Liikenteen päästöt

Liittynyt
29.09.2017
Viestejä
2 573
En ole nähnyt vielä tällaista otsikkoa.. :hmm:

Oma asiani ei ole suuren suuri, tuli tuossa ajettua aika uudelta vaikuttavan traktorin perässä, niin kuormitettaessa se puski melko mustaa savua...

Tästä tuli sitten mieleen kun tieliikenteen diesel ajoneuvoissa on aika tiukat päästörajat hiukkasloukkuineen, niin mitenkä on esim. traktoreissa tai muissa työkoneissa?
 
Traktoreita ja muitakin työkoneita koskevat henkilöautojen Euro-päästörajoja vastaavat Stage-päästörajat, jotka riippuvat koneen moottoritehosta.
Monesti kone- ja moottorimyyjät puhuvat myös työkoneista Euro5 ja Euro6 rajoilla.

Monesti noista koodataan SCR urearuiskutukset ja pakokaasun takaisinkierrätykset pois moottorin optimoinnin yhteydessä, kun niitä ei valvota kuin mahdollisesti jollain työmailla ja satunnaisissa ratsioissa.
Ureasta tulee jonkin verran kuluja, joten moni koodaa sen pois säästösyistä ja samalla otetaan pois muitakin saastelaitteita lisätehon, koneen tukkoisuuden tai kestävyyden parantamiseksi.
 
Suomen liikenteen päästöt ei juurikaan ole merkitystä, valvotaan vain ja ajetaan vihreä paskaa liiaksi asti eikä ajatella kansaa ollenkaan. Tällähetkellä erittäin hyvä taso eikä saisi yhtään tiukentaa. Uusissa työkoneissa varsinkin erittäin vähän päästöjä ja lisää hajoavia osia, vanhat kunnon esikammiovehkeet tupruttaa mustaa ja pelaa eikä tarvitse tietokonehuoltoja.
 
vanhat kunnon esikammiovehkeet tupruttaa mustaa ja pelaa eikä tarvitse tietokonehuoltoja.
Ei niiden mitään esikammiovehkeitä tarvitse olla. Suorasuihkutustekniikka yleistyi jo muinoin työkonemoottoreissa. Ikivanhat legendaarisen luotettavat masinistikoneet ovat aika laajalti suorasuihkutteisia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 655
Jäsenet
74 832
Uusin jäsen
Make1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom