
Yömyynti – Nämä tarjoukset eivät kestä päivänvaloa | DNA
Laske puhelinliittymäsi hintaa – älä lampaita! Pysy hereillä, sillä seuraava yömyynti ja tarjoukset saattavat häämöttää jo nurkan takana.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aika kyseenalaista toimintaa, Telialle Traficom suuttui "sakkomaksun" perimisestä. Operaattori ei saa periä kuluttajalta sakkoa matkapuhelimen numeronsiirron peruuttamisesta | TraficomPistin tossa muutamapäivä sitten elisalta siirtoa DNA:lle....... (pinkit päivät 14,90€/kk liittymä) niin elisa vastasi tismalleen samalla hinnalla minkä olisin voinut jättääkin mutta....... kun he(Elisa) peruuttavat siirron niin olisivat veloittaneet siitä 6,90€....... pitäkööt tunkkinsa ja siirrytään dna:lle....... kauanko tälläinen menettely on ollut voimassa? ....vai haluavatko vaan kettuilla mulle![]()
Aika kyseenalaista toimintaa, Telialle Traficom suuttui "sakkomaksun" perimisestä. Operaattori ei saa periä kuluttajalta sakkoa matkapuhelimen numeronsiirron peruuttamisesta | Traficom
Eri asiasta on kyse. Tuo sakko koskee sitä että olet operaattori A:n asiakas ja aloitat numeron siirron operaattori B:lle, minkä jälkeen A tekee vielä paremman tarjouksen ja päätätkin jäädä A:n asiakkaaksi, jolloin B yrittää lähettää tuollaisen sakkomaksun siirron peruuttamisesta. Se ei käy.Mulla on Telian määräaikainen soppari ja jos haluaisin ennen määräaikaa vaihtaa operaattoria, niin mulla tulisi tuollainen 50€ pakkomaksu maksettavaksi Telialle.
Jep juuri miten @Rollerix kertoi. Eri tapaus tuo sinun juttuMulla on Telian määräaikainen soppari ja jos haluaisin ennen määräaikaa vaihtaa operaattoria, niin mulla tulisi tuollainen 50€ pakkomaksu maksettavaksi Telialle.
....tämähän ei ollut sakkomaksu vaikka siltä se tuntuikin....... se oli ovelasti naamioitu liittymän "päivitys maksuksi" ja kiitos siitä että olisit jatkanut vanhalla operaattorilla oli että joudut maksamaan 6,90€ ....mutta empäs jäänytkään kun kilpailijalla lopputulema on halvempi kun avausmaksukin on pienempi kuin heidän "päivitys maksu"......Aika kyseenalaista toimintaa, Telialle Traficom suuttui "sakkomaksun" perimisestä. Operaattori ei saa periä kuluttajalta sakkoa matkapuhelimen numeronsiirron peruuttamisesta | Traficom
Nykyinen oma ja vaimon puhelinliittymä Elisa Huoleton 100M etuhinnalla 11,90 €/kk.
Etuhinta päättyy piakkoin. Elisa olisi automaattisesti hilaamassa hinnat 16,90 €/kk.
Rajattomalle datalle ei mitään tarvetta meillä kummallakaan oikeasti. Datan käyttö 0-2 Gt/kk.
Eikä oikeastaan rajattomille puheluille/tekstareillekaan, ainakaan itsellä, vaimolla ehkä.
Muksujen liittymät 2 kpl on jo siellä ja jos Elisa ei parempaa tarjoa, niin ei oikeastaan haittaisi jos kaikki 4 liittymää jäisivät Moille. Olisipahan muksuilla isompi datapooli, mistä ammentaa.
Elisan winback-viestiä pukkasi ja soittelivat myös.
Tarjoukset itselle ja vaimolle:
- Rajaton data 100M, maksulliset puhelut ja tekstarit 0,069 € / min tai kpl - 8,90 €/kk
- Rajaton data 10M, maksuttomat puhelut ja tekstarit - 14,90 €/kk
Kun rajattomalle datalle ei ole käyttöä, niin kumpikaan ei vaikuta paremmalta kuin perus-MOI 9 €/kk, vai missasinko jotain?
MOI:lla puhelut ja tekstarit kun ovat halvempia (0,060 € / min tai kpl) ja ne on lisäksi käpätty 4 €:oon per KK.
Jos on varmaa, että dataa ei koskaan mene yli 6 GB/kk, niin kyllähän se Moin diili on teidän käyttöön parempi.
Senverran pitää sanoa että siirtymällä todnäk voitat kun kerran perivät elisalla 6,90€ liittymän päivitysmaksun..... näin ainakin omalla kohdallani kun olin siirtymässä DNA:aan leipiin ja näin myös tein koska heille tullut tuollainen rankaistaan vanhaa käyttäjää maksuKyselläänpäs tulevaisuutta ajatellen, kun tarjouksen deadline meni eilen kuitenkin.
Tuli siis laitettua elisalta numeronsiirto moi:lle. Ja elisalta tosiaan tulikin sitten winback tarjous 8,90€/kk (seuraavat 12kk). Säästäisihän tässä moin 9e/kk liittymään verrattuna jopa 1,2€ vuodessa.
Toisaalta, moilta tilausta tehdessähän pitää maksaa 5€ siirto/avausmaksu heti. Ja tätähän ei varmaan olisi saanut takaisin (ainakaan automaattisesti) jos tuon elisan winback tarjoukseen oliskin tarttunut, vai olisiko? Jos ei, niin sittenhän olisi takkiin tullut winbackiin tarttumisesta 3,80€![]()
Kyselläänpäs tulevaisuutta ajatellen, kun tarjouksen deadline meni eilen kuitenkin.
Tuli siis laitettua elisalta numeronsiirto moi:lle. Ja elisalta tosiaan tulikin sitten winback tarjous 8,90€/kk (seuraavat 12kk). Säästäisihän tässä moin 9e/kk liittymään verrattuna jopa 1,2€ vuodessa.
Toisaalta, moilta tilausta tehdessähän pitää maksaa 5€ siirto/avausmaksu heti. Ja tätähän ei varmaan olisi saanut takaisin (ainakaan automaattisesti) jos tuon elisan winback tarjoukseen oliskin tarttunut, vai olisiko? Jos ei, niin sittenhän olisi takkiin tullut winbackiin tarttumisesta 3,80€![]()
Ok. Vähän siksi siis kyselin kun koskaan aikaisemmin en ole Moilta saanut mitään winbackejä. Viimeksi reilu kk sitten laitoin siirron Elisalle (jonka peruin) ja sain Moilta vain asiakastyytyväisyyssoiton perään. Ei mitään tarjouksia. Datakäyttökin ollut minimaalista koska huono kuuluvuus kesäasunnolla.Pistä numero siirtymään niin tulee tarjous Moilta. Ehkä parhaiten tulee tarjousta kun siirrät Telialle, Elisalle.
Älä siirrä DNA:lle, koska samaa lafkaa.
Elisa kun tuntuu veivaavan tarjousten hintoja käyttöhistorian suhteen, niin tuli mieleen, että pitäiskö pyytää heitä poistamaan kaikki data mitä ovat keränneet. Ymmärtääkseni kuluttajalla on nykyään oikeus tulla unohdetuksi gdpr:n turvin. Elisalla ei näkynyt olevan mitään valmista tapaa poistaa noita, mutta toisaalta hittojako se itseä kiinnostaa paljonko heille teetän ylimääräistä työtä, siellä päässä tämä veivaus aloitettiin.
Minulla näkyy vuosien liittymädata sieltä vuodesta 2010 alkaen. Se hyvä puoli tuossa on, että voi nähdä kuinka PALJON ENEMMÄN liittymät nykyään maksaa.En tiedä onko sillä käytännön vaikutusta, koska tuota ei aikataulullisesti voi winbackkiin käyttää. Pyynnön läpimeno on yleensä muutamia viikkoja, jos ei kuukausia mikäli automaattista prosessia ei löydy.
Jos kyseessä ei taas ole winback niin luulen että Elisan data on kuitenkin sen verran vanhaa etteivät sitä käytä. Mutta ainahan sitä voi kokeilla.
Tosin ongelmana voi olla että Elisa katsoo heillä olevan tarpeen säilyttää kyseinen data mahdollisia reklamaatioita varten ja sen takia heillä on GDPR:n puitteissa siihen oikeus. Mikäli heillä ei olisi tuollaista tarvetta niin se data pitäisi joka tapauksessa poistaa.
Olen käyttänyt tuota jonkun verran IPTV palveluntarjoajien kanssa, joilla on hyviä tarjouksia uusille asiakkaille. Hyvin toimii.
Epäilen. Eikös vähän vastaavasta ollut murossa puhetta hedman-kiristyskirjeiden kanssa. Operaattorilla oli joku nimenomainen velvollisuus säilyttää joitain tietoja tietoliikenteen osalta. Tämä epäilyni perustuu siis ihan siihen mitä olen aina niin luotettavalta forumilta lukenut. Ei omaan ensikäden tietämykseeni asiasta.Elisa kun tuntuu veivaavan tarjousten hintoja käyttöhistorian suhteen, niin tuli mieleen, että pitäiskö pyytää heitä poistamaan kaikki data mitä ovat keränneet. Ymmärtääkseni kuluttajalla on nykyään oikeus tulla unohdetuksi gdpr:n turvin. Elisalla ei näkynyt olevan mitään valmista tapaa poistaa noita, mutta toisaalta hittojako se itseä kiinnostaa paljonko heille teetän ylimääräistä työtä, siellä päässä tämä veivaus aloitettiin.
Elisa kun tuntuu veivaavan tarjousten hintoja käyttöhistorian suhteen, niin tuli mieleen, että pitäiskö pyytää heitä poistamaan kaikki data mitä ovat keränneet. Ymmärtääkseni kuluttajalla on nykyään oikeus tulla unohdetuksi gdpr:n turvin. Elisalla ei näkynyt olevan mitään valmista tapaa poistaa noita, mutta toisaalta hittojako se itseä kiinnostaa paljonko heille teetän ylimääräistä työtä, siellä päässä tämä veivaus aloitettiin.
Asiaa pohdin juuri sen takia, että saisi ne kaksi viimeistä kuukautta pois tiedoista ja mahdollisesti saisi parempia tarjouksia. Elisan tarjoukset kun ovat tällä hetkellä melko huonoja, jos dataa ei kulu, niin sama olla Moilla ja jos dataa kuluu, niin hinnat ovat kovia (sama olla Moilla). Toki periaatteenkin vuoksi voisi omat tiedot poistattaa.Käytännössä on nähty, että merkitystä on vain parin edellisen kuukauden datankäytöllä (eli jos aivan viimeiset kuukaudet on mennyt vain muutama giga/kk, halpoja winback-tarjouksia tulee riippumatta aiemmasta käytöstä, ja sama käänteisesti).
En siis usko että GDPR-pyynnöistä voisi hyötyä tarjouksissa. Toki periaatteen vuoksi niin voi silti tehdä.
Nyt laskutuskausi 18.8.-17.9. on veloitettu kokonaisuudessaan tuon kalliimman sopimuksen mukaan joka solmittiin 13.9. puhelimitse. Tästä reklamoin asiakaspalveluun niin sieltä sanottiin että nuinhan se kuuluu mennäkin?
Millä logiikalla? Etuhinta voimassa 12kk. Eli 18.9.2020-17.9.2021 eikö vain tee tuo aika 12kk? Ja jos alkuperäinen edullisin etuhinta on VOIMASSA 17.9.2021 saakka niin millä perusteella tämä kahdestoista etuhintainen kuukausi joka päättyy juuri tuolloin 17.9. olisi millään korkeammalla hinnalla? Etuhintanihan on ollut voimassa laskutuskauden loppuun saakka eikö?
Kannattaa huomioida, että tuossa operaatiossa menee viikkoja, ei ole nimittäin mikään simppeli juttu. Eli ei parin kuukauden takia taida olla järkeä ja hyödyt taitaa mennä siinä prosessoinnin aikana...Toki periaatteenkin vuoksi voisi omat tiedot poistattaa.
Ei ne niitä poista periaatteenkaan vuoksi. Varsinkaan viime kuukausilta. Niillä on ihan oikeasti velvoite säilyttää viranomaisia varten nuokin tiedot tietyltä ajalta.Toki periaatteen vuoksi niin voi silti tehdä.
Tää on kyllä aivan perseestä. Vuosiin ei ole ollut Elisan liittymää, mutta silti lähes kahden viikon välein sieltä soitetaan ja tarjotaan aina samoja liittymiä ja palveluita. Noh ei kai sitä voi olettaa, että myyjät merkkais soitoista mitään tietoja ylös, mutta on toi nyt aika aggressiivista tuputtamista. Nyt on Telian 200Mbit/s 18,90€ liittymätarjous loppumassa, ja winbackin toivossa vaihtoa Elisalle.E-lasku sinänsä OK, mutta SER:n tuputus alituiseen, vaikka usein todennut soittelijoille, että en Elisa Viihdettä etc ota ilmaiseksikaan vaan ainoastaan pienestä maksusta omaan suuntaan, käy kyl hermoille.
Viisi viestiä tullut elisalta tuon Moi siirron jälkeen, tosiaan ensiksi tarjottiin tarkka 8.9€/kk 12kk, sen jälkeen 17.9€/kk 24kk 200M huoleton + 50€ s-ryhmän lahjakortti, tänään viimeisin tarjous tuo edellinen, mutta johon lisäksi elisa viihde viaplay maksutta kuukaudeksi. Yhden kerran ne soitti sieltä pyytämättä ja kyseli hintapolitiikastaan, johon en siihen hätään ehtinyt paneutua.
-> Vaikka viimeinen tarjous on houkutteleva, niin ärsyttää elisan vuosittainen hinnannosto, kun liittymien listahinnat on pilvissä. Eikä jaksa tätä winback touhua, jotta liittymän hinnan saa kilpailukykyiseksi...-> Taidan antaa siirtyä vaan Moille. Oi niitä aikoja, kun megadesirellä pysy liittymän hinta 5€/kk vuodesta toiseen.![]()
Tää on kyllä aivan perseestä. Vuosiin ei ole ollut Elisan liittymää, mutta silti lähes kahden viikon välein sieltä soitetaan ja tarjotaan aina samoja liittymiä ja palveluita. Noh ei kai sitä voi olettaa, että myyjät merkkais soitoista mitään tietoja ylös, mutta on toi nyt aika aggressiivista tuputtamista. Nyt on Telian 200Mbit/s 18,90€ liittymätarjous loppumassa, ja winbackin toivossa vaihtoa Elisalle.
Nojoo, jos ton lahjakortin saa 3kk kuluessa, kuten aikaisemmassa viestissä oli niin olisihan tossa halpaa liittymään hetkeksi tarjolla, se vaan ei poista tuota vaihdon tarvetta, koska moi vaan tulee halvemmaksi pitkässä juoksussa.Saman 'viimeisen' tarjouksen laittoivat myös minulle.
Hei! Vielä voit jatkaa kotimaisen Elisan asiakkaana, saada 50€ S-ryhmän lahjakortin ja hyödyntää huipputarjouksen Huoleton 200M 24kk 17,90€/kk (Norm. 31,90€/kk). Etu on saatavilla tänään soittamalla maksuttomaan numeroomme 0800 96670 (arkisin 9-20, la 10-16). Lisäksi tarjoamme kaikille soittaneille Elisa Viihde Viaplay -ohjelmakirjaston maksutta kuukaudeksi (norm. 12,99€/kk). Perumme numeronsiirron puolestasi, olipa tekemäsi tilaus määräaikainen tai ei. Terveisin Elisa
MOI silti parempi, jos ei ole rajattomalle datalle käyttöä ja 6 Gt/kk riittää. KK-hinta 9 € + puhelut & tekstarit max 4 € = yhteensä 13 €.
Tosin jos S-ryhmän lahjakortit saa 2 KK käytön jälkeen, niin sitten voisi tähän tarttua ja lahjakorttien saannin jälkeen laittaa uuden siirron MOI:lle![]()
Pitää ilmeisesti tehdä numsi ensin?
Vielä kun keksis miten tän sais. Vaihdoin telialle, mutta kun soitin elisalle viestin jälkeen, niin oli vain tuo 17,90e/kk ilman s-ryhmän lahjakorttia..Toi Elisan 17,90 +50€ on parempi tarjous kun mikään muu tällä hetkellä jos vaihtaa liittymän 5kk sisällä.
Mulla on OmaElisassa joku tarjous, jossa S-ryhmän 50 e lahjakortti tulisi mukaan.Vielä kun keksis miten tän sais. Vaihdoin telialle, mutta kun soitin elisalle viestin jälkeen, niin oli vain tuo 17,90e/kk ilman s-ryhmän lahjakorttia..
Junnujen liittymien siirto MOI -> Elisa olisi sisältänyt 30 € lahjakortit ja niissä Elisan puhelin-yanarin mukaan 2 KK pitää olla liittymät käytössä ja saa kortit.Nojoo, jos ton lahjakortin saa 3kk kuluessa, kuten aikaisemmassa viestissä oli niin olisihan tossa halpaa liittymään hetkeksi tarjolla, se vaan ei poista tuota vaihdon tarvetta, koska moi vaan tulee halvemmaksi pitkässä juoksussa.![]()
Vielä kun keksis miten tän sais. Vaihdoin telialle, mutta kun soitin elisalle viestin jälkeen, niin oli vain tuo 17,90e/kk ilman s-ryhmän lahjakorttia..
Kiitos. Tosiaan Telia tarjosi heti winbackina 24kk jatkoa samaan hintaan, eli 18,90€ rajaton 200Mbit/s + Lidlin lahjakortti. En jaksannut ruinaa oisko irronnut vielä halvemmalla.Tämä on Elisaan liittyvä ongelma, johon on ratkaisu vähän aikaa sitten kirjoittamassani viestissä tässä ketjussa: Liittymät
....Taisit olla ensimmäinen kuka sai tuon " 6,90€ sakkomaksun " pois puhelimitse...... en ole kuullut/lukenut että muut olisivat saaneet...... onkohan tullut niinpaljon palautetta siitä että halvemmaksi tulee siirtyä kilpailijalle kun ton 6,90€ velottavatTuli soitettua Elisalle ja tartuttua oman ja vaimon liittymien osalta tuohon tarjoukseen - Huoleton 200M 17,90 €/kk 24 KK voimassa + 50 € S-ryhmän lahjakortti.
Ensin sanoivat, että rajoitus on yksi lahjakortti per talous, mutta totesin siihen, että "OK, unohdetaan koko juttu".
Kummasti löytyi sitten lisää kortteja 'takahuoneesta'.
Lisäksi kysyin muista kuluista ja yrittivät 6,90 € kertamaksua liittymätyypin vaihdosta. Totesin taas, että "OK, unohdetaan koko juttu."
Kummasti nämäkin poistuivat tilauksesta 'poikkeuksellisesti'.
Laitoin myös muksujen liittymät siirtymään MOI:lta Elisa:lle tällä tarjouksella:
- Rajaton data 150M, maksuttomat puhelut ja tekstarit - 19,90 €/kk + S-ryhmän lahjakortti 30 €
Tähän ensin yrittivät antaa Elisan-shop:n 30 € lahjakortteja, mutta tuumasin taas, että "OK, unohdetaan koko juttu."
Kummasti löytyi sitten S-ryhmänkin kortteja 'takahuoneesta'.
Sitten jäädään odottelemaan MOI:n winback-vastausta muksujen liittymiin.
Penninvenytys on hauska harrastus.
ETA:
S-ryhmän lahjakortit lähettävät 3 KK kuluessa ja liittymä pitää olla vähintään 2 KK käytössä.
ETA2:
Keskipitkän tähtäimen suunnitelmana on saada kaikki 4 tämänhetkistä liittymää (+ tulevaisuuden uudet liittymät) yhdelle operaattorille, jotta kilpailutus olisi juoheampaa pitkällä aikavälillä.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.