Linkedin ärsyttää

kaarlos

Virallinen JimmZ-boikotoija
Premium-jäsen
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 628
Mikäli etätyön hyödyt olisivat oikeasti haittoja suuremmat, niin yritykset siirtyisivät siihen laajemmin ja vaihtaisivat isot konttorit pienempiin yms. Nyt trendi on kuitenkin toinen.
Miten tämä kotoa tehtävä etätyö edes eroaa konttorilla tehtävästä etätyöstä? Itse olen ihan yhtä paljon etätöissä suhteessa kollegoihini, joita löytyy ympäri maailmaa, olin sitten toimistolla tai kotona.
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 618
Miten tämä kotoa tehtävä etätyö edes eroaa konttorilla tehtävästä etätyöstä? Itse olen ihan yhtä paljon etätöissä suhteessa kollegoihini, joita löytyy ympäri maailmaa, olin sitten toimistolla tai kotona.
Yleensä ne esihenkilöt tai "managerit", joilla ei ole mitään muuta tehtävää kuin kytätä ihmisiä haluavat toimistopakkopäiviä. En ole asiantuntijahommissa tai nykyisessäkään hommassa oikein törmännyt hyötyihin, mikäli sen työn voi tehdä missä vain. Itsellänikin on Jenkkilästä Kiinaan työkavereita, niin siinä ei ole mitään järkeä tehdä töitä konttorilla jos tietää että "työpäivä" alkaa vasta iltakuudelta, kun Jenkkilässä aloitellaan projektin läpikäyntiä. Yleisestikin etätyötä vastustavat ovat aina olleet jonkin sortin nihilistejä tai muuten vaan narsistisia persoonia, joilla ei ole omaa oikeaa työtä tehtävänään. Itse olen toimistolla sen 2-5 päivää arjessa ihan sen mukaan, miten hyödyllistä tai hyödytöntä se on. Etätyö on jees. Toki aina mahtuu niitä perseilijöitä, mutta niitä nyt on bemarin ratin takanakin aina.
 

Peltimansikka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.08.2023
Viestejä
101
Itse olen pitänyt linkkariprofiilia lähinnä CV:nä. Myös kontakteja sinne kertynyt reilun 15vuoden IT-alan uran aikana rapiat 400. Viimeiset kaksi työpaikkaa olen napannut juuri LinkedIn:n avoimista paikosta.

On myös tullut viimeisen vuoden aikana useita yhteydenottoja josko kiinnostaisi projektipäällikön/konsultin yms hommat, mutta ei vielä mitään niin mielenkiintoista jotta olisin haastatteluihin saakka halunnut lähteä.

Ärsyttävää tuolla kyllä ne huomionkipeät somettajat, jotka jakelee tyhjäpäisiä ajatuksiaan ihan arkisistakin asioista, jotka ei liity työelämään mitenkään. Menisivät faceen tai vaikkapa tiktokkiin änkyttämään! Noiden vuoksi en sitä linkkari "seinää" juuri koskaan edes katsele, vaan satunnaisesti vilkaisen mitä avoimia paikkoja on tyrkyllä.
 
Liittynyt
20.10.2018
Viestejä
2 597
Miten tämä kotoa tehtävä etätyö edes eroaa konttorilla tehtävästä etätyöstä? Itse olen ihan yhtä paljon etätöissä suhteessa kollegoihini, joita löytyy ympäri maailmaa, olin sitten toimistolla tai kotona.
Mistä minä tiedän.. Itse teen myös huomattavasti tehokkaammin töitä kotoa käsin, jää usein ne kahvi- ja lounastauotkin välistä, kun tulee kahviteltua pitkin päivää ja jopa syötyä tietokoneen edessä samalla töitä tehden. Pointti nyt vain on yleisesti se, että yritykset ovat trendinomaisesti palaamassa lähi- tai hybridityöhön ja siihen on syynsä. Lähtökohtaisesti jokainen yritys pyrkii ensisijaisena tavoitteena maksimoimaan voittonsa, niin jos etätyö olisi tehokkaampi (isossa kuvassa), niin yritykset kyllä luopuisivat niistä kalliista konttoreistaan ja siirtäisivät pakolliset lähityöt pienempiin. Ja jos työntekijöiden työpanokset etänä olisivat suuremmat, niin työnantajat kannustaisivat etätyöhön ihan vain voiton maksimoinnin takia. Vaikka täällä moni, kuten myös itse, onkin tehokkaampi etätyössä, niin isossa kuvassa asia on toinen.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
129
Mahtaako linkkarista olla juuri hyötyä duunari alojen työntekijöille Itsekin työskentelen elintarvike allla nykyisin työntekijänä. Eli ns duunari ammatista kysymys Cvssäkään ei montaa työpaikkaa ole en silti ole ollut työttömänäkään viimevuoisna samassa Firmassa ollut töissä jo 11,5 vuotta putkeen. 32 vuotta ikää eli olen aloittanut tuolla 21 vuotiaana. Sitä ennen olin samassa firmassa kesätöissä 2-3 kuukautta välissä armeijan käynti eli työuraa yhteensä lähes 12 vuotta ikää 32 vuotta ja vain tuo yksi työpaikka joskin pitkäaikainen työ Cv ssä. No siksi mietinkin onkohan tuosta palvelusta mitään hyötyä Duunari tason työntekijöille Kuten elintarvike työntekijät hitsarit siivoojat ravintola työntekijät. tai vaikka joku metsuri yms.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 594
Mahtaako linkkarista olla juuri hyötyä duunari alojen työntekijöille Itsekin työskentelen elintarvike allla nykyisin työntekijänä. Eli ns duunari ammatista kysymys Cvssäkään ei montaa työpaikkaa ole en silti ole ollut työttömänäkään viimevuoisna samassa Firmassa ollut töissä jo 11,5 vuotta putkeen. 32 vuotta ikää eli olen aloittanut tuolla 21 vuotiaana. Sitä ennen olin samassa firmassa kesätöissä 2-3 kuukautta välissä armeijan käynti eli työuraa yhteensä lähes 12 vuotta ikää 32 vuotta ja vain tuo yksi työpaikka joskin pitkäaikainen työ Cv ssä. No siksi mietinkin onkohan tuosta palvelusta mitään hyötyä Duunari tason työntekijöille Kuten elintarvike työntekijät hitsarit siivoojat ravintola työntekijät. tai vaikka joku metsuri yms.
Tästä keskusteltiin joku aika sitten.
En ole koskaan kuulunut Linkediniin eikä pahemmin kiinnostakkaan.

Mutta näin kuriositettiina niin onko tuolla mitään järkeä olla ns. duunarihommissa? Onko joku duunaritason (kokooja, siivooja, automekaanikko, hitsari, kokki jne) saanut tuota kautta töitä tai yhteydenottoja vai onko toi sellainn paremman väen ja käsienheiluttajien mesta mistä haetaan asiantuntijoita palkka alkaen 6000e/kk?
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
129
Tästä keskusteltiin joku aika sitten.
Juu tätä itsekin olen miettinyt sensijaan veljeni joka Diplomi-Insinööri kehui linkediniä hyvin hyödylliseksi ja kuulemma saanut sieltä myös työtarjouksia. Hänellä kuitenkin tutkinto Teknillisestä ammatikorkeakoulusta ja vielä tuo Diplomi inssin paperit eli on jo selkeäsi itseäni korkeammalle koulutettu mies. 10 vuotta itseäni vanhempi toki 43 v täytti juuri.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
334
Juu tätä itsekin olen miettinyt sensijaan veljeni joka Diplomi-Insinööri kehui linkediniä hyvin hyödylliseksi ja kuulemma saanut sieltä myös työtarjouksia. Hänellä kuitenkin tutkinto Teknillisestä ammatikorkeakoulusta ja vielä tuo Diplomi inssin paperit eli on jo selkeäsi itseäni korkeammalle koulutettu mies. 10 vuotta itseäni vanhempi toki 43 v täytti juuri.
Mitä hyötyä olet etsimässä sieltä? Työmahdollisuuksia?

En muista olenko törmännyt koskaan suorittavan tason työnhakuilmoituksiin (varmaan siitä syystä että olen siellä insinöörikuplassa ja selaan vain sen alan ilmoituksia), mutta ethän sinä siinä mitään menetäkään jos luot sinne tilin ja katsot löytyykö mitään mielenkiintoista.

Sellainen etu tulee ainakin mieleen, että voit hakutoiminnolla etsiä esimiehiä mielenkiintoisista firmoista ja kontaktoida heitä suoraan. Siinä tapauksessa oman profiilin olisi hyvä olla ajantasalla ja hyvin tehtynä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 374
Mahtaako linkkarista olla juuri hyötyä duunari alojen työntekijöille Itsekin työskentelen elintarvike allla nykyisin työntekijänä. Eli ns duunari ammatista kysymys Cvssäkään ei montaa työpaikkaa ole en silti ole ollut työttömänäkään viimevuoisna samassa Firmassa ollut töissä jo 11,5 vuotta putkeen. 32 vuotta ikää eli olen aloittanut tuolla 21 vuotiaana. Sitä ennen olin samassa firmassa kesätöissä 2-3 kuukautta välissä armeijan käynti eli työuraa yhteensä lähes 12 vuotta ikää 32 vuotta ja vain tuo yksi työpaikka joskin pitkäaikainen työ Cv ssä. No siksi mietinkin onkohan tuosta palvelusta mitään hyötyä Duunari tason työntekijöille Kuten elintarvike työntekijät hitsarit siivoojat ravintola työntekijät. tai vaikka joku metsuri yms.
Vähän riippuu... Välillä asiantuntijahommiin halutaan porukkaa joilla on kokemusta tietyistä perushommista. Itselläkin monen eri duunarihomman työkokemus yhdistettynä koulutukseen ja harrastuksiin avasikin ovet linkkarin avulla täysin eri tuloluokkaan.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
245 900
Viestejä
4 292 425
Jäsenet
71 746
Uusin jäsen
Astr0nautti

Hinta.fi

Ylös Bottom