Liittymät

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 283
Tänään vasta onnistui DNA:lle siirrettyjen liittymien päivitys tuon Telian sivun kautta. Elisalle siirretyn pystyi heti seuraavana päivänä päivittämään.

Nyt kuitenkin kaikki kolme liittymää onnistuneesti 19,99 € kahden vuoden ajan ja 3 x 30 € Lidlin lahjakortit tulossa.
Jos puhut Telian liittymistä, niin niihin tosiaan saa Lidlin lahjakortin.

Muistitko myös päivittää/tilata määräaikainen Kodin netti Telialta, (voi olla myös mobiilitoteutus), niin saat neljännen Lidl-lahjakortin.
 
Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
2 212
Jos puhut Telian liittymistä, niin niihin tosiaan saa Lidlin lahjakortin.

Muistitko myös päivittää/tilata määräaikainen Kodin netti Telialta, (voi olla myös mobiilitoteutus), niin saat neljännen Lidl-lahjakortin.
En viitsi alkaa kikkailemaan netin kanssa, kun itsellä nyt 24 kk ajan 29,90 € / kk 600/100 M 5G:llä ja ainakin toistaiseksi se myös toimii 600/100 nopeudella koko ajan. Muuten hyvä vinkki kyllä.

screenshot-www.speedtest.net-2022.12.29-17_56_25.png
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 158
Eilen siirto Elisalta Moille käyntiin ja tänään tuli kalasteluviestiä. Soitin ja sanoin heti että Moilta sai Rajaton 200M 18e kuukaudessa että oisko teillä tarjota jotain parempaa. Sanoi samantien että laitetaanko Huoleton 200M hintaan 17,99e vuodeksi ilman muutosmaksuja. Sanoin että eiköhän jos laittaa lahjakortin mukaan. Myyjä laittoi puhelun pitoon minuutiksi ja sanoi että nyt on lupa antaa 20e Elisa kaupan lahjakortti ja thats it. Kaupat tuli.
 
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
46
Eilen siirto Elisalta Moille käyntiin ja tänään tuli kalasteluviestiä. Soitin ja sanoin heti että Moilta sai Rajaton 200M 18e kuukaudessa että oisko teillä tarjota jotain parempaa. Sanoi samantien että laitetaanko Huoleton 200M hintaan 17,99e vuodeksi ilman muutosmaksuja. Sanoin että eiköhän jos laittaa lahjakortin mukaan. Myyjä laittoi puhelun pitoon minuutiksi ja sanoi että nyt on lupa antaa 20e Elisa kaupan lahjakortti ja thats it. Kaupat tuli.
Mulle tarjottiin toissapäivänä 18,99 kahdeksi vuodeksi. Kyytipojaksi myös 100m mobiililaajakaista kympillä, mutta sen sain vain yhdeksi vuodeksi.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 265
Kuten sanoin, Saunalahden aikainen on ns. aito Multi, ei ole mitään rajoituksia, esim. mobiilinetti toimii yhtä rivakasti kummassakin laitteessa. Käytössä on oma SIM-kortti kummallakin laitteella, ei mitään eSIM skeidaa joka toimii vain tietyissä laitteissa (kellot joissa eSIM). Liittymän hinta nyt on mitä on, se on päivittynyt omia aikojaan vuosien varrella varmaan viis kertaa kun liittymävaihtoehdot on vähentyneet, aina seuraavaan halvimpaan. Nykyinenkin taitaa olla halvin mitä Elisalta nykyään saa.

Pointti on siis se että tuollaista kunnon MultiSIM palvelua ei ole millään muulla operaattorilla, jotta saisi saman numeron ja nettiyhteyden pelaan niin puhelimessa kuin tabletissakin, yht'aikaa.
Onhan telialla tuommoinen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 904
Miten tuo telian yhteys multi palvelu toimii, jos puhelu tai tekstiviesti saapuu? Eli kiinnostaisi soiko molemmat puhelimet joissa sim kortit ovat ja tuleeko tekstiviestit molempiin liittymiin
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
255
Voi olla, että kysymys menee hieman aiheen ohi, mutta parempaakaan ketjua en sille keksinyt. En ole varmastikaan ainoa, jota asia koskettaa, joten uskon täältä löytyvän tietoa.

Äitini ei ole lainkaan kiinnostunut tekniikasta ja netti-/puhelinliittymistä, joten olen hoitanut teknisiä asioita hänen puolestaan. Olemme tehneet Elisaan minulle valtuutuksen, jonka kautta voin hoitaa hänen Elisa-asioitaan. Minulla on siis oikeus muuttaa hänen liittymäsopimustaan ja yms. asioita Oma-Elisa-palvelussa ja asiakaspalvelun kanssa. Hallintaoikeudet rajoittuvat kuitenkin vain Elisan palveluihin, enkä tiedä, kuinka saisin kilpailutettua liittymän hänen puolestaan. Voin tietysti mennä valtakirjan kanssa operaattorin liikkeeseen hoitamaan liittymän vaihdon, mutta löytyykö täältä tietoa, millaisella valtuutuksella/valtakirjalla voin hoitaa puhelinliittymän vaihdon verkossa?

Itse näen tilanteen hieman vastaavana, kuin aikuisten nimissä olevat lastensa liittymät. Toki sillä erotuksella, että tapauksessani "lapsen asemassa" on täysi-ikäinen ja -valtainen sekä itsenäinen tekniikasta kiinnostumaton seitsenkymppinen eläkeläinen. En ole viemässä äidiltäni mitään oikeuksia liittymäasioidensa hoitoon, tarvitsen vain täydet asiointioikeudet hänen rinnalleen. En ole tietoinen, onko liittymän omistajalla tässä tapauksessa erityistä merkitystä. Se, että minut merkitään liittymän omistajaksi, olisi varmaan asioiden hoitamisen kannalta helpointa, mutta laskunmaksuvelvoite on varmasti liittymän omistajalla, joten sen puoleen liittymän omistajaksi tulisi saada äitini. Edit.: Täydennetään vielä, että kaikki liittymää koskevat muutosilmoitukset ja tarjoussoitot olisi hyvä tulla minulle eikä äidille. Operaattorin sisäisen viestinnän varmaan saa asiakaspalvelun kanssa ohjattua niin, mutta ulkopuoliset puhelinliittymätarjoukset tulevat varmastikin liittymän omistajan numeroon, riippumatta käyttäjästä (äitini) tai hallinnoijasta (minä).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2020
Viestejä
43
Hei Viisaat! Mikäs olisi halvin mobiilinettiliittymä tällä hetkellä? Väh 50mt/s ja etätyöskentelyä + satunnaista striimausta.

kaikkien operaattorien kattavuus ok.
 

Zat

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 103
Liittynyt
10.07.2020
Viestejä
931
Hei Viisaat! Mikäs olisi halvin mobiilinettiliittymä tällä hetkellä? Väh 50mt/s ja etätyöskentelyä + satunnaista striimausta.

kaikkien operaattorien kattavuus ok.
Ite varmaan ottaisin ton Moin rajattoman 200mbps 18€/kk, koska siitä voi irtisanoutua milloin vain ja hinta ei esim vuoden päästä nouse (ellei ne nosta sitä kaikille). 4G-liittymät - Moi

Tietty kannattaa katsoa DNAn, elisan ja telian salaiset tarjoukset:

Elisa: Katso salainen tarjous - Elisa - Verkkokauppa
DNA: Saisiko olla liittymätarjous? Katso hintasi! | DNA
Telia: Salainen huippudiili sinulle | Telia

Jos noista ei löydy mitään nii ottaisin sen Moin kyllä. Itsellä oli aikasemmin moi ja toimi mainiosti. Siirryin Elisan 5Ghen, kun täällä päin tosi hyvä kuuluvuus.
Teliasta kyllä ollut huonoja kokemuksia Lohjalla, parilla kaverilla ollut Telia ja nopeudet naurettavia. Itse ainakin suosittelen DNA tai Elisan nettiä.

Edit: Löysin vanhasta puhelimesta kuvan, että millasia lukemia sain Moin 300mbps liittymällä lähellä mastoa:
Screenshot_20210627-100522_79d0ff8f9752a3fc32487e6d62330a6a.jpg

Tällästä saan Elisan 5Gllä n 150-200m päässä mastosta:
IMG_2662.jpg Tässä pari omaa kokemusta, kummatkin operaattorit on toiminut hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
410
Voi olla, että kysymys menee hieman aiheen ohi, mutta parempaakaan ketjua en sille keksinyt. En ole varmastikaan ainoa, jota asia koskettaa, joten uskon täältä löytyvän tietoa.

Äitini ei ole lainkaan kiinnostunut tekniikasta ja netti-/puhelinliittymistä, joten olen hoitanut teknisiä asioita hänen puolestaan. Olemme tehneet Elisaan minulle valtuutuksen, jonka kautta voin hoitaa hänen Elisa-asioitaan. Minulla on siis oikeus muuttaa hänen liittymäsopimustaan ja yms. asioita Oma-Elisa-palvelussa ja asiakaspalvelun kanssa. Hallintaoikeudet rajoittuvat kuitenkin vain Elisan palveluihin, enkä tiedä, kuinka saisin kilpailutettua liittymän hänen puolestaan. Voin tietysti mennä valtakirjan kanssa operaattorin liikkeeseen hoitamaan liittymän vaihdon, mutta löytyykö täältä tietoa, millaisella valtuutuksella/valtakirjalla voin hoitaa puhelinliittymän vaihdon verkossa?

Itse näen tilanteen hieman vastaavana, kuin aikuisten nimissä olevat lastensa liittymät. Toki sillä erotuksella, että tapauksessani "lapsen asemassa" on täysi-ikäinen ja -valtainen sekä itsenäinen tekniikasta kiinnostumaton seitsenkymppinen eläkeläinen. En ole viemässä äidiltäni mitään oikeuksia liittymäasioidensa hoitoon, tarvitsen vain täydet asiointioikeudet hänen rinnalleen. En ole tietoinen, onko liittymän omistajalla tässä tapauksessa erityistä merkitystä. Se, että minut merkitään liittymän omistajaksi, olisi varmaan asioiden hoitamisen kannalta helpointa, mutta maskunmaksuvelvoite on varmasti liittymän omistajalla, joten sen puoleen liittymän omistajaksi tulisi saada äitini. Edit.: Täydennetään vielä, että kaikki liittymää koskevat muutosilmoitukset ja tarjoussoitot olisi hyvä tulla minulle eikä äidille. Operaattorin sisäisen viestinnän varmaan saa asiakaspalvelun kanssa ohjattua niin, mutta ulkopuoliset puhelinliittymätarjoukset tulevat varmastikin liittymän omistajan numeroon, riippumatta käyttäjästä (äitini) tai hallinnoijasta (minä).
Pahoittelen myös jo etukäteen OT:sta.

Itseäkin kiinnostaa, jos milläänkään lailla onnistuu.
Toki, mielestäni tämä valtuutus-himmeli ei toimi oikein ainakaan sen yhden kerran kokemuksella.

Esimerkkinä:
09/2022 äitillä oli Elisa liittymä, johon olen saanut täydet valtuudet hoitaa liittymäasioita.
Tein sitten siirron Moille winback mielessä ja Moilla vain vaati kirjallisen valtakirjan, koska näin Elisa on vaatinut.
Posteja pingattu puolilta toisin, mutta loppujen lopuksi piti kuitenkin se valtakirja lähettää Moille, jotta voisivat edistää numerosiirtoa.
Noh, loppujen lopuksi ei saatu minkäänlaista järkevää winbackiä Elisalta ja liittymä siirtyi Pottiin. Taustalla myös pänni se, että vaikka usean otteeseen kerrottu ja infottu niin itse kuin äitini puolelta, että kaikki yhteydenotot minun kautta, mutta arvaatkaan vain, niinhän ne menivät kaikki äidin puhelimeen.

Mutta siis tässä ihmettelyn aiheena, että mitä sitten sillä tiedolla tekee jos kerran OmaElisalla näkyy se valtuutustieto mutta kuitenkin vaatii erillisen valtakirjan?!?
Kuvakaappauksia myös lähetetty ”että hei, silmät käteen hoi! Tuossa se tieto lukee OmaElisassa.”
 
Liittynyt
10.07.2020
Viestejä
931
Ainakin Elisalla on tolpat etelässäkin niin tukossa vähänkään kaupunkien ulkopuolella jottei 100-liittymistäkään irtoa klo 15-23 välillä kuin 10-15 jos sitäkään.
Itsellä ei ole ollut mitään probleemaa Elisan kanssa Lohjalla. Voi olla kun en asu PK seudulla, Lohjalla toimii ainakin erinomaisesti, Voi johtua kun itsellä 5G liittymä niin voi antaa prioriteetin 5G asiakkaille :hmm:
 
Liittynyt
01.11.2020
Viestejä
1 269
Voi olla, että kysymys menee hieman aiheen ohi, mutta parempaakaan ketjua en sille keksinyt. En ole varmastikaan ainoa, jota asia koskettaa, joten uskon täältä löytyvän tietoa.

Äitini ei ole lainkaan kiinnostunut tekniikasta ja netti-/puhelinliittymistä, joten olen hoitanut teknisiä asioita hänen puolestaan. Olemme tehneet Elisaan minulle valtuutuksen, jonka kautta voin hoitaa hänen Elisa-asioitaan. Minulla on siis oikeus muuttaa hänen liittymäsopimustaan ja yms. asioita Oma-Elisa-palvelussa ja asiakaspalvelun kanssa. Hallintaoikeudet rajoittuvat kuitenkin vain Elisan palveluihin, enkä tiedä, kuinka saisin kilpailutettua liittymän hänen puolestaan. Voin tietysti mennä valtakirjan kanssa operaattorin liikkeeseen hoitamaan liittymän vaihdon, mutta löytyykö täältä tietoa, millaisella valtuutuksella/valtakirjalla voin hoitaa puhelinliittymän vaihdon verkossa?

Itse näen tilanteen hieman vastaavana, kuin aikuisten nimissä olevat lastensa liittymät. Toki sillä erotuksella, että tapauksessani "lapsen asemassa" on täysi-ikäinen ja -valtainen sekä itsenäinen tekniikasta kiinnostumaton seitsenkymppinen eläkeläinen. En ole viemässä äidiltäni mitään oikeuksia liittymäasioidensa hoitoon, tarvitsen vain täydet asiointioikeudet hänen rinnalleen. En ole tietoinen, onko liittymän omistajalla tässä tapauksessa erityistä merkitystä. Se, että minut merkitään liittymän omistajaksi, olisi varmaan asioiden hoitamisen kannalta helpointa, mutta maskunmaksuvelvoite on varmasti liittymän omistajalla, joten sen puoleen liittymän omistajaksi tulisi saada äitini. Edit.: Täydennetään vielä, että kaikki liittymää koskevat muutosilmoitukset ja tarjoussoitot olisi hyvä tulla minulle eikä äidille. Operaattorin sisäisen viestinnän varmaan saa asiakaspalvelun kanssa ohjattua niin, mutta ulkopuoliset puhelinliittymätarjoukset tulevat varmastikin liittymän omistajan numeroon, riippumatta käyttäjästä (äitini) tai hallinnoijasta (minä).
Tuskin mitään sellaista yleisvaltakirjaa on, jolla saisi kaikki oikeudet kaikkiin puhelinyhtiöihin, ellei sitten puhuta varsinaisesta edunvalvonnasta. Eikös tuo onnistuisi ainakin niin että kokeilee ensin netissä äidin tiedoilla millaiset tarjoukset on saatavissa, ja jos jollakulla muulla on parempi kuin Elisalla, menee sitten sinne operaattorin liikkeeseen ko. operaattorin valtakirjan kanssa ja pyytää saman hinnan (ellei paikanpäällä saa parempaa). Kannattaa varmaan kokeilla myös omilla tiedoilla ja jos niin saa huomattavasti paremman hinnan, voi harkita sitäkin että siirtää äidin numeron omien liittymien joukkoon ja sopii sitten maksuista erikseen (jos äidille ei tärkeää olla oma liittymä). Sillä tavalla kilpailutus jatkossa olisi helpompaa.
 

madi

Tukijäsen
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
3 505
Voi olla, että kysymys menee hieman aiheen ohi, mutta parempaakaan ketjua en sille keksinyt. En ole varmastikaan ainoa, jota asia koskettaa, joten uskon täältä löytyvän tietoa.

Äitini ei ole lainkaan kiinnostunut tekniikasta ja netti-/puhelinliittymistä, joten olen hoitanut teknisiä asioita hänen puolestaan. Olemme tehneet Elisaan minulle valtuutuksen, jonka kautta voin hoitaa hänen Elisa-asioitaan. Minulla on siis oikeus muuttaa hänen liittymäsopimustaan ja yms. asioita Oma-Elisa-palvelussa ja asiakaspalvelun kanssa. Hallintaoikeudet rajoittuvat kuitenkin vain Elisan palveluihin, enkä tiedä, kuinka saisin kilpailutettua liittymän hänen puolestaan. Voin tietysti mennä valtakirjan kanssa operaattorin liikkeeseen hoitamaan liittymän vaihdon, mutta löytyykö täältä tietoa, millaisella valtuutuksella/valtakirjalla voin hoitaa puhelinliittymän vaihdon verkossa?

Itse näen tilanteen hieman vastaavana, kuin aikuisten nimissä olevat lastensa liittymät. Toki sillä erotuksella, että tapauksessani "lapsen asemassa" on täysi-ikäinen ja -valtainen sekä itsenäinen tekniikasta kiinnostumaton seitsenkymppinen eläkeläinen. En ole viemässä äidiltäni mitään oikeuksia liittymäasioidensa hoitoon, tarvitsen vain täydet asiointioikeudet hänen rinnalleen. En ole tietoinen, onko liittymän omistajalla tässä tapauksessa erityistä merkitystä. Se, että minut merkitään liittymän omistajaksi, olisi varmaan asioiden hoitamisen kannalta helpointa, mutta laskunmaksuvelvoite on varmasti liittymän omistajalla, joten sen puoleen liittymän omistajaksi tulisi saada äitini. Edit.: Täydennetään vielä, että kaikki liittymää koskevat muutosilmoitukset ja tarjoussoitot olisi hyvä tulla minulle eikä äidille. Operaattorin sisäisen viestinnän varmaan saa asiakaspalvelun kanssa ohjattua niin, mutta ulkopuoliset puhelinliittymätarjoukset tulevat varmastikin liittymän omistajan numeroon, riippumatta käyttäjästä (äitini) tai hallinnoijasta (minä).
Yksinkertaistettu vastaus tuohon on ettei ole tuollaista valtakirjaa.

Ensiksi operaattorien sisäiset ohjeistukset tulee tuossa eteen, mitä valtakirjalla voi tehdä, mitä ei. Kun otat mukaan 2 operaattoria niin se onkin siinä.

Näet tilanteet, että sama kuin lasten kanssa. Ei ole. Lapset ei saa Suomessa liittymiä vaan omistaja on aina aikuinen. Toki liittymän voi antaa lapselle käyttöön.

Ei tule mitään muuta skenaariota millä tuon voi kiertää mieleen kuin se, että olisit äitisi edunvalvoja.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 517
Jahas, Elisan netti katos kotoa (DSL), niinku myös saman firman puhelinliittymän nettiyhteys, lisäks sivut on alhaalla. Onkohan firma jonku hyökkäyksen kohteena?

Onneks on firman liittymä DNA:lta joka toimii
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
1 517
"

Laaja häiriötilanne Elisan palveluissa30.12. klo 17:35 alkaen
Elisan palveluissa on havaittu laaja häiriötilanne, jonka syytä ja laajuutta selvitetään parhaillaan. Alustavan tiedon mukaan häiriö vaikuttaa laajasti kuluttaja-asiakkaiden sekä yritysasiakkaiden palveluihin . Päivitämme tiedotetta seuraavan kerran klo 18:30 tai jos tilanteessa tapahtuu muutoksia.


Häiriö alkanut: 30.12. klo 17:35
Arvioitu korjausaika: 30.12. klo 23:35

Pahoittelemme häiriön aiheuttamaa haittaa.

"
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
304
Joo, Elisan kuituyhteys pätkäisi aluksi kokonaan, sen jälkeen jotain onnistui (esim. pingaaminen suoraan IP:llä), mutta DNS-kyselyt eivät menneet läpi. Joku 15-20 minuuttia siinä meni.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 956
Mikähän lie ollut kun katkesi pitkin Suomea? Näköjään virallisestikin jo korjattu: "Häiriö korjattu: 30.12. klo 17:55"
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 158
Yksinkertaistettu vastaus tuohon on ettei ole tuollaista valtakirjaa.

Ensiksi operaattorien sisäiset ohjeistukset tulee tuossa eteen, mitä valtakirjalla voi tehdä, mitä ei. Kun otat mukaan 2 operaattoria niin se onkin siinä.

Näet tilanteet, että sama kuin lasten kanssa. Ei ole. Lapset ei saa Suomessa liittymiä vaan omistaja on aina aikuinen. Toki liittymän voi antaa lapselle käyttöön.

Ei tule mitään muuta skenaariota millä tuon voi kiertää mieleen kuin se, että olisit äitisi edunvalvoja.
Kyllähän lapsi voi kuitenkin prepaidin ostaa.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
712
Mikähän lie ollut kun katkesi pitkin Suomea? Näköjään virallisestikin jo korjattu: "Häiriö korjattu: 30.12. klo 17:55"
Joku kaivanu runkoverkon kaapelin katki tai sitten on uudenvuoden kunniaksi päätetty loppuviimeks ennen juhlimaan lähtöä tehdä joku "päivitys" laitteisiin.. Molempia nähty tässä vuosien varrella
 

Pargaspoliisi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
348
Lähtötilanne että 40e:n lahjakortti Giganttiin. Ostin reilulla 130-150e:llä muutamat ostokset. Myyjä alkoi tarjoamaan Telian liittymää ja sain 50e:n lahjakortin Giganttiin jonka sai hyödynnettyä heti. Itsellä Elisan liittymä jonka kahden vuoden soppari loppui joulukuun alussa. No tarjouduin tottakai ja eipä jäänyt paljon maksettavaa kassalla.

Nyt hyväksyin tänään takaisin Elisan. Tuli viesti.

"Älä lähde! Saat 60 euron S-ryhmän lahjakortin ja Elisa Viihde Viaplayn 1kk veloituksetta (norm. 12,99€/kk), kun jäät Elisan asiakkaaksi. Tarjoamme liittymällesi Saunalahti Huoleton 200M -liittymän 24kk ajaksi hintaan 16,99€/kk (norm. 31,99€/kk). Perumme numeronsiirron puolestasi, myös määräaikaisten liittymien osalta! Etu on voimassa vain tänään, soita maksuttomaan numeroomme(--------) ja pääset käsiksi tarjouksiin, joita et muualta saa! Kysy myös 5G-tarjous! (arkisin 9-20, la 9-17). Terveisin Elisa"

Vaihtoehtona oli vaihtaa 60e:n S-lahjakortti Elisan 70e lahjakorttiin ja koska uusi puhelin pitää ostaa, niin käytetään se siihen.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
712
Lähtötilanne että 40e:n lahjakortti Giganttiin. Ostin reilulla 130-150e:llä muutamat ostokset. Myyjä alkoi tarjoamaan Telian liittymää ja sain 50e:n lahjakortin Giganttiin jonka sai hyödynnettyä heti. Itsellä Elisan liittymä jonka kahden vuoden soppari loppui joulukuun alussa. No tarjouduin tottakai ja eipä jäänyt paljon maksettavaa kassalla.

Nyt hyväksyin tänään takaisin Elisan. Tuli viesti.

"Älä lähde! Saat 60 euron S-ryhmän lahjakortin ja Elisa Viihde Viaplayn 1kk veloituksetta (norm. 12,99€/kk), kun jäät Elisan asiakkaaksi. Tarjoamme liittymällesi Saunalahti Huoleton 200M -liittymän 24kk ajaksi hintaan 16,99€/kk (norm. 31,99€/kk). Perumme numeronsiirron puolestasi, myös määräaikaisten liittymien osalta! Etu on voimassa vain tänään, soita maksuttomaan numeroomme(--------) ja pääset käsiksi tarjouksiin, joita et muualta saa! Kysy myös 5G-tarjous! (arkisin 9-20, la 9-17). Terveisin Elisa"

Vaihtoehtona oli vaihtaa 60e:n S-lahjakortti Elisan 70e lahjakorttiin ja koska uusi puhelin pitää ostaa, niin käytetään se siihen.
Katos katos, alkaahan sitä kilpailua olla taas :cool:
 

Overij

Tukijäsen
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
257
Miten tuo telian yhteys multi palvelu toimii, jos puhelu tai tekstiviesti saapuu? Eli kiinnostaisi soiko molemmat puhelimet joissa sim kortit ovat ja tuleeko tekstiviestit molempiin liittymiin
Puheluista saitkin jo vastauksen, mutta tekstiviestit (ja MMS) tulee kanssa molempiin, mutta ne saa pois vaikka Telian appin kautta Rinnakkaisliittymät > Vastaanota SMS...
 

jalluco

Tukijäsen
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
82
Jännää kun pyysin Teliaa vaihtamaan nykyisen 5G liittymän 4G liittymään niin ei pysty. Pitää irtisanoa vanha irtisanomisaika 14vrk ja ottaa uusi heti alkamaan heti. Näin tein ja kummastakin tuli täysi lasku eli tuplat tälle kuukaudelle. Hienoa Telia!
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Ite varmaan ottaisin ton Moin rajattoman 200mbps 18€/kk, koska siitä voi irtisanoutua milloin vain ja hinta ei esim vuoden päästä nouse (ellei ne nosta sitä kaikille). 4G-liittymät - Moi
...tai samalla 400mbps 19€/kk (pelkän 4g:n käytöllä). Eurolla saa ihan käytännössäkin näkyvän nopeuslisän. Taidan siirtyä itse elisalta takas tuohon 19€ moihin.
 
Liittynyt
26.12.2021
Viestejä
46
...tai samalla 400mbps 19€/kk (pelkän 4g:n käytöllä). Eurolla saa ihan käytännössäkin näkyvän nopeuslisän. Taidan siirtyä itse elisalta takas tuohon 19€ moihin.
Näkyvä ja näkyvä. Otin testiin DNA:n (sama verkko) 300 megasen dataprepaidin, eikä kertaakaan ole tullut yli sataa megaa. Päätelaite kyllä tukee nopeuksia 300 megaan asti. On muuten hyvänhintainen vaihtoehto ainakin jos sattuu asumaan paikassa, jossa pääsee lähemmäksi tuota markkinoitua nopeutta. 90 päivää 60 kympillä, vaikkakin toki laskutettuun verrattuna hieman vaivaa tulisi sen latailusta.
 
Liittynyt
06.09.2022
Viestejä
23
Lidlin lahjakortti saapui viimein ruinaamisen myötä. Tosin ei sillä ruinaamiseen käydyllä ajalla enää tuntipalkoille päässyt. Joten testataan sitten onko Telialla kiinnostusta tarjota parempaa liittymää.
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
2 016
Näkyvä ja näkyvä
Siksi kirjoitin näkyvä, koska olin hyvin skeptinen tuohon nopeuden lisääntymiseen kun itse vaihdoin joskus siitä moin 200M liittymästä vähän kuin kokeeksi. Kantakaupungissa (hki) jossa asun, latausnopeus kasvoi karkeasti 50%. En ole kyllä edes vilkaissut minkälaisesta lähettimestä signaali sinne saapuu. Mökillä (1800mhz masto) ei tietenkään ollut mitään vaikutusta mihinkään yli 100M juttuihin... Vai oliko peräti että 800mhz oli yhteisverkon taajuus vielä viime kesänä. Siihen sitten useampi käyttäjä ja kaistaa rohmuavat laitteet, niin ei hirveästi se 400M paperilla lämmittänyt.

Nyt alkutalvesta dna/telia kävivät asentamassa mökin viereiseen mastoon 5g systeemeitä ja näyttäisi ainakin mainospuheissa 300M olevan 4g liittymien max nopeus. Osasyy siihen miksi tuohon Moin 19€ tekisi mieli palata. Varsinkin nyt kun noita 4k ip kameroittakin saisi jo melko edullisesti...
 
Liittynyt
18.12.2020
Viestejä
549
Vanha soppari telial päätty viikko sit. Oli itel ja vaimol 16,9€/kk - 150Mt netti, rajattomat puh. ja txt.
Kävin kaikki operaattorit läpi ja halvin oli Telia dot. Rajattomat systeemit, 4G liittymät, 20,3€/kk. Tota halvemmalla en löytänyt mistään. Tähän mukaan tuli se lahjakortti minkä saa joskus tammikuun aikana.
5G ne nyt työntää joka luukusta, oma iphone 8 ei paljon tätä kaipaile joten pärjäilee kännyn kaa ihan hyvin 4G verkossa. Kotona on sit netti 1 giganen, saa surffailla ja latailla ihan rauhas, se on dna’lta ja maksaa joku 40-50€/kk, oon ollu ihan tyytyväinen.
Tos aiempi jantteri kirjotteli et liittymää olis saanu 16-17€..? Tollasen mäki otan, mistä sait?!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 247
Vanha soppari telial päätty viikko sit. Oli itel ja vaimol 16,9€/kk - 150Mt netti, rajattomat puh. ja txt.
Kävin kaikki operaattorit läpi ja halvin oli Telia dot. Rajattomat systeemit, 4G liittymät, 20,3€/kk. Tota halvemmalla en löytänyt mistään. Tähän mukaan tuli se lahjakortti minkä saa joskus tammikuun aikana.
5G ne nyt työntää joka luukusta, oma iphone 8 ei paljon tätä kaipaile joten pärjäilee kännyn kaa ihan hyvin 4G verkossa. Kotona on sit netti 1 giganen, saa surffailla ja latailla ihan rauhas, se on dna’lta ja maksaa joku 40-50€/kk, oon ollu ihan tyytyväinen.
Tos aiempi jantteri kirjotteli et liittymää olis saanu 16-17€..? Tollasen mäki otan, mistä sait?!

telia dotissa viel toi et jos joku haluaa itelleen ton, niin tällä koodilla saa viel alennusta tosta. Kaikki eurot on tervetulleita, saa käyttää koodii jos siltä tuntuu
Suosittelen poistamaan tuon koodin, koska rikkoo sääntöjä, ennenkuin mode napauttaa....

Mainostaminen, spammaaminen, omat referer- ja affiliate-linkit viesteissä ja signaturessa

Ja kilpailuttamalla noita parempia tarjouksia saa, vaatii ajankäyttöä ja jatkuvaa kikkailua (siirtelyä eri operaattorien välillä), ei niitä suoraan kysymällä saa.
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
712
Jännää kun pyysin Teliaa vaihtamaan nykyisen 5G liittymän 4G liittymään niin ei pysty. Pitää irtisanoa vanha irtisanomisaika 14vrk ja ottaa uusi heti alkamaan heti. Näin tein ja kummastakin tuli täysi lasku eli tuplat tälle kuukaudelle. Hienoa Telia!
Kokeilitko sitä "viikko 5G, +5 euroa" - ennenkuin vaihdoit pysyvästi 5G:n? Minä kokeilin ja jäin 4G:n.
 

jalluco

Tukijäsen
Liittynyt
01.09.2018
Viestejä
82
Eiku otin suorilta 5G ja pidin 3kk ennenkuin downgradesin kun ei ollut hyötyä. No sai cmoren 12kk.
 
Liittynyt
14.04.2022
Viestejä
255
Kiitos @d_angzelus , @Rollerix ja @madi kommenteistanne tiedusteluuni puhelinliittymän kilpailuttamiseen toisen puolesta. Tiedustelin asiaa myös operaattoreiden aspoilta ja valtakirjat lähettämällä asioita saa edistettyä myös verkossa. Ehkäpä näillä tiedoin voi kuitenkin olla helpointa ja pitkän päälle järkevintä ottaa liittymä omiin nimiini ja tehdä äidistä liittymän haltija/käyttäjä.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 283
Telian myyjä soitti tänään puhelun:

Tarjolla oli 50 Mbps mobiililaajakaista, jonka tarjoushinta oli 14,99 kk, normaalisti 18,99 euroa. Myyjä puhui 6,90 euron avausmaksusta.
Myyjän mukaan netti rajaton kotimaassa. C-more 3 kk ilmaiseksi.

Tarjous voimassa 12 kk. Ei määräaikaisuutta.
 
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
102
Elisan myyjä soitti tänään puhelun:

100 Mbps mobiililaajakaista 14.99e + avaus- ja simmin toimitusmaksu, normaalisti 22.99e.
Menin tuon ottamaan, kun nykyisin meillä on Moin 200 Mbsp 18e/kk, johon ei saa julkista IP:tä, ja Elisalle saa, en tosin ole ihan varma tarvitsenko tuota edes mihinkään, pojan pleikkaripelit tuntuu sujuvan nykyiselläänkin. Tilaus pitäisi vielä vahvistaa, ja nyt rupesin miettimään onkohan tuo vaihto sittenkään kannattavaa.
Cellmapperin mukaan lähin DNA:n masto on n. 3.5km päässä, muutama puuta välissä mutta muuten lähes suora näkyvyys, ja bands 1, 3, 20, 28. Speedtestin mukaan nopeus on aina ollut vähintään 50 Mbps ruuhka-aikaankin.
Elisan mastolle puolestaan on matkaa n. 500m, mutta välissä metsä ja paljon puita, bands 3, 20. Ainakin muutama vuotta sitten Elisalla nopeus putosi ruuhka-aikaan merkittävästi.
Osaisiko joku arvioida, millaista nopeutta voisi odottaa noilla mastojen taajuuksilla ja etäisyyksillä? Itse olen ylipäätään aika pihalla miten nuo käytännössä voi vaikuttaa, mutta mokkulana oleva Huawei B818 ei kaiketi jää pullonkaulaksi.
 

DinocideFIN

aka. qnixsuomi
Tukijäsen
Liittynyt
13.05.2022
Viestejä
1 158
Elisan myyjä soitti tänään puhelun:

100 Mbps mobiililaajakaista 14.99e + avaus- ja simmin toimitusmaksu, normaalisti 22.99e.
Menin tuon ottamaan, kun nykyisin meillä on Moin 200 Mbsp 18e/kk, johon ei saa julkista IP:tä, ja Elisalle saa, en tosin ole ihan varma tarvitsenko tuota edes mihinkään, pojan pleikkaripelit tuntuu sujuvan nykyiselläänkin. Tilaus pitäisi vielä vahvistaa, ja nyt rupesin miettimään onkohan tuo vaihto sittenkään kannattavaa.
Cellmapperin mukaan lähin DNA:n masto on n. 3.5km päässä, muutama puuta välissä mutta muuten lähes suora näkyvyys, ja bands 1, 3, 20, 28. Speedtestin mukaan nopeus on aina ollut vähintään 50 Mbps ruuhka-aikaankin.
Elisan mastolle puolestaan on matkaa n. 500m, mutta välissä metsä ja paljon puita, bands 3, 20. Ainakin muutama vuotta sitten Elisalla nopeus putosi ruuhka-aikaan merkittävästi.
Osaisiko joku arvioida, millaista nopeutta voisi odottaa noilla mastojen taajuuksilla ja etäisyyksillä? Itse olen ylipäätään aika pihalla miten nuo käytännössä voi vaikuttaa, mutta mokkulana oleva Huawei B818 ei kaiketi jää pullonkaulaksi.
No tein just puhelimella Speedtestin tolla Saunalahden 100 Mbsp niin tulee 18/2.
Mulla on toinen vastaava liittymä Huawein uudessa reitittimessä ja sillä sain 5/30. Yhdeltä yöllä saa täyttä kaistaa. Eli nämä 4Gt ovat vaan ihan tukossa Elisalla.
Eli pitäisin tuon Moin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 283
Huomasin saman omalla kohdalla, Elisa 200m antoi 0-5 / 0-2 useimmiten... Paitsi klo 03-07 välillä. :D Moilla tikkaa yli satkua täällä metsässä ja antennejakin on. Kyllästyin soittelemaan ja ilmottelemaan Elisalle et tarvis varmaan lisätä kapasiteettia tai tehdä jotain, urheilustriimit puuroa yrittää katsella.
Ei oikein tolkkua maksaa Elisasta joka toimii vain ytimessä.

Kaupungin laitamilla jo Moi antaakin sitten kaistan täydeltä, eikä ole edes PK-seutu.
Moi käyttää DNA-verkkoa, jonka Vuoksi itsekin halusin ehdottomasti Moille laitenetin, kun dna:lta siirryin 1 Mb.

0.5M netti on toiminut jopa umpimetsässä 0.5 Mbps. Elisa ei taas saanut oikein houkuteltua nettiasiakkaaksi latausliittymässä, koska siellä ei edes ole 0.5M nettiä tarjolla enää.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
304
Elisan myyjä soitti tänään puhelun:

100 Mbps mobiililaajakaista 14.99e + avaus- ja simmin toimitusmaksu, normaalisti 22.99e.
Menin tuon ottamaan, kun nykyisin meillä on Moin 200 Mbsp 18e/kk, johon ei saa julkista IP:tä, ja Elisalle saa, en tosin ole ihan varma tarvitsenko tuota edes mihinkään, pojan pleikkaripelit tuntuu sujuvan nykyiselläänkin. Tilaus pitäisi vielä vahvistaa, ja nyt rupesin miettimään onkohan tuo vaihto sittenkään kannattavaa.
Cellmapperin mukaan lähin DNA:n masto on n. 3.5km päässä, muutama puuta välissä mutta muuten lähes suora näkyvyys, ja bands 1, 3, 20, 28. Speedtestin mukaan nopeus on aina ollut vähintään 50 Mbps ruuhka-aikaankin.
Elisan mastolle puolestaan on matkaa n. 500m, mutta välissä metsä ja paljon puita, bands 3, 20. Ainakin muutama vuotta sitten Elisalla nopeus putosi ruuhka-aikaan merkittävästi.
Osaisiko joku arvioida, millaista nopeutta voisi odottaa noilla mastojen taajuuksilla ja etäisyyksillä? Itse olen ylipäätään aika pihalla miten nuo käytännössä voi vaikuttaa, mutta mokkulana oleva Huawei B818 ei kaiketi jää pullonkaulaksi.
Mikäli Elisan tukiasema ei ole saanut lisää kapasiteettia, niin mielestäni on epätodennäköistä että se toimisi paremmin kuin DNA/Moi, ainakaan ruuhka-aikoina. Kokeilemalla selviää.
 
Liittynyt
17.08.2018
Viestejä
366
Huomasin saman omalla kohdalla, Elisa 200m antoi 0-5 / 0-2 useimmiten... Paitsi klo 03-07 välillä. :D Moilla tikkaa yli satkua täällä metsässä ja antennejakin on. Kyllästyin soittelemaan ja ilmottelemaan Elisalle et tarvis varmaan lisätä kapasiteettia tai tehdä jotain, urheilustriimit puuroa yrittää katsella.
Ei oikein tolkkua maksaa Elisasta joka toimii vain ytimessä.

Kaupungin laitamilla jo Moi antaakin sitten kaistan täydeltä, eikä ole edes PK-seutu.
Vähän vaikea yleistää, jos ei ole parempaa sijaintia missä nyt Elisa sakkaa. Itsellä taas Elisa ja Telia ovat aina toimineet selkeästi lähempänä speksiä vs Moi/DNA jätättänyt eniten.

Elisan vaihdoin ”mökkiliittymästä” aikaisemmin kun sattui vai halvalla saamaan DNA:n. Mutta tässä ero nyt tuolla 200M DNA (ZTE 286Dn kautta) vs sama Telia. Elisalla sain aika samaa mitä Teliallakin.

DNA reilu 60Mbps
Telia reilu 150Mbps
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 606
Heh, vaihdoin Elisalta -> Telialle puhelinliittymän, n viikon aktivoitumisaika, Tässä nyt viikon aikan tullut 3 viestiä ja 1 soitto Elisalta
Eka viesti: Saat Huoleton liittymän 200M ilman käyttökattoa 24kk ajaksi 21,99€, ei määräaikaisuutta
Toinen viesti: Jääthän meille, Huoleton 200m hintaan 20,99e/kk
Kolmas viesti: Huoleton 200m 16,99e + 60e S-ryhmän lahjakortin
Soitto;: Ylläolevat +Viaplay kolmeksi kuukaudeksi

Joskus kannattaa vaihtaa, johan tuo laski silmissä:D. Tässä tapauksessa ei hyötyä, koska liittymä menee firmalle, mutta tarjoukset kovenee mitä lähemmäs mennään viikonloppua.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
857
Mobiililaajakaista + Tablet-tarjous
20 Mbit/s 4G Mobiililaajakaista ja valitsemasi tabletti huippuedulliseen yhteishintaan!
Mobiililaajakaista vain
10,99€/kk

DNA:lla vastaava tarjous sillä erotuksella, että nopeus on 50M ja hinta 9.99€/kk (mutta 24kk).

Alkaa olemaan itsellänikin liittymien selailu ajankohtaista, kun Telian 6.9€/kk 50M mobiililaajakaista loppuu kuukauden päästä. Toki jatkuu 10.9€/kk hinnalla, mutta ei tässä taida halvempaakaan löytää.
Netti siis mobiililaajakaistan kautta puhelimessa ja puhelut Elisa latausliittymä 0€/kk.

Hyvin ärsyttävää ettei tuollaisia ~20-50M perus puheliittymiä enää tarjota ollenkaan. Itseäni ei kiinnosta maksaa "tyhjästä" yli 20€/kk.

Ja operaattorithan on kovasti toitottanut, ettei noita "pieninopeuksisia" liittymiä voi tarjota, kun ei niitä enöö ole, mutta kummasti niitä pystytään leipomaan just tollasten tablettien kylkiäisiksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 283
DNA:lla vastaava tarjous sillä erotuksella, että nopeus on 50M ja hinta 9.99€/kk (mutta 24kk).

Alkaa olemaan itsellänikin liittymien selailu ajankohtaista, kun Telian 6.9€/kk 50M mobiililaajakaista loppuu kuukauden päästä. Toki jatkuu 10.9€/kk hinnalla, mutta ei tässä taida halvempaakaan löytää.
Netti siis mobiililaajakaistan kautta puhelimessa ja puhelut Elisa latausliittymä 0€/kk.

Hyvin ärsyttävää ettei tuollaisia ~20-50M perus puheliittymiä enää tarjota ollenkaan. Itseäni ei kiinnosta maksaa "tyhjästä" yli 20€/kk.

Ja operaattorithan on kovasti toitottanut, ettei noita "pieninopeuksisia" liittymiä voi tarjota, kun ei niitä enöö ole, mutta kummasti niitä pystytään leipomaan just tollasten tablettien kylkiäisiksi.
Meillä on ollut jonkun aikaa DNA:n 21/21 4G, tuli pakkopäivityksenä 10M/10M. Hinta oli muistaakseni mennyt normaalihinta 13,90 > normaalihinta 17,90.
Lopulta oli halvempaa päivittää toiseen, kun oli 14,90 ja 150M/50M 24 kk etudiili. Nyt kun sitä meni 2 vuotta, saimme uusittua sen, mutta hinta on 15,99 24 kk etudiili.

Äkkiseltään en löytänyt mitään halpaa nopeaa mobiilia kyseiseen käyttöön, mutta tuli vielä yksi asia mieleen.

Taloyhtiölaajakaistan perusnopeus voi monesti päivittää tuplalaajakaistaan, jolloin saa hyvään hintaan mobiililiittymän 4G esim. 9,99 euro kk hintaan tai joskus alle.
 
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
857
Taloyhtiölaajakaistan perusnopeus voi monesti päivittää tuplalaajakaistaan, jolloin saa hyvään hintaan mobiililiittymän 4G esim. 9,99 euro kk hintaan tai joskus alle.
Tuo oma on juurikin peruja jostain taloyhtiölaajakaistan kylkeen saadusta tarjouksesta, joka oli alkuun 5€/kk.

Tosiasiassa haluaisin tuosta Teliasta eroon, koska siinä on huonoin kuuluvuus esim. duunissa, mutta tuplahinta jostain toisesta ei ole mielestäni vaihtamisen arvoinen siltikään.
Samoin tuohon ei kuulu EU-dataa, joka on pieni miinus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 057
Ilmeisesti Elisalla ei ole mitään kampanjaa Moille siirtyville tai sitten ei vaan kiinnosta palvella yli 15 vuotta asiakkaana olevia vanhoja asiakkaita.

Nuorimman tyttären tarkka 100M muuttui 24,90 euron hinnalle. Elisa tarjosi winbackina huoleton 100M liittymää 19,90 eurolla.
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
1 606
Ilmeisesti Elisalla ei ole mitään kampanjaa Moille siirtyville tai sitten ei vaan kiinnosta palvella yli 15 vuotta asiakkaana olevia vanhoja asiakkaita.

Nuorimman tyttären tarkka 100M muuttui 24,90 euron hinnalle. Elisa tarjosi winbackina huoleton 100M liittymää 19,90 eurolla.
Noin niinkuin yleisesti tähän nyt kantaa ottamatta niin operaattoreita, vakuutusyhtiöitä kuin pankkeja ei kiinnosta tuo kuinka kauan ollaan oltu asiakkaana. Taitaa juontaa juurensa siihen pankinjohtajan kanssa kahville aikaan missä pitkäaikainen asiakas kannattaa pitää. Voin olla viikon operaattorin asiakas ja samalla tavalla ottavat tai eivät ota yhteyttä kuin jos olisin ollut vuosia. Nykyää halutaan maksimoida asiakasvirta joten uusille tulokkaille aika hyvin tarjouksia. Toki yrittävät pitää asiakkaansa kuten munkin ylempi viesti kertoo , mutta lähtökohtaisesti heitä tuskin kiinnostaa kauanko asiakkaana ollut.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 606
Viestejä
4 217 080
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
TonyR

Hinta.fi

Ylös Bottom