Liittymät

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Miltä operaattoreilta saa kunnollisen kuitin laskun maksamisesta? Telia ei tunnu tuota antavan.
Ei miltään, tai kaikilta laskuttavilta.

Eli maksu maksuautomaatilla, jos ei ole, niin käy tiskillä maksamassa.

Tavanomaisiin tarpeisiin riittää se että maksaa nettipankissa ja tulostaa siitä lapun, jos tulostin uupuu, niin PDF tulostus.

Jos jälkikäteen, niin jos pankista maksettu, niin tulostella verkkopankista, tai automaatilta tiliotetta, jos ei riitä niin pankin tiskiltä kyseleen. Operaattoreilta joidenkin todisteiden kysely kallista käsityötä. Mutta monella operaatorilla voi itsepalveluna selata laskuja nettitunnuksilla. ei taida nähdä kuka on maksanut, mutta näkyy onko maksettu, ja niistä voi tulestella jotain.

Nyt tietenkin se hakusessa mihin tuota tarvii, oma arkisto, vai jonnekkin muualle, hyvin moneen paikkaan riittä vääräntämätön aito tuloste. Jollekkin voi riittää se että näyttää näytöltä, kuvakaappaus. Joku voi vaati mitä nyt päähän keksii. Jos vastasuuden varalle, niin tuloste verkkopankista. Jos siinä arksito sun muut tunnisteet ajanlisäksi, niin tuskin enempää tarvii.



Jos käräjillä tarvitaan, niin kysyä avustajalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Miltä operaattoreilta saa kunnollisen kuitin laskun maksamisesta? Telia ei tunnu tuota antavan.
Onko näin tosiaan ettei miltään operaattorilta saa kuittia nappia painamalla. Eipä tuohon ole tullut juurikaan kiinnitettyä huomiota ennen kuin nyt.
Elisalta ei tosiaan ainakaan saanut tulostettua mitään kuittia, ainoastaan laskun. Moi:lta tulee "lasku" sähköpostiin vaikka "laskun" ovat jo veloittaneet kortilta.

Mielestäni tuon nimi Moilla pitäisi tosiaankin olla kuitti, koska maksu on jo lähtenyt. Eli, mailiin tulee kuittaus: "Laskutettu määrä veloitetaan maksukortiltasi." Tämä maili tulee silloin vasta kun lasku on jo veloitettu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 077
Tuli siis vastaan tapaus jossa työnantaja maksaa puhelinkulut, jotka maksetaan ensin itse ja kuittia vastaan saadaan rahat takaisin.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Onko näin tosiaan ettei miltään operaattorilta saa kuittia nappia painamalla. Eipä tuohon ole tullut juurikaan kiinnitettyä huomiota ennen kuin nyt.
Elisalta ei tosiaan ainakaan saanut tulostettua mitään kuittia, ainoastaan laskun. Moi:lta tulee "lasku" sähköpostiin vaikka "laskun" ovat jo veloittaneet kortilta.

Mielestäni tuon nimi Moilla pitäisi tosiaankin olla kuitti, koska maksu on jo lähtenyt. Eli, mailiin tulee kuittaus: "Laskutettu määrä veloitetaan maksukortiltasi." Tämä maili tulee silloin vasta kun lasku on jo veloitettu.
Siis puhutaan laskutusliittymistä.

En nyt tajua teidän kuittu toiveita, joku muistelee 80 lukua kun käyty HPYn konttorilla maksamassa lasku markoilla.

Jos maksaa tilille, niin se on pankista kiinni, tiskillä ruksaa jonkin lapun, automaatilla joku printti, kotona oma tuloste.


Tuli siis vastaan tapaus jossa työnantaja maksaa puhelinkulut, jotka maksetaan ensin itse ja kuittia vastaan saadaan rahat takaisin.
Mitkä puhelinkulut.

Ärrä prepaid, niin ne kuitit.

Jos oman laskuliittymän kulut, niin joskus operaattorilla oli ns erottelu palvelu, jolloin saa eroteltu. ei taida enään olla suosiossa.

Jos työnantaja on tarkkaa, niin puhe erotteluun merkkaa työpuhelut, ja niistä ynnää kustannnukset. Jos vaatii lisäksi oikein kuitin että on laskun maksanut, niin maksaa pankissa tai maksuautoomatilla, tai verkkopankissa jälkimmäisessä printtaa sen kuitin itse.

Jos ei kelpaa, niin kysyä mitä kaipaa ja paljonko saa maksaa.

Jos on maksanut maksukortilla, niin maksukortin laskusta kopio, tai jos debit kortilla, niin tiliotteesta kopio laskun kaveriksi.

Yleensä noissa on tärkeää se että ovat aitoja, ja se että niistä löytyy riittävät yksilöintiedot. Ensisijaisesti verotarkastusta verten, isossa talossa lisäksi sisäistävalvontaa varten.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
Siis puhutaan laskutusliittymistä.

En nyt tajua teidän kuittu toiveita, joku muistelee 80 lukua kun käyty HPYn konttorilla maksamassa lasku markoilla.

Jos maksaa tilille, niin se on pankista kiinni, tiskillä ruksaa jonkin lapun, automaatilla joku printti, kotona oma tuloste.
Ööö. En ole toivonut mitään kuitteja. Vastasin Tommyn kysymykseen ja jäin miettimään tuota kuitti asiaa. Valaisetko hiukan mikä oli tämän ulostuksen idea?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Ööö. En ole toivonut mitään kuitteja. Vastasin Tommyn kysymykseen ja jäin miettimään tuota kuitti asiaa. Valaisetko hiukan mikä oli tämän ulostuksen idea?
80 - 90 vielä pysty maksaan puhelinlaskut operaattorin konttorissa, sai siitä kuitin.

Mutta jo tuolloin ihmiset makso pankkiin, ja saivat sitten jonkun leiman pankkisiirtoon. Jotkut alkoi maksamaan sen aikaisilla päätepankki palveluilla, tulostelivat kuitit itse.

Sitten tuli maksuautomaatit, niistä sai kuitin.

Samaan tahtii loppu operaattorien rahanvastaanotto,

Tänä päivänä monella operaattorilla voi selailla itse palvelussa laskuja, onko ne maksettu, niitä näkymiä voi printtailla, mutta niissä ei näy maksajaa.

Ärrältä saa kuitin jos latailee prepaid liittymää, sama taitaa onnistua pankkiautomaatilla (jos tuettu sieltä maksu)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
89
80 - 90 vielä pysty maksaan puhelinlaskut operaattorin konttorissa, sai siitä kuitin.

Mutta jo tuolloin ihmiset makso pankkiin, ja saivat sitten jonkun leiman pankkisiirtoon. Jotkut alkoi maksamaan sen aikaisilla päätepankki palveluilla, tulostelivat kuitit itse.

Sitten tuli maksuautomaatit, niistä sai kuitin.

Samaan tahtii loppu operaattorien rahanvastaanotto,

Tänä päivänä monella operaattorilla voi selailla itse palvelussa laskuja, onko ne maksettu, niitä näkymiä voi printtailla, mutta niissä ei näy maksajaa.

Ärrältä saa kuitin jos latailee prepaid liittymää, sama taitaa onnistua pankkiautomaatilla (jos tuettu sieltä maksu)
Miten tämä nyt liittyy tähän aiheeseen?
Minä kirjoitin tuossa postauksessa "Mielestäni tuon nimi Moilla pitäisi tosiaankin olla kuitti, koska maksu on jo lähtenyt. Eli, mailiin tulee kuittaus: "Laskutettu määrä veloitetaan maksukortiltasi." Tämä maili tulee silloin vasta kun lasku on jo veloitettu."
Sama siis koskee myös Elisaa. Ei sieltäkään tule kuin lasku. Jos jotkut ihmiset haluavat kuitin maksustaan niin se ei heistä tee kivikautisia. S-Marketin kassalla kysyvät: ------ Täydennä itse lause.
Mielestäni aiheellinen mietintä. Tämä oli vastaukseni tuohon Tommyn postaukseen.

Sinun mielestäsi se että kuittia ei saa on ok. Minun mielestäni sen kuitin tulostaminen ei teknisesti ole yhtään sen vaikeampaa kuin sen laskun. Se onnistuu samalla tavalla.

OT: Oma tilitoimistoni kyllä hyväksyy toki nuo lasku pdf -tiedostot. Onhan siellä vertailtavana maksuliikenne.

Joo. Palataan puolestani aiheeseen.
 
Liittynyt
19.06.2017
Viestejä
103
Tuli siis vastaan tapaus jossa työnantaja maksaa puhelinkulut, jotka maksetaan ensin itse ja kuittia vastaan saadaan rahat takaisin.
Eiköhän tässä tapauksessa riitä ihan vaan se että tulostaa nettipankin tositteen laskun maksamisesta ja antaa se työantajalle (+ alkuperäinen Telian/tms. lasku tai kopio siitä kanssa mukaan)?
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 169
Miten tämä nyt liittyy tähän aiheeseen?
Minä kirjoitin tuossa postauksessa "Mielestäni tuon nimi Moilla pitäisi tosiaankin olla kuitti, koska maksu on jo lähtenyt. Eli, mailiin tulee kuittaus: "Laskutettu määrä veloitetaan maksukortiltasi." Tämä maili tulee silloin vasta kun lasku on jo veloitettu."
Sama siis koskee myös Elisaa. Ei sieltäkään tule kuin lasku. Jos jotkut ihmiset haluavat kuitin maksustaan niin se ei heistä tee kivikautisia. S-Marketin kassalla kysyvät: ------ Täydennä itse lause.
Mielestäni aiheellinen mietintä. Tämä oli vastaukseni tuohon Tommyn postaukseen.

Sinun mielestäsi se että kuittia ei saa on ok. Minun mielestäni sen kuitin tulostaminen ei teknisesti ole yhtään sen vaikeampaa kuin sen laskun. Se onnistuu samalla tavalla.

OT: Oma tilitoimistoni kyllä hyväksyy toki nuo lasku pdf -tiedostot. Onhan siellä vertailtavana maksuliikenne.

Joo. Palataan puolestani aiheeseen.
Laskutetuissa tuotteissa palveluissa, Laskutusliittymissä , sähkölaskut, polttoainelasku, ruokakauppalasku, kodinkonelasku, vuokra ei niissä ole kuitteje myyjältä lähetetty.

En antaa/lähettää laskun, jonka sitten asiakas maksaa, joskus pankissa löytyy leima, laskuatomaatti tuosti kuitun, itsepalve päätepalvelussa, myöhemmin netti pankissa, asikas tulosti itse kuitin. Maksuyhteenveto tuli lähinnä silloin jos oli unohtunut jotain maksaa

Ehkä tässä nyt hämmentää se että joku maksunvälittäjä etäkaupassa lähettää mailia, tai joku kauppapaikka jossa ennakko maksu, lähettää mailin kun maksusuoritus onnistunut. Ja nyt hämmentää ette koti pankki lähetekkään mailia kun maksanut jonkin laskun
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Jokohan tuon turhan höpinän voisi lopettaa, jankkaaminen ei ole keskustelua...
Useasti tuntuu jotkut sortuvan kirjoittamaan turhan pitkiä ja useasti sekavia viestejä, ehkä kannattaisi välillä katsoa peiliin ja vähän miettiä asiaa, ennenkuin alkaa purkamaan tekstiksi omia ajatuksiaan.
 
Liittynyt
31.10.2017
Viestejä
544
Eiks aprillipäivä osu vasta ensi viikolle?
Klikinsäästäjä: email-lasku maksaa 0.99€ toukokuusta lähtien. Perusteluna email-laskun vaatima työmäärä. Paperilaskun edullinen 4.99€ hinta säilyy samana.

Niin, eipä tuohon ole paljon lisättävää. Elisalla on ilmeisesti tajuttu paljonko automaattiveloituksella laskunsa maksavat asiakaat antavat firmalle korotonta luottoa helpommin (esim veloittamalla täydestä kuukaudesta etukäteen ja hyvittämällä sitten joskus kun järjestelmä näyttää vihreää valoa). Tuskin kenenkään talous tuohon kaatuu, mutta kaikkia ei kiinnosta mennä klikkailemaan omaelisoita ja muita nähdäkseen mistä lasku koostuu. Hyvä keino myös ohjata trafiikkia sivuille + yrittää myydä jotain ylihintaista rojua samalla.
Niin onhan se huomattavan suuri työmäärä siinä kun järjestelmä tasolla automationa ajetaan pdf-tuloste sähköpostin liitteeksi vai klikkaileeko siellä joku kesähessu hiirellä jokaiseen laskuun sähköpostiliitteet erikseen. Tai vielä parempaa. Tämä todennäköisesti liittyy jotenkin tuohon microsoftin pilvipalveluhevonpaskadiileihin jotka elisa teki ilmeisesti mikkisoftan kanssa jonka jälkeen sähköpostitunnuksista tuli maksullisia. Ja jota halutaa nyt lypsää asiakkailta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.05.2017
Viestejä
113
Kylläpäs on erilaisia kokemuksia kuin itsellä. Alla viestittely jonka hetki sitten kävin:

Laittoivat vielä chatinkin kiinni yllättäen :thumbsdown:
Joo, ei tämä minunkaan Telian 12kk tarjouskeissi ihan vielä näköjään ole maalissa. (Näyttäisi olevan vain 9kk.)
Liittymän uusi hinta 9,99€/kk toki näkyy molemmissa liittymissä, mutta tarjoushinnan loppupäivä on edelleen aikaisemman tarjouksen loppupäivä, eli joulukuussa.
Pari kertaa tästä chatissa kyselin, niin molemmat vastasivat, että päivittynee viimeistään laskutuspäivänä. Saas nähdä, mutta pari viikkoa joutuu vielä kuitenkin tätä asiaa vielä takaraivossa roikuttamaan :dead:
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
111
Mitenkäs tässä onnistuit? Minullakin olisi kohtapuoliin erääntymässä tuo hinta.
Onnistui itseasiassa aika helposti.

Laitoin dna:lle numeronsiirron vetämään. Winback-puhelua ei kuitenkaan parissa viikossa alkanut kuulumaan niin sitten laitoin telian chättiin viestiä ja sieltä laittoivat tuon vuodeksi taas vanhaan hintaan.
 
Liittynyt
19.03.2021
Viestejä
9
Onnistui itseasiassa aika helposti.

Laitoin dna:lle numeronsiirron vetämään. Winback-puhelua ei kuitenkaan parissa viikossa alkanut kuulumaan niin sitten laitoin telian chättiin viestiä ja sieltä laittoivat tuon vuodeksi taas vanhaan hintaan.
Kysyin äsken Oma Telian chatin kautta, että tehdäänkö ensiksi tuo numeronsiirto, vai antaisivatko ilman siirto rumbaa tuon rajaton 200m liittymän samaan 16,90€/kk hintaan, niin aspa vastasi että tarjoavat 19,99€/kk hintaan samaa liittymää 24kk ajaksi.

En tarttunut tarjoukseen vielä, vaan teen nyt numeronsiirron. Mikä mahtaa olla Telian Winback politiikka? Onko tosiaan niin, että sieltä ei takaisin soitella, vaan täytyy itse kysellä paremman tarjouksen perään chatin kautta?

Mitä liittymää arvon foorumilaiset suosittelisivat tuon rajaton 200m 4G tilalle..oisko tuo Moi:n 18€uron liittymä, jossa 4€ puheluiden kattohinta lähimpänä nykyistäni?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 113
Moin liittymän aktivointia odotellessa pudotin DNA:n 300M liittymän halvemmaksi 10M, kun ei tätä montaa päivää tarvi käyttää. Huvittavaa, että käytännön tasolla netin nopeus putosi vain 15M -> 11,5M :hmm:. 10M liittymäkin boostaa aluksi sinne 15-20M ennen kuin iskee rajoitin. Uploadissa oikeastaan huomaa vaan eron. Hienoa maksaa nimellisestä 300M liittymästä.

Screenshot_20230328-133225_DuckDuckGo_1.jpg
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 004
Moin liittymän aktivointia odotellessa pudotin DNA:n 300M liittymän halvemmaksi
Olen täälläkin usien kehunut Moin 300M liittymää, mutta dl nopeudet ovat olleet aivan muuta viimeisen kuukauden tai pari. Ul kaistaa sen sijaan tuntuu riittävän. Dl on aika sama kuin mitä Elisalla oli 100M liittymässä 24/7. Harmi kun nämä tuntuvat nyt muuttuvan niin tiuhaan ettei uskalla enää kehua yhtä tai toista. Sitten se menee väkisinkin vain valittamiseen. Eilen samalla laitteistolla, saman tiedoston lataamiseen meni 2h, kun syksyllä viimeksi hämmästelin vartissa latautunutta tiedostoa samasta lähteestä. Aspaan on turha ottaa yhteyttä, koska ilmeisesti yksi kaveri tietää asioista jotain ja toinen yrittää myydä tv-pakettia jos osuu väärä henkilöä puhelimeen.

Verkkojen kehittäminen taitaa maallikolle tarkoittaa sitä että osta 5g kamat ja liittymä. Olet meille edelleenkin tärkeä asiakas. En usko että vaihtamalla saa parempaa, mutta tuntuuhan se hölmöltä maksaa marginaalisesta erosta kymppi enemmän. Jospa sitä taas laittaisi numsin vetämään. Harrastus tämäkin.
 
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
439
Kysyin äsken Oma Telian chatin kautta, että tehdäänkö ensiksi tuo numeronsiirto, vai antaisivatko ilman siirto rumbaa tuon rajaton 200m liittymän samaan 16,90€/kk hintaan, niin aspa vastasi että tarjoavat 19,99€/kk hintaan samaa liittymää 24kk ajaksi.

En tarttunut tarjoukseen vielä, vaan teen nyt numeronsiirron. Mikä mahtaa olla Telian Winback politiikka? Onko tosiaan niin, että sieltä ei takaisin soitella, vaan täytyy itse kysellä paremman tarjouksen perään chatin kautta?

Mitä liittymää arvon foorumilaiset suosittelisivat tuon rajaton 200m 4G tilalle..oisko tuo Moi:n 18€uron liittymä, jossa 4€ puheluiden kattohinta lähimpänä nykyistäni?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Teliallakin on kyllä erikoista vaihtelua. Chatissa kysyin niin ei ole tarjota muuta kuin muutaman viikon päästä vaihtuva 22,99 e/kk hinta vuodeksi eteenpäin. Lisäksi suuressa armeliaisuudessaan hintaa kuulemma vaihtuu ilman 7,99 e "päivitysmaksua". Enpä ole ennen kuullut että hinnan kallistuessa edes voisi periä "päivitysmaksuja".
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
42
Olikohan marraskuussa kun sain Telialta 2kpl 18,90/kk 200m liittymiä vuoden voimassaolevalla tarjouksella ja mukaan tuli pari niitä Lidlin lahjakorttia ja niiden saamisessa oli oma jatinansa, niin jotenkin alkoi korpeamaan koko Telia niin viikko sitten laitoin molemmat liittymät siirtymään Moille.

No tänään sattui Elisalta joku soittelemaan ja alkoi esittelemään joitain parinkympin liittymiä niin heitin syötiksi että oon jo Moin asiakas niin muuttui ääni kellossa ja tarjosi 8,90e/kk 100m liittymä ja kun olin täältä lukenut että jotkut on saaneet 24kk soppareita ja kerroin sen niin sopersi että täytyy käydä kysymässä jostain, ja todennäköisesti haki lisää kahvia automaatista ja palasi niin sieltäpä löytyikin pari 24kk sopparia hintaan 7,90e/kk jolloin sanoin että kiinni veti.

Pakko oli sitten tunnustaa että tarinassa oli vähän lapinlisää ja etten vielä ole Moin asiakas vaan siirto vasta tulilla niin ei häirinnyt vaan lyötiin kaupat lukkoon ja olin siis tietoinen että Elisalla on tämmöinen kamnpanja käynnissä ja ajatus oli sitä koittaa hyödyntää myöhemmin mutta kävikin aika napakasti tuo homma.
 

Aaltoliike

Alkuperäinen jäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 255
Olikohan marraskuussa kun sain Telialta 2kpl 18,90/kk 200m liittymiä vuoden voimassaolevalla tarjouksella ja mukaan tuli pari niitä Lidlin lahjakorttia ja niiden saamisessa oli oma jatinansa, niin jotenkin alkoi korpeamaan koko Telia niin viikko sitten laitoin molemmat liittymät siirtymään Moille.

No tänään sattui Elisalta joku soittelemaan ja alkoi esittelemään joitain parinkympin liittymiä niin heitin syötiksi että oon jo Moin asiakas niin muuttui ääni kellossa ja tarjosi 8,90e/kk 100m liittymä ja kun olin täältä lukenut että jotkut on saaneet 24kk soppareita ja kerroin sen niin sopersi että täytyy käydä kysymässä jostain, ja todennäköisesti haki lisää kahvia automaatista ja palasi niin sieltäpä löytyikin pari 24kk sopparia hintaan 7,90e/kk jolloin sanoin että kiinni veti.

Pakko oli sitten tunnustaa että tarinassa oli vähän lapinlisää ja etten vielä ole Moin asiakas vaan siirto vasta tulilla niin ei häirinnyt vaan lyötiin kaupat lukkoon ja olin siis tietoinen että Elisalla on tämmöinen kamnpanja käynnissä ja ajatus oli sitä koittaa hyödyntää myöhemmin mutta kävikin aika napakasti tuo homma.
Soittelin tämän innoittamana. No ei kuulemma ole semmosta kamppista enää. Joku aika sitten vielä oli. Totesin että kiitos hei. Ei auttanut että paalutin heti kättelyssä että oon moi asiakas ja lopuksi että jatkampa asiakkaana, kunnes löytyy se tarjous joskus. Kumma miten paljon noissa on vaihtelua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
904
Soittelin tämän innoittamana. No ei kuulemma ole semmosta kamppista enää. Joku aika sitten vielä oli. Totesin että kiitos hei. Ei auttanut että paalutin heti kättelyssä että oon moi asiakas ja lopuksi että jatkampa asiakkaana, kunnes löytyy se tarjous joskus. Kumma miten paljon noissa on vaihtelua.
Juuri chatissa kans kyselin 8,90e/kk 12kk liittymien päivitystä 7,90e/kk 24kk liittymiksi. Vastaus sama, ei tätä kamppista kuulemma ole.
 
Liittynyt
13.02.2023
Viestejä
12
Nuo liittymätarjoukset mitä on milloinkin saatavilla vaihtelee kuulemma ihan päivittäin ja myyjittäin, joku Elisan myyjä totesi joskus ihan suoraan. Jos jaksaa nähdä vaivaa, niin sieltä voi kohta kysellä uudestaan.
 
Liittynyt
27.07.2022
Viestejä
13
Mitenkäs jos vaihtaa normi puhelinliittymän tuohon yhteys kotimaa 50m liittymään, tuleeko tämän kanssa minkäänlaisia ongelmia jos haluaa vaihtaa sen takaisin puhelinliittymäksi? Lähinnä se mietityttää että sama numero on ja pysyy vaikka ottaisi välillä tuon ns. Nettiliittymän.
 
Liittynyt
08.05.2019
Viestejä
1 223
Niin onhan se huomattavan suuri työmäärä siinä kun järjestelmä tasolla automationa ajetaan pdf-tuloste sähköpostin liitteeksi vai klikkaileeko siellä joku kesähessu hiirellä jokaiseen laskuun sähköpostiliitteet erikseen. Tai vielä parempaa. Tämä todennäköisesti liittyy jotenkin tuohon microsoftin pilvipalveluhevonpaskadiileihin jotka elisa teki ilmeisesti mikkisoftan kanssa jonka jälkeen sähköpostitunnuksista tuli maksullisia. Ja jota halutaa nyt lypsää asiakkailta.
Sähköpostilaskutuksesta syntyvät työvoimakustannukset liittyvät nähdäkseni erityisesti siihen, että välillä lasku ei tule sen saajalle perille, seuraavaksi lähetetään karhua, asiakas kiukuttelee ettei alkuperäistä laskua ole tullut, sitten selvitellään logeista onko lasku lähtenyt vai ei, jne... Ja juurisyynä ongelmaan on se, että asiakas käyttää sähköpostipalveluntajoajaa, joka on ohjannut sen laskun spam-kansioon, mistä asiakas ei ole sitä tajunnut katsoa, tai asiakas on itse vahingossa tuhonnut sen.

Tuo kaikki asiaan liittyvä turha työ maksaa. E-laskussa on sähköpostia suurempi varmuus, että se menee oikeasti perille asiakkaan käyttämään pankkiin asiakkaan saataville. Näin ollen on operaattorin ja loppujen lopuksi myös asiakkaiden omissa intresseissä ohjata asiakkaita sähköpostilaskutuksesta e-laskuun. Pieni "haittamaksu" toimii tässä asiakkaan suuntaan motivaattorina ja toisaalta kompensoi sähköpostilaskutukseen liittyvän turhan työn kustannusvaikutuksia.

Eli oikein hyvä uudistus mielestäni.
 

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 071
Milloinkohan toi moin hinnan korotus tulee vanhoille asiakkaille?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
106
Moilta sain winback-tarjouksen: Rajaton 4G 200M 9€/kk. Puhelut ja SMS käytön mukaan, maksimissaan 4€/kk. Vuoden voimassa, ei määräaikaa. Telialle olin vaihtamassa, mutta pysytääs nyt Moissa.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
904
Mitenkäs jos vaihtaa normi puhelinliittymän tuohon yhteys kotimaa 50m liittymään, tuleeko tämän kanssa minkäänlaisia ongelmia jos haluaa vaihtaa sen takaisin puhelinliittymäksi? Lähinnä se mietityttää että sama numero on ja pysyy vaikka ottaisi välillä tuon ns. Nettiliittymän.
Ei tule.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
164
Mitenkäs jos vaihtaa normi puhelinliittymän tuohon yhteys kotimaa 50m liittymään, tuleeko tämän kanssa minkäänlaisia ongelmia jos haluaa vaihtaa sen takaisin puhelinliittymäksi? Lähinnä se mietityttää että sama numero on ja pysyy vaikka ottaisi välillä tuon ns. Nettiliittymän.
Telialta kannattaa kysyä, pystyykö ensinnäkään vanhaa numeroa siirtämään tuohon nettiliittymään. Suoraan nettisivuilla ei kaiketi pysty, mutta myymälässä tai asiakaspalvelun kautta voi onnistua. Sen voin todeta, että toisinpäin onnistuu, eli otin uuden liittymän, juurikin tuo Kotimaa 50M, ja sen pystyy siirtämään toiselle operaattorille (ehkä jopa Telian sisällä) normaaliksi puhelinliittymäksi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
528
Tarkottaakos moin potti muutos että en voi enää tarvittaessa ottaa rajatonta dataa yhdeksi kuukaudeksi ja palata sitten 9e?
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
781
Tarkottaakos moin potti muutos että en voi enää tarvittaessa ottaa rajatonta dataa yhdeksi kuukaudeksi ja palata sitten 9e?
Miksi vaihtaa tilapäisesti liittymätyyppiä rajattomaan? Moi Potissa on 10 € (data-)hintaleikkuri per kuukausi, maksimiveloitus siis 19 € vanhalla hinnalla.

Muok. Näköjään säästää 1 €/kk, jos vaihtaa Moi 4G rajattomaan (jos vaihdosta ei mene kuluja). Saa nähdä tuleeko korotuksia muihinkin Moin liittymätyyppeihin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.12.2022
Viestejä
95
Ihan muikea korotus kyllä, niin se vaan nousee hiljalleen liittymien hinnat kaikilla...
Alkaa olemaan kyllä aikamoinen rahastuksen meininki näissäkin. Avausmaksutkin näköjään jo kympin luokkaa kohta. Noh, kun muilla operaattoreilla halvin liittymä on näymmä 16e/kk niin ehkä tuolla Moin halvemmalla liittymällä on mahdollista saada vielä sitäkin edullisempia tarjouksia sieltä tiskin alta.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 870
Moin hinnankorotus on korottanut myös EU-datan määrää. Nyt saa jo tuplat kotimaan käyttöön verrattuna.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
100
Oli aika show Elisan kanssa. Mulla ja pojalla nyt Elisalla huoleton 5g hintaan 29.99e (100e Elisan lahjakorttien takia, jotka menivät hyvään käyttöön), ja laitoin siirron menemään Moille. Minulle tuli tekstiviestitse avokätinen winback tarjous, että jos perutaan numeronsiirto, niin hinta pysyy täysin samana 29.99e. Pojalle puolestaan tuli tarjouksena tarkka 100m 11.99e 12kk, ja soittamalla saa edun. No soitin Elisalle, mutta mitään tietoa tuosta tarjousviestistä ei löytynyt mistään vaikka kuinka kaiveli eri paikkoja. Myyjä ohjeisti laittamaan omaelisassa viestillä kuvan tuosta tarjouksesta, jos sellainen on "mahdollisesti" tullut, niin voi laittaa saman liittymän molempiin numeroihin. Laitoin viestin ja soitin sitten vielä uudestaan perään, ettei vaan siirto Moille ehdi menemään läpi ennen kuin viestiin reagoidaan, niin nyt vastasi eri myyjä, joka laittoi mukisematta molemmat liittymät päivittymään tuohon tarkkaan. 7.99e päivitysmaksu tietysti tuli päälle, ja kuulemma alle kympin liittymiä ei heillä ole ollutkaan, mutta on tuokin mikä nyt lohkesi parempi kuin se mitä vuosia jo maksanut.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
904
Hah, tänään taas chättäsin Elisalle, että 8,90e/kk 12kk olis vaihtunut 7,99e/kk 24kk:ksi. Ei ole tämmöistä. Pitää soittaa myyntiin. Aikamoista.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 076
Aika varmasti se Elisan 7,99 €/kk -tarjous Moilla oleville loppuu niin nopeasti kuin mahdollista (ellei loppunut jo) nyt kun Moin halvimman puheliittymän hinta pompsahti 9:stä 12 euroon. Todennäköisesti Elisan vastine jatkossa on 10,99 € tai sitä luokkaa, jos edes jatkavat tuota samaa touhua vielä.
 
Liittynyt
20.06.2017
Viestejä
1 870
Tänään tuli Moilta asiakasviestiä, että hinnankorotukset eivät koske vanhoja asiakkaita
Näyttäisi pitävän paikkansa. Minulla ei ole tällä hetkellä Moin liittymää mutta pääsen yhä kirjautumaan Mun Moihin ja tosiaan sitä kautta tilaten tarjoaa vanhaa hintaa.
1680098005171.png
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
351
Siis tohon moi pottiin 12e/kk sisältyy vaan 6gt dataa ja puhelut+viestit maksaa erikseen? Lisädata myös. Puhelut ja viestit Max 4e/kk lisähintaan ja Max 10e/kk datahintaa eli jopa 26e/kk kokonaishinta? Mitä missaan kun tämä liittymä täällä esiin nousee?
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
Siis tohon moi pottiin 12e/kk sisältyy vaan 6gt dataa ja puhelut+viestit maksaa erikseen? Lisädata myös. Puhelut ja viestit Max 4e/kk lisähintaan ja Max 10e/kk datahintaa eli jopa 26e/kk kokonaishinta? Mitä missaan kun tämä liittymä täällä esiin nousee?
Riippuu kaiketi, että paljon dataa tulee käytettyä, mutta näin esimerkkinä Moi on itsellä ollut varsin kilpailukykyinen, kun dataa en juurikaan käytä ja vanhalla hinnalla saa puhua ihan niin paljon kun haluaa ja liittymän hinta on ollut maksimissaan se 13€. Mutta kuten sanottu, niin Moin suunta on valitettavasti menossa kilpailijoiden tasolle pikkuhiljaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Hiukan, kun Moii vielä nostelee hintoja, niin pääsee muutkin operaattorit kilpailuun mukaan. Sanoisin, että tällä tahdilla Moi ampuu itseään jalkaan.
*DNA siis. Eiköhän tuo ole ihan tiedostettu strategia ja sellainen jonka arvasi heti kun DNA osti Moin muutamia vuosia takaperin. Hinnat tuplaantuneet. Ei varmaan kovin montaa vuotta mene niin koko Moi ajettu alas.
 
Liittynyt
26.02.2019
Viestejä
2 447
*DNA siis. Eiköhän tuo ole ihan tiedostettu strategia ja sellainen jonka arvasi heti kun DNA osti Moin muutamia vuosia takaperin. Hinnat tuplaantuneet. Ei varmaan kovin montaa vuotta mene niin koko Moi ajettu alas.
No tuo varmaan selittää asiaa. On mennyt vallan ohi, että DNA on tuon ostanut. No, nautitaan vielä hetki edullisimmista hinnoista.
 
Liittynyt
26.11.2020
Viestejä
410
*DNA siis. Eiköhän tuo ole ihan tiedostettu strategia ja sellainen jonka arvasi heti kun DNA osti Moin muutamia vuosia takaperin. Hinnat tuplaantuneet. Ei varmaan kovin montaa vuotta mene niin koko Moi ajettu alas.
Rehellisesti sanottuna pidän ihmeenä että Moi on pysynyt näinkin pitkään selkeästi edullisimpana vaihtoehtona. Taas kaivattaisiin uutta yrittäjää alalle, tiedä sitten huolisiko kukaan enää uutta pyrkyriä verkkoihinsa.
 
Liittynyt
02.12.2019
Viestejä
351
Riippuu kaiketi, että paljon dataa tulee käytettyä, mutta näin esimerkkinä Moi on itsellä ollut varsin kilpailukykyinen, kun dataa en juurikaan käytä ja vanhalla hinnalla saa puhua ihan niin paljon kun haluaa ja liittymän hinta on ollut maksimissaan se 13€. Mutta kuten sanottu, niin Moin suunta on valitettavasti menossa kilpailijoiden tasolle pikkuhiljaa.
Joo. Näin vähän veikkasinkin. Harmi kun ei tullut otettua ennen hinnannousua.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 663
Viestejä
4 187 869
Jäsenet
70 776
Uusin jäsen
Fancy

Hinta.fi

Ylös Bottom