Liittymät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ano
  • Aloitettu Aloitettu
Laitoin liittymän siirtymään Telia -> Moi, eivät antaneet mitään houkuttelevaa vastatarjousta Telialta. Ei haittaa, Moi vaikuttaa ihan sopivalta tähän kohtaan.
 
Itsellä outoja kokemuksia MOI:sta

Olen joutunut kummaan tilanteeseen, että MOI ei ilmeisesti halua minua asiakkaakseen?
Saan jatkuvasti tekosyitä sähköpostiin, että "en ole hyväksynyt jotakin ehtoa" tai "voidaanko se minun numero siirtää" jne..

Kaikki vastaukset oli jo sopimuksessa, mutta ihme jankkausta. Nyt sitten haluavat muistuttaa, että "jos liitymä avataan, niin sitten en saa perua sitä, vaan laskut tullaan perimään vähintään yhdeltä kuukaudelta."

Ihan sama, mutta miten muka tuo 14pv katumisoikeus voi olla tuollainen, en usko.
Tilannehan olisi sama, kuin tilaisin kaupasta tavaran ja se 14pv alkaisi kulumaan vaikka paketti olisi matkalla? Pitäähän se kaupan kohteen olla minulla käytettävissä tuon 14pv ajan?
 
Tilannehan olisi sama, kuin tilaisin kaupasta tavaran ja se 14pv alkaisi kulumaan vaikka paketti olisi matkalla? Pitäähän se kaupan kohteen olla minulla käytettävissä tuon 14pv ajan?

Mutta kun se tilanne ei ole sama tavaroiden ja palveluiden kohdalla, ja liittymäsopimukset ovat palveluita.
Maksujen perimisen suhteen kannattaa lukea etenkin viimeinen kappale lainauksesta.

KKV - Etämyynti - Peruuttamisoikeus etämyynnissä sanoi:
Tavarat

14 päivän peruuttamisaika lasketaan tilatun tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta. Jos kyseessä on säännöllisesti toimitettava tavara, peruuttamisaika lasketaan ensimmäisen tavaraerän vastaanottamisesta.
..
Palvelusopimukset

Myös palvelusopimuksilla on yleensä peruuttamisoikeus. 14 päivän peruuttamisaika lasketaan palvelusopimuksen tekemisestä.

Peruuttamisoikeutta voi käyttää, vaikka palvelun suorittaminen olisi kuluttajan pyynnöstä aloitettu ennen peruuttamisajan päättymistä. Jos palvelun toimittaminen on aloitettu ja se peruutetaan, kuluttajan tulee maksaa yritykselle kohtuullinen korvaus, joka lasketaan suhteellisena osuutena sopimuksen mukaisesta kokonaishinnasta.

Kuluttajan ei tarvitse maksaa peruuttamisaikana kokonaan tai osittain suoritetusta palvelusta, jos yritys on aloittanut palvelun suorittamisen peruuttamisaikana ilman kuluttajan suostumusta tai ei ole kertonut peruttamisoikeuden käyttämistä koskevista ehdoista tai peruuttamiseen liittyvästä korvausvelvollisuudesta.
..
Peruuttamisoikeus ei koske:
palvelua, joka on kokonaan suoritettu kuluttajan nimenomaisesta pyynnöstä ja kuluttajalle on ilmoitettu peruuttamisoikeuden puuttumisesta. Esimerkiksi laajakaista- tai maksu-tv-sopimuksen osalta palvelu on kuitenkin kokonaan suoritettu vasta sopimuksen päättyessä eikä siinä vaiheessa, kun yhteys on avattu palvelun käyttöönottoa varten.
 
Ettei vaan olisi jäänyt se hetu puuttumaan sieltä tilausvaiheesta ja siksi kanittaa? Nuo sopimusjutut taas varmaan suurinpiirtein samaa automaatiota kuin kaikilla muillakin operaattoreilla. Paha sanoa sen tarkemmin näkemättä viestien koko sisältöä. Mihinkään "yritys X ei halua minua asiakkaaksi" juttuihin on kuitenkaan vaikea uskoa.

PS:
MOI:sta sen verran, että vähän kyllä huolettaa sille siirtyminen, kun liittymää ei ole edes saatu auki ja ne ovat jo ehtineet sotkemaan monta asiaa ja kertomaan vääriä vastauksia kysymyksiini. Kaikki pitää tehdä itse netissä ja MOI:lla on heikko tuki eri selaimille jota ei kerrota missään. Sopimus voi jäädä vahvistamatta jne.

Edelleen heillä on sopparissa kohtia joihin halutaan esim hyväksyntä, mutta kohdat eivät kuulemma olekkaan riittävä varmistus sille mitä olen tahtonut ostaa. Neuvonnasta kerrottiin, että netissä on erillinen kohta jolla aktivoidaan numeron siirto ja toisella sivulla aktivoidaan SIM. Itsellä oli vain yksi kohta josta ne aukesivatkin molemmat samalla kertaa jnejne. Mihinkään vakavaan tarpeeseen en tällä hetkellä MOI:ta uskaltaisi suositella.

PPS:
MOI:n sopparin jälkeen olen saanut roskapostia joka alkaa "moi" tai "moimoi".

Itse avannut ainakin 6 erillistä liittymää Moille (itselle + perheelle) ja en ole mitään näistä havainnut. Kerran meni pieleen tuo numeronsiirron aloitus ja se ei alkanut heti mutta sekin oma moka, kun en antanut hetua tilauksessa tai tarkistanut omaa tiliäni sen jälkeen. Spämmiäkään ei tullut pl. perinteiset infoviestit tilauksesta, numeronsiirrosta ja sopimuksista.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä outoja kokemuksia MOI:sta

Olen joutunut kummaan tilanteeseen, että MOI ei ilmeisesti halua minua asiakkaakseen?
Saan jatkuvasti tekosyitä sähköpostiin, että "en ole hyväksynyt jotakin ehtoa" tai "voidaanko se minun numero siirtää" jne..

Kaikki vastaukset oli jo sopimuksessa, mutta ihme jankkausta. Nyt sitten haluavat muistuttaa, että "jos liitymä avataan, niin sitten en saa perua sitä, vaan laskut tullaan perimään vähintään yhdeltä kuukaudelta."

Ihan sama, mutta miten muka tuo 14pv katumisoikeus voi olla tuollainen, en usko.
Tilannehan olisi sama, kuin tilaisin kaupasta tavaran ja se 14pv alkaisi kulumaan vaikka paketti olisi matkalla? Pitäähän se kaupan kohteen olla minulla käytettävissä tuon 14pv ajan?
Käy sieltä omilta Moin sivuiltasi hyväksymässä tilauksen.
 
Ettei vaan olisi jäänyt se hetu puuttumaan sieltä tilausvaiheesta ja siksi kanittaa?

Virheettömät luottotiedot ja HeTu kuten kaikki muutkin kohdat täytetty.
(Eihän tuo sopimuksen teko mene edes eteenpäin jollei kaikkia kohtia täytä!)

Saan siis sähköpostia joissa selitetään ja kysytään samoja asioita jotka olen jo aiemmissa viesteissä selittänyt. Hommasta välittyy selvästi joku tarkoituksellinen viivyttely tai toive saada minut itseni vapaaehtoisesti vaihtamaan jonnekin muualle.

Toki voi olla väärinkäsityskin, mutta tältä nyt vaikuttaa.


PS: olen vaihtamassa DNA>MOI eli sama firma. Ehkä se johtuu siitä, että laskuni tulisi olemaan jatkossa enää murto-osa entisestä.
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tuossa saunalahden mobiili paska 4g mokkulassa on vikana, kun katkoo yhteyksiä kesken pelaamisen, akku on uusi ei siitä pitäs olla kiinni.
 
Mutta kun se tilanne ei ole sama tavaroiden ja palveluiden kohdalla, ja liittymäsopimukset ovat palveluita.
Maksujen perimisen suhteen kannattaa lukea etenkin viimeinen kappale lainauksesta.

Eikös tuo 14 pv aika ole periaatteessa varattu siihen, että koska etämyynnissä asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta tutustua tuotteeseen ostohetkellä, niin hän saa tutustua tuoteeseen saatuaan sen kotiinsa. Miten tutustut mm liittymän katavuuksiin ja kuuluvuuksiin, jos sitä ei ole edes avattu?
 
Hommasta välittyy selvästi joku tarkoituksellinen viivyttely tai toive saada minut itseni vapaaehtoisesti vaihtamaan jonnekin muualle.

Toki voi olla väärinkäsityskin, mutta tältä nyt vaikuttaa.


PS: olen vaihtamassa DNA>MOI eli sama firma. Ehkä se johtuu siitä, että laskuni tulisi olemaan jatkossa enää murto-osa entisestä.

Kuulostaa jotenkin aika kaukaa haetulta.. Eiköhän siellä ole jokin muu sekaannus vain.
 
Eikös tuo 14 pv aika ole periaatteessa varattu siihen, että koska etämyynnissä asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta tutustua tuotteeseen ostohetkellä, niin hän saa tutustua tuoteeseen saatuaan sen kotiinsa. Miten tutustut mm liittymän katavuuksiin ja kuuluvuuksiin, jos sitä ei ole edes avattu?

Tavaroiden kohdalla se onkin, mutta palvelut on sitten eri asia.

Lainsäädäntö ei ajattele asiaa tuolla tavalla, vaikka minunkin mielestäni pitäisi. Itsekin olen aikanaan käynyt Elisan kanssa pitkähkön väsytystaistelun Viihteen irtisanomisesta, kun myyntitilanteessa luvattiin 14 päivän kokeiluaika mitä ei sitten aspan mielestä ollut olemassakaan. Ja kyseessä vielä 24kk määräaikainen sopimus, jonka toimitus kesti yli tuon 14 päivää, niin perumisaika oli ummessa jo ennen kuin palvelua oli koskaan minulle toimitettu. Lopulta homma meni siihen, että useamman reklamaation jälkeen meillä kävi urakoitsijan asentaja mittaamassa linjoja ja kertoi elisalle ettei paska toimi, jonka jälkeen vasta suostuivat purkamaan sopimuksen. Helpommalla ja halvemmalla olisivat päässet jos olisivat vain antaneet vanhan liittymän ilman viihdettä takaisin kun pyysin. Sitten kun homma meni noin vaikeaksi niin irtisanoin adsl:n kokonaan ja siirsin kännykätkin toiselle operaattorille...
 
Tavaroiden kohdalla se onkin, mutta palvelut on sitten eri asia.

Lainsäädäntö ei ajattele asiaa tuolla tavalla, vaikka minunkin mielestäni pitäisi. Itsekin olen aikanaan käynyt Elisan kanssa pitkähkön väsytystaistelun Viihteen irtisanomisesta, kun myyntitilanteessa luvattiin 14 päivän kokeiluaika mitä ei sitten aspan mielestä ollut olemassakaan. Ja kyseessä vielä 24kk määräaikainen sopimus, jonka toimitus kesti yli tuon 14 päivää, niin perumisaika oli ummessa jo ennen kuin palvelua oli koskaan minulle toimitettu. Lopulta homma meni siihen, että useamman reklamaation jälkeen meillä kävi urakoitsijan asentaja mittaamassa linjoja ja kertoi elisalle ettei paska toimi, jonka jälkeen vasta suostuivat purkamaan sopimuksen. Helpommalla ja halvemmalla olisivat päässet jos olisivat vain antaneet vanhan liittymän ilman viihdettä takaisin kun pyysin. Sitten kun homma meni noin vaikeaksi niin irtisanoin adsl:n kokonaan ja siirsin kännykätkin toiselle operaattorille...


Huh, melkoista. Eivät liene kuulleet "huonosta kellosta" joka kauas ja laajalle kuuluu.

Noh itsellä ei sinänsä hätää, että 6€/kk ja määräajaton, joten aivan sama.
 
kyllä puhelut ja data kuuluu tähän huoleton tarjoukseen.
tässä vielä se tarjousviesti elisalta
"Puhelinliittymä tarjous koskee Saunalahti Huoleton 50Mt liittymää. Saat sen 8,9e/kk hinnalla 12 kk ajalle, tämän jälkeen hinta 29,9e/kk. Liittymä sisältää rajattomasti normaalihintaisia kotimaan puheluita ja viestejä EU- ja ETA alueella. Puhelut suomesta ulkomaille normaali ulkomaapuhelu hinnalla. Lisäksi 4G verkon 50 mt netti ilman datakattoa Suomessa, Pohjolassa (Ruotsi, Norja, Tanska) ja Baltiassa (Viro, Liettua ja Latvia). Netin käyttö 10 Gt/kk muissa EU- ja ETA-alueella "
Huom. Elisa/Saunalahdella ei kuulu puhelut Suomesta Pohjola/Baltia/EU/ETA maihin liittymän kuukausimaksuun, kuten Telialla. Menin itse jo tuohon halpaan kerran.
 
Kävin eilen Gigantissa ja yrittivät kaupata DNA:n liittymää. Numsin jos olisi tehnyt olisin saanut 50€ alennusta ostamastani tuotteesta. Ja kun vaimo oli mukana niin kertoi että jos vaihdetaan kaksi liittymää niin saisi lisäksi 50€ lahjakortin. Ei vaihdettu.
 
Kävin eilen Gigantissa ja yrittivät kaupata DNA:n liittymää. Numsin jos olisi tehnyt olisin saanut 50€ alennusta ostamastani tuotteesta. Ja kun vaimo oli mukana niin kertoi että jos vaihdetaan kaksi liittymää niin saisi lisäksi 50€ lahjakortin. Ei vaihdettu.
Mitä dnalta tarjosivat ja millä ehdoin(lahjakortin saamisen kannalta)? mikä on nykyinen liittymä?

tällä hetkellä viestinne tiivistyy muotoon "dna on paska koska öyh" joka ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa
 
Sunnuntaina laitoin kauppakeskuksen ständillä DNA liittymät (oma + 2x lasten) vaihtumaan Telialle. Olisi tullut itselle 18,90e/kk 200M rajaton + lapsille 14,90e/kk 100M puheet erikseen maksettuna ja 30e K-lahjakortti. Tänään DNA:lta vastatarjous 14,90e/kk 100M rajaton ja lapsille 11e/kk 50M rajattomat 1v määräaikaisia.
 
Sunnuntaina laitoin kauppakeskuksen ständillä DNA liittymät (oma + 2x lasten) vaihtumaan Telialle. Olisi tullut itselle 18,90e/kk 200M rajaton + lapsille 14,90e/kk 100M puheet erikseen maksettuna ja 30e K-lahjakortti. Tänään DNA:lta vastatarjous 14,90e/kk 100M rajaton ja lapsille 11e/kk 50M rajattomat 1v määräaikaisia.

Hetkonen, eli 11e/kk sisältää rajattoman 50M netin ja rajattomat puhelut ja tekstarit? :O
 
Mitä dnalta tarjosivat ja millä ehdoin(lahjakortin saamisen kannalta)? mikä on nykyinen liittymä?

tällä hetkellä viestinne tiivistyy muotoon "dna on paska koska öyh" joka ei tuo keskusteluun mitään lisäarvoa

En sen tarkemmin jaksanut kysellä. Jos olisin tehnyt numsin olisin saanut heti ostamastani tuotteesta 50€ hinnasta pois. Toisesta liittymästä olisi saanut sitten 50€ lahjakortin (ilmeisesti Gigantiin).
Nykyiset liittymät Saunalahdella, ja niitä ei edes kysytty, ehdotettiin vain vaihtoa suoraan. Ehdoista ei ollut puhetta. Viestin laitoin siksi että mikäli jotakuta kiinnostaa niin tuollainen tuli vastaan ja voi käydä vaikka itse Gigantissa kuulostelemassa lisätietoja. Ja ei, DNA ei mielestäni ole paska. En olisi ottanut vaikka olisivat tyrkyttäneet vaikka Teliaa. Tahi parempaa Saunalahtea/Elisaa. Nykyisissä liittymissä hinta-laatusuhde itselle kohdallaan huiman 2,90€ kuukausihintaan, ja tällä mennään vielä pitkälle vuotta 2020.
edit. Tuolla hinnalla mennäänkin Tammikuun 2021 loppuun.
 
Viimeksi muokattu:
Telialta Moille laitoin viikonloppuna siirron. Nyt parit winback viestit tullu ja päätin soittaa takas. Tarjosivat 20M netin 5 vai 10gigan rajalla, viestit ja puhelut 0,07c hintaan 4,9€/kk. Ohi kyl meni oliko määräaikanen tms. Toisena oli joku rajaton paketti 18,9€ hintaan.
 
Mistäs edullisin mobiililaajakaista? Tai mikä tahansa liittymä nyt sitten tarkoitukseen käykään, eli pelkkään datakäyttöön. Tulee siis kotiliittymäksi perus surffailuun yms kun on edullisin vaihtoehto. Huom Telia ei tule kysymykseen kun se toimii kyseisessä paikassa korkeintaan (hitaalla) 3G:llä.

Elisalla näin jonkun 12e/kk mainoksen mutten äkkiseltään löytänyt, liekköhän on vielä voimassa...
 
Jos jaksaa vaivaa nähdä niin varmaan se Moin 6€/kk rajaton 4G, mikäli tämä on vielä voimassa. Vaatii siis sen, että avaat liittymän Moille, sitten siirrät sen Elisalle ja soitat aspaan pyytäen winbackina tuota. Ja jos et jaksa winback -kikkailua niin tuo Moin vakio 18€/kk rajaton lienee silti halvin. Mobiilineteistä/puhelinliittymistä pelkällä netillä on kohtuu harvoin tarjouksia, yleensä operaattorien yleistarjoukset on puhelinliittymiä luokkaa 20€/kk rajaton kaikki. Tuo Elisan 12€/kk juttu oli viimeviikkoinen tarjous.
 
No kun alunperin sitä pelkkää dataliittymää tossa kyseltiin, eikä esimerkiks mun Huawei B525 hyödy millään tavalla puhepaketista.
 
Tarviikos tässä Elisa-Moi kikkailussa odottaa, että liittymä aktivoidaan, vai onnistuuko tarjousten noukkiminen heti kun operaattorin kanssa sopimukset tehty? Vaihdoin Telialta Elisalle eilen ja ajattelin huomenna kilauttaa Moille. Telialta tuli jo tarjous 200 megan netistä 18,9e/12kk, mutta vähän halvempi olisi vielä hakusessa. Yli 50 megaselle ei muutenkaan juuri ole käyttöä.
 
Niin siis tuossa on kyseessä winback asiakkaille, jotka ovat lähdössä Elisalle Moilta. Tuskin antavat Elisalla oleville asiakkaille tuota tarjousta.
 
Mistäs edullisin mobiililaajakaista? Tai mikä tahansa liittymä nyt sitten tarkoitukseen käykään, eli pelkkään datakäyttöön. Tulee siis kotiliittymäksi perus surffailuun yms kun on edullisin vaihtoehto. Huom Telia ei tule kysymykseen kun se toimii kyseisessä paikassa korkeintaan (hitaalla) 3G:llä.

Elisalla näin jonkun 12e/kk mainoksen mutten äkkiseltään löytänyt, liekköhän on vielä voimassa...

Elisan ständiltä sain pari viikkoa sitten Saunalahti Mobiililaajakaista 4G Super 8,90 e/kk, taisin tuon saada jopa 24kk ajaksi. Jouduin ton kuitenkin peruuttamaan kun ei kotona toiminut tuo kuin 3G pakottamalla.
 
Tänään piti vaihtaa vanha Eliitti 3g multisim liittymä pois.
Olis hinta noussu liikaa. Siirto päälle moille. Sain tingattua Huoleton 4g 9,90€/kk ja mobiililaajakaista 100mb 13,90€/kk 24kk ajan. Palautuuko moin maksu takaisin?
 
Saunalahdelta siirto moille -> Winback samana iltana:
1: Huoleton 4G 50m 9,9kk + 10GT EU&ETA
2: 2,9€ + 6,9snt min / txt + etananetti 256
 
Saunalahdelta siirto moille -> Winback samana iltana:
1: Huoleton 4G 50m 9,9kk + 10GT EU&ETA
2: 2,9€ + 6,9snt min / txt + etananetti 256

Kauankos toi Huoleton 4G olisi ollut voimassa? Itsellä on omaa 9,90€/kk sopimusta voimassa vielä 1.5v, mutta siihen ei kuulu tuota EU-dataa.
 
Saivat bonuswayltä vihdoinkin maksuun moin bonukset, ei kestänytkään kuin 9kk.
 
Kauankos toi Huoleton 4G olisi ollut voimassa? Itsellä on omaa 9,90€/kk sopimusta voimassa vielä 1.5v, mutta siihen ei kuulu tuota EU-dataa.

24kk voimassa, perheellä tällä hetkellä 3kpl siis noita huolettomia kun aiemmin pari otin niitä linkki kikkailun kautta.
 
2017 marraskuussa/joulukuussa siirsin liittymäni Moi:ta Saunalahdelle kun sain niin mahtavan tarjouksen.
Mutta alkanut tämä Saunalahden netti kyrsimään niin pahasti. Kun päivällä sisään 20Mbps ja iltaisin 1-3Mbps joten päätin nyt rouvan ex-firman moi liittymällä kokeilla että oisko DNA saanut verkkonsa kuntoon täällä.
Kun sen takia Saunalahteen vaihdoin, mutta nyt pukkaa sisään paljon kivemmat 45Mbps (silloin 2017 se oli luokkaa 7Mbps) joten laitoin numeron siirrot kaikille liittymille takaisin Moi:lle.
Kun mitää hyötyä ottaa kalliimpi DNA liittymä ei ole, kun ei edes lähelle 100Mbps täällä päästä.
 

Eikös tuo DNA ollut yhtiö jonka perustivat aikanaan Suomalaiset paikalliset puhelinlaitokset yhdessä? Siksi muistaakseni DNA:lla on ollut kattavin peitto. Ei hyvältä kuitebnkaan kuulosta, että näin kävi.

Mielenkiintoista, että miten mahtaa markkinat tämän ottaa. Itse otin juuri MOI:n joten en ole ainakaan pakkoliitossa minnekkään.

Mietin, että taistelu asiakkaista (kovemmat tarjoukset liittymistä) lienevät taktiikka jolla paisutetaan yhtiön arvoa ennen myyntiä kasvattamalla asiakaskunta mahdollisimman laajaksi, joten mahtaako taistelu nyt vähän tauota?
 
Mietin, että taistelu asiakkaista (kovemmat tarjoukset liittymistä) lienevät taktiikka jolla paisutetaan yhtiön arvoa ennen myyntiä kasvattamalla asiakaskunta mahdollisimman laajaksi, joten mahtaako taistelu nyt vähän tauota?

Elisa ainakin alkaa lyömään täysin surutta suomalaisuus-leimaa omiin liittymiinsä tämän jäljiltä. Nyt voivat pokkana sanoa että "Telian omistaa ruotsalaiset, DNA:n omistaa norjalaiset... Suosi kotimaista!"
 
Eikös tuo DNA ollut yhtiö jonka perustivat aikanaan Suomalaiset paikalliset puhelinlaitokset yhdessä? Siksi muistaakseni DNA:lla on ollut kattavin peitto. Ei hyvältä kuitebnkaan kuulosta, että näin kävi.

Mielenkiintoista, että miten mahtaa markkinat tämän ottaa. Itse otin juuri MOI:n joten en ole ainakaan pakkoliitossa minnekkään.

Mietin, että taistelu asiakkaista (kovemmat tarjoukset liittymistä) lienevät taktiikka jolla paisutetaan yhtiön arvoa ennen myyntiä kasvattamalla asiakaskunta mahdollisimman laajaksi, joten mahtaako taistelu nyt vähän tauota?

Eiköhän se Moi mene Norjalaisten omistukseen koko muun Dna:n mukana. Ja olisiko se MOI ostettu juuri siksi, että enemmän käyttäjiä, firman hinta ylös?
 
Tässä nyt on vaan se ongelma että Moi = DNA kun DNA sen tuossa jokin aika sitten itselleen kokonaan osti.

Eiköhän pointti ollut siinä, että ei ole mitään sitovaa määräaikaista sopimusta ("pakkoliitossa"). Joita tosin ei taida muutenkaan useimmat firmat enää harrastaa.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
295 718
Viestejä
5 049 324
Jäsenet
80 975
Uusin jäsen
konstadaonly

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom