On tuo liittymän hankinta kyllä tehty vaikeaksi. Tai siis lähinnä, että saa sen hyvän tarjouksen.
Tänään olin kaupoilla ja marssin Telian liikkeeseen ilmoittamaan, että haluan kolme liittymää, joista kaksi numeronsiirtona kilpailijalta. Hinnat pöytään; 10M netillä 19,99 ja 200M netillä 23,99 € / kk. Koitin tingata, että nyt on 19,99 Elisalta 200M, tällä ei vaikutusta.
-> Elisan liikkeeseen kyselemään sitä yhtä uutta liittymää, joka ei ole vielä olemassa. Hinnat vähemmän yllättäen sentilleen samat. Yritin tingata, että mulla on teiltä jo kaksi 200M liittymää 19,99 hinnalla. Sitä kolmatta ei kuulemma saa samaan hintaan. Kysyin myös Tarkka 100M liittymää, jonka olisi saanut, mutta hinta 19,99.
-> Paluu Telialle, josta kolme liittymää mukaan tuolla 23,99 €/kk hinnalla. Sai myös 120 € alennuksen valitsemastaan laitteesta, joten sain Nord 2:n hintaan 179 €, joka kai ihan hyvä diili sitten kuitenkin. Lisäksi kolme vapaalippua SM-liigan peliin. Myyjä antoi myös tipsin, että anna numeroiden vaihtua ja ota sitten uudestaan liittymät Elisalta, jolloin Telia tarjoaa nuo 200M liittymät hintaan 18,99 tai 19,99 €.
Onkohan tässä ajatuksena, että suurin osa kuluttajista ei jaksa tehdä noita vaihteluita niin maksavat sitten sen 5-6 € enemmän ja ne kenelle hinta on tärkeää niin niistä kilpaillaan sitten noilla vaihtotarjouksilla? Itse varmaan tuon vaihdon teen, koska onhan se sitten kolmella liittymällä jo kuitenkin 180 €/vuosi. Kauheaa säätöä kyllä.
Jos webaston gsm-boksin esiin kaivaminen ei olis niin kovan työn takana niin vaihtaisin melkein prepaidin tuohon. Prepaid pitää muistaa ladata 6 kk välein.
Tästä tulikin mieleeni, että taitaa olla latauksen aika käsillä.