Linux Bazzite vs Windows 11 pelisuorituskyky (AMD, Intel & NVIDIA)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Laitoin Hell Let Loosen latautumaan niin sehän latasi yhteensopivan grafiikka "rajapinnan" eli Proton 10.0 lisäksi myös yhteensopivan Proton EAC:n.

Bazzite_HLL.png

Steam on tehnyt elämän kyllä helpoksi linuxilla.
mulla on fedora43 valittuna. Ihan vain siksi, että sitä ylläpitää iso aktiivinen taho. Päivittyy ensimmäisinä.
Itse testipelaan linuxilla hölliä testaillen toimivuutta. Vuoden päivät aloitin nobarasta. en haluaisi johdatella yhtään. Siksi mietin kirjoitanko tätä edes vielä julki. Haluan kuulla filtteröidyttömän mielipiteen. Meinaan että itse pelaan windowsin puolella 99%:sti syystä ja kahdesta.
Linuxin puolella jossain kohtaa alkoi jokaikinen matsi fps dropilla varmaan joitain ladataan alkuun, koska se sitten loppuu eikä uusiudu *kop kop päähän.* En muista olisiko nobara fedora muutoksen jälkeen.
Graafisesti linuxilla peli selvästi ei terävää sellainen sumuverhon läpi pelaisi. Ja kun ei ole näytönohjaimen säätömahdollisuuksia ole tarjolla. AMD
Aänet omassa kokoonpanossa alkaa särkyä järjestään jotenkin mitä pidemmälle matsi etenee. Äänet rikkoutuu vaunujen, tykistön käytön, räjähdyksien, oman aseen käytöltä käyttökelvottomaksi.
Muistelen kaiholla kun mitää näitä ongelmia ei ollut, mutta nykyisin on pysyvää. Ilman AI läsnäoloa ei linux olisi vielä omaan käyttöön sitäkään vähää.
easyeffect sellainen EQ säätöohjelma on susipaska aivan sylettävä. Hölli jäätyy aina kun sitä käynnistää ja haluaisi "säätää" ääniasetuksia pelatessa. Tätä siis järjestään testannut eikä korjausta löydy vuoden päivät.

Olen aikalailla samaa mieltä kun tässä tubettaja. Paljon säätämistä tiedon etsimistä, koodien kirjoittamista terminaaliin. Jotkut asiat eivät vain toimi.. vielä. ja osa tuskin koskaan esim hiiren scrollaus eroaa windowsista tod näk microsoftilla on patentti, kun ei ole varmasti ohjelmoinnin taidosta kiinni miten hiiren scroll tulisi toimia intuitiivisesti kuten windowssa.
Itse testailen linuxia windowsin rinnalla eikä toivoa vieläkään siirtyä täysin pois windowsista, vaikka isot odotukset toiveet kuten tälläkin tubettajalla oli /on. Kilpapelaamisen vuoksi ei todellakaan käypä vaihtoehto.
Tuntuu helvetin typerältä pyörittää win + linux ja asentaa samat pelit molemmille.

PS suosittelen kuuntelemaan videon.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://youtu.be/2fFqzgW7s34?si=quZO7IiH5sa2pP1b

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
299 252
Jäsenet
81 597
Uusin jäsen
puuhis.pete

Hinta.fi

Back