Liikenteestä bongattuja harvinaisempia menopelejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hatih
  • Aloitettu Aloitettu
Äänistä puheenollen, Washingtonissa näin jonkin tuoreen Aston Martinin, se V12 kuulosti sangen räyhäkkäältä.
 
Siellä on ainakin pyörinyt jonkun ählämin normi kulimallista tuunaama lippaläpillä varustettu punamusta Granturismo, mutta mukavaa jos ei ole sama yksilö vaan joku ostanut oikean stradalen.

On vieläkin iästään huolimatta mielestäni yksi kauneimpia italoautoja ja jos rahaa olisi, varmasti olisi tallissa yksi sellainenkin.
Autogespotista kattelin muiden bongauksia, ja siellä oli tältä kuulta yks Granturismo. Olis pitänyt napata kuva niin tietäis oliko aito Stradale vai perusmalli, mut mun mielestä siinä minkä näin ei ollut mustia listoja helmoissa. Mut hyvin mahdollista, että on sama yksilö.
Youtubesta kattelin "vakioääniä" niin stradalen repivämpi ääni ja putkien paikat ainakin osuu kohdalleen. Toki saahan niitä putkistoja vaihdeltua.
 
Sunnuntaina näkyi Raisiossa yksi oranssi Lambo mutta Kaarinassa tuli vähän harvinaisempi näky vastaan, C2 Vette, umpinainen.
 
Cosworth escort, piti tarkistaa bilteman sivuilta rekkarilla.
Sierroja näkyy vielä jokunen mutta Escortteja ei ole näkynyt nyt toviin. Hinnatkin ihan tajuttomia vs mitä olivat. Jos ei olisi ollut tuplahintainen MX-5:n hintaan verrattuna, olisi pihassa Cossu Sierra.
 
Toyota Camry Solara Coupe tuli bongattua hetki sitten liikenteestä. Katselin että erikoisen näköinen Toyota seisoo liikennevaloissa, muotoilukieli on hyvin vahvasti 1990-lukua kuten aikansa ikoniset Mondeot ja Passatit ja googlaamalla selvisikin että esim. vm. 2001 Camry Solara oli kovin samannäköinen. Eipä tullut mieleen tsekata rekkaria Bilteman hausta.

Ei nyt mikään harvinaisuus maailmalla mutta enpä ole moista korimallia nähnyt aiemmin.

toyota-camry-solara-i-mark-v.jpg
 
Hesan(ish) moottoritiellä näkyi klassinen 911 Turbo, sanoisin että 80-luvun lopun yksilöitä.
 
Tällä viikolla Turussa näkyi tuoreehko Z. Viime viikolla Pariisissa näkyi tämä:
fefe.JPG

Toisessa ovessa luki 'driveme' eli olikohan vuokrattavissa. Vähän myöhemmin vastaan tuli joku matala tumma mörisijä josta harmittaa etten saanut kuvaa kun ei mitään hajua että mikä se oli.
 
Tuli tollanen kalufornia bongattua pirkkahallin liikenneympyrästäkin pari pvä sitten. Tuntuu että toi on nykypäivän SLK mersu kun joka toisella Tamperelaisella nykyään on tollanen :D
 
Itse en pidä Ferraria juuri minään, ei ole koskaan aiheuttanut mitään WOW efektiä. Koenigsegg sitten taas :drool: ja ne äänet...
 
Musta tuntuu että me "bensalenkkarit" ei oikein kukaan sytytä noille superautoille.
Kaiken maailman harrastajaa tuttavapiiristä löytyy ja aika monet elää ja hengittää tätä touhua, osa ammattinsakin kautta.
Ketään ei oikein kiinnosta nuo vehkeet joita tavan autoista tietämättömät aina kuolaa.

On hiukan rasittavaa kun joku tuntematon keksii että olet autoihminen, niin aina aletaan veistellä jostain ferrareista ja lamborghineistä sun muista. Sitten ihmetellään kun tiedät jostain civikeistä enemmän kun ferrareista.
 
Musta tuntuu että me "bensalenkkarit" ei oikein kukaan sytytä noille superautoille.
Kaiken maailman harrastajaa tuttavapiiristä löytyy ja aika monet elää ja hengittää tätä touhua, osa ammattinsakin kautta.
Ketään ei oikein kiinnosta nuo vehkeet joita tavan autoista tietämättömät aina kuolaa.

On hiukan rasittavaa kun joku tuntematon keksii että olet autoihminen, niin aina aletaan veistellä jostain ferrareista ja lamborghineistä sun muista. Sitten ihmetellään kun tiedät jostain civikeistä enemmän kun ferrareista.

Yksi ongelmahan on se, että kun ovat täysin normaalin harrastajan ulottumattomissa suomessa ja sitten taas toisaalta, kun ei niitä pysty järkevillä summilla rakentamaan ja harrastamaan. Saksalaisilla bensalenkkareilla on aika paljon esim. 911 porsasta, tosin löytyy myös vanhempaa Bemaria yms, jos siis katsotaan mitä yleensä Nyrrellä kiertää.
Toki tuollaisessa 5 tkm huoltovälillä olevassa korkeaviritteisessä piensarjana tehdyssä V12 moottorissahan ei ole taloudellisesti eikä harrastamisen näkökulmasta mitään järkeä muutenkaan. Tai jos harrastaa sen katsomista, että pankkitililtä valuu 10k vuodessa normaaleihin ylläpitohuoltoihin. Muistaakseni jossain Fefen tai Lambon koneessa sytytystulppien vaihtamiseksi piti koko kone irrottaa ja Bugattin Chironiin öljynvaihto kestää 27 h. Ja kuitenkin reilun 10k € lisäsijoituksella esim. noin 40k € Audi RS3 kiskaisee valoissa siitä 300k € Ferrarista ohi :P Jos siis hulvaton kiihdyttely oli se oma juttu.

Mutta allekirjoitan täysin tämän taskin viimeisen kommentin.
 
Itse en pidä Ferraria juuri minään, ei ole koskaan aiheuttanut mitään WOW efektiä. Koenigsegg sitten taas :drool: ja ne äänet...
458 livenä on kyllä tosi hieno, jotenkin veistokselliset ne kyljet varsinkin. 348tb:ssä säväytti takana ajaessa miten matala ja leveä se onkaan, ja omaan makuun hienot ne ritilä-takavalot. 360 äänet hirveä pettymys, kuulostaa ihan perus nelimukiselta pörisijältä pienillä kierroksilla. 355 ei ollut myöskään ääniltään niin hyvä kun videoiden perusteella odotin. Testarossan näin kerran Lidlin pihassa, harvinaisuudestaan huolimatta ei säväyttänyt mitenkään, jotenkin kolho muotoilultaan. 488:ssa oli hyvät murinat, oikein tunnelissa sai kuulla. Siinäpä ne omat Ferrari havainnot.
 
Riippuu onko kyse siitä että lasketaanko suomessa ajettavat ulkomaankilpiset mukaan vai ei. Todennäköisesti luulen että vanhat prutkut voittaisivat.
Tässä lienee korrelaatio mistäpäin asiaa tarkastelee. Maaseudulla nuo vanhat prutkut voi olla yleisempiä, mutta isoissa kaupungeissa kotimaan kilvissä olevat Ferrarit ja muut ökyautot yleisempiä. Tampereellakin tänä keväänä jo yksi Gallardo ja AMG GT mersu esimerkiksi näkynyt, mutta max.70 luvun prutkua en ole nähnyt yhtäkään.
Kumpia sitten enemmän liikenteessä kaikenkaikkiaan, vaikea sanoa mutta veikkaisin ökyjä kun niitä on nykypäivänä yllättävän paljon.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
274 690
Viestejä
4 730 791
Jäsenet
77 226
Uusin jäsen
vilipili

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom