Liikenteestä bongattuja harvinaisempia menopelejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hatih
  • Aloitettu Aloitettu
Mikähän tuonkin kohtalo meinaa olla kun tuossa seissyt varmaan pidemmän aikaa kuvasta päätellen. Luulisi että tuollainenkin kannattaisi säilöä johokin edes sisätiloihin.
 
Noi on aika yleisiä, en tiedä oliko jopa ihan tehtaalta saatavissa. Samaten pitsipäällysteiset niskatuet ja istuinten selkänojien yläosat.
Kuriositeettina aukeava vänkärin selkänoja josta saa jalat läpi, eli takapenkillä saa kunnon löhöasennon.
 
Joo, sääliksi käy Centurya. Varmaankin aura kolhinut etuoven tässä parin päivän aikana.

P_20230328_102017_1.jpg
 
i8.jpg


Ei mikään äärimmäisen harvinainen, mutta ansaitsee mielestäni maininnan. Eli BMW i8 jota käytetään vuoden ympäri kelissä kuin kelissä. Muutin nykyiseen kämppään 2019 ja auto on usein parkissa talon edessä. Lisäksi usein vielä ihan helvetin likainen eikä välttämättä käy kertaakaan koko talvena pesussa. Eli todellinen käyttis. En ihmettelisi jos olisi parisataa tonnia mittarissa (rekkarin mukaan 09/2014 valmistettu).
 
Ferrari F430 Spider F1 for sale at ERclassics


Ferrari F430

Kuvan mukainen vehje tuli nähtyä toissapäivänä, katto ylhäällä tietenkin. Varmaan saman nähnyt viime kesänäkin, tosin en ollut ihan varma että oliko Corvette vai Ferrari kun sen verran kaukaa sillon näin.
 
Avoautot lasketaan vielä harvinaisiksi, tänään oli Turussa Boxter parkissa katto alhaalla ja Raision moottoritiellä meni uus-kupla samassa moodissa.
 
Avoautot lasketaan vielä harvinaisiksi, tänään oli Turussa Boxter parkissa katto alhaalla ja Raision moottoritiellä meni uus-kupla samassa moodissa.
Tänään neljä viisi nähneenä, pakko todeta että hiukan harmitti nähdä että jokaisessa katto ylhäällä :(. Omat kaverit joihin voi luottaa katon irroituksessa (ymmärtävät konseptin, maalipinta=varo sitä) mökeillä yms niin ei voi repiä omasta kovakattoa veke vielä, joten eipä vedetä katto alhaalla kuten haluaisi. Ikkunat auki ei vaan ole sama juttu.
 
Tänään neljä viisi nähneenä, pakko todeta että hiukan harmitti nähdä että jokaisessa katto ylhäällä :(. Omat kaverit joihin voi luottaa

Ainakin Turun seudulla on tällä viikolla ollut niin paljon katupölyä että olisi tarvinut FFP-maskia. Olisiko se syy.

Itse ajan katto alhaalla aina kun ei sada.
 
Ainakin Turun seudulla on tällä viikolla ollut niin paljon katupölyä että olisi tarvinut FFP-maskia. Olisiko se syy.

Itse ajan katto alhaalla aina kun ei sada.

Joo, ei niin mikään kiire kaivaa omaa avoa talvisäilöstä. Toi katupöly on muutenkin, ihan koppiautollakin ajaessa saatanasta seuraavaa skeidaa jota en todellakaan tahdo keuhkojen täydeltä, vain koska tallissa avo. Moni luulee, että katupöly = hiekkapölyä vaikka se on kaikkea skeidaa jota nastarenkaat ovat irroittaneet asfaltista. Ainakaan täällä pk-seudulla ei ole satanut yhtään mitään (lumi, vesi) yli kahteen viikkoon ja pöly on kirjaimellisesti sen mukaista.
 
Joo, ei niin mikään kiire kaivaa omaa avoa talvisäilöstä. Toi katupöly on muutenkin, ihan koppiautollakin ajaessa saatanasta seuraavaa skeidaa jota en todellakaan tahdo keuhkojen täydeltä, vain koska tallissa avo. Moni luulee, että katupöly = hiekkapölyä vaikka se on kaikkea skeidaa jota nastarenkaat ovat irroittaneet asfaltista. Ainakaan täällä pk-seudulla ei ole satanut yhtään mitään (lumi, vesi) yli kahteen viikkoon ja pöly on kirjaimellisesti sen mukaista.
Ehkä olen vain tarpeeksi sekaisin :D. Tosin, eipä tuossa raitisilmasuodatinkaan ole joten eipä sillä väliä ole onko katto auki vai ei, pöly kyllä tulee sisään vaikka katto olisi kiinni.
 
Tänään näkyi menopeli joka ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun mutta silti pitää ihmetellä mikä se on kun ei ole hajuakaan. Aika neliskanttinen menopeli ilman erillistä ohjaamoa neljällä samankokoisella maansiirtokoneen tai vastaavan renkaalla. kun se ajoi edessä niin näkyi että siinä on myös pienet renkaat (jotka tuskin ihan pienet olisivat olleet jos läheltä olisi päässyt katsomaan) lähellä toisiaan. Joo, kuvaus on huono mutta siitä olisi pitänyt saada valokuva jos siihen haluaisi jotain tolkkua.
 
Tänään näkyi menopeli joka ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun mutta silti pitää ihmetellä mikä se on kun ei ole hajuakaan. Aika neliskanttinen menopeli ilman erillistä ohjaamoa neljällä samankokoisella maansiirtokoneen tai vastaavan renkaalla. kun se ajoi edessä niin näkyi että siinä on myös pienet renkaat (jotka tuskin ihan pienet olisivat olleet jos läheltä olisi päässyt katsomaan) lähellä toisiaan. Joo, kuvaus on huono mutta siitä olisi pitänyt saada valokuva jos siihen haluaisi jotain tolkkua.
Oletko varma että oli renkaat? Joissain työkoneissa on renkaiden lisäksi telit että voi liikkua kiskoja pitkin jos tehdään huoltotöitä junaradoilla. Hydrauliikalla nousee sen verta ylös kun telit lasketaan alas että renkaat on ilmassa.
 
Oletko varma että oli renkaat? Joissain työkoneissa on renkaiden lisäksi telit että voi liikkua kiskoja pitkin jos tehdään huoltotöitä junaradoilla. Hydrauliikalla nousee sen verta ylös kun telit lasketaan alas että renkaat on ilmassa.

Se siinä ihmetyttikin kun näyttivät renkailta, kiskopyörät olisivat käyneet enemmän järkeen.
 
Se siinä ihmetyttikin kun näyttivät renkailta, kiskopyörät olisivat käyneet enemmän järkeen.
Minkäkokoinen harveli oli, ja minkä värinen.
Ei kuitenkaan joku Unimog valikoiman tyyppinen, vaan joilla pyöräkuormaajan kokoluokan renkaat ?
 
Minkäkokoinen harveli oli, ja minkä värinen.

Sanoisin kuorma-auton kokoluokkaa mutta korkeampi. Tuskin kuitenkaan oikeasti merkittävästi korkeampi vaan erikoinen ulkonäkö iilman vertailukohtaa vierellä hämäsi mittasuhteita. Vihertävä oli, ei kuitenkaan armeijakuvioinen.
[edit} Tästä kun nyt saisi sen kuvan niin se varmaan osoittaisi kuinka epäluotettavia silminnäkijälausunnot ovat...
 
Viimeksi muokattu:
Tänään näkyi menopeli joka ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun mutta silti pitää ihmetellä mikä se on kun ei ole hajuakaan. Aika neliskanttinen menopeli ilman erillistä ohjaamoa neljällä samankokoisella maansiirtokoneen tai vastaavan renkaalla. kun se ajoi edessä niin näkyi että siinä on myös pienet renkaat (jotka tuskin ihan pienet olisivat olleet jos läheltä olisi päässyt katsomaan) lähellä toisiaan. Joo, kuvaus on huono mutta siitä olisi pitänyt saada valokuva jos siihen haluaisi jotain tolkkua.

Tälläisen näin myös viikonloppuna Turun seudulla pikaisesti ja samaa ihmettelin…
 
Sanoisin kuorma-auton kokoluokkaa mutta korkeampi. Tuskin kuitenkaan oikeasti merkittävästi korkeampi vaan erikoinen ulkonäkö iilman vertailukohtaa vierellä hämäsi mittasuhteita. Vihertävä oli, ei kuitenkaan armeijakuvioinen.
[edit} Tästä kun nyt saisi sen kuvan niin se varmaan osoittaisi kuinka epäluotettavia silminnäkijälausunnot ovat...
Googletitko Unimogin tarjontaa. Ilmeisesti maavaraa oli ja apupyörät toi mileen raide vehkeet, jos leveys johonkin sellaiseen sopii.

Jos se oli joku "kuutio", ei mitään varsinaista lavaa, tai muita työvälineitä, niin voisi sopia silti teiden kunnossapitoon, pesuun, jos siellä kuutiossa muutakin kuin ohjaamo ja moottori.

Pikkupyörät, jos ne nyt ei olleet kiihdytysautontaka-nojapyörät, niin tulee mieleen että laitteesta puuttuu jotain komponetteja , joihin ne liittyy, esim syvyyden rajoittamiseen. auran,pesurin, harjan lisäsi tutkimus/mittaus tulee mieleen.

Puutarhan hoitoo, nurmikonleikkuri ei ilmeisesti ollut.
 
Tänään oli huoltamon parkkipaikalla kaksi sellaista menopeliä mitä ei ole vuosiin sattunut silmiin. Kuvia ei siinä muiden valvovien katseiden alla ei kehdannut ottaa...

Ensin näköelimiin sattui Ford Escort RS Cosworth. Rekisterikilpien+motonetin tietojen haun mukaan olisi ollut aito vuodelta -92. Sitten sattui toinen ford, nimittäin Taunus coupe mallinen sellainen. Ilmeisesti muistin rekisterikilvet väärin, koska tuota Taunusta ei motonetin haulla löytynyt. Ensimmäistä muistan nähneeni edellisen kerran joskus 90-luvun puolissa välin, jälkimmäistä varmaan joskus 80-luvun loppupuolella.
 
Itse tulin bonganneeksi vanhan kunnon Suzuki PV:n pöristelemässä. Mankeja/klooneja näkee paljon mutta PV:itä näkee enää PK-seudulla todella harvoin. Muita harvinaisempia ja vähemmän harvinaisia bongauksia viime ajoilta oli 1929 Willys? jossa oli perinteinen kuskin avoin ohjaamo ja erillinen matkustamo. Oli pirun iso, näytti että oli ajettu vs tallissa muhineelta koska kulumaa oli siellä ja täällä vaikka yleisesti siistissä kunnossa olikin. Pari vanhempaa Volvoa tuli bongailtua tien poskessa parkissa (70-luvun malleja näitä harvinaisempia), whale tale 70-luvun 911:nen mutkapätkällä ja pari muuta 70-90-luvun klassikkoa. Huomaa hyvin että on kaivettu autoja talleista ulos nyt kun kelit lämpenemässä.
 
i8.jpg


Ei mikään äärimmäisen harvinainen, mutta ansaitsee mielestäni maininnan. Eli BMW i8 jota käytetään vuoden ympäri kelissä kuin kelissä. Muutin nykyiseen kämppään 2019 ja auto on usein parkissa talon edessä. Lisäksi usein vielä ihan helvetin likainen eikä välttämättä käy kertaakaan koko talvena pesussa. Eli todellinen käyttis. En ihmettelisi jos olisi parisataa tonnia mittarissa (rekkarin mukaan 09/2014 valmistettu).
Jostain luin että tässä on sama kone ja sama sähkömoottori mutta kahdennettuna kuin 225xe:ssä, ja siis sillointällöin-neliveto. On talvella oikein hyvä etenemään, tässä maavara varmaan suurin ongelma.
Ja on kyllä minullakin tapana pestä ja vahata keväästä syksyyn, talvella ei ollenkaan.
 
Torstaina tai perjantaina tuli Porvoossa vastaan keltanen Dodge Viper. Nuissa vaan on sitä "jotain"
 
Suzuki Carry lavaversio, näkeehän noita joskus mutta tässäpä oli ratti väärällä puolella. Erikoisempi JMD tuonti.
 
Torstaina tai perjantaina tuli Porvoossa vastaan keltanen Dodge Viper. Nuissa vaan on sitä "jotain"
Liekkö sama kuin Daruden videossa ollut. Kaverilla on sininen... kyllä siinä silmä lepää vaikka mielessään tietää että ei ole moiseen itsellä varaa. Ihan ärhäkkä laitos mitä on tullut kyydissä oltua.
 
Torstaina tai perjantaina tuli Porvoossa vastaan keltanen Dodge Viper. Nuissa vaan on sitä "jotain"
Perkeleen nätti, brutaalia ääntä riittää (ei kaunista, mutta tuntuu) kulkee enemmän kuin tarpeeksi mitä full analogiselta voi vaatia mutta ulkomuotoa enempää ei itseä sytytä. Jotenkin liiankin widowmaker. Niin on/off pidon rajalla vs esim old school 911 jonka kanssa mennään myös omien taitojen mukaan ja mitä enemmän osaat, sen enemmän auto antaa. Brutaali yli teho on omalla tavallaan eeppistä mutta en tiedä onko mikä muuttunut mutta alkanut antaa enemmän ja enemmän painoa autoille jotka ovat mahtavia 8/10 tasolla ajaessa ja kun tuosta nousee, nousee vaikeustaso, mutta palkinto on sen mukainen.
 
Perkeleen nätti, brutaalia ääntä riittää (ei kaunista, mutta tuntuu) kulkee enemmän kuin tarpeeksi mitä full analogiselta voi vaatia mutta ulkomuotoa enempää ei itseä sytytä. Jotenkin liiankin widowmaker. Niin on/off pidon rajalla vs esim old school 911 jonka kanssa mennään myös omien taitojen mukaan ja mitä enemmän osaat, sen enemmän auto antaa. Brutaali yli teho on omalla tavallaan eeppistä mutta en tiedä onko mikä muuttunut mutta alkanut antaa enemmän ja enemmän painoa autoille jotka ovat mahtavia 8/10 tasolla ajaessa ja kun tuosta nousee, nousee vaikeustaso, mutta palkinto on sen mukainen.
911 turbo rosterisarjalla... ne äänet :drool:
 
911 turbo rosterisarjalla... ne äänet :drool:
Yep :P. Tai ylipäänsä boxerikone kunnon putkistolla ja vireillä. Kun käynnistät aftermarket putkistolla olevan WRX STi:n hallin toisessa päässä ja NÄET kun varaston ikkunat helisevät koneen tahtiin. Joku niissä 911:ssä ja muissa boxereissa vain kiehtoo. Oli se sitten virikupla tai 911. Niin oma maailmansa.
 
No ekan korin Viper on juurikin se widowmaker :D Koria ympärillä just sen verran ku tarvii, ei mitään mukavuuksia, tehoa enemmän ku tarvii eikä mistään pikkukoneesta... "'Murica, fuck yeah"
Yep, mutta ajotekniikan vaatimukset ovat niin erilaiset, ainakin ymmärtääkseni. Takamoottori vs tehokas etumoottori ovat niin eri asioita ajaa. Itse virikuplan kanssa nuoruuden suhailut tehneenä voin suoraan sanoa etten olisi teknisestä ajotekniikan näkökulmasta yhtään mitään jos en olisi "joutunut" ajelemaan autolla missä painonhalinta oli ainoa keino saada auto tekemään mitä halusit. Moni esim haukkuu sitä ja tätä autoa paskaksi ajaa (etenkin nykyisistä malleista)... todellisuus on ettei liian suuri osa kuskeista enää tajua mitä on jarruilla seisomisen ja hallitun painonsiirron ero ja sitä kautta itse auton ajettavuuden erot yms. Edelleen, en väitä että olen mikään driving god tms paskaa. Tiedän rajani ja joskus ylitän ne, joskus alitan ne mutta kolareita tai vahinkoja en ole keräillyt enkä ole vuosiin edes menettänyt auton hallintaa kuin suljetulla alueella vaikka rajoja on haettu (vahinkoja sattuu ja rajoja ei selkeästi ole haettu tarpeeksi). Osaan vetää isoa toistuvaa tarkkaa isompaa 360 rinkiä (ei siis paikallaan sudittelua tms "paskarinkiä"), heittää autoa vastaheittoihin yms, osaan ajaa autolla mutkaan painoa siirrellen eri reaktioita autosta saaden, en pelkää olla poikittain siinä ja tässä jos tilanne vaatii/on sopiva/vain tapahtuu tms... se ei tee minusta parempaa kuskia liikenteessä mutta harrasteautossa kuten esim juurikin Viper tms. vaikea ajettava.... ero nautinnon, pelon ja tuskan välillä on varsin merkittävä ja tuossa tuo tekninen ajotaito auttaa kummasti. En saa jostain syystä Viperistä näin moista ajamattomana oikein mitään tunteita aikaan (voi olla vääntöön luottava V10 vs esim korkealle kiertävä se ja se) vaikka konsepti on omaan silmään nerokas ja sen pitäis olla juurikin omaan makuun about täydellinen.
 
Liekkö sama kuin Daruden videossa ollut. Kaverilla on sininen... kyllä siinä silmä lepää vaikka mielessään tietää että ei ole moiseen itsellä varaa. Ihan ärhäkkä laitos mitä on tullut kyydissä oltua.

Kaverilla ollut sininen, kerran ollut kyydissä ja ensin katottiin motarilla että onko ratsioita, sitten ympäri ja niiiiiiiiiiin paljon kun lähtee, vauhtia tais olla aika nopsaan 250 ja sitten piti vähän himmailla ja takaisin tontille. Bensan kulutus jotain infernaalista :D
 
Tällaisen bongasin myöskin Turussa. Ei kylläkään sama yksilö ja kuorma-autoksi oli rekisteröity. Onhan tuo kieltämättä oivallinen peli kiertää autovero ja vähentää firman verotuksessa työautona, jos uutta Jenkki V8 halajaa. Toki 6.2 litran 523 kw kone syöneen bensaa sen 3-4 henkilöauton verran.
 
Tilattiin asunnon kuntotarkastus ja äijä tuli F150 raptorilla. Ilmankos on kovat hinnat kun tommosilla ajavat.
 
Tänään näkyi menopeli joka ei oikeastaan kuulu tähän ketjuun mutta silti pitää ihmetellä mikä se on kun ei ole hajuakaan. Aika neliskanttinen menopeli ilman erillistä ohjaamoa neljällä samankokoisella maansiirtokoneen tai vastaavan renkaalla. kun se ajoi edessä niin näkyi että siinä on myös pienet renkaat (jotka tuskin ihan pienet olisivat olleet jos läheltä olisi päässyt katsomaan) lähellä toisiaan. Joo, kuvaus on huono mutta siitä olisi pitänyt saada valokuva jos siihen haluaisi jotain tolkkua.
Meinasin ehdottaa Sherpiä mutta siinä on ohjaamo eikä pieniä renkaita lisänä.
 
No sit en ollut minä, vaikkei noita nyt varmasti montaa suomessa olekaan.

Ei tosiaan montaa edes normiversiota, varsinkaan ratti toisella puolella. Yhden vähän tuunanut oon nähnyt pari kertaa ja siitäkin aikaa. Normaali pakuversion kun sais jostain... mulla vähän fetissiä noihin vanhempiin suzukeihin.
 
Huomaa että alkaa olla kevät kun alkuviikolla tuli yhtenä päivänä kolme tai neljä kuplaa vastaan, yhdestä en ole satavarma että oliko sama auto mennen tullen. Pari PV Volvoakin näkynyt liikenteessä, eilen matkasi Raision moottoritiellä saamarinmoinen peräkärry perässään, näytti ihan siltä että ei ole vanhus vielä harrastekäytössä vaan ihan aktiivipalveluksessa.
 
Vähän tahtoo tämä unohtua mutta viime viikon sunnuntaina näkyi saaristotiellä avo E-type ja Turussa jokirannassa McLaren. En tiedä mikä mutta matala se oli. Mainosteipit ovessa. Ja keskiviikkona näkyi Turussa punainen fastback-Mustang.
 
Vähän tahtoo tämä unohtua mutta viime viikon sunnuntaina näkyi saaristotiellä avo E-type ja Turussa jokirannassa McLaren. En tiedä mikä mutta matala se oli. Mainosteipit ovessa. Ja keskiviikkona näkyi Turussa punainen fastback-Mustang.
Oliko Kumipallo 4000 mainokset?
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
262 819
Viestejä
4 566 878
Jäsenet
75 027
Uusin jäsen
viinamylly232

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom