Onko kukaan huomannut että Moin liittymän avautuessa mun moissa näkyy jokin automaattisesti lähtenyt järjestelmätason tekstiviesti mikä ei näy viestisovelluksissa? Maksullinen siis ihan.
Oli tosiaan aikaisemmin keskustelua, että käyttäjän tietämättä lähtee tekstari, kun laittelee uuden SIM:n puhelimeen. Kyselin asiaa operaattorilta.Jep, Elisan liittymissäkin oli 8 sentin tekstiviesti käyttämättömällä liittymällä.
Elisalta vastasivat: "Joskus on tullut vastaan tilanne, että kun puhelimeen laitetaan ensimmäistä kertaa uuden operaattorin SIM-kortti tai vastaavasti uuteen puhelimeen laitetaan SIM-kortti, niin laite lähettää automaattisesti viestin laitevalmistajalle. Ymmärrän hämmästyksesi tilanteen osalta."
Elisa ihan oma-aloitteisesti palautteli 2x8snt, kun molemmat liittymät olivat tuutanneet sms viestit maailmalle. Hieman jäi asia kuiteskin hämäräksi ja vaivaamaan minua.
Kunnes, meni tuosta vissiin jotain vajaa viikko ystävämme Google otti yhteyttä ja kiitteli, että päätit liittyä Pixel Satelite SOS:n. Arvaa oisinko halunnu liittyä? Mulla on nää pelastusasiat hoideltu ihan toisella tapaa!
Eli jos sinulla on uusi liittymä ja Pixel puhelin, varaudu siihen, että SMS voi liikahtaa sinun tietämättä.En ole ihan 100 varma, mutta tällä tiedolla mikä minulla nyt on. On tässä vissiin Google käyny nuuskuttelemassa noi tekstarit.