiskunnallisesta kysymyksestä ja muutoksesta eli maahanmuutosta. Rasistiksi haukkuminen kaventaa käytössä jopa sananvapautta. Leimaantumisen pelko saa ihmiset olemaan hiljaa tai esittämään mielipiteitä, jotka eivät kuvasta heidän ajatteluaan oikein.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
20
Siinäkö ne huikeat todisteet MV-lehden valehtelusta :rofl:
Yksi juttu ruotsin raiskaustilastojen tulkinnanvaraisuudesta :facepalm:
MV:ssä on nyt n.22 000 juttua, tuo timosen näyttö ei ole kovin kattava jos siihen vertailee...jossain mv-lehden "valhe"jutuissa oon nähnyt että juttu on tehty lähteestä joka on alunperin päin persuusta. Ja sitten joskus oli trolli fbpäivityksiin perustuneita juttuja.
Että ei siellä keksimällä keksitä niitä juttuja.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
Totta kai Mv julkaisee paljonkin roskaa. Ei siinä ole sen idea, vaan siinä, mikä siellä on oikein ja mitä ei lue muualla. Ne asiat eivät kumoudu toisten juttujen virheillä.

Tällainen ajattelu on toki auktoriteettiuskovaisille tavattoman vaikeaa tai jopa mahdotonta. Heidän täytyy aina tietää, onko joku hyvä tai paha. Heidän täytyy tehdä mustavalkoinen luokittelu, joka määrää heidän suhtautumisensa kaikkeen, mitä "hyvän" tai "pahan" ihmisen suusta tulee.

Sen sijaan minun kaltaiseni ihmiset katsovat itse asiaa vertaillen sanottuna kaikkeen tietämäänsä ja eri lähteistä keräämäänsä. Minun kaltaisille ei ole olemassakaan tuollaista jakoa, että kun Mv/Yle/Kansan Uutiset kirjoittaa jotain, niin sen täytyy olla totta/valhetta. Minun kaltaiseni näkevät, että osa on totta ja osa on valhetta tapauskohtaisesti, ja että Ylellä ei ole todellakaan aihetta paukutella henkseleitä, koska se suoltaa valheita Mv-lehden veroisella tavalla Mv:n aihepiiristä. Kokonaisuudessa Mv kuitenkin osuu paremmin oikeaan esittäen nykyisen kaltaisen maahanmuuton meille negatiivisena asiana, jolla on vaikutuksia mm. talouteen, työttömyyteen, turvallisuuteen, yhteiskuntamme arvoihin yms. Mv voi kirjoittaa todella huonoja juttuja, mutta silti se osuu tässä aihepiirissä kokonaistulkinnassaan oikeaan toisin kuin Yle.

Maahanmuutosta Yle valehtelee eniten tuputtamalla vääriä tulkintoja ja asenteita: tämä on positiivinen asia, joka tekee meille hyvää. Faktisesti näin ei ole, mutta Yle valehteli jopa OECD:n raportin sisällönkin puhumattakaan mm. siitä, miten se vaikenemalla ja human interest -itkutarinoilla yrittää vakuuttaa meidät siitä, että mm. vaikutukset rikollisuuteen pitäisi sivuuttaa. Yle esittää, että islam on suvaitsevainen rauhanuskonto jne. Ylellä on maahanmuutosta yksi pääsanoma: maahanmuutto on rikkaus ja väistämättömyys, eikä Yle tarkoita tuolla valikoitua oikeasti hyödyllistä maahanmuuttoa, vaan myy rikkautena myös viime vuonna nähtyä humanitaaristen maahanmuuttajien tulvaa mm. Irakista.

"OECD:n tuore raportti vahvistaa aiempia tutkimuksia siitä, että maahanmuutolla on enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia."

http://yle.fi/uutiset/3-6693532

Tuo on paskapuhetta, kuten käy ilmi itse raportista.

http://jhuopainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142878-oecd-suomi-ei-ole-hyotynyt-maahanmuutosta
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
555
Ihan hyvä vertailla verorahoilla ylläpidettyä mediaa jonkin hörhön perustamaan omaan nettisivuun. "No no no mutta kun mv-lehtikin valehtelee itkupotkuraivari". Helvetti me maksetaan (tai no itse maksan aika vähän) siitä että jotkut vihervasurikommarit työkseen suoltavat vasemmistopaskaa. Se nyt ei ole ylen tehtävä toimia minkään mv-lehden vastavoimana. Ylen työntekijät voisi ottaa loparit ja perustaa oman lehden jossa voisivat valehdella aivan niin paljon kuin huvittaa. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
688
pistä sä vastavuoroisesti mvlehden uutinen joka ei pidä paikkaansa?.Ai niin.. et pysty? :D
Minä pystyisin. MV-lehti oli facebookin haulla etsinyt nimellä kuvan ja yhteystiedot ihan oikeudessa todetusta rikollisesta. Ne vaan eivät jaksaneet kovin tarkkaan katsoa. Etunimi ja sukunimi vaan täsmäs. Sattu olemaan vaimon serkkupoika. Ikä heitti aika paljon ja toinen nimikään ei täsmännyt tuomittuun verrattuna, mutta vieläkin siellä sivuilla tuo uutinen ja hänen kuva ja asuinpaikkansa on.

On tästä kunnianloukkaussyyte vetämässä, mutta ei kannattane pidätellä hengitystä korvauksia odotellessa...

EDIT: Tokikaan se että toinen on paska ei oikeuta ylen toimintaa joka on myöskin luokatonta.
 

mabasa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
511
On tästä kunnianloukkaussyyte vetämässä, mutta ei kannattane pidätellä hengitystä korvauksia odotellessa...

EDIT: Tokikaan se että toinen on paska ei oikeuta ylen toimintaa joka on myöskin luokatonta.
Juuri noin. Mv-lehti tekee montakin asiaa todella huonosti, mutta ei se tarkoita, että Yle tekisi asiat hyvin. Ylen virheet ja asenteellisuudet näkyvät vain toisella tavoin. Yle valehtelee tyylikkäämmin ja poliittisesti korrektimmin, mutta valehtelee silti. Se myy ihmisille asenteita, vaikka sen pitäisi verorahoilla myydä faktoja. Ei Ylen kuulu olla valikoidun poliittisen porukan äänitorvi, kuten se on nyt on, vaan koko kansan uutislähde ja sivistävä kulttuurien tuotosten tarjoaja.

Ylen pitäisi luopua asenteiden tuputtamisesta. Jos se sen tekisi, niin Ylen tarjonta hypähtäisi laadussa aivan uudelle tasolle. Sitten se olisi aika hyvä laitos. Ylikokoinen tuotantoon nähden toki, mutta silti aika hyvä. Jos ja jos. Mikään ei viittaa siihen, että Yle myöntäisi edes asenteellisuuttaan, joten kun se ei edes tunnista tai tunnusta ongelmaa, niin ei se sitä myöskään korjaa.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Totta kai Mv julkaisee paljonkin roskaa. Ei siinä ole sen idea, vaan siinä, mikä siellä on oikein ja mitä ei lue muualla. Ne asiat eivät kumoudu toisten juttujen virheillä.

Tällainen ajattelu on toki auktoriteettiuskovaisille tavattoman vaikeaa tai jopa mahdotonta. Heidän täytyy aina tietää, onko joku hyvä tai paha. Heidän täytyy tehdä mustavalkoinen luokittelu, joka määrää heidän suhtautumisensa kaikkeen, mitä "hyvän" tai "pahan" ihmisen suusta tulee.
Juurikin näin. On käytännössä aivan yksi ja sama kuinka luokaton julkaisu on kyseessä jos arvostellaan jotain yksittäistä uutista. Jos voidaan osoittaa, että uutinen pitää paikkansa, niin ei pitäisi olla mitään merkitystä sillä minkälainen maine julkaisijalla on. Jopa propagandatuutti YLE uutisoi välillä faktoja ja onhan siellä ilmeisesti ainakin yksi toimittaja, joka ei ole täysin ko. uutisoijan kommarirunkkuringissä :kahvi:

Pitää olla Rasmus-tason tuuhio jos ajattelee, että uutinen mitätöityy sillä minkälaista arvostusta läpyskä nauttii :eat:
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Ylen pitäisi luopua asenteiden tuputtamisesta. Jos se sen tekisi, niin Ylen tarjonta hypähtäisi laadussa aivan uudelle tasolle. Sitten se olisi aika hyvä laitos. Ylikokoinen tuotantoon nähden toki, mutta silti aika hyvä. Jos ja jos. Mikään ei viittaa siihen, että Yle myöntäisi edes asenteellisuuttaan, joten kun se ei edes tunnista tai tunnusta ongelmaa, niin ei se sitä myöskään korjaa.
YLEä ei voida korjata muuten kuin siivoamalla sieltä kokonaan helvettiin sinne pesiytyneet punikkimädättäjät. Ja jostain syystä mikään ulkopuolinen virallinen taho ei tätä ole vielä tehnyt :kahvi:
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
20
Minä pystyisin. MV-lehti oli facebookin haulla etsinyt nimellä kuvan ja yhteystiedot ihan oikeudessa todetusta rikollisesta. Ne vaan eivät jaksaneet kovin tarkkaan katsoa. Etunimi ja sukunimi vaan täsmäs. Sattu olemaan vaimon serkkupoika. Ikä heitti aika paljon ja toinen nimikään ei täsmännyt tuomittuun verrattuna, mutta vieläkin siellä sivuilla tuo uutinen ja hänen kuva ja asuinpaikkansa on.

On tästä kunnianloukkaussyyte vetämässä, mutta ei kannattane pidätellä hengitystä korvauksia odotellessa...

EDIT: Tokikaan se että toinen on paska ei oikeuta ylen toimintaa joka on myöskin luokatonta.

Mistä jutusta on kyse? Laittakaa oikaisupyyntö, se kyllä varmasti siellä julkaistaan. Ei varmasti ole kenenkään etu että siellä noin rankka virhe on. tuommoiset sieltä varmasti poistetaan välittömästi. Noihin kunnianloukkaussyyte asioihinhan se ei vaikuta mutta ottavat virheellisen jutun pois ylesön nähtäviltä.
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Edelleen odotan esimerkkiä spesifistä ylen täysin kelvottomasta jutusta.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Edelleen odotan esimerkkiä spesifistä ylen täysin kelvottomasta jutusta.
Ajattelit kysyä eri foorumeilla uudelleen ja uudelleen tämän saman esimerkin ja oletat, että jos kukaan ei vaivaudu enää ruokkimaan huomiontarvettasi, niin sitten asia on selvä? Ja tietenkin jos joku vaivautuu, niin esimerkki ei vain käy. Tai jos käy, niin pitäisi olla lisää esimerkkejä jne. :btooth:
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Että löytyi jo se ensimmäinen estolistalle laitettava epärehellinen tyyppi täältäkin.
 

Aihio Sekasorto

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 264
Eikös tuo ole aika puhdasta faktaa? Vihaa ja valhettä trumpetilla on riittänyt yllinkyllin.
Kuorihan housuistasi näivettyneen selkärankasi rippeet ja yritä saada niistä edes jotain kasaan. Tai opettele edes rölläämään oikein :btooth:
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Totta kai Mv julkaisee paljonkin roskaa. Ei siinä ole sen idea, vaan siinä, mikä siellä on oikein ja mitä ei lue muualla. Ne asiat eivät kumoudu toisten juttujen virheillä.

Tällainen ajattelu on toki auktoriteettiuskovaisille tavattoman vaikeaa tai jopa mahdotonta. Heidän täytyy aina tietää, onko joku hyvä tai paha. Heidän täytyy tehdä mustavalkoinen luokittelu, joka määrää heidän suhtautumisensa kaikkeen, mitä "hyvän" tai "pahan" ihmisen suusta tulee.

Sen sijaan minun kaltaiseni ihmiset katsovat itse asiaa vertaillen sanottuna kaikkeen tietämäänsä ja eri lähteistä keräämäänsä. Minun kaltaisille ei ole olemassakaan tuollaista jakoa, että kun Mv/Yle/Kansan Uutiset kirjoittaa jotain, niin sen täytyy olla totta/valhetta. Minun kaltaiseni näkevät, että osa on totta ja osa on valhetta tapauskohtaisesti, ja että Ylellä ei ole todellakaan aihetta paukutella henkseleitä, koska se suoltaa valheita Mv-lehden veroisella tavalla Mv:n aihepiiristä. Kokonaisuudessa Mv kuitenkin osuu paremmin oikeaan esittäen nykyisen kaltaisen maahanmuuton meille negatiivisena asiana, jolla on vaikutuksia mm. talouteen, työttömyyteen, turvallisuuteen, yhteiskuntamme arvoihin yms. Mv voi kirjoittaa todella huonoja juttuja, mutta silti se osuu tässä aihepiirissä kokonaistulkinnassaan oikeaan toisin kuin Yle.

Maahanmuutosta Yle valehtelee eniten tuputtamalla vääriä tulkintoja ja asenteita: tämä on positiivinen asia, joka tekee meille hyvää. Faktisesti näin ei ole, mutta Yle valehteli jopa OECD:n raportin sisällönkin puhumattakaan mm. siitä, miten se vaikenemalla ja human interest -itkutarinoilla yrittää vakuuttaa meidät siitä, että mm. vaikutukset rikollisuuteen pitäisi sivuuttaa. Yle esittää, että islam on suvaitsevainen rauhanuskonto jne. Ylellä on maahanmuutosta yksi pääsanoma: maahanmuutto on rikkaus ja väistämättömyys, eikä Yle tarkoita tuolla valikoitua oikeasti hyödyllistä maahanmuuttoa, vaan myy rikkautena myös viime vuonna nähtyä humanitaaristen maahanmuuttajien tulvaa mm. Irakista.

"OECD:n tuore raportti vahvistaa aiempia tutkimuksia siitä, että maahanmuutolla on enemmän positiivisia kuin negatiivisia vaikutuksia."

http://yle.fi/uutiset/3-6693532

Tuo on paskapuhetta, kuten käy ilmi itse raportista.

http://jhuopainen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/142878-oecd-suomi-ei-ole-hyotynyt-maahanmuutosta
Itse en edes lue mitään "kansan" uutisia koska sieltä ei tule kuin kuin kommari/vasuri propaganda uutisia.Jos joku puhuu "valhemedioista" niin toi sivu on juuri niitä.. :D
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Juuri noin. Mv-lehti tekee montakin asiaa todella huonosti, mutta ei se tarkoita, että Yle tekisi asiat hyvin. Ylen virheet ja asenteellisuudet näkyvät vain toisella tavoin. Yle valehtelee tyylikkäämmin ja poliittisesti korrektimmin, mutta valehtelee silti. Se myy ihmisille asenteita, vaikka sen pitäisi verorahoilla myydä faktoja. Ei Ylen kuulu olla valikoidun poliittisen porukan äänitorvi, kuten se on nyt on, vaan koko kansan uutislähde ja sivistävä kulttuurien tuotosten tarjoaja.

Ylen pitäisi luopua asenteiden tuputtamisesta. Jos se sen tekisi, niin Ylen tarjonta hypähtäisi laadussa aivan uudelle tasolle. Sitten se olisi aika hyvä laitos. Ylikokoinen tuotantoon nähden toki, mutta silti aika hyvä. Jos ja jos. Mikään ei viittaa siihen, että Yle myöntäisi edes asenteellisuuttaan, joten kun se ei edes tunnista tai tunnusta ongelmaa, niin ei se sitä myöskään korjaa.
Ei yle omasta mielestä valehtele "tyylikkäästi" vaan todella tökerösti.Osa toimittajista tuntuu oikein haluavan että ylen uskottavuus rapisisi kansalaisten silmissä.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Eikös tuo ole aika puhdasta faktaa? Vihaa ja valhettä trumpetilla on riittänyt yllinkyllin.
Nyt kun vielä kertoisit että mitä valheita se on sanonut?.Tossa uutisessakin vaan kerrotaan että trump valehtelisi ilman mitään viittauksia siihen mitä se on valehdellut.
 

Melbac

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 544
Minä pystyisin. MV-lehti oli facebookin haulla etsinyt nimellä kuvan ja yhteystiedot ihan oikeudessa todetusta rikollisesta. Ne vaan eivät jaksaneet kovin tarkkaan katsoa. Etunimi ja sukunimi vaan täsmäs. Sattu olemaan vaimon serkkupoika. Ikä heitti aika paljon ja toinen nimikään ei täsmännyt tuomittuun verrattuna, mutta vieläkin siellä sivuilla tuo uutinen ja hänen kuva ja asuinpaikkansa on.

On tästä kunnianloukkaussyyte vetämässä, mutta ei kannattane pidätellä hengitystä korvauksia odotellessa...

EDIT: Tokikaan se että toinen on paska ei oikeuta ylen toimintaa joka on myöskin luokatonta.
No pistäs linkki siihen uutiseen?.Kaikki mitä väitetään netin foorumeilla on totta ja silleen.. :D:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Nyt sitten ihan oikeasti toivottavaa olisi, että jos haluatte vääntää noiden trollien kanssa, käytätte sitä vitun quotea niin meidän jotka laitamme nuo ignoreen, ei tarvi katsella niitä teidän vastauksianne.
 

ei naarata

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 270
Ylen uutisointi on selvästi puolueellista mm. seuraavissa aiheissa: EU / Euro, Syyrian ja Lähi-idän tilanne yleensä, Yhdysvaltain presidentinvaalit, maahanmuutto, Venäjä jne... Eikä tuo johdu siitä että YLE olisi vihervassarien hallussa vaan ihan jostain muusta. Kannattaa miettiä kenen eduksi noita juttuja väritetään ja sen jälkeen pohtia mistä tuo puolueellisuus johtuu.
 

greenlight

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 635
Edelleen odotan esimerkkiä spesifistä ylen täysin kelvottomasta jutusta.
Eihän täysin kelvottomia juttuja kannata tehdä, kun niillä ei ole ollenkaan niin helppoa vaikuttaa ihmisiin. Jos sen sijaan teet lähes kelvollisen jutun ja ujutat sekaan propagandaasi, niin suurin osa nielee kaiken mukisematta.

P.S. "Faktantarkastaja" on Junes Lokan lanseeraama pilkkanimi Vehkoolle. Se liittynee jotenkin Vehkoon rooliin ns. valemediaa käsittelevässä jutussa. Se ei todellakaan ole hänen työnimikkeensä Ylellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
300
Edelleen odotan esimerkkiä spesifistä ylen täysin kelvottomasta jutusta.
YLE uutisten etusivulta juuri nyt poimittuja:
http://yle.fi/uutiset/3-9227655 "Syrjintä on jokapäiväistä – vain toinen romani ymmärtää"
http://yle.fi/uutiset/3-9283797 "Kehitysvammaisten seksuaalisuus ei enää ole tabu – nettiopas antaa sanat vaietuille asioille"
http://yle.fi/uutiset/3-9303638 ""Ei olisi uskonut, että koltansaameakin voi tarkistaa näin" – oikeinkirjoitusohjelma oppi viimein lukemaan myös koltansaamea"
http://yle.fi/uutiset/3-9304485 "Migri päivittää pian turvallisuusarviotaan – tuhansia kielteisiä päätöksiä saatetaan käsitellä uudestaan"

Edit: laitetaas nyt otsikot vielä perään ettei tarvi kliksutella
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
601
The Guardian on vuonna 1821 perustettu brittiläinen sanomalehti, jonka omistaa Guardian Media Group -yhtymä. Maanantaista lauantaihin julkaistava lehti on poliittiselta kannaltaan keskustavasemmistolainen.

https://fi.wikipedia.org/wiki/The_Guardian
Ei ikinä pitäisi puuttua näihin, mutta sen verran pisti silmään ajatuksenjuoksusi, että menkööt. Ainiin, nyt tähän isot disclaimerit, en lue The Guardiania, en ole julkaisun fani eikä The Guardian maksa minulle palkkaa. Minua vain kiinnostaa, miksi vastasit tuolla tavoin.

Onko siis The Guardianin juttu mielestäsi roskaa, koska:

1. lehti on poliittiselta kannaltaan keskustavasemmistolainen
2. tiedot ovat vääriä/vääristeltyjä

Jos valitsit vaihtoehdon 1, niin onko kaikki väärällä suulla sanottu mielestäsi turhaa eikä sille tarvitse korvaansa lotkauttaa? Miten voit pyrkiä selvittämään asian todellisen laidan, jos suostu kuuntelemaan ja punnitsemaan kaikkia näkökantoja? Jos taas valitsit vaihtoehdon 2, niin silloin keskustelu kaipaa perusteluita. Mitä ne virheet olivat ja mistä ne johtuvat? Onko toimittaja mokannut vai onko hänellä piilotettu poliittinen agenda? Vai onko koko lehdellä poliittinen agenda, mikä läpimädättää se kokonaan - jolloin ollaan taas vaihtoehdossa 1.

Toisaalta: mikä lehti tai media ei olisi johonkin suuntaan kallellaan? Kaltevuuden määrä ja suunta taas riippuu siitä, millä tapaa on itse vinossa. Poikkeuksena tietysti se oma suosikkilehti/media, siellä on kaikki suorassa. Paitsi jos katsoo väärästä suunnasta. Kannattaa myös muistaa se, että journalismi ei ole tieteellistä tutkimusta, vaikka siinä pitäisikin pyrkiä totuuteen. Varsinkin nykyään tätä vaikeuttaa uutisoinnin siirtyminen nettiin, missä raha tehdään klikkauksia keräämällä eikä laadukkaalla sisällöllä.

Joka tapauksessa ilman minkäänlaisia perusteluita tämä menee siihen, että porukka vuorotellen hakkaa toisiaan päähän eikä mikään etene mihinkään.
 
Viimeksi muokattu:

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
YLE uutisten etusivulta juuri nyt poimittuja:
http://yle.fi/uutiset/3-9227655 "Syrjintä on jokapäiväistä – vain toinen romani ymmärtää"
http://yle.fi/uutiset/3-9283797 "Kehitysvammaisten seksuaalisuus ei enää ole tabu – nettiopas antaa sanat vaietuille asioille"
http://yle.fi/uutiset/3-9303638 ""Ei olisi uskonut, että koltansaameakin voi tarkistaa näin" – oikeinkirjoitusohjelma oppi viimein lukemaan myös koltansaamea"
http://yle.fi/uutiset/3-9304485 "Migri päivittää pian turvallisuusarviotaan – tuhansia kielteisiä päätöksiä saatetaan käsitellä uudestaan"

Edit: laitetaas nyt otsikot vielä perään ettei tarvi kliksutella

Aika hyviä juttuja nuo näyttävät olevan. Mikä niissä on spesifisti virheellistä?
 

ttppii

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
567
Eiköhän tuo ttppii ole selvää ignorelista-ainesta. Pysyisivät siellä muron puolella. Siellä tuntuu nykyisin olevan pelkkiä aatetovereita ja voivat rinkirunkata suvaitsevaisuudellaan ilman vastaääniä.

Kognitiivinen dissonanssi tulee niin suureksi, että ei halua lukea järjen ääntä?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 186
Viestejä
4 215 137
Jäsenet
71 014
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom