Melkoista perseilyä Telialta liittyen liittymän omistajan vaihdokseen. Osin tämä voi toki mennä omaan piikkiini, kun en älynnyt tätä asiaa etukäteen tarpeeksi hyvin selvittää, vaikka asiaan kyllä tutustuinkin etukäteen. Nimittäin tein tässä hiljattain omistajanvaihdoksen yhteen liittymään, mikä esim. Elisalla ja DNA:lla on ainakin historiassa onnistunut siten, että vaikka liittymän omistaja vaihtuu, ei itse liittymälle ole pakko tehdä mitään muutoksia, vaan esim. vanha tarjoushinta yms. jatkaa elämäänsä eräpäivään asti. Sen sijaan Telian kohdalla kävikin ilmi, että uuden omistajan rekisteröityessä liittymän omistajaksi, joutuu hän pakosta valitsemaan todella kalliista muutamasta listahintaisesta vaihtoehdosta ja lisäksi maksamaan liittymän avausmaksun 6.90€. Kyselin asiaa vielä parilta eri Telian asiakaspalvelijalta ja tosiaan mitään vaihtoehtoa tuolle ei näyttänyt olevan. Tästä kyrpiintyneenä kysyin sitten vielä erikseen, että voinko tehdä numeronsiirron välittömästi uudelle operaattorille kun omistajuus on vaihtunut, mikä oli kyllä mahdollista, mutta joudun silti maksamaan tuon avausmaksun ja kaikki mahdolliset kulut mitä syntyvät tuossa väliajalla kun odottelen uuden SIM-kortin saapumista, esim. kk-maksun osalta. Siihen nähden, ettei samanlaista säätämistä ole tietääkseni muilla operaattoreilla, pidin tätä käsittämättömänä ja enpä jää kaipaamaan heidän tarjouksiaan.
Varmaan kokonaistaloudellisesti edullisempi ratkaisu tässä olisi ollut tehdä numeronsiirto vanhan omistajan aikana ja kun liittymä olisi jo vaihtunut uudelle operaattorille, olisi vasta tässä vaiheessa tehty omistajanvaihdos. Nyt sitten maksan kahdet avausmaksut (Telialle ja uudelle operaattorille) sekä niin kauan kunnes uusi SIM-kortti saapuu, kaikki kulut mitä Telian liittymästä noilta päiviltä syntyy.
Mietin kyllä, että voisinko hyödyntää sitä 14 päivän peruutusaikaa Telian liittymään, jos ennätän saada sitä ennen sim-kortin uudelle operaattorille ja Telian liittymän käyttöaika jäisi siten tuon 14 vuorokauden sisään. Pitää selvitellä asiaa, ellei jollakin ole tästä kokemusta?
Varmaan kokonaistaloudellisesti edullisempi ratkaisu tässä olisi ollut tehdä numeronsiirto vanhan omistajan aikana ja kun liittymä olisi jo vaihtunut uudelle operaattorille, olisi vasta tässä vaiheessa tehty omistajanvaihdos. Nyt sitten maksan kahdet avausmaksut (Telialle ja uudelle operaattorille) sekä niin kauan kunnes uusi SIM-kortti saapuu, kaikki kulut mitä Telian liittymästä noilta päiviltä syntyy.
Mietin kyllä, että voisinko hyödyntää sitä 14 päivän peruutusaikaa Telian liittymään, jos ennätän saada sitä ennen sim-kortin uudelle operaattorille ja Telian liittymän käyttöaika jäisi siten tuon 14 vuorokauden sisään. Pitää selvitellä asiaa, ellei jollakin ole tästä kokemusta?