Liikenteen päästöt

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 279
En ole nähnyt vielä tällaista otsikkoa.. :hmm:

Oma asiani ei ole suuren suuri, tuli tuossa ajettua aika uudelta vaikuttavan traktorin perässä, niin kuormitettaessa se puski melko mustaa savua...

Tästä tuli sitten mieleen kun tieliikenteen diesel ajoneuvoissa on aika tiukat päästörajat hiukkasloukkuineen, niin mitenkä on esim. traktoreissa tai muissa työkoneissa?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Traktoreita ja muitakin työkoneita koskevat henkilöautojen Euro-päästörajoja vastaavat Stage-päästörajat, jotka riippuvat koneen moottoritehosta.
Monesti kone- ja moottorimyyjät puhuvat myös työkoneista Euro5 ja Euro6 rajoilla.

Monesti noista koodataan SCR urearuiskutukset ja pakokaasun takaisinkierrätykset pois moottorin optimoinnin yhteydessä, kun niitä ei valvota kuin mahdollisesti jollain työmailla ja satunnaisissa ratsioissa.
Ureasta tulee jonkin verran kuluja, joten moni koodaa sen pois säästösyistä ja samalla otetaan pois muitakin saastelaitteita lisätehon, koneen tukkoisuuden tai kestävyyden parantamiseksi.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 385
Suomen liikenteen päästöt ei juurikaan ole merkitystä, valvotaan vain ja ajetaan vihreä paskaa liiaksi asti eikä ajatella kansaa ollenkaan. Tällähetkellä erittäin hyvä taso eikä saisi yhtään tiukentaa. Uusissa työkoneissa varsinkin erittäin vähän päästöjä ja lisää hajoavia osia, vanhat kunnon esikammiovehkeet tupruttaa mustaa ja pelaa eikä tarvitse tietokonehuoltoja.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
vanhat kunnon esikammiovehkeet tupruttaa mustaa ja pelaa eikä tarvitse tietokonehuoltoja.
Ei niiden mitään esikammiovehkeitä tarvitse olla. Suorasuihkutustekniikka yleistyi jo muinoin työkonemoottoreissa. Ikivanhat legendaarisen luotettavat masinistikoneet ovat aika laajalti suorasuihkutteisia.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 302
Viestejä
4 156 764
Jäsenet
70 406
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom