Liittymät

Liittynyt
12.06.2018
Viestejä
342
Aika erikoista alkaa olla toi Elisan tarjouksien kohdistaminen eri asiakkaille. Naaman mukaan, vai mitä helkkaria? Itellä 5 Moi-simmiä. Elisan tunnukset tein joskus, kun äidille ostin Elisalta puhelimen(sallien markkinoinnin), ja olen joskus tuonne "etusi"-sivulle laittanut numerot tilaamatta kuitenkaan. Liittyisikö joku noista asioista kampanjan kohdennukseen? Ei voi tietää...eikä oikeastaan kiinnosta toi niiden "pelleily" enää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
445
Tänään soitti elisalta, sanoivat että tarjous liittymäni (16,90e 100mb, jne jne) loppuu että nyt sais 150mb muuten sama mutta 22e, sanoin heti että hetkinen, mitäs paskaa tää on? Sit sanoin vaa et noh, täytyy varmaa ruveta kattelee muitten tarjouksia, sano siihen lopuks että tää sun tarjous loppuu kesäkuussa että on hetki aikaa. Mitä helv.. ne soittelee nyt jo ja tarjoo kasaa paskaa..
 

Josef

Це політично коректна назва.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 787
Eikös tuo elisa.fi/etusi sivusto ole aika geneerinen?
Lähinnä tarkoitan, että se antaa kaikille "saman hinnan", olitpa sitten Moi/ Telia/ DNA asiakas.
Eipä taida, omaan teliaan ja naisoletetun dna:lle tarjos Huoleton 50M vaatimattomalla 21.90 kk-hinnalla. Itse maksan tuosta teliasta 14.90 (100/50 intterveppi ja 600min+600sms), lorton laskusta en tiedä.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Harmi, ettei SaunaEllulta saa enään tätä tarjousta tähän hintaan, mitä aikanaan sai. Tää oli se Moi - Elisa koodihomma, jota täälläkin jaettiin.

51146987_2462011847205791_6006683901450256384_n.jpg
 

Maickkeli

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
9,90 sis rajaton 100mg + 200 yksikköä puh/txt, 12kk hinta voimassa. Elisan vastatarjous, kun vaihdoin Moille.
Samoilla spekseillä ja hinnalla sain ainakin itse "Tarkka premiumin" johon sisältyy 10gt/kk eu-dataa.
Samainen tarjousliittymä itsellänikin. Pieni kysymys tähän liittyen, niin oliko tuo "200 yksikköä puhelut ja tekstarit" per kuukausi?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Samainen tarjousliittymä itsellänikin. Pieni kysymys tähän liittyen, niin oliko tuo "200 yksikköä puhelut ja tekstarit" per kuukausi?
Kyllä.

E: Hetkonen no enpäs nyt olekaan varma kun ei tuota missään selvästi mainita. Täytyy selvitellä. Semmoisen käsityksen sain kyllä myyjän puheista.
 

Maickkeli

Tukijäsen
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
117
Kyllä.

E: Hetkonen no enpäs nyt olekaan varma kun ei tuota missään selvästi mainita. Täytyy selvitellä. Semmoisen käsityksen sain kyllä myyjän puheista.
Mulle jäi sama käsitys, kun muistaakseni myyjä puhelimessa totesi "no ei kyllä sun käytöllä mene koskaan yli tämän 200 yksikön". Mutta tosiaan eipä tuota ole tuolla Oma Elisassa missään mainittu, että onko tuo kuukausittainen määrä. Uskoisin kuitenkin, että on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 769
Mulle jäi sama käsitys, kun muistaakseni myyjä puhelimessa totesi "no ei kyllä sun käytöllä mene koskaan yli tämän 200 yksikön". Mutta tosiaan eipä tuota ole tuolla Oma Elisassa missään mainittu, että onko tuo kuukausittainen määrä. Uskoisin kuitenkin, että on.
Varmistin aspasta. Nimenomaan 200 yksikköä kuukaudessa.
 
Liittynyt
14.12.2018
Viestejä
8
Mullahan on tällä hetkellä 4G Super Rajaton 300 Mbs datalla. Kun yritin siirtää numeroni viivästetysti Elisalle, olisin tarvinnut
Elisa:n liittymän kun mennään Israel:iin että voisi soitaa hotellien yms. WiFi:n kauttaa VoWiFi-puheluita. Kun olin laittanut
siirron soittivat Elisa:lta että liittymä on määräaikainen. 12 kk:ta mennään tällä 22,90 € kk:ssa maksavalla liittymällä. Sain
tarjouksen chat:ssä, en kiinnitänyt huomiota vasta kun Elisa:lta soitettiin. Tarkistin ensimmäisestä laskusta joka muuten oli
74 centtiä :) Muutamalta päivältä jotka kerkesi liittymä olla vielä viime vuonna :) Muilla kun Elisalla ei ilmeisesti VoLTE ja
VoWiFi:lle ole tukea OP 5:lle ?? Olen kokeillut custom rommeilla:kin. Israel:ssa viime vuonna kun käytiin sai soittaa ilmaisia ul
komaanpuheluita hotelleista ja soitin muutaman. Vielä Elisa:sta sovittiin että siirtyy heti Elisa:lle kun loppuu määräaikaisuus
(tämän vuoden lopulla) saan sen vielä 19.90 €/kk:ssa 100 Mbs rajaton kotimaan data/rajaton Pohjola ja Baltia. 10 Gt EU/ETA data,rajattomat puhelut kotimaa/EU/ETA. Äsken katoin ton elisa.fi/etusi josta sain vielä tuon 19.90 kk:ssa ja nyt oli vaan 50 Mbs rajaton kotimaan data/Pohjola ja Baltia, 10 Gt EU/ETA data ja rajattomat puhelut/viestit 21.90 €/ssa. Unohtu myöskin
tuolta aiemmasta sisältää rajattomat viestit kotimaassa/ulkomailla (Ei ei EU/ETA alkueen ulkopuolella). Mutta tällä mennään
tämä vuosi! Ja katotaan jos DNA:lle vielä tulee vielä tuki OP 5:lle VoLTE ja VoWiFI-puheluille. Sitten toimii Elisa:lla VoLTE ja
VoWiFi-puhelut. Saa nähdä toteutuuko haave päästä Kuuba:an sieltä maksaa muuten paljon soittaa roamaavalla puhelimel-
lä joten jos jollain on kokemusta ?? Kuulisin onnistuuko siellä soittaa WiFi-puheluita julkisten WiFi hotspottien kautta silloin
kun ei ole vielä ruuhkaista saattaa olla hidas ja katkeileva yhteys ?? Onnistuuko jos puhelu salataan IPSec:llä Suomeen
asti ? Onnistuuko Kuubassa yleensä salattu yhteys ?? Kuulema myöskin vaatii vakaan 1 Mbs yhteyden että puhelu onnistuu ?
Käyn välillä siellä netissä (ostan muutaman Nauta WiFi hospot:hin kortin) jos yleensäkkin toteutuu ?? Näin...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Kyllä nykyään järjestelmät osaa ihan itse rivittää tekstit, ei tarvii itse sitä tehdä. On ihan kauheaa lukea tuota edellistä viestiä nyt...
Ja vaikka se omalla näytöllä näyttäisi hyvältä niin toisenlainen resoluutio/selaimen erilaiset asetukset viimeistään saa sen sekavaksi. Se järjestelmän tekemä rivinvaihto kun skaalautuisi ruudun mukaan vs. itse tehty. Ultrawidella tuo on kyllä melkoisen näköistä. Vähän luulen, että tuolla ulkoasulla voi saada heikohkosti vastauksia noihin kysymyksiin kun moni jättää suorilta lukemasta. Vastaisin kysymyksiin kyllä itse mutta en valitettavasti osaa noista tuossa mietityistä asioista sanoa mitään. (Pakko kanssa muuten ihmetellä tuota ':' merkin ylimääräistä käyttöä yritysnimien ja maiden taivutuksissa.)

teksti.png
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Telialla näyttää olevan taas tarjouksessa tuo rajaton 200mb jonka kaveriksi saa vuoden psn jäsenyyden. 22€/kk ja karkeasti 40€ arvoinen kortti niin 6kk hinnaksi tulee vähän päälle 15€/kk ja vuodelle 18,66€/kk. Tällä hetkellä ihan on hinta ottaen huomioon netin nopeuden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 010
Jaahas, täytynee alkaa vaihtamaan perheemme Elisa/Saunalahti liittymiä.... o_O
-Nostavat hintaa jollain paska EU- ja ETA-selityksillä.... :shifty:
Olisiko MOI:n 6€ liittymä mitään, puhelimessa nettiä tarvitsee harvoin....? :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Jaahas, täytynee alkaa vaihtamaan perheemme Elisa/Saunalahti liittymiä.... o_O
-Nostavat hintaa jollain paska EU- ja ETA-selityksillä.... :shifty:
Olisiko MOI:n 6€ liittymä mitään, puhelimessa nettiä tarvitsee harvoin....? :think:
Moin kannattavuus on loppujen lopuksi yksinkertainen laskea. Katso vaikka 6kk ajalta paljonko keskimäärin on puhetta ja dataa käytetty ja vertaa hintaa johonkin kiinteään.

Myös perheen koko vaikuttaa tähän eli isolla perheellä saattaa se jaettava pooli olla sen verran suuri että se ehkä riittääkin hyvin?

Itselläni Moi oli pari vuotta sitten ja kyllä sillä toki pääsee aika pieneen kk-laskuun mutta kääntöpuolena oli itselläni ainakin se että kuukauden loppupuolella alkoi 4gt tulla täyteen ja mielelllään ei viitsinyt ekstraa maksaa lisä gigoista. Eli jos haluaa huoletta käytellä niin silloin kiinteähintainen paketti on parempi. Moi vaatii kuitenkin vähän seuraamista jos oikeasti haluaa päästä halvalla.

Äkkiseltään kun nyt viimeksi vertasin Moita niin laskuista olisi sillä saanut puristettua ehkä muutaman euron per kk mutta sen minkä siinä säästää menettää helposti jossain muualla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 608
Jaahas, täytynee alkaa vaihtamaan perheemme Elisa/Saunalahti liittymiä.... o_O
-Nostavat hintaa jollain paska EU- ja ETA-selityksillä.... :shifty:
Olisiko MOI:n 6€ liittymä mitään, puhelimessa nettiä tarvitsee harvoin....? :think:
Moi on oikein hyvä tuohon hintaan.

Elisalta voi saada sitten 9.9€ liittymää Moi vastatarjouksena.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 822
Jaahas, täytynee alkaa vaihtamaan perheemme Elisa/Saunalahti liittymiä.... o_O
-Nostavat hintaa jollain paska EU- ja ETA-selityksillä.... :shifty:
Olisiko MOI:n 6€ liittymä mitään, puhelimessa nettiä tarvitsee harvoin....? :think:
Pistä vain siirto Moille menemään jos ei parempaa tarjousta löydy.

Sitten odottele mahdollista Elisa-Saunalahden vastatarjousta ja ota tuo jos saat ja se tulisi halvemmaksi:

9,90 sis rajaton 100mg + 200 yksikköä puh/txt, 12kk hinta voimassa. Elisan vastatarjous, kun vaihdoin Moille.
Elisan nettisivuilta näkee muistaakseni vanhat laskut ja niiden erittelyistä näkee soitetut puheluminuutit ja siirretyn data-määrän. Ne kun tutkii vaikka puolen vuoden ajalta niin voi laskeskella mitä se maksaisi Moi-operaattorilla ja mitä Elisan mahdollisella vastatarjouksella.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Löytyykö parempaa liittymää kuin minulla oleva Telian nykyinen; 600min/600kpl, Rajaton 300mbit/s kotimaa/EU + 15Gt EU dataa. Hinta 24,90€/kk.

Tarkistin nimittäin laskuja ja 20kk ajalla olen keskimäärin puhunut 62min/kk ja lähettänyt suurin piirtein saman tekstareita. Data nyt se tärkein, sitä menee 10-30Gt/kk, 100mbit/s riittäisi kyllä omaan käyttöön. Tuntuu että vähän maksan turhasta, mutta operaattoreilta ei tahdo enää saada järkeviä liittymäpaketteja. Joko kaikki mahdollinen tai sitten ei mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Löytyykö parempaa liittymää kuin minulla oleva Telian nykyinen; 600min/600kpl, Rajaton 300mbit/s kotimaa/EU + 15Gt EU dataa. Hinta 24,90€/kk.

Tarkistin nimittäin laskuja ja 20kk ajalla olen keskimäärin puhunut 62min/kk ja lähettänyt suurin piirtein saman tekstareita. Data nyt se tärkein, sitä menee 10-30Gt/kk. Tuntuu että vähän maksan turhasta, mutta operaattoreilta ei tahdo enää saada järkeviä liittymäpaketteja. Joko kaikki mahdollinen tai sitten ei mitään.
Lähtisin itse varmaan katsomaan tuon datapaketin osalta tuota hommaa ihan ensimmäisenä. Ensinnäkin, toteutuuko tuo 300 Mbit/s nopeus sulla niillä alueilla missä nettiä käytät? Toiseksi, onko oikeasti tarve tuollaiselle nopeudelle jos se toteutuu? Itselläni nyt alkamassa Saunalahti Huoleton 50M hintaan 17,90e/kk. Rajaton data ja normihintaiset viestit+puhelut kuuluu hintaan, lisänä vielä 10 Gt EU dataa. Ymmärsin puhelinmyyjältä että tuo pitäisi olla kaikille S-ryhmän asiakasomistajille saatavilla tuohon hintaan ilman mitään lisäkikkailuja.

Jos sitten jaksaa kikkailla, niin ensin Elisalle liittymä, sieltä vaihto Moille ja toivot parasta että saat järkevän winback-tarjouksen. Noista löytyy varmaan se noin 2000 viestiä tästäkin ketjusta asiaa kun selailee taaksepäin.

Itseänikin juuri harmittaa tämä operaattoreiden liittymäryhmittely, juuri tuon kaikki tai ei-mitään jaottelun osalta. Esim. aivan kaikkeen suoratoistoon riittäisi helposti puhelimeen se 10 Mbit/s liittymä, mutta ne on kaikki kadonneet markkinoilta, ja nykyiset vaihtoehdot on melkein järjestään sitten 1 Mbit/s tai 100+ Mbit/s. Muutamia poikkeuksia toki löytyy, mutta yleensä niissäkin on sitten hinnoittelulla pilattu se, eli että 20 Mbit/s netti on euron halvempi kuin 300 Mbit/s tms.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Lähtisin itse varmaan katsomaan tuon datapaketin osalta tuota hommaa ihan ensimmäisenä. Ensinnäkin, toteutuuko tuo 300 Mbit/s nopeus sulla niillä alueilla missä nettiä käytät? Toiseksi, onko oikeasti tarve tuollaiselle nopeudelle jos se toteutuu? Itselläni nyt alkamassa Saunalahti Huoleton 50M hintaan 17,90e/kk. Rajaton data ja normihintaiset viestit+puhelut kuuluu hintaan, lisänä vielä 10 Gt EU dataa. Ymmärsin puhelinmyyjältä että tuo pitäisi olla kaikille S-ryhmän asiakasomistajille saatavilla tuohon hintaan ilman mitään lisäkikkailuja.
Speedtest näyttäisi antavan parilla testillä n. 135/61 nopeudet. Eli ei toteudu tässä kotona ainakaan se 300Mbit. Tuosta voisi tinkaista tietenkin liittymän osalta pois. Pitääpä tsekata tuo Saunalahden liittymä, mistä sitä voi kysellä/tilata?

Jos sitten jaksaa kikkailla, niin ensin Elisalle liittymä, sieltä vaihto Moille ja toivot parasta että saat järkevän winback-tarjouksen. Noista löytyy varmaan se noin 2000 viestiä tästäkin ketjusta asiaa kun selailee taaksepäin.

Itseänikin juuri harmittaa tämä operaattoreiden liittymäryhmittely, juuri tuon kaikki tai ei-mitään jaottelun osalta. Esim. aivan kaikkeen suoratoistoon riittäisi helposti puhelimeen se 10 Mbit/s liittymä, mutta ne on kaikki kadonneet markkinoilta, ja nykyiset vaihtoehdot on melkein järjestään sitten 1 Mbit/s tai 100+ Mbit/s. Muutamia poikkeuksia toki löytyy, mutta yleensä niissäkin on sitten hinnoittelulla pilattu se, eli että 20 Mbit/s netti on euron halvempi kuin 300 Mbit/s tms.
Tuota kikkailua olen tehnyt, tosin kahden operaattorin kautta en aikaisemmin sitä ole koittanut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
Speedtest näyttäisi antavan parilla testillä n. 135/61 nopeudet. Eli ei toteudu tässä kotona ainakaan se 300Mbit. Tuosta voisi tinkaista tietenkin liittymän osalta pois. Pitääpä tsekata tuo Saunalahden liittymä, mistä sitä voi kysellä/tilata?
Mulle siis tosiaan puhelinmyyjä tuota tarjosi, oletan että Elisan aspasta pitäisi onnistua, mutta en lupaa mitään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Pitääpä tsekata tuo Saunalahden liittymä, mistä sitä voi kysellä/tilata?
Jos olet Moilla tai siirtymässä Elisalta Moille niin voi saada sen Tarkka 4G Premiumin 9,90€/kk jossa siis 100M netti ja 200 yksikköä/kk. Tuohan nyt varmaan se paras. Toisaalta jos ei jaksa kikkailla niin voi tarkistaa myös mitä elisa.fi/etusi tarjoaa omalle puhelinnumerolle.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Löytyykö parempaa liittymää kuin minulla oleva Telian nykyinen; 600min/600kpl, Rajaton 300mbit/s kotimaa/EU + 15Gt EU dataa. Hinta 24,90€/kk.
Itse pistin tovi sitten siirtoa elisalle kun sieltä sai tarjouksen 19,90€/kk sis 100Mb netti ja puh/sms rajattomana. Telia tarjos rescuena 200M rajatonta 18,90€/kk joten jäin sinne. Ellun tarjous olis ollu kahdeks vuodeks, telian oli vaan vuodeks...
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Jos olet Moilla tai siirtymässä Elisalta Moille niin voi saada sen Tarkka 4G Premiumin 9,90€/kk jossa siis 100M netti ja 200 yksikköä/kk. Tuohan nyt varmaan se paras. Toisaalta jos ei jaksa kikkailla niin voi tarkistaa myös mitä elisa.fi/etusi tarjoaa omalle puhelinnumerolle.
Itse pistin tovi sitten siirtoa elisalle kun sieltä sai tarjouksen 19,90€/kk sis 100Mb netti ja puh/sms rajattomana. Telia tarjos rescuena 200M rajatonta 18,90€/kk joten jäin sinne. Ellun tarjous olis ollu kahdeks vuodeks, telian oli vaan vuodeks...
Elisa tarjoaa tuolla sivulla Saunalahti Huoleton 50M-liittymää 21,90€/kk hintaan, voihan tuosta laittaa tilauksen menemään ja odotella Telian winbackkiä.
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
24
Mie sain Telialta kolmisen viikkoa sitten tiskiltä 10€/kk rajattomalla datalla (200M) ja puhelut/tekstiviestit 5.9 snt/kpl. Lähinnä puheluista/tekstiviesteistä tulee vaan parisen euroa kuussa niin pidän tuota ihan ok hintana. Moilla oli liittymä ennen ja 4 gb datalla kyllä pärjäsi kunhan vähän sääti ja käytti älykästä wifiä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Mie sain Telialta kolmisen viikkoa sitten tiskiltä 10€/kk rajattomalla datalla (200M) ja puhelut/tekstiviestit 5.9€/kpl. Lähinnä puheluista/tekstiviesteistä tulee vaan parisen euroa kuussa niin pidän tuota ihan ok hintana. Moilla oli liittymä ennen ja 4 gb datalla kyllä pärjäsi kunhan vähän sääti ja käytti älykästä wifiä.
Onko tuossa EU-dataa vai ei?
 
Liittynyt
06.01.2019
Viestejä
24
Onko tuossa EU-dataa vai ei?
Onhan siinä se joku 5-15 gb. Itse tulee käytyä lähinnä muissa pohjoismaissa muutaman kerran vuodessa reilun viikon reissulla niin pidän tuota EU-dataa sinänsä tärkeänä. Moi meni vaihtoon osin myös sen takia ettei heille ollut vieläkään tullut mobiilivarmennetta, vaikka ovat sitä iäisyyden lupailleet.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 905
Onhan siinä se joku 5-15 gb. Itse tulee käytyä lähinnä muissa pohjoismaissa muutaman kerran vuodessa reilun viikon reissulla niin pidän tuota EU-dataa sinänsä tärkeänä. Moi meni vaihtoon osin myös sen takia ettei heille ollut vieläkään tullut mobiilivarmennetta, vaikka ovat sitä iäisyyden lupailleet.
No pohjoismaissa ja balttian maissa käyttö ei kuluta sitten tätä EU-paketteja ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Riippuu ihan liittymästä.
Eikös tuossa viitattu Teliaan, jossa käsittääkseni kaikki liittymät toimivat samalla tavalla Suomessa, Baltiassa ja Pohjoismaissa. Vai onko Telialla poikkeuksia?

Edit: Juu, olihan siellä näköjään. "Liittymä sisältää puhelut ja viestit Pohjolassa ja Baltiassa kotimaan hinnoin, sekä nettikäytön valitulla nopeudella joko rajattomasti tai paketin mukaiseen käyttömäärään saakka. Rajaton 450 M, 200 M, 100 M ja 20 M -liittymillä nettikäyttö on rajatonta Pohjolassa ja Baltiassa. Muilla liittymillä on käytössä yhteinen EU/ETA-alueen nettipaketti." Vähän toki hämäävää tuo heidän yleinen mainontansa, josta saa tuon käsityksen kaikkien liittymien samankaltaisista ominaisuuksissa Pohjolassa ja Baltiassa.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Elisa tarjoaa tuolla sivulla Saunalahti Huoleton 50M-liittymää 21,90€/kk hintaan, voihan tuosta laittaa tilauksen menemään ja odotella Telian winbackkiä.
Tilasin viikonloppuna Elisalta pari noita liittymiä, tänään soittivat Telialta. Tarjouksena oli minulle 100Mbit dataliittymä jossa puhelut/mms 7,9c/yks hintaa 9,90€/kk (1v määräaikainen) ja toiseen liitymään 1200/1200 yksikköä + 100mbit rajaton data hintaan 19,90€/kk. Alkoi oikeastaan vituttamaan koko liittymien puljaus ja sanoin asiasta Telian edustajalle. Kerroin että etkö voi vaan tarjota suoraan halvinta, eikä mukamas katsoa koneelta mitä minun numerolleni on saatavilla. Lopputulemana en osannut tehdä päätöstä ja edustaja sanoi että soittaa huomenna uudestaan. Loppukaneettina ennen lopputervehdystä kuittasi: "Jospa minä täältä koneelta huomiseksi löytäisin paremman tarjouksen." :facepalm:

V
M
P
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
En nyt toisaalta ymmärrä miksi sille myyjällekään pitää avautua näistä asioista, joille se ei voi mitään (ja varmaan se myyjäkin ymmärtää tämän touhun nihkeyden asiakkaan näkövinkkelistä). Toisaalta ei ne myöskään niitä tarjouksia voi hatusta heittää vaan ne tulevat aika varmasti koneen valmiiksi ehdottamina tai koostuvat niistä tietyistä tarjolla olevista tarjouksista. Myyjä nyt tarjosi ne mitä sinulle oli winbackina saatavana niin miksei tuossa nyt sitten voinut ottaa jommankumman tai todeta vaan "ei kiitos"?
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
En nyt toisaalta ymmärrä miksi sille myyjällekään pitää avautua näistä asioista, joille se ei voi mitään (ja varmaan se myyjäkin ymmärtää tämän touhun nihkeyden asiakkaan näkövinkkelistä). Toisaalta ei ne myöskään niitä tarjouksia voi hatusta heittää vaan ne tulevat aika varmasti koneen valmiiksi ehdottamina tai koostuvat niistä tietyistä tarjolla olevista tarjouksista. Myyjä nyt tarjosi ne mitä sinulle oli winbackina saatavana niin miksei tuossa nyt sitten voinut ottaa jommankumman tai todeta vaan "ei kiitos"?
Työtäänhän he tosiaan tekevät ja en nyt mitenkään raivoamalla avatunut, esitin asian kohteliaasti ja kerroin että en jaksa puljata näitä. Mutta tuo myyjän loppukaneetti kyllä kertoo että varaa tinkiä on, sen verran äänensävy kertoi. Taitaa olla kyllä se ja sama, ei nämä liittymähinnat taloutta kaada. Katson mitä tarjoaa huomenna ja jos ei hinnat muutu niin perun Elisan tilauksen ja menen vanhoilla hinnoilla. V**tuako näitä puljaamaan jos varaa on maksaa. :cigar:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
En nyt siis ajatellutkaan, että mitenkään raivoamalla tai muuta ja toki tuo loppukaneetti oli hölmö. Mutta tuota rumbaahan nyt tehdään pitkälti rahan vuoksi. Eiköhän joku ole todennut asian toimivan paremmin näin kuin niin, että suoraan kysymällä saisi parhaat tarjoukset. Muutenhan tuolla olisivat kaikki asiakkaat kyselemässä noita tarjouksia. Tuo numsi taas asettaa sellaisen kynnyksen, että yllättävän moni tyytyy maksamaan enemmän kuin lähtisi tuohon touhuun vaikka tietäisi voivansa säästää. Noh, kerro toki mitä myyjä tarjoaa huomenna.
 

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 691
Noh, kerro toki mitä myyjä tarjoaa huomenna.
Myyjä yritti soittaa 6 kertaa välillä 13-17, päätin etten vastaa enää. Tänään tuli tekstarina tarjous Rajaton Puhe 50M liittymästä 18,90€/kk 12kk ajan + 20€ K-Ryhmän lahjakortti. Tuotakaan tarjousta en ole ottamassa, lopetan näiden liittymien venkslauksen. Näissä ei kumminkaan saa kun max. 100€ vuodessa säästöä.
 

IcePen

Typo Generaatroti ;-)
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 982
Tuon Telia Dot:in kuukausikuluista on todella vaikea saada Telialta selvää vastausta mutta tämän
https://www.telia.fi/dot/telia-dot-kayttoehdot.pdf
perusteella vaikuttaisi siltä että koko liitymän toiminta on suunniteltu niin että teit tai et tehnyt mitään niin lasku on 20-30€ kuukaudessa.

Osuiko veikkaukseni kohdalleen että Dot:lla puhelilasku on sen 20-30€ kukaudessa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Tuon Telia Dot:in kuukausikuluista on todella vaikea saada Telialta selvää vastausta mutta tämän
https://www.telia.fi/dot/telia-dot-kayttoehdot.pdf
perusteella vaikuttaisi siltä että koko liitymän toiminta on suunniteltu niin että teit tai et tehnyt mitään niin lasku on 20-30€ kuukaudessa.

Osuiko veikkaukseni kohdalleen että Dot:lla puhelilasku on sen 20-30€ kukaudessa?
Ainakin itse kun tuohon perehdyin niin ei sitä halvaksi voi sanoa millään tavalla. Ehkä korkeintaan vaihtoehtona silloin jos maksaa ns. rajattomasta jonkun 29,90€ tms. niin tuolla saattaisi päästä vähän halvemmalla mutta ei kyllä muutoin.

Ovat kyllä telialla osanneet luoda täydellisen epämääräisen hinnoittelun tuolle tuotteelle ja varmasti moni jättää tuon ottamatta sen vuoksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Myyjä yritti soittaa 6 kertaa välillä 13-17, päätin etten vastaa enää. Tänään tuli tekstarina tarjous Rajaton Puhe 50M liittymästä 18,90€/kk 12kk ajan + 20€ K-Ryhmän lahjakortti. Tuotakaan tarjousta en ole ottamassa, lopetan näiden liittymien venkslauksen. Näissä ei kumminkaan saa kun max. 100€ vuodessa säästöä.
On tuo max 100€ mielestäni kuitenkin aika paljon huomioiden kuinka helposti tuo menee. Tilaat minkä tahansa tuotteen kilpailijalta, kysäiset omalta tarjouksen ja otat sen. Hyvässä lykyssä tiedät vielä mitä on tarjolla niin voi "vaatia" sen tarjouksen X. Karkeasti ottaen tuohon hommaan menee kuitenkin se n. 15min, 5min siihen kun ottaa kilpailijan liittymän ja 10min omalle operaattorille soittoon. Paikoitellen voi säästää jopa merkittävästi enemmän, esim. oman Tarkka 4G 2,90€/kk liittymän ansiosta puhelinlaskut ovat tippuneet melkoisesti kun laskua tulee kuussa n. 3€ vs aiemmat 15-18€ (ja vieläpä 2v ajalle tarjous). Tai sitten jos vertaat esim. tuota yllä olevaa Moi -tarjousta näihin perustarjouksiin, kyllä tuossa säästää jo reilusti yli satkun vs. 20€ liittymät.
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 162
Pistetään nämä Telian tarjoukset tännekin näkyviin. Luurinmetsästyspäivien ajan tarjolla ja hinta voimassa 12kk. Vain uusiin liittymiin ja numseihin, vanhat asiakkaat voi imeä parsaa. Lopetti sitten Teliakin viimeisenä mohikaanina kampanjoiden tarjoamisen vanhoille asiakkaille näköjään kokonaan, kaikki viimeisen vuoden liittymäkampikset ainakin olleet vain uusille...

Rajaton 100M 20€/kk (norm. 26,90€)
Rajaton 200M 22€/kk (norm. 29,90€)
Linkki: Liittymät
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Pistetään nämä Telian tarjoukset tännekin näkyviin. Luurinmetsästyspäivien ajan tarjolla ja hinta voimassa 12kk. Vain uusiin liittymiin ja numseihin, vanhat asiakkaat voi imeä parsaa. Lopetti sitten Teliakin viimeisenä mohikaanina kampanjoiden tarjoamisen vanhoille asiakkaille näköjään kokonaan, kaikki viimeisen vuoden liittymäkampikset ainakin olleet vain uusille...

Rajaton 100M 20€/kk (norm. 26,90€)
Rajaton 200M 22€/kk (norm. 29,90€)
Linkki: Liittymät
Telian tarjoukset kannattaa melkein jostain ständilä bongata sillä ainakin oman kokemuksen mukaan ständiltä saa myös monesti kaupanpäälle esim. juuri noita K-ryhmän lahjakortteja tms. Netissä harvoin on muuta kuin noita ps+ kortteja ja niitäkin harvoin.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
83
Laitetaan nyt omakin kokemus jakoon.

Eilen laitettu numerosiirto MOI:lle. Tänään soitti Elisalta. Eka kyseli, että minkälaista käyttö on ja mitä MOI:lta tilattu. Erinäisten jorinoiden jälkee tarjosi tuota 8,90€/kk Huoleton 50M. Jonka jälkeen yhtäkkiä pyysi odottamaan hetken ja sitten kuunneltiin hissimusaa..

Kun palattiin takaisin linjoille, kertoikin että olikin väärä tietoa tuo. Ja sitten arvottiin ja kauan, että no mikä liittymä se olisi sopiva.. Tilanne tuntui hieman "nihkeältä". Mainitsin vielä että tuo 8,90€/kk olisi hyvä ollut. Kertoi vielä että tämä tarjous ei enää voimassa..

No lopputulemana winbackina nyt siis Saunalahti Tarkka Premium 150M hintaan 12,90€/kk joka siis voimassa vuoden, ei määräaikaisuutta. Tämän jälkeen normaali 25,90€/kk

Toki tuo 8,90 olisi parempi ollut, liittymä ns. kakkosliittymä, joten ei väliä paljonko minuutteja tai nopeutta 4G:llä tms. Tarkoituksena oli saada vain mahdollisimman halpa liittymä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 445
Toki tuo 8,90 olisi parempi ollut, liittymä ns. kakkosliittymä, joten ei väliä paljonko minuutteja tai nopeutta 4G:llä tms. Tarkoituksena oli saada vain mahdollisimman halpa liittymä.
Ilmeisesti kuitenkin kriteerinä rajaton data vai miksi Moi ei kelvannut? Luulisi tosin, että Elisaltakin olisi jotain 1M liittymää saanut tuota halvemmalla jos ei oikeasti ole väliä nopeudella.
 
Liittynyt
19.03.2017
Viestejä
83
Ilmeisesti kuitenkin kriteerinä rajaton data vai miksi Moi ei kelvannut? Luulisi tosin, että Elisaltakin olisi jotain 1M liittymää saanut tuota halvemmalla jos ei oikeasti ole väliä nopeudella.

Joo, rajaton data. Ja huonosti tosiaan ilmaistu. Lähinnä nopeuksilla tarkoitin että onko nopeutta se 50 vai se 150..

Elisallakin toki 1M liittymää oli. Hintaa en kyllä tälle enää muista mitä tarjosi
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 217
Niinhän tuossa lapussa taas lukee että henkilökohtainen tarjous, mutta voimassa olo kuiteski 15.2, hauska kyl et vahingossa tiete tarjos tota eka ja sit hokas ettei sua ole "merkitty" sopivaksi asiakkaaksi tarjoukseen ja sitten selitteli että muka loppunut.

On mennyt melkoiseksi villiksi länneksi tää liittymä markkinointi nykyään, saa olla tarkkana...
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
852
Mulle tarjottiin Elisalta sekä 8,90e/kk rajattomalla 50M netillä että tuota 2,90e/kk 1M netillä olevaa vuodeksi perheen neljään Moi liittymään. Vanhempien nettiliittymän ja vaimon käyttöliittymän meinasin heittää tuohon 8,90e liittymään, se on selkeä, mutta tuota 1M mietin riittääkö se muksuille vai pysynkö Moissa.

8v & 10v:llä käyttö pääasiassa Whatsup, pelit, youtube ja mitä näitä nyt on. Pääasiassa kotona kuitenkin eli Wlanilla pärjää ja pienempi on latausliittymällä tähän saakka mennyt ilman mobiilinettiä vajaalla 5e/vuosi. Olisi vaan hyvä saada Whatsup maailmallakin pelaamaan ja tämän kaverin kanssa vähän jännittää tuon Moin rajoitetun datan riittävyys. Mutta tekeekö tuolla 1M oikeasti mitään?

Moilla ei kyllä vielä kertaakaan menty yli niin siinä mielessä voisin nuo jättää sinnekin. Kahden Kk maksun puolitus kuitenkin houkuttaa, on sen 72e/vuosi. Siirtyminen tuohon nopeampaan 50M pakettiin taas toisaalta 70e lisää mikä nyt kuitenkaan katastrofi sekään mutta menee kyllä vähän hukkaan.

Voihan sitä tietty kokeilla Megasta ja siirtyä sitten takaisin Moihin. Jos se on vielä silloin hengissä...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 135
Viestejä
4 196 773
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom