Liittymät

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 092
Tänään DNA soitteli ja tehtiin jatkoa kolmelle 4G mobiililaajakaistaliittymälle

4G 150M 9,9€/kk -> 14,9€/kk
2x 4G 50M 5€/kk -> 7,5€/kk

Tarkoitus oli edellisten tarjousten loputtua irtisanoa nuo 50M liittymät ja avata uudet samanlaiset tilalle, mutta DNA näköjäään lopettanu noiden halpojen laajakaistaliittymien kylkeen myytävien 50M liittymien myynnin.

Vähän myös jäi harmittelemaan se että vanhat liittymät irtisanottiin oman dnan mukaan välittömästi ja uudet liittymät tuli voimaan. Taisin tuossa nyt menettää yhden kuuukauden entiset hinnat.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
10
Mulla oli loppumassa 2kpl Elisa Tarkkaa 8.90/kk ja koska perinteisesti Elisalta ei kuulunut mitään, laitoin siirrot Moi:lle. Omaan numerooni sain jatkotarjouksen Tarkkaa 12kk 8.99/kk mutta pojalle, joka käyttää paljon dataa (min 30Gt/kk) paras oli Huoleton 200M 18.99/kk vuodeksi. Jäin itse Elisalle ja poika siirtyi MOI:lle. Näemmä datamäärillä alkaa olla merkitystä.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
28
DNA Nopea 4G Rajaton Plus 14,90 €/kk (150 Mbit/s) oli loppumassa nyt heinäkuun alussa. Elisan nettisivuilta Saunalahti Huoleton 10M 15,99 €/kk tilaukseen ja eilen DNA:lta winbackina Rajaton 200M -liittymä hintaan 14,99 €/kk.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
103
Telian rajaton 150M 18,99€/kk oli nousemassa kolmeen kymppiin elokuussa, joten laitoin siirron Elisan 200M 19,99€/kk tarjoukseen.

Vastatarjouksena tuli Telialta rajaton 200M 16,99€/kk ja 30€ Lidlin lahjakortti kaupan päälle. Otin sen vastaan, koska taloyhtiölaajakaista tulee Telialta ja "keskittäjähinta" laskee gigabitin hintaa 40€:sta 25€:een kuukaudessa.

Nyt kun päätin pitää liittymän Telialla, pitääkö saapuneelle Elisan SIM-kortille tehdä jotakin? Telia lupasi hoitaa numeronsiirron peruutuksen puolestani.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
778
DNA Nopea 4G Rajaton Plus 14,90 €/kk (150 Mbit/s) oli loppumassa nyt heinäkuun alussa. Elisan nettisivuilta Saunalahti Huoleton 10M 15,99 €/kk tilaukseen ja eilen DNA:lta winbackina Rajaton 200M -liittymä hintaan 14,99 €/kk.
Oletko nyt 2 vuotta jumissa tuon uuden kanssa? Mulla on sama tilanne edessä kohta, kuukauden päästä tai jotain.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
28
Dna on siis lyhentänyt vankilajakson pituutta? Mulla on ollut kaksi 2v juttua ja en haluaisi enää kolmatta, varsinkin kun luulen että jossakin vaiheessa alkaa tulla halpoja 5G tarjouksia.
Mulla on ollu kaikki vuoden soppareita. Ei ole edes tarjottu muita vaihtoehtoja.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 184
Nyt kun päätin pitää liittymän Telialla, pitääkö saapuneelle Elisan SIM-kortille tehdä jotakin? Telia lupasi hoitaa numeronsiirron peruutuksen puolestani.
Tosiaan, ei tarvii itse noihin mitenkään reagoida ja ainakin itse olen huomannut, että ainakin viimeisen vuoden aikana tainnut operaattoritkin huomata, että ihmiset pomppii sen verta tiheään eri operaattoreiden välillä ja yrittää saada näin winback tarjouksia, etteivät lähettele SIM kortteja kovin nopeasti, ettei mene suoraan roskiin (turhaa jätettä) ja säästävät vähän kulujakin.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
54
Moille siirron jälkeen tuli Elisalta winbackina Tarkka 100M 8,99€/kk. Riittänee hyvin mulle. Nykyinen siis Huoleton 4G 50M 17,90€/kk.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Mulla on ollu kaikki vuoden soppareita. Ei ole edes tarjottu muita vaihtoehtoja.
DNA tarjoaa vain 12 kk määräaikaisia etudiili sopimuksia. Pidemmälle ajalle ei saa.

Olisin halunnut 24 kk ajaksi. No menee liittymät vaihtoon kuitenkin loppuvuodesta, että se siitä. Nykyinen 9,90 kaikki rajatonta 50 mekaa.

Nopeutta ei tarvetta, rajattomuutta ei tarvetta. Kai se täytyy Latausliittymään siirtyä ja netiksi joku halpa 4e laitenetti kylkeen.

128 kbps netti riittää.
 
Liittynyt
30.06.2022
Viestejä
277
Nyt lähti ukaasi (tarjotun uuden liittymädiilin peruutuksen kera) DNA:lle. Tulee vaihto toiselle operaattorille. Saa nähdä mitä tuumaavat. Tätä apinaa ei koijata enää. Vähintään viittä euroa halvempaa laskua ja lahjakorttia odotellessa...
 
Liittynyt
18.11.2020
Viestejä
103
Mulla oli loppumassa 2kpl Elisa Tarkkaa 8.90/kk ja koska perinteisesti Elisalta ei kuulunut mitään, laitoin siirrot Moi:lle. Omaan numerooni sain jatkotarjouksen Tarkkaa 12kk 8.99/kk
Tällaista odotan syyskuussa, kun 5,90€ Tarkka 100M kahden vuoden jakso päättyy. Yhdeksän euroa menettelee vielä, tai siirrän Moille. Dataa ei kulu paljon, yleensä muutama giga kuussa, mutta joskus sen verran, etten halua alkaa laskea ja seurata sitä.

Kotona Dna Welhon 4G 150 M langaton netti kympin kuussa kahden vuoden sopimuksella, vielä vuosi jäljellä ja mökillä 5€ kuussa maksava samaan sopimukseen kuuluva 4G 50M, jonka hinta nousee elokuun jälkeen kymppiin, jollen lopeta sitä. Näillä on menty ja mennään luultavasti jatkossakin.
 
Liittynyt
18.05.2020
Viestejä
1 107
Ehdotuksia halvaksi 2 luokkalaisen liittymäksi. kai se joku telian dot on halvin kun ei puheluita vielä ole tullut.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
164
Ehdotuksia halvaksi 2 luokkalaisen liittymäksi. kai se joku telian dot on halvin kun ei puheluita vielä ole tullut.
Halpaa sellaistahan ei oikein ole? Minkä operaattorin asiakas olet? Netillä kuitenkin varmaan saisi olla nopeutta enemmän kuin 0,256M? Joten esim. Telian laitenetit muutaman euron hintaan ei sovi tähän tarkoitukseen?

Itse hain kuukausi sitten tyttärelleni Telialta Yhteys mukaan keskittäjälle 50M -netin, jossa siis puhelut ja viestit toimii normaalisti hintaan 9c kpl/min. Liittymän hinta oli 9,99 €/kk. Onkohan Moi vieläkin sit halvempi, jos ei tarvitse rajatonta dataa?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 330
Jos haluaa kokeille arpaonnea DNA:n tarjouksen kanssa niin Bonuswayllä saa vielä tänään 20 euron bonuksen, kun siirtää toisen operaattorin liittymän DNA:lle. Omalla kohdalla tarjous olisi DNA Rajaton 200M hintaan 18,99 €/kk/12 kk ja sitten päälle 50 euron lahjakortti DNA-kauppaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Mulla oli loppumassa 2kpl Elisa Tarkkaa 8.90/kk ja koska perinteisesti Elisalta ei kuulunut mitään, laitoin siirrot Moi:lle. Omaan numerooni sain jatkotarjouksen Tarkkaa 12kk 8.99/kk mutta pojalle, joka käyttää paljon dataa (min 30Gt/kk) paras oli Huoleton 200M 18.99/kk vuodeksi. Jäin itse Elisalle ja poika siirtyi MOI:lle. Näemmä datamäärillä alkaa olla merkitystä.
Datalla taitaa olla suurempi merkitys jos siirtyy moille, koska siellä on datakatto.

Itse siirsin 5 liittymää elisalta dna:lle oli noita 5.9€ tarkkoja ja dna oli 50m netillä joku 15€. Ja winbackissä ei kysellyt yhtään datarajoista vaikka usempi noista kuitenkin kuukaudessa ylittää 100 Gt. Niin winbackinä tuli tuo alle kympintarjous.
 
Liittynyt
07.11.2019
Viestejä
10
Pojalle tuli siis Moin Rajaton 4G 18€/kk. Puheluita ei juuri tule ja ne voi hoitaa watsapp-puheluina.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Ehdotuksia halvaksi 2 luokkalaisen liittymäksi. kai se joku telian dot on halvin kun ei puheluita vielä ole tullut.
Suosittelen Elisa latausliittymä, kk-maksuton. Nettiestolla.

Netiksi toiseen sim paikkaan Moi Mobiilin rajaton 4 euron 512 kbps/ 5 Mbps laitenetti.

Moderni puhelin sallii netin ottamisen toiselta kortilta. Kokonaiskustannus 4 euroa jos pystyy puhelut ja viestit liikenteen hoitamaan whatsappilla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Alle megaisella datalla voi tulla kyllä 2-luokkalaisella suru puseroon, kun ei voi tehdä kaikkea samaa kuin kaverit. Oma kohta kolmasluokkalainen käyttää luontevasti kännykkää käden jatkeena ja dataa liikkuu kuukausitasolla 10 gigan verran.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
DNA mokkulaan:

150M rajaton, ei EU-dataa, 14,99kk norm. 29,90 kk. 24 kk määräaikainen etudiili.

Löytyy dna-sivustolla, nettiliittymä mukaan, hae tarjous osoitteellasi.

Telia puhelimeen:

Rajaton 10 M
12 kk ajan14,99€/kk sen jälkeen 21,90 kk.

Netti rajaton pohjola ja Baltia, muualla EU/ETA 20 Gt kk.

250 min ja 250 sms.

Tarjouksen saa netistä, kaupasta ja myynnistä.
 
Liittynyt
19.03.2022
Viestejä
19
Screenshot_20220706-001734_Chrome.jpg
Moilta saa tämmösen netin jonka hinta riippuu ilmeisesti siitä että paljon käyttää 4G suhteessa 5G:hen. Saako siis 19€:lla 400M 4G liittymän kunhan vaan poistaa 5G:n käytöstä puhelimesta vai katsooko liittymä ainoastaan sijainnin perusteella, että laskuttaako 5G hintaa. Esim. jos olisi 5G antennin läheisyydessä mutta käyttää puhelimella silti vain 4G nettiä niin kumpaakohan hintaa se silloin laskuttaa.
 
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
372
Moilta saa tämmösen netin jonka hinta riippuu ilmeisesti siitä että paljon käyttää 4G suhteessa 5G:hen. Saako siis 19€:lla 400M 4G liittymän kunhan vaan poistaa 5G:n käytöstä puhelimesta vai katsooko liittymä ainoastaan sijainnin perusteella, että laskuttaako 5G hintaa. Esim. jos olisi 5G antennin läheisyydessä mutta käyttää puhelimella silti vain 4G nettiä niin kumpaakohan hintaa se silloin laskuttaa.
Laskutus menee tuossa 4G ja 5G verkossa käytetyn datamäärän suhteessa.

Jos siis siirrät 100% käyttämästäsi datasta 4G verkossa maksat vain tuon 19€/kk. Jos 50/50 niin hinta on 23€/kk. Eli kyllä saat tuosta halutessasi 19€ hintaan 400M 4G-liittymän.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 004
Alle megaisella datalla voi tulla kyllä 2-luokkalaisella suru puseroon, kun ei voi tehdä kaikkea samaa kuin kaverit. Oma kohta kolmasluokkalainen käyttää luontevasti kännykkää käden jatkeena ja dataa liikkuu kuukausitasolla 10 gigan verran.
meillä on kyllä ilman surua mennyt 0.5mb rajaton litellä nyt kolmannella aloittavalla.
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
58
Mikäs näissä numeronsiirroissa oli paras taktiikka? Kannattaa odottaa viimeiselle päivälle saakka parasta tarjousta vai heti soitella operaattorille (Elisa) kun tuli jo viesti että "Olet arvoisi asiakkaamme, olet siirtämässä numeroasi pois..."?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 107
Ainakin tovi sitte kun siirsin muksun liittymäö elisalta moille niin ensin tuli se geneerinen ”olet arvokas asiakkaamme” viesti ja vähän myöhemmin suora tarjous, mutta ei ollut niin halpa että olisin tarttunut, ja moi toimii tuolla nyt hyvin kun 6gb data (saa luvan) riittää.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
1 022
Mikäs näissä numeronsiirroissa oli paras taktiikka? Kannattaa odottaa viimeiselle päivälle saakka parasta tarjousta vai heti soitella operaattorille (Elisa) kun tuli jo viesti että "Olet arvoisi asiakkaamme, olet siirtämässä numeroasi pois..."?
Elisalta poissiirtot tässä keväällä poiki muistaakseni kolme viestiä, ekassa ”soita meille teemme tarjouksen”, tokassa joku tarjous ja kolmannessa vähä halvempi ku edellisessä. Eli parempaa sai ihan vaan odottamalla
 
Liittynyt
30.09.2017
Viestejä
951
Kiitos tiedosta, taidan jatkaa odottelua rauhassa :cigar:
Ensimmäiseen tekstariin, jossa ei vielä ole valmista tarjousta, ei kannata reagoida. Olen joskus soitellut siihen numeroon ja vielä siinä vaiheessa eivät ole kummoisia tarjonneet. Toisessa tekstarissa on tullut jo varsinainen tarjous. Siihenkään ei välttämättä tarvitse reagoida. Elisalla on ainakin vielä viime kuussa tullut kolmaskin viesti, jossa on ollut ns. viimeinen tarjous ja joskus myös lahjakortti kylkeen. Tosin kun 14,9e huolettomat olisivat jatkossa olleet 17,99e, niin päätin siirtyä Moille ja Radiolinjan ajoilta olleet liittymät siirtyivät ensimmäistä kertaa pois Elisalta. En ole katunut.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
54
Joo tännekin tuli Elisalta toisessa viestissä tuo tarjous ja kolmannessa oli vaan että "Voit vielä perua liittymäsi siirron ja jättää meille soittopyynnön... jne." ilman mitään tarjousta.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 180
Halvin operaattori/liittymä android puhelimelle ja Sampan GW4 LTE multisim/eSim yhdistelmälle? Datanopeudella ei suurta merkitystä, puheluita/tekstareita tulee vähän eikä dataakaan ihan älyttömästi käytetä.

DNA:lla tällä hetkellä 14,90 + 7,90 /kk, löytyykö jostain selvästi halvemmalla?
 
Liittynyt
27.04.2019
Viestejä
58
Joo tännekin tuli Elisalta toisessa viestissä tuo tarjous ja kolmannessa oli vaan että "Voit vielä perua liittymäsi siirron ja jättää meille soittopyynnön... jne." ilman mitään tarjousta.
Itselle tullut nyt 3 viestiä, vielä 4 päivää arvioituun numeronsiirtoon. 2. viestissä oli tarjous "Saunalahti Huoleton 200M-liittymän 24 kk ajaksi hintaan 18.99€/kk ...). Ei mielestäni kummoinen tarjous, ottaen huomioon että olen vaihtamassa DNA:lle vastaavaan liittymään jossa kuukausimaksu on 20€. Jos ei parempaa tarjousta kuulu niin vaihdan piruuttani DNA:lle vaikka se tulee kalliimmaksi :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 353
Itse sain viime marraskuussa Elisalta vastatarjouksena 200M huoleton liittymän 17,90e/kk hintaan (sis. Mobiilivarmenteen ilmaisena vuoden ajan). Tuota parempaa hintaa ei ole tullut vastaan. Toki ei se sitä kerro etteikö joku muu sellaista olisi saanut.
 
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
766
Itselle tullut nyt 3 viestiä, vielä 4 päivää arvioituun numeronsiirtoon. 2. viestissä oli tarjous "Saunalahti Huoleton 200M-liittymän 24 kk ajaksi hintaan 18.99€/kk ...).
Ja minulle Elisan myyjä väitti puhelimessa, etteivät he tarjoa yli 12 kk tarjoussopimuksia. Se oli ensimmäisen viestin yhteydenoton perusteella, tiedä sitten olisiko seuraavissa viesteissä ollut pidempi sopimusaika.
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 255
Laskutus menee tuossa 4G ja 5G verkossa käytetyn datamäärän suhteessa.

Jos siis siirrät 100% käyttämästäsi datasta 4G verkossa maksat vain tuon 19€/kk. Jos 50/50 niin hinta on 23€/kk. Eli kyllä saat tuosta halutessasi 19€ hintaan 400M 4G-liittymän.
Onko noi Moi liittymät samalla puhelinnumerolla, kuin nykyään? Vai oliko niissä joku, että vaihtuu.
Harkinnassa päivittää 20e/200megainen, tosin tässä etuna että vielä 2024v asti menisi..
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Onko noi Moi liittymät samalla puhelinnumerolla, kuin nykyään? Vai oliko niissä joku, että vaihtuu.
Harkinnassa päivittää 20e/200megainen, tosin tässä etuna että vielä 2024v asti menisi..
Toki voi siirtää nykyisen numeron.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 330
Ja minulle Elisan myyjä väitti puhelimessa, etteivät he tarjoa yli 12 kk tarjoussopimuksia. Se oli ensimmäisen viestin yhteydenoton perusteella, tiedä sitten olisiko seuraavissa viesteissä ollut pidempi sopimusaika.
Jos haluaa pilata ihmisten päivän, niin pyytää tuossa kohtaa esihenkilön puhelimeen ja vaatii tuon rajoituksen kirjallisena.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
2 kuukauden päästä liittymätarjous päättyy dna.
50 Mb rajaton 9,90 kaikki rajatonta.

Jatkotarjous oli 9,90 kk 12 kk etudiili 1 Mb rajaton, muu käytön mukaan.

Käyttö max 5 min puhetta kk ja max 15 viestiä kk.

Parasta on että latausliittymässä ei avaus- tai toimitusmaksuja, jotka esim. Telian ja Elisan laskuliittymissä on €6,90 luokkaa. Myös dna:lla uutena asiakkaana.

Siirto latausliittymään €0 kk. 10 euron lataus riittää nykymenoa jopa 5-10 kk. Välillä kuukausia ettei ollenkaan liikennettä viesteissä ja puheessa.

Koen että maksan jopa 9,90 kaiken kattavassa tarjousliittymässä turhasta. Kun voisin maksaa siitä kaikesta €4+0,066*0-25/kk.

Netiksi tilaan Moi Mobiili €4 laitenetin 0.5 Mbps / 0.5 Mbps toiseen sim korttipaikkaan.

Elisan kortille tilausvaiheessa nettiesto, koska netti tarkoitus käyttää Moista.

DNA ei pystynyt tuohon vastaamaan mitään, sanottiin vain että olet 1/100 liittymäkäyttäjästä, jota ei ole dna:lla huomioitu esim. ei latausliittymääm tai 0.5 megan perusnettiliittymällä käytön mukaan muu.

Tuntuu ihanalta kun kesän lopuksi yksi lasku vähemmän. Eläköön prepaid!
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Suosittelen Elisa latausliittymä, kk-maksuton. Nettiestolla.

Netiksi toiseen sim paikkaan Moi Mobiilin rajaton 4 euron 512 kbps/ 5 Mbps laitenetti.

Moderni puhelin sallii netin ottamisen toiselta kortilta. Kokonaiskustannus 4 euroa jos pystyy puhelut ja viestit liikenteen hoitamaan whatsappilla.
Tämähän vaikuttaisi erinomaiselta minun käyttööni. Toimiiko myös VoLTE noin? Sen verran harvoin kyllä tulee puhuttua tavallisia puheluita, ettei ole niin väliä.
 
Liittynyt
07.04.2018
Viestejä
120
Tämähän vaikuttaisi erinomaiselta minun käyttööni. Toimiiko myös VoLTE noin? Sen verran harvoin kyllä tulee puhuttua tavallisia puheluita, ettei ole niin väliä.
Lapselle otin myös Moi laitenetin. Ainakin whatsappi ja feces puhelut toimii luonnollisesti. Normaalipuhelut estetty tähän laitenetti liittymään
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Tämähän vaikuttaisi erinomaiselta minun käyttööni. Toimiiko myös VoLTE noin? Sen verran harvoin kyllä tulee puhuttua tavallisia puheluita, ettei ole niin väliä.
Toimii, netin esto tilatessa tai OmaElisasta estää vain maksullisen datankäytön, mutta puhelut kyllä menee VoLTE:lla jos sallit puhelimesta.

Itsellä on tuo sama kuvio paitsi nettinä nyt Telian 50M 6,90 €/kk. Sen tarjousajan loputtua vaihdan luultavasti myös Moin Laitenettiin (tai sitten en ota mitään ja käytän nettiä harkitummin; 0,66€/netinkäyttöpäivä ei suinkaan ole kallis)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 200
Toimii, netin esto tilatessa tai OmaElisasta estää vain maksullisen datankäytön, mutta puhelut kyllä menee VoLTE:lla jos sallit puhelimesta.

Itsellä on tuo sama kuvio paitsi nettinä nyt Telian 50M 6,90 €/kk. Sen tarjousajan loputtua vaihdan luultavasti myös Moin Laitenettiin (tai sitten en ota mitään ja käytän nettiä harkitummin; 0,66€/netinkäyttöpäivä ei suinkaan ole kallis)
Moin laitenettiin voi itse asiassa soittaa ja siirtää numeron.

Laitenetistä ei tosiaan voi soittaa itse, eli se ei sovi soittamiseen, mutta viestit kulkevat molempiin suuntiin.

Löysin myös DNA Super Prepaidista laitenetin joka toimii EU:ssa ja maksaa 29,90 euroa 6 kk. Moi Laitenetti ei toimi lainkaan EU:ssa. Suomen ulkopuolella.

Se kannattaa huomioida toki, jos matkustaa paljon.
 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
741
Lapselle otin myös Moi laitenetin. Ainakin whatsappi ja feces puhelut toimii luonnollisesti. Normaalipuhelut estetty tähän laitenetti liittymään
Tässä nyt siis kyseessä kahden liittymän ja simmin yhdistelmästä, jossa oma puhelinnumero on latausliittymässä ilman nettiä ja netti menee pelkästään laitenettiliittymän kautta. Ei varmastikaan ole ongelma soitella ja tekstailla toisella simmillä ja käyttää nettiä toisella, mutta VoLTE:n toimivuus latausliittymän numerolla minua mietityttää.

Toimii, netin esto tilatessa tai OmaElisasta estää vain maksullisen datankäytön, mutta puhelut kyllä menee VoLTE:lla jos sallit puhelimesta.

Itsellä on tuo sama kuvio paitsi nettinä nyt Telian 50M 6,90 €/kk. Sen tarjousajan loputtua vaihdan luultavasti myös Moin Laitenettiin (tai sitten en ota mitään ja käytän nettiä harkitummin; 0,66€/netinkäyttöpäivä ei suinkaan ole kallis)
Mutta pitääkö latausliittymällä olla 4G käytössä, vai voiko se käyttää laitenettiä niihin VoLTE-puheluihin? Säästäisi vissiin vähän akkua jos pitäisi yhden simmin 2G-tilassa.

Se 0,66€ netinkäyttömaksu latausliittymässä vissiin kilahtaa heti kun puhelin esim. tarkastaa WhatsApp-viestit, joten se käytännössä pitäisi maksaa aina kun poistu kotoaan.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Mutta pitääkö latausliittymällä olla 4G käytössä, vai voiko se käyttää laitenettiä niihin VoLTE-puheluihin? Säästäisi vissiin vähän akkua jos pitäisi yhden simmin 2G-tilassa.
En tiedä varmaksi, joten en lähde olettamaan.

Se 0,66€ netinkäyttömaksu latausliittymässä vissiin kilahtaa heti kun puhelin esim. tarkastaa WhatsApp-viestit, joten se käytännössä pitäisi maksaa aina kun poistu kotoaan.
Muistaakseni se on 6,6 senttiä per megatavu ja max 66 senttiä 1 päivältä. Eli joo, se menee peruskäytössä helposti saman tien mutta ei välttämättä ihan vain viestien haussa. Itse kuitenkin voisin lopulta helposti elää elämää, jossa luurin mobiilidata olisi estetty ja panisin sen itse päälle vain tarvittaessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 760
Ihmetyttää kyllä nää liittymien hinnat taas.
Pojalla ensiliittymän alennus nyt päättymässä. (Telia 250min/250viesti rajaton 10M netti) 12,90 oli eka vuosi sen jälkeen 19,90e. No tarkoitus oli vaihtaa sitten edullisempaan.

Telialta tuli nyt lappu mikä kävi vähän naurattamaan. "Koska olet tärkeä asiakas, tarjoamme sinulle uuden etuhinnan 15,99€/kk 12kk ja vasta sen jälkeen hinta muuttuu uuden hinnaston mukaiseksi 21,90€/kk" . No tärkeille asiakkaille varmaan "vuotuinen" 2€ korotus on ihan fine.

"Muutoksen taustallla on markkinatilanteen muutos, jossa puheluiden ja tekstiviestien määrät ovat vähentyneet, mutta matkapuhelinliittymien tuotantokustannukset eivät ole laskeneet"
Jaa eikös silloin kun jengi vielä puhui ja lähetti viestejä liittymien hinnat olleet 10e+(minuutti paketit jne), nythän et alle 20e saa juuri mitään liittymiä. Alkaa olla tuo 30e raja jo kohta aika lähellä. Veikkaisin että keskimääräinen liittymän hinta on paljon korkeampi kuin 10v sitten. Eli sama määrä tai jopa suurempi määrä käyttäjiä ja korkeammat kk-maksut.
Muutenkin markkinatilannehan muuttuu kokoajan vähempi puheluita enempi dataa malliin.

No jokatapauksessa kattelin noita vaihtoehtoja sitten uudeksi liittymäksi. Telialta oli kokonaan hävinnyt tommonen 250min paketti.
Tämmösiä vastaavia nyt tarjolla:
1657697622582.png
1657697650980.png
1657697675913.png


Tuosta kun kattoo 12kk tarjouksen jälkeen hintoja ja liittymien specsejä niin tulee mieleen että onkos saunaillassa sovittu minimi hinnat? Ainoa joka erottuu on DNA(Telialla vähän nopeampi netti), jolla hieman halvempi ensimmäinen vuosi. Tämäkin tuhnu liittymä on varmaan ensi vuonna sitten 28,99 ? Muistan kyllä aikanaan oli paljon suurempia hintaeroja operaattoreiden välillä ja suurempia eroja liittymien tyypeissä. Nyt tää on ihan sama kenen liittymiä selaat niin samat vaihtoehdot ja hinnat about.

Jos ei halua turhaan rajatonta puhetta niin kellään ei ole mitään vaihtoehtoja. Seuraavana on minuuttihinnoitellut liittymät, mikä olisi varmaan ihan ok mutta niissä netti on 1M joten en tiedä millanen ongelma tuosta tulee esim youtube videoiden kanssa jne. Niissäkin on lähes samat specsit ja sama hinta.. 12,90€ ja 1M netti poikkeuksena Telia 0,5M netti 11,90.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 053
Jos ei halua turhaan rajatonta puhetta niin kellään ei ole mitään vaihtoehtoja. Seuraavana on minuuttihinnoitellut liittymät, mikä olisi varmaan ihan ok mutta niissä netti on 1M joten en tiedä millanen ongelma tuosta tulee esim youtube videoiden kanssa jne. Niissäkin on lähes samat specsit ja sama hinta.. 12,90€ ja 1M netti poikkeuksena Telia 0,5M netti 11,90.
Itse en kaipaa rajatonta puhetta, ja tarjousten kalastelulla ja luovuudella en kyllä vielä ole ollut lähelläkään 10:tä euroa kuussa. Tällä hetkellä maksan 6,90 €/kk + puhelut, joita teen hyvin harvoin, 50 megan rajattomalla netillä.

Toki normaalihinnoilla on toinen juttu, mutta nykyään tuntuu, ettei kenenkään hintatietoisen oletetakaan maksavan niitä, vaan tarjoukset on nuukan käyttäjän normaalihintoja, ja idea on hyppiä tarjouskausien jälkeen operaattorilta toiselle tai kalastella winback-tarjouksia. Ainoa poikkeus tähän on Moi, jonka normaalihinnat on asialliset. Erityisesti jos ei tarvitse datakatotonta nettiä vaan 6 GB/kk riittää; silloin se on 9 €/kk ja puhelut&viestit max 4 € sen päälle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 328
Viestejä
4 157 355
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom