- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 396
Hetkinen, onko niissä 12kk ja 24kk 5,90e/kk tarjousliittymissä jotain muutakin eroa kuin tarjouksen pituus?
Sehän riippuu siitä verrataanko normaalia Tarkkaa (ei-premium) siihen Premium Tarkkaan vai mistä puhutaan. Selkeyden vuoksi olisikin hyvä mainita aina se liittymän nimi eikä pelkkää hintaa, täälläkin kun on ollut puhetta noista kahdesta eri Tarkka liittymätarjouksesta joissa molemmissa on ollut tuo 5,90€/kk hinta. Sille vanhalle 2,90€/kk Tarkka 4G:lle tuli 5,90€/kk 12kk jatkotarjouksia suoraan tekstarilla ja viimevuoden lopusta lähtien on tarjottu myös Tarkka 4G Premiumia 5,90€/kk 24kk (+ ilmeisesti myös 4,90€/kk 12kk) uutena tarjouksena Moi-winbackien kautta. Siinä alkuperäisessä (ei-Premium) Tarkka 4G:ssä on 50/10M netti ja ei ole EU-dataa, tässä tuoreemmassa Tarkka 4G Premiumissa 100/50M netti ja EU-dataa on muistaakseni 10GB/kk.Hetkinen, onko niissä 12kk ja 24kk 5,90e/kk tarjousliittymissä jotain muutakin eroa kuin tarjouksen pituus?
Itse yritin saada winbackinä 12kk -> 24kk liittymän, mutta ei ainakaan minulla onnistunut. Eli tuo tarkka 4G 5.90€ jatkotarjous oli alla. Siirsin tosin vain toisen liittymän Moille, mutta elisalla tarkoitus pysyä.Sehän riippuu siitä verrataanko normaalia Tarkkaa (ei-premium) siihen Premium Tarkkaan vai mistä puhutaan. Selkeyden vuoksi olisikin hyvä mainita aina se liittymän nimi eikä pelkkää hintaa, täälläkin kun on ollut puhetta noista kahdesta eri Tarkka liittymätarjouksesta joissa molemmissa on ollut tuo 5,90€/kk hinta. Sille vanhalle 2,90€/kk Tarkka 4G:lle tuli 5,90€/kk 12kk jatkotarjouksia suoraan tekstarilla ja viimevuoden lopusta lähtien on tarjottu myös Tarkka 4G Premiumia 5,90€/kk 24kk (+ ilmeisesti myös 4,90€/kk 12kk) uutena tarjouksena Moi-winbackien kautta. Siinä alkuperäisessä (ei-Premium) Tarkka 4G:ssä on 50/10M netti ja ei ole EU-dataa, tässä tuoreemmassa Tarkka 4G Premiumissa 100/50M netti ja EU-dataa on muistaakseni 10GB/kk.
Se "Premium" siis Elisalla tarkoittaa EU-datan sisältymistä ja yleensä myös nopeampaa nettiä, samalla tavoin kuin "Tarkka" tarkoittaa käyttöveloitteisia min/txt ja "Huoleton" rajattomat min/txt sisältävää liittymää. Itselläni olisi jatkunut se 2v sitten saatu Tarkka 4G liittymä Elisan tekstarin mukaan siihen 5,90€/kk hintaan 12kk mutta laitoin numsin Moille ja nyt on sitten tuo parempi Tarkka 4G Premium 24kk samaan 5,90€/kk hintaan.
Tuli käytyä eilen Elisan myymälässä, ja sanoivat ettei suoraan pysty siirtämään laskutusliittymää prepaidiksi. Pitää käyttää eri operaattorin kautta jotta voi palata takaisin asiakkaaksi ja siinä yhteydessä sitten vempauttaa.Kyllä mä vaihdoin numeron säilyttäen normaali saunalahti liittymän norppa latausliittymään pariksi vuodeksi, ja juuri kuukausi sitten siitä moi:lle numeron säilyttäen.
elisan (1)2,9e liittymä siirtymässä moille, soittivat winback tekstarin jälkeen ja kuulemma niin paljon dataa kulunut ettei voi tarjota mitään parempaa
Itse ketjua seuraaneena ja typistettynä, niin tuossa ei ole mitään systemaattista logiikkaa.Itellä myös loppumassa Elisa Tarkka 4G-liittymän 2,90€/kk tarjous, sain 12kk jatkotarjouksen 12,90€/kk. Minkälaista teillä on ollut datan käyttö kun ootte saanu 4,90€/5,90€ tarjouskia?
Mulla menee dataa jotain 6-12 gigaa/kk.
Mietin jo moi:lle siirtymistä winbackin toivossa, mutta jos tää pitää paikkaansa niin moi:n lisädata tulee nopeasti kalliiksi, kun sitä tarvitsee.
Mulle tuli se 5,90€/kk jatkotarjous suoraan tekstarilla ja oli 2kpl noita liittymiä. Puhelimessa olevassa datankäyttö luokkaa 20-60GB/kk ja tabletissa olevassa varmaan 0-1GB/kk. Tabletista olevassa oli päättymässä eka se tarjous niin en tiedä tarkistivatko datankäytön siitä kun tuli tuo 5,90€/kk. Toinen vaihtoehto sitten se, että datamäärä ei välttämättä ole se todellinen vaikuttaja tai ainoa vaikuttaja Elisalle vaan ehkä muut palvelut/ostokset voivat vaikuttaa. Winbackia kysellessä myyjä kyllä otti esiin tuon datamääräni, kun kyseli että mitä otin Moilta ja sanoin ottaneeni sen 6€/kk liittymän. Eipä se tosin tuntunut estävän tätä 5,90€/kk 24kk Tarkka 4G Premiumin saamista, sanoin myyjälle että kyllä sen datamäärä siitä saa laskemaan merkittävästi jos käyttöön tulee rajallinen liittymä. Ei nykyisellä rajattomalla liittymällä jaksa vaivautua WLANien metsästämiseen vaikka todellisuudessa sellainen olisi aina tarjolla, ihan eri tavoin sitä kuitenkin käyttäytyy rajattoman ja rajallisen kanssa.Itellä myös loppumassa Elisa Tarkka 4G-liittymän 2,90€/kk tarjous, sain 12kk jatkotarjouksen 12,90€/kk. Minkälaista teillä on ollut datan käyttö kun ootte saanu 4,90€/5,90€ tarjouskia?
Mulla menee dataa jotain 6-12 gigaa/kk.
Mietin jo moi:lle siirtymistä winbackin toivossa, mutta jos tää pitää paikkaansa niin moi:n lisädata tulee nopeasti kalliiksi, kun sitä tarvitsee.
Moille voi laittaa siirron, koska sen siirron saa tarvittaessa vielä peruttuakin. Elisan myyjälle vaan ehkä joutuu vakuuttamaan, että pärjää 6€ simillä. Että antavat 5.90 tai 4.90€ tarjouksen. Lisäksi voi soitella useammallekin Elisan myyjälle.Itellä myös loppumassa Elisa Tarkka 4G-liittymän 2,90€/kk tarjous, sain 12kk jatkotarjouksen 12,90€/kk. Minkälaista teillä on ollut datan käyttö kun ootte saanu 4,90€/5,90€ tarjouskia?
Mulla menee dataa jotain 6-12 gigaa/kk.
Mietin jo moi:lle siirtymistä winbackin toivossa, mutta jos tää pitää paikkaansa niin moi:n lisädata tulee nopeasti kalliiksi, kun sitä tarvitsee.
Jees, siinä tapauksessa laitan siirron menemään ja katsotaan sitten minkälaista tarjousta ne sieltä taikoo mun kohdalla.Moille voi laittaa siirron, koska sen siirron saa tarvittaessa vielä peruttuakin. Elisan myyjälle vaan ehkä joutuu vakuuttamaan, että pärjää 6€ simillä. Että antavat 5.90 tai 4.90€ tarjouksen. Lisäksi voi soitella useammallekin Elisan myyjälle.
Onhan tuo 12.90€ vähän halvempi kuin Moin 18€.
[/QUOTE]Tämä juuri. Luin itsekin nuo pienellä präntätyt ehdot kun vaikutti liian hyvältä ollakseen totta.
Tosin, tuo 5e/kk on siltikin halvin liittymä mitä olen tähän asti löytänyt, päihittää Moin 6e liittymän eurolla.
Elisan sivuilta lainattua: ...Sen sijaan Saunalahden normaalista laskutusliittymästä tai Prepaid-liittymästä ei toistaiseksi voi vaihtaa sopimukselliseen Saunalahti Latausliittymään niin että liittymänumero säilyisi. Latausliittymästä ei voi myöskään vaihtaa Saunalahden normaaliin laskutusliittymään liittymänumeron säilyttäen.
Joo, liittymän tilausvaiheessa ilmoittavat tuon, Maks. nopeus 4Mbit/s. Teoriassa tuokin voisi riittää, mutta ei tuo sitten taas jää niin paljoa halvemmaksi johonkin Elisan winback 200Mbit liittymään että kannattaisi sniiduilla.Telian verkko ja muistaakseni datan nopeus 4 megaa. Voin muistaa väärinkin.
Sieltähän se Tarkka 4G Premium 5,9€/kk 24kk tarjous tuli.Hommasin Elisan 9,90 liittymän ja sille sitten siirto Moi:lle. Kauas siinä menee et tulee Elisalta tarjousta? Kyseinen liittymä tällä hetkellä mokkulassa kiinni mut tuleehan ne tekstarit siihenkin...
Hieno homma, että sait hyvän tarjouksen mutta tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi voisi kyllä todeta takaisin, että ei voi kuin ihmetellä tätä jälleen kerran esiintuotua ajatusmaailmaa (on siis täällä monella valitettavan yleinen). Miettikää asiaa nyt edes hetki liiketoiminnan näkökulmasta ennenkuin ihmettelette miksi asiat toimivat näin ja miksi kilpailuttamisesta on tehty tarkoituksella "vaivalloista" (totuushan on se, että tuohon menee joku vartti). Jos tuollaisen todennäköisesti nolla- tai miinuskatteisen 5,90€/kk tarjouksen saisi kiltisti kysymällä, niin kohtahan siellä olisi valtava ihmistulva standeilla ja puhelimessa vaatimassa sitä sekä asiasta varmaan kirjotettaisiin pian luokkaa jossain iltalööpeissäkin. Pakkohan noihin kovempiin tarjouksiin on jonkinlainen kynnys tehdä eikä tämä nykyinen kyllä missään määrin mikään valtaisan suuri ole. Tuossa sunkin tilanteessa hatusta heitettynä varmaan 90%+ ihmisistä olisi ottanut tuon 16,90€/kk tarjouksen ja luokkaa ehkä prosentti kilpailuttaisi paremmin, joten miksi ihmeessä ne tarjoaisivat heti sen parhaimman tarjouksensa? Liiketoiminnassa pyritään saamaan maksimaaliset voitot ja ei sellainen onnistu jakamalla tällaisia älyttömän halpoja liittymiä kaikille kiltisti kysyville. Eikä se ole vain Elisan toimintaa vaan ihan standardi käytäntö koko alalla (Telia ja DNA toimivat tismalleen samoin) ja todennäköisesti myös monilla muillakin aloilla missä voi kilpailuttaa vastaavasti.Itselle tuli myös 4G Tarkan (2.90€/kk 24kk) jatkeeksi 4G Tarkka Premium (5.90€/kk).
Ei voi kuin ihmetellä tuota Elisan toimintaa taas, olin itse sinne yhteydessä pari viikkoa sitten olisiko tarjota kilpailukykyistä jatkotarjousta... no vastaus oli tietenkin että ei ole kuin 16.90€/kk (12kk, normi 24.90) Saunalahti Tarkka Premium pitkänkään neuvottelun jälkeen. Laitoin sit numsin vetämään Moille ja kahden päivän jälkeen tulee vastatarjous. Näin niitä asiakkaita palvellaan...
Noinhan se menee. Itsellä olisi varmaan saanut 24kk sopimuksen, mutta en vaan osannut pyytää riittävän kiltisti. Myyjä osasi perustella, että 12kk sopimus riittää. Ja kun hinta oli sama, enkä ollut toista liittymää siirtänyt Moille. Aika pieni säästöhän tuosta Moi tarjousliittymästä tulee, mutta ihan kiva kumminkin. 2x 2.90€ 24kk + 5.9€ 12kk. Se hyvä puoli että avasin toisenkin liittymän 2 vuotta sitten ja molemmille on ollut paljon käyttöä.Hieno homma, että sait hyvän tarjouksen mutta tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi voisi kyllä todeta takaisin, että ei voi kuin ihmetellä tätä jälleen kerran esiintuotua ajatusmaailmaa (on siis täällä monella valitettavan yleinen). Miettikää asiaa nyt edes hetki liiketoiminnan näkökulmasta ennenkuin ihmettelette miksi asiat toimivat näin ja miksi kilpailuttamisesta on tehty tarkoituksella "vaivalloista" (totuushan on se, että tuohon menee joku vartti). Jos tuollaisen todennäköisesti nolla- tai miinuskatteisen 5,90€/kk tarjouksen saisi kiltisti kysymällä, niin kohtahan siellä olisi valtava ihmistulva standeilla ja puhelimessa vaatimassa sitä sekä asiasta varmaan kirjotettaisiin pian luokkaa jossain iltalööpeissäkin. Pakkohan noihin kovempiin tarjouksiin on jonkinlainen kynnys tehdä eikä tämä nykyinen kyllä missään määrin mikään valtaisan suuri ole. Tuossa sunkin tilanteessa hatusta heitettynä varmaan 90%+ ihmisistä olisi ottanut tuon 16,90€/kk tarjouksen ja luokkaa ehkä prosentti kilpailuttaisi paremmin, joten miksi ihmeessä ne tarjoaisivat heti sen parhaimman tarjouksensa? Liiketoiminnassa pyritään saamaan maksimaaliset voitot ja ei sellainen onnistu jakamalla tällaisia älyttömän halpoja liittymiä kaikille kiltisti kysyville. Eikä se ole vain Elisan toimintaa vaan ihan standardi käytäntö koko alalla (Telia ja DNA toimivat tismalleen samoin) ja todennäköisesti myös monilla muillakin aloilla missä voi kilpailuttaa vastaavasti.
Vaikea uskoa, että tappiolla myyvät. Se edellinen 2.90€/kk saattoi hyvinkin olla tappiollinen, mutta sen ne tarjosivat sen jälkeen kun olivat jo kerran menettäneet uskollisen asiakkaan 20 vuoden jälkeen Moille. Uuden (tai entisen) asiakkaan kalastaminen on kuitenkin huomattavasti kalliimpaa kuin nykyisen asiakkaan pitäminen.Hieno homma, että sait hyvän tarjouksen mutta tuohon jälkimmäiseen kommenttiisi voisi kyllä todeta takaisin, että ei voi kuin ihmetellä tätä jälleen kerran esiintuotua ajatusmaailmaa (on siis täällä monella valitettavan yleinen). Miettikää asiaa nyt edes hetki liiketoiminnan näkökulmasta ennenkuin ihmettelette miksi asiat toimivat näin ja miksi kilpailuttamisesta on tehty tarkoituksella "vaivalloista" (totuushan on se, että tuohon menee joku vartti). Jos tuollaisen todennäköisesti nolla- tai miinuskatteisen 5,90€/kk tarjouksen saisi kiltisti kysymällä, niin kohtahan siellä olisi valtava ihmistulva standeilla ja puhelimessa vaatimassa sitä sekä asiasta varmaan kirjotettaisiin pian luokkaa jossain iltalööpeissäkin. Pakkohan noihin kovempiin tarjouksiin on jonkinlainen kynnys tehdä eikä tämä nykyinen kyllä missään määrin mikään valtaisan suuri ole. Tuossa sunkin tilanteessa hatusta heitettynä varmaan 90%+ ihmisistä olisi ottanut tuon 16,90€/kk tarjouksen ja luokkaa ehkä prosentti kilpailuttaisi paremmin, joten miksi ihmeessä ne tarjoaisivat heti sen parhaimman tarjouksensa? Liiketoiminnassa pyritään saamaan maksimaaliset voitot ja ei sellainen onnistu jakamalla tällaisia älyttömän halpoja liittymiä kaikille kiltisti kysyville. Eikä se ole vain Elisan toimintaa vaan ihan standardi käytäntö koko alalla (Telia ja DNA toimivat tismalleen samoin) ja todennäköisesti myös monilla muillakin aloilla missä voi kilpailuttaa vastaavasti.
Itse en usko että tuo 5.90 liittymä on nolla- tai miinuskatteinen. Kyllähän MOI:llakin on tuo 4GB rajoitettu liittymä 6€ ja varmasti on katetta. Toki jos käyttää tuota rajatonta 4Gtä 100Gt/kk eikä puhu/tekstaa yhtään, niin katteet pienenee Käsittääkseni kuitenkin tuo datansiirto operaattorille on todella halpaa 4G verkossa? Joku fiksumpi voi toki korjata jos olen väärässä. Olisi mukava tietää kuinka paljon oikeasti operaattorille datan siirto maksaa per GB
Moin liittymässä nyt varmasti onkin pakko olla katetta, kun se on vakiotuote ja varmaan samalla heidän suosituin tuotteensa ja liiketoiminta olisi aika hataralla pohjalla, jos se ei olisi kannattava. Erona Elisan liittymään on kuitenkin se, että siinä asiakas voi nimenomaan käyttää vaikka sen 100 gigaa kuussa jolloin liittymän kannattavuus riippuu paljon sen käyttäjän toiminnasta. Omien kokemuksieni mukaan kilpailuttajat tuntuvat pääsääntöisesti muutenkin osumaan herkemmin sinne datan suurkuluttajiin. Muutoinhan suurimmalla osalla ei olisi edes mitään varsinaista syytä olla menemättä Moille, jos se 4GB/kk riittäisi. Tappiollisenkin tuosta liittymästä saa melko varmasti ainakin sitten, jos EU-dataominaisuuksia hyödynnetään aktiivisesti. Noin lähtökohtaisesti muutenkin Elisalla ja Moilla on erilainen organisaatiorakenne ja täysin erilainen liiketoimintamalli, jolloin myös kulurakenteet ovat erilaiset. Moi on virtuaalioperaattori, jolla ei ole tarvetta investoida rahaa esimerkiksi omiin verkkoihin, kivijalkamyymälöihin tai vaikka 5G-teknologiankehitykseen. Toiminnasta ja palveluista on Moilla tehty tietoisesti tehty suppeita, jotta toiminnan kulut saataisiin mahdollisimman pieniksi. Ei siis varsinaisesti ole missään määrin mielekästä verrata suoraan Moin ja Elisan liittymiä keskenään, kyseessä kuitenkin hyvin erilaiset tuotteet täysin erilaisilta toimijoilta.Vaikea uskoa, että tappiolla myyvät.
Näinhän se on mutta ei mitään asiakasta kannata pitää hinnalla millä hyvänsä. Ajatellaan vaikka tilanne, jossa 10 asiakasta käy kysymässä tuota tarjousta ennen winbackia (eli kokee samanlaisen skenaarion kuin viestissäsi). Otetaan havainnollistuksen vuoksi todennäköisesti erittäin pessimistinen arvio, jossa heistä vaikka puolet eli 5 asiakasta huolii tuon 16,90€/kk tarjouksen ja loput puolet lähtevät siirtymään muualle. Siirtyvistä vaikka 2 nappaa winbackin (5,90€/kk) ja 3 päätyy kilpailijalle. Menetettiin 30% asiakkaista mutta näistä jäljelle jääneiden liittymistä saadaan n. 96€/kk vs. jos oltaisiin tarjottu kaikille 10 suoraan 5,90€/kk liittymät niin saataisiin vain 59€/kk vaikka pidetään 100% asiakkaista. Toki siis täysin päästä heitetty kuvitteellinen skenaario ja rajusti yksinkertaistettukin sellainen mutta kuvastanee silti jossain määrissä nykytilannetta.Uuden (tai entisen) asiakkaan kalastaminen on kuitenkin huomattavasti kalliimpaa kuin nykyisen asiakkaan pitäminen.
Myyntikatehan tarkoittaa sitä summaa mikä jää jäljelle kun myynnistä vähennetään muuttuvat kulut, joten tällöin Elisan 5G laajennukset ei oikeastaa kuulu tähän myyntikatteen laskemiseen(Tietysti Elisa varmaankin haluaa isomman myyntikatteen, koska pitää rakentaa 5Gtä, pitää olla joka kauppakeskuksessa omat Elisa Fuckboit ja TVssä pyöri mainoksia jne jne ). Isoimmat erot tuossa myyntikate vertailussa on se, että Elisa omistaa verkkonsa ja MOI vuokraa. En tiedä kuinka isot muuttuvat kulut tuosta on MOI:lle ja kuinka isot Elisalle. Myös täytyy muistaa että DNA omistaa MOI:n, joten hauskaahan se olisi jos DNA antaisi "tappiollisesti" vuokralle verkkojaan. Olisi muutenkin kiva tietää miten Moin vuokrahinta DNA:lta lasketaan, että olisiko kenties vain perus kk maksu puhnro lukumäärään suhteutettuna vai onko siinä myös tekstareille, puheluille ja datalle lisähinnat jne. Mutta kuten sanoit, niin aika mutuväittelyksi menee kun ei tiedetä oikeesti mitään paljonko operaattorille maksaa data/txt/puhelut. Väitän silti, että Elisalle myyntikate on plussan puolella noissa 5.90 liittymissä.Moin liittymässä nyt varmasti onkin pakko olla katetta, kun se on vakiotuote ja varmaan samalla heidän suosituin tuotteensa ja liiketoiminta olisi aika hataralla pohjalla, jos se ei olisi kannattava. Erona Elisan liittymään on kuitenkin se, että siinä asiakas voi nimenomaan käyttää vaikka sen 100 gigaa kuussa jolloin liittymän kannattavuus riippuu paljon sen käyttäjän toiminnasta. Omien kokemuksieni mukaan kilpailuttajat tuntuvat pääsääntöisesti muutenkin osumaan herkemmin sinne datan suurkuluttajiin. Muutoinhan suurimmalla osalla ei olisi edes mitään varsinaista syytä olla menemättä Moille, jos se 4GB/kk riittäisi. Tappiollisenkin tuosta liittymästä saa melko varmasti ainakin sitten, jos EU-dataominaisuuksia hyödynnetään aktiivisesti. Noin lähtökohtaisesti muutenkin Elisalla ja Moilla on erilainen organisaatiorakenne ja täysin erilainen liiketoimintamalli, jolloin myös kulurakenteet ovat erilaiset. Moi on virtuaalioperaattori, jolla ei ole tarvetta investoida rahaa esimerkiksi omiin verkkoihin, kivijalkamyymälöihin tai vaikka 5G-teknologiankehitykseen. Toiminnasta ja palveluista on Moilla tehty tietoisesti tehty suppeita, jotta toiminnan kulut saataisiin mahdollisimman pieniksi. Ei siis varsinaisesti ole missään määrin mielekästä verrata suoraan Moin ja Elisan liittymiä keskenään, kyseessä kuitenkin hyvin erilaiset tuotteet täysin erilaisilta toimijoilta.
Juurikin näin. Itse sain vanhempani lähtemään myös mukaan aikoinaan, tosin viiveellä (äiti isommalla vakuuttelulla, isä oli heti valmis vaihtamaan). Sisko pitää vielä kiinni vanhasta liittymästään, mutta hänen käyttötapansa onkin hyvin erilainen (todella paljon puhetta yms. ja Whatsappin äänenlaatu ei kuulemma kelpaa). Epäilen vahvasti onko sisko edes kartoittanut vaihtoehtojaan kehotuksistani huolimatta, koska nykyinen on "vaivaton" paketti. Käyttäjiä on monenlaisia.Muistakaa nyt vielä lisäksi se, että varmaan kaikki tässä ketjussa pyörivät ovat niitä valveutuneempia asiakkaita. Moni ihminen ei edes tiedä mitä omaan liittymään kuuluu tai mitä se maksaa ja kynnys siirtyä muualle on monilla todella suuri. Vielä harvempi tietää, että on olemassa jotain winback-toimintaa ja katsoo pelkkiä verkkohintoja. Minunkin piti pitää melkoinen myyntipuhe jo omalle äidillenikin, jotta sain hänet siirtymään Telialta (jossa on ollut varmaan aina) Moille, vaikka hän sopi käytöltään juuri täydellisesti tuohon 6€ liittymään. Nyt siirtymisen jälkeen on ollut tyytyväinen kun laskut lienevät aiempaan verrattuna kolmanneksen mutta ei olisi kyllä siirtynyt ellen olisi suurinpiirtein pakottanut.
Jos sitä dataa kuluu reilusti alle 4GB kuussa niin minkä takia jäädä Elisalle 10€/kk hinnalla kun Moilta saa 6€/kk? Sitten toisaalta: Jos Moin asiakkaana olevalla henkilöllä kuluu sitä dataa reilusti alle 4GB kuussa, eli hän maksaisi liittymästään datan osalta 6€/kk, niin minkä takia hän vaihtaisi Moilta Elisalle kalliimpaan 10€/kk maksavaan liittymään? Tuota Moin 6€/kk liittymäähän vastaan tuo tarjous on suunniteltu.Vielä yksi spekulaation aihe on se, että miksi Elisa myy niin halvalla winbackiä vaikka tod näk tuo 10€/kk olisi varmaankin tarpeeksi halpa että saa suurimman osan takaisin voitettua.
Hallinta tosiaan tehdään sen appiksen kautta, eipä sitä kai muuhun tarvitse kuin tilaamiseen ja mahd käytön seurantaan.Kertokaas ne kellä on Telia Dot miten se toimii ja toimisiko se käyttötapauksessani.
Haluan liittymän 4G reitittimeen, jonka lykkäisin mökille. Liittymä sopisi aika hyvin, koska siinä on nopeahko netti ja Telia kuuluu mökillä hyvin, tämän lisäksi minimimiveloitus olisi sen 1e/pv tai 15e/kk, joka olisi juuri passeli satunnaiseen mökittelyyn.
Telian puotipuksut kuitenkin kieltäytyivät myymästä tätä minulle, koska kuulemma vaatii softan lataamisen ja liittymää hallitaan softan kautta (?).
Jos lataan softan puhelimeeni, niin saanko silti simmin, joka toimii reitittimessä, ja laskuttaa silti vain päiviltä jolta sitä käytetään? Vai pitääkö softa olla oikeasti käytössä, että liittymä toimisi?
Itselläni juuri sama juttu kuin sinulla, että vaihdoin nyt toimintatapojani ja nyt noin 3vk aikana käyttänyt 600M dataa Moi:lla. Spotifyta kuuntelen paljon enkä ole lataillut puhelimeeni biisejä vaan annan tulla mobiilinetin kautta. Aika vähän tuo spotify näyttää käyttävän dataa. Luulen kuitenkin että me molemmat kuulutaan vähemmistöön ja suurin osa on valmis maksamaan sen 4€/kk enemmän että saa rajattoman.Jos sitä dataa kuluu reilusti alle 4GB kuussa niin minkä takia jäädä Elisalle 10€/kk hinnalla kun Moilta saa 6€/kk? Sitten toisaalta: Jos Moin asiakkaana olevalla henkilöllä kuluu sitä dataa reilusti alle 4GB kuussa, eli hän maksaisi liittymästään datan osalta 6€/kk, niin minkä takia hän vaihtaisi Moilta Elisalle kalliimpaan 10€/kk maksavaan liittymään? Tuota Moin 6€/kk liittymäähän vastaan tuo tarjous on suunniteltu.
Voisihan ne toki tarjota 6€/kk alle 4GB dataa käyttäneille ja vaikka 10€/kk yli 4GB käyttäneille mutta sittenhän siitä vasta valitettaisiinkin kaikkialla. Kyllähän tuolla nytkin tuntuu osa myyjistä seuraavan datamääriä mutta kyllä niistä osa silti myy niin kauan kuin tietojärjestelmät itsessään eivät sitä estä. Sitten toisaalta esimerkiksi mullakin kyllä kuluu dataa melko runsaasti mutta saisin käyttömäärät melko pienillä käyttötapojen muutoksilla* tiputettua Moin rajoihin, joten ennemmin muuttaisin hieman tapojani ja opettelisin elämään tuon 4GB/kk rajan kanssa kuin jäisin kalliimmalla Elisalle. Tämä toki vain esimerkki itsestäni. (*Nykyisellään rajattoman liittymän ansiosta kaikki data kulkee yleensä mobiiliverkon kautta vaikka olisi WLANeja tarjolla. Lisäksi ei jaksa ladata esimerkiksi streamauspalvelujen asioita offlineen, kun ei ole mitään syytä rajattoman liittymän vuoksi. Jos käyttäisin aina WLANia ja lataisin Spotifyn musat yms. offlineen niin helposti sitä karsisi nykyistä datankulutusta.)
Kyllä mä itse olisin valmis maksamaan nykykäytölläni kun tiedän, että mulla sitä dataa kuitenkin kuluu paljon ja puhelin on suurinpiirtein kasvanut käteen kiinni. Sitten taas jos puhelimenkäyttö olisi vähäistä ja tietäisin, että dataa kuluu se 1-2 gigaa kuussa niin en varmaan olisi valmis maksamaan. Noh, onneksi ei tarvitse loppupeleissä sen kummemmin asiaa miettiä Elisan naurettavan halpojen winbackien ansiosta.Varmaan sinäkin olisit valmis maksamaan Elisan rajattomasta 4G:stä jonkin verran edes enemmän kuin Moin 6€ simistä?
Ainakin Moin sivulla tilaa liittymää, niin:
Onko tuo 8€/kk hintakatto siis molemmille puheluille ja viesteille yhteensä vai 8€+8€/kk?
rajattoman reilu 100Mbit/s 18€/kk sekä Rajaton Turbo 23€/kk puhelut ja viestit enintään 4€/kkpuhelut ja viestit enintään 8€/kk ja lisädata 2.5€/Gt
Tuo 8€ hintakatto on siis molemmille yhteinen eli jos laitat 1000txt ja 1000min puheluita, niin maksat sen 14€/kk(jos data ei ylity)Onko tuo 8€/kk hintakatto siis molemmille puheluille ja viesteille yhteensä vai 8€+8€/kk?
Tähän samaan kysyisin. Ottaako automaattisesti lisädatan käyttöön niin paljon kun tarvii. Vai voiko jotenkin estää eli että netti on sitten poikki jos tuo raja tulee täyteen??
Onko tuo 8€/kk hintakatto siis molemmille puheluille ja viesteille yhteensä vai 8€+8€/kk?
Muistaakseni Elisalla olisi Moi asiakkaille 9.90€ hintaan rajaton liittymä 10M netillä.Poikien Moi:n 6e simmi tarjous (rajaton data + puhelut) tarjous on päättymässä. Onko jotain tarjousta missä olisi rajoittamattomat puhelut? Datalla ei niin väliä, kunhan sen 2-4Gt/kk saa joka on tähän mennessä riittänyt mainiosti.
Tämä taitaakin olla se ainoa järkevä vaihtoehto, jos tuota ei saa niin sitten on melkeinpä fiksuinta pysyä Moilla. Moissahan on kuitenkin nykyään se 8€/kk maksimi lisähinta min/txt käytöstä kuussa, kunhan on tuo uusi liittymäversion käytössä, niin datan riittäessä ei tuo kuitenkaan voi maksaa kuin maksimissaan sen 14€/kk.Muistaakseni Elisalla olisi Moi asiakkaille 9.90€ hintaan rajaton liittymä 10M netillä.
Manuaalisesti voi poikkaista netin sovelluksen kautta mutta automaattiseksi sitä ei saa, eli liittymä ei itsessään huomioi mitenkään oletko yli vai alle sen 4GB. Älypuhelimeen voi toki asettaa jonkun rajan, jonka jälkeen mobiilidata lakkaa toimimasta, mutta eipä nuo älypuhelimien laskurit yleensä mene operaattorin laskurin kanssa 1:1. Tämä onkin ehkä se suurin Moin heikkous, olisi paljon parempi jos asiakas saisi itse sovelluksen asetuksien kautta valita estetäänkö data paketin loppumisen jälkeen kokonaan vai ei. Moi voisi kyllä ihan hyvin asettaa myös dataan jonkun maksimihinnan, kuten noihin min/txt. Ylimääräiselle datalle vaikka hintakatoksi +18€/kk, eli saman kuin mitä rajattoman kk-maksu, niin estyisi mahdolliset yllätyslaskut mutta ei kuitenkaan kilpailisi vielä hinnan suhteen sen suoran rajattoman kanssa.Tähän samaan kysyisin. Ottaako automaattisesti lisädatan käyttöön niin paljon kun tarvii. Vai voiko jotenkin estää eli että netti on sitten poikki jos tuo raja tulee täyteen??
Tuo on kyllä harmi, kun mulla on lastenliittymät (3 kpl) ja mahdollisesti oma liittymä. Ja noista lapsista ei koskaan voi olla varma, mutta eikö tuossa ole yhteinen potti tuolla datalla eli neljällä liittymällä se olisi 16gt?Tämä taitaakin olla se ainoa järkevä vaihtoehto, jos tuota ei saa niin sitten on melkeinpä fiksuinta pysyä Moilla. Moissahan on kuitenkin nykyään se 8€/kk maksimi lisähinta min/txt käytöstä kuussa, kunhan on tuo uusi liittymäversion käytössä, niin datan riittäessä ei tuo kuitenkaan voi maksaa kuin maksimissaan sen 14€/kk.
Manuaalisesti voi poikkaista netin sovelluksen kautta mutta automaattiseksi sitä ei saa, eli liittymä ei itsessään huomioi mitenkään oletko yli vai alle sen 4GB. Älypuhelimeen voi toki asettaa jonkun rajan, jonka jälkeen mobiilidata lakkaa toimimasta, mutta eipä nuo älypuhelimien laskurit yleensä mene operaattorin laskurin kanssa 1:1. Tämä onkin ehkä se suurin Moin heikkous, olisi paljon parempi jos asiakas saisi itse sovelluksen asetuksien kautta valita estetäänkö data paketin loppumisen jälkeen kokonaan vai ei. Moi voisi kyllä ihan hyvin asettaa myös dataan jonkun maksimihinnan, kuten noihin min/txt. Ylimääräiselle datalle vaikka hintakatoksi +18€/kk, eli saman kuin mitä rajattoman kk-maksu, niin estyisi mahdolliset yllätyslaskut mutta ei kuitenkaan kilpailisi vielä hinnan suhteen sen suoran rajattoman kanssa.
Mielestäni Soneralla oli aikanaan paras malli näiden rajallisten datapakettien suhteen. Datapaketin loppumisen jälkeen datan vauhti hidastui johonkin 0,1M nopeuteen mutta tällä nopeudella ylimenevästä ei kuitenkaan veloitettu. WhatsAppeja sun muita kevyitä pystyi siis edelleen käyttämään paketin loputtuakin eikä voinut tulla yllärilaskuja. Lisäksi sieltä tuli tekstari, jolla pystyi halutessaan tilaamaan itselleen lisägigoja. Myöhemmin sitten siirtyivät siellä malliin, jossa datan virtaaminen jatkoi tavalliseen malliin paketin ylityttyä mutta sentään laittoivat 1€/pv katon datankulutukselle. Yllärilaskuahan tuollaisestakin voi tulla mutta ei sentään niin paljoa, kuin mitä Moilla teoriassa.
Mulla onnistui niinkin, että avasi kokonaan uuden numeron Moille. Eli vaihto dna -> Moi ja sitten soittelua Elisan myyntiin, että onko heillä Moilaisille tarjouksia.Parhaan tarjouksen varmaan saisi kun siirtää kaikki ensin Elisalle ja siitä Moille, mutta en taida sellaiseen rumbaan jaksaa lähteä.
Vai olisiko tällähetkellä joku muu mahdolllinen 3 liittymää voisi olla 1Megan(tai parempi) netillä ja omani sitten mielellään vähintää 10Megan. Puhelut ja viestit voivat olla minuutti velotteisia???
Tällä hetkellä DNA 2 liittymää 5,9€/kk ja 1 9,9€/kk ja omani 14,9€/kk ja puhelut ja viestit päälle.
DNA:ssa vituttaa se kun tarjouksilla sitovat asiakkaan itselleen, kun ei muilla juurikaan taida olla määräaikaisia käytössä.
Joo tulisi se yhteinen 16GB/kk potti, jos ottaa 4x 6€/kk liittymiä. Sitten pitää vaan valvoa sieltä Moin sovelluksesta datamääriä ja tarvittaessa katkaista. Jos et itse hirveästi dataa käytä, niin lasten puhelimiin kun laittaa datakatkaisun 4GB paikkeille niin tuskin tuo 16GB pääsee ylittymään tai ainakin pitäisi estyä ne rajuimmat ylitykset. Kyllä tuo laskuri kuitenkin kohtuullisen liki pääsee operaattoria, esimerkiksi itselläni Androidin asetuksissa datankäyttö ilmoittaa 2,17GB kun operaattori sanoo 2,3GB (eli siis nämä Androidin omat dataseurannat + estot: Reduce & manage mobile data usage - Android Help).Tuo on kyllä harmi, kun mulla on lastenliittymät (3 kpl) ja mahdollisesti oma liittymä. Ja noista lapsista ei koskaan voi olla varma, mutta eikö tuossa ole yhteinen potti tuolla datalla eli neljällä liittymällä se olisi 16gt?
Toisaalta kun olen DNA:n asiakas nyt ja sieltä ei taida mitään Winbackkejä odoteltavissa?
Parhaan tarjouksen varmaan saisi kun siirtää kaikki ensin Elisalle ja siitä Moille, mutta en taida sellaiseen rumbaan jaksaa lähteä.
Vai olisiko tällähetkellä joku muu mahdolllinen 3 liittymää voisi olla 1Megan(tai parempi) netillä ja omani sitten mielellään vähintää 10Megan. Puhelut ja viestit voivat olla minuutti velotteisia???
Tällä hetkellä DNA 2 liittymää 5,9€/kk ja 1 9,9€/kk ja omani 14,9€/kk ja puhelut ja viestit päälle.
DNA:ssa vituttaa se kun tarjouksilla sitovat asiakkaan itselleen, kun ei muilla juurikaan taida olla määräaikaisia käytössä.
Se OmaSaunalahti kikka ei muuten varmaan enää toimi? Eli tämä, että avasi uuden Moin, otti siihen Elisan tarjouksen ja sitten siirsi OmaSaunalahdesta ulkopuolisen operaattorin numeron tämän Elisan numeron päälle.Mulla onnistui niinkin, että avasi kokonaan uuden numeron Moille. Eli vaihto dna -> Moi ja sitten soittelua Elisan myyntiin, että onko heillä Moilaisille tarjouksia.
Silloin 2 vuotta sitten sain uuteen Moi liittymään vielä 20€ lahjakortin Elisalta.
MOI:lla tosiaan sanotaan, että jos menee data yli, niin sen liittymä tyypin voi vaihtaa kesken kuukauden rajattomaan 18€/kk, jolloin unohdetaan se ylimennyt data. Itselläni 3,5GB laitettu puhelimesta datakatoksi, niin ei varmana mene yli. Moi näyttää että dataa käytety 650M ja android 736M nyt. Meneeköhän MOI:lla vähän alakanttiin jopa tuo datalaskuri vai johtuuko vain siitä, että se ei heti päivity... Tuo 18€/kk hintakatto poistaisi kokonaan sen halvemman rajattoman, niin ymmärrettäväähän se on että sitä ei tule, vaan halutaan että jengi mielummin sitten tilaa sen rajattoman liittymän. Telialla edelleen EU maissa niin,. että kun menee data yli, niin netti hidastuu. Tuo olisi kuluttajan kannalta aika hyvä jos MOI ottaisi myös tuon, mutta ei ehkä firman kannalta, koska jää sitten saamatta se 2,5€ maksu.Tämä taitaakin olla se ainoa järkevä vaihtoehto, jos tuota ei saa niin sitten on melkeinpä fiksuinta pysyä Moilla. Moissahan on kuitenkin nykyään se 8€/kk maksimi lisähinta min/txt käytöstä kuussa, kunhan on tuo uusi liittymäversion käytössä, niin datan riittäessä ei tuo kuitenkaan voi maksaa kuin maksimissaan sen 14€/kk.
Manuaalisesti voi poikkaista netin sovelluksen kautta mutta automaattiseksi sitä ei saa, eli liittymä ei itsessään huomioi mitenkään oletko yli vai alle sen 4GB. Älypuhelimeen voi toki asettaa jonkun rajan, jonka jälkeen mobiilidata lakkaa toimimasta, mutta eipä nuo älypuhelimien laskurit yleensä mene operaattorin laskurin kanssa 1:1. Tämä onkin ehkä se suurin Moin heikkous, olisi paljon parempi jos asiakas saisi itse sovelluksen asetuksien kautta valita estetäänkö data paketin loppumisen jälkeen kokonaan vai ei. Moi voisi kyllä ihan hyvin asettaa myös dataan jonkun maksimihinnan, kuten noihin min/txt. Ylimääräiselle datalle vaikka hintakatoksi +18€/kk, eli saman kuin mitä rajattoman kk-maksu, niin estyisi mahdolliset yllätyslaskut mutta ei kuitenkaan kilpailisi vielä hinnan suhteen sen suoran rajattoman kanssa.
Mielestäni Soneralla oli aikanaan paras malli näiden rajallisten datapakettien suhteen. Datapaketin loppumisen jälkeen datan vauhti hidastui johonkin 0,1M nopeuteen mutta tällä nopeudella ylimenevästä ei kuitenkaan veloitettu. WhatsAppeja sun muita kevyitä pystyi siis edelleen käyttämään paketin loputtuakin eikä voinut tulla yllärilaskuja. Lisäksi sieltä tuli tekstari, jolla pystyi halutessaan tilaamaan itselleen lisägigoja. Myöhemmin sitten siirtyivät siellä malliin, jossa datan virtaaminen jatkoi tavalliseen malliin paketin ylityttyä mutta sentään laittoivat 1€/pv katon datankulutukselle. Yllärilaskuahan tuollaisestakin voi tulla mutta ei sentään niin paljoa, kuin mitä Moilla teoriassa.
Ainakin kaverini sai aivan eri tarjouksen DNA aspasta, kun sanoi että vaihtaa pois liittymänsä heiltä Olin siis itse todistamassa tätä puhelua. Ensin tuli jotain niitä listahintoja, kunnes sanoi että "no vaihdan sitten pois teiltä". Alkoi tulemaan niitä "parempia". Toki ei mitään Elisan luokkaa vaan jotai 15€ rajaton 4G+ rajattomat puhelut/txt... jos oikein muistan.Tuo on kyllä harmi, kun mulla on lastenliittymät (3 kpl) ja mahdollisesti oma liittymä. Ja noista lapsista ei koskaan voi olla varma, mutta eikö tuossa ole yhteinen potti tuolla datalla eli neljällä liittymällä se olisi 16gt?
Toisaalta kun olen DNA:n asiakas nyt ja sieltä ei taida mitään Winbackkejä odoteltavissa?
Parhaan tarjouksen varmaan saisi kun siirtää kaikki ensin Elisalle ja siitä Moille, mutta en taida sellaiseen rumbaan jaksaa lähteä.
Vai olisiko tällähetkellä joku muu mahdolllinen 3 liittymää voisi olla 1Megan(tai parempi) netillä ja omani sitten mielellään vähintää 10Megan. Puhelut ja viestit voivat olla minuutti velotteisia???
Tällä hetkellä DNA 2 liittymää 5,9€/kk ja 1 9,9€/kk ja omani 14,9€/kk ja puhelut ja viestit päälle.
DNA:ssa vituttaa se kun tarjouksilla sitovat asiakkaan itselleen, kun ei muilla juurikaan taida olla määräaikaisia käytössä.
OmaSaunalahti näköjään toimii vieläkin, kun vaan eka kirtautuu OmaElisaan. Numeronsiirto jostain muusta numerosta näyttäisi siis toimivan. Jos vaan keksii sille jotain käyttöä.Se OmaSaunalahti kikka ei muuten varmaan enää toimi? Eli tämä, että avasi uuden Moin, otti siihen Elisan tarjouksen ja sitten siirsi OmaSaunalahdesta ulkopuolisen operaattorin numeron tämän Elisan numeron päälle.
Millä tavalla se poistaisi kokonaan sen? Tai no ehkä menetettäisiin niitä 0-10GB/kk käyttäviä, jotka maksavat turhaan siitä rajattomasta ja ovat ottaneet rajattoman vaikka 6€/kk liittymä olisi halvempi mutta toisaalta voitaisiin saada lisää asiakkaita, jotka ovat nykysysteemin vuoksi välttäneet kokonaan. Ideani oli se, että jos tietää olevansa datan suurkäyttäjä ja tarvitsevansa rajattoman datan niin voi ottaa sen 18€/kk liittymän suoraan. Jos taas dataa kuluu yleensä vähän, niin +18€/kk hintakatto datalle estäisi laskuyllätykset mutta tulisi kuitenkin kalliimmaksi kuin suora rajaton (6€+18€ = 24€). Maksaisit siis sen perusmaksun kuitenkin ja siihen päälle tuon datakaton, samalla tavoin kuin nyt min/txt kanssa. 2,5€/GB aina ylittyviltä gigoilta aina siihen kattosummaan asti. Voihan se katto olla korkeampikin, vaikka +20€/kk, +30€/kk tai muilla operaattoreilla yleinen 1€/pvä. Jokatapauksessa se toisi käyttäjille turvaa, kun tietäisi aina liittymän minimi- ja maksimihinnan ja kun ovat toteuttaneet tuollaisen jo min/txt osalta niin hyvin voisi myös datankin.Tuo 18€/kk hintakatto poistaisi kokonaan sen halvemman rajattoman, niin ymmärrettäväähän se on että sitä ei tule, vaan halutaan että jengi mielummin sitten tilaa sen rajattoman liittymän.
Sen takia tuo hidastussysteemi onkin varmaan poistunut. Jonkunlainen hintakatto olisi molempia osapuolia palveleva ratkaisu. Se tuo kuitenkin edelleen rahaa operaattorille mutta samalla estää laskuyllätykset ja tuo mielenrauhaa kuluttajalle. Noissa laskuyllätyksissä on kuitenkin aika suuri potentiaali menettää asiakas. Kerran kun käy niin, että data jää ruksuttamaan ja sieltä tulee joku 50-100€ puhelinlasku niin saattaa mielipide operaattorista muuttua aika nopeasti.Telialla edelleen EU maissa niin,. että kun menee data yli, niin netti hidastuu. Tuo olisi kuluttajan kannalta aika hyvä jos MOI ottaisi myös tuon, mutta ei ehkä firman kannalta, koska jää sitten saamatta se 2,5€ maksu.
Niin okei ymmärsin hieman väärin tuon 18€ ehdotuksesi(tarkoitit siis että se tulee sen 6€ päälle eikä yhteishintaa) Sukulaiselleni kävi aikoinaan niin, että Nokia alkoi mobiiliverkosta ottaa päivitystä ilman lupaa ja sitten Aspasta pienennettiin se "lasku" kun hän soitti heti sinne Elisalle tms. Veikkaisin että jälkikäteenkin voi olla mahdollista että se liittymä vaihdetaan 18€ rajattomaksi jos ulisee aspaan(mutuilua). Se datan käytön valvominen kuitenkin on sen verran helppo MOI:lla että en ehkä näe tarpeelliseksi sitä hintakattoa datalle, koska kesken laskutuskauden voi sen vaihtaa ja ylimenneet gigat siten unohdetaan.Millä tavalla se poistaisi kokonaan sen? Tai no ehkä menetettäisiin niitä 0-10GB/kk käyttäviä, jotka maksavat turhaan siitä rajattomasta ja ovat ottaneet rajattoman vaikka 6€/kk liittymä olisi halvempi mutta toisaalta voitaisiin saada lisää asiakkaita, jotka ovat nykysysteemin vuoksi välttäneet kokonaan. Ideani oli se, että jos tietää olevansa datan suurkäyttäjä ja tarvitsevansa rajattoman datan niin voi ottaa sen 18€/kk liittymän suoraan. Jos taas dataa kuluu yleensä vähän, niin +18€/kk hintakatto datalle estäisi laskuyllätykset mutta tulisi kuitenkin kalliimmaksi kuin suora rajaton (6€+18€ = 24€). Maksaisit siis sen perusmaksun kuitenkin ja siihen päälle tuon datakaton, samalla tavoin kuin nyt min/txt kanssa. 2,5€/GB aina ylittyviltä gigoilta aina siihen kattosummaan asti. Voihan se katto olla korkeampikin, vaikka +20€/kk, +30€/kk tai muilla operaattoreilla yleinen 1€/pvä. Jokatapauksessa se toisi käyttäjille turvaa, kun tietäisi aina liittymän minimi- ja maksimihinnan ja kun ovat toteuttaneet tuollaisen jo min/txt osalta niin hyvin voisi myös datankin.
Sen takia tuo hidastussysteemi onkin varmaan poistunut. Jonkunlainen hintakatto olisi molempia osapuolia palveleva ratkaisu. Se tuo kuitenkin edelleen rahaa operaattorille mutta samalla estää laskuyllätykset ja tuo mielenrauhaa kuluttajalle. Noissa laskuyllätyksissä on kuitenkin aika suuri potentiaali menettää asiakas. Kerran kun käy niin, että data jää ruksuttamaan ja sieltä tulee joku 50-100€ puhelinlasku niin saattaa mielipide operaattorista muuttua aika nopeasti.
Tässähän tää on, ku ihmiset on totutettu rajattomaan dataan.Niin okei ymmärsin hieman väärin tuon 18€ ehdotuksesi(tarkoitit siis että se tulee sen 6€ päälle eikä yhteishintaa) Sukulaiselleni kävi aikoinaan niin, että Nokia alkoi mobiiliverkosta ottaa päivitystä ilman lupaa ja sitten Aspasta pienennettiin se "lasku" kun hän soitti heti sinne Elisalle tms. Veikkaisin että jälkikäteenkin voi olla mahdollista että se liittymä vaihdetaan 18€ rajattomaksi jos ulisee aspaan(mutuilua). Se datan käytön valvominen kuitenkin on sen verran helppo MOI:lla että en ehkä näe tarpeelliseksi sitä hintakattoa datalle, koska kesken laskutuskauden voi sen vaihtaa ja ylimenneet gigat siten unohdetaan.
Käytin 6 euron simmillä hurjasti ylimääräistä dataa, mitä teen?
Täällä kikkailtu kolme Elisan liittymää Moin kautta... Nyt kaikissa 50M Huoleton 8,90€/kkMuistaakseni Elisalla olisi Moi asiakkaille 9.90€ hintaan rajaton liittymä 10M netillä.