LGA 1156, Lynnfield/Clarkdale kellotusketju

Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 323
Ai näitä voi korkata... Luulin vain että Clarkdaleja, mutta ei näitä Lynnfieldejä.
Pitääkin testata joku päivä kun kerkeän.

Tässä muuten tuore videoni X3470:stä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
56
X3470 L024B erää. Korkkautui ruuvipenkillä. Vielä pitäisi löytää aikaa päivittää kakkoskoneen sisuskalut että pääsisi testaamaan kellotuskyvyt
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Mulle on kans X3470 matkalla. Vähän kans korkkausta mietin :think: On tossa onneks pari harjotusprossua jos vaikka niillä koittais ensin. Mielenkiintoista nähdä toimiiko pakettikoneen emossa, jolle virallisesti ei löydy tukea. On tossa sitten emo erikseen millä pitäis ainakin onnistua.

Coollaboratory Liquid Ultra olis varmaan riittävä väliin? Ilmeisesti helpompi käsitellä kuin Liquid Pro. Sama hinta näkyy olevan Jimmsillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 088
Mulle on kans X3470 matkalla. Vähän kans korkkausta mietin :think: On tossa onneks pari harjotusprossua jos vaikka niillä koittais ensin. Mielenkiintoista nähdä toimiiko pakettikoneen emossa, jolle virallisesti ei löydy tukea. On tossa sitten emo erikseen millä pitäis ainakin onnistua.

Coollaboratory Liquid Ultra olis varmaan riittävä väliin? Ilmeisesti helpompi käsitellä kuin Liquid Pro. Sama hinta näkyy olevan Jimmsillä.
Ööö.. X3470 käypä arvo on 15€, ei siinä paljoa tarvitse halvempia harjoitteluprosessoreita..
US $15.88 |Xeon X3470 Processor 8M Cache 2.93 GHz SLBJH LGA1156 CPU-in CPUs from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Liquid Ultra on helpompaa, vain vähän huonompaa ja kestää vuosia. Jos on rahasta pulaa, niin minun puolesta voi myös laittaa normitahnaa. Kaikki voittaa sen sisään kovettuneen p*skan.

Itse korkkaan käsin ja terällä, mutta noita korkkaustyökaluja saa nykyään kanssa halvalla:
US $4.99 30% OFF|CPU IHS Heatsink Removal Delid Tool Cap Opener Guard Die delidding kit intel LGA 1150 1151-in Computer Cables & Connectors from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group
(laadusta ei tietoa)
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Ööö.. X3470 käypä arvo on 15€, ei siinä paljoa tarvitse halvempia harjoitteluprosessoreita..
US $15.88 |Xeon X3470 Processor 8M Cache 2.93 GHz SLBJH LGA1156 CPU-in CPUs from Computer & Office on Aliexpress.com | Alibaba Group

Liquid Ultra on helpompaa, vain vähän huonompaa ja kestää vuosia. Jos on rahasta pulaa, niin minun puolesta voi myös laittaa normitahnaa.
Juu, ei se kallis ole, mutta harmittaa jos ryssii ja kestää uuden taas tulla. Mulla on tossa kuitenkin pari saman aikakauden Celeronia millä ei ole enään mitään käypää arvoa, niin taidan silti harjoitella semmoisella ensiksi :D
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Nyt Olen hetken ehtinyt leikkimään tuolla x3470. 3.9ghz menee vakaasti 1,26 volttia mutta 4.2ghz vaatii jo 1,36 volttia. Jäähynä Mulla on tuossa vain Hyper tx3 Evo, joten mitään Extreme tällä ei lähdetä suorittamaan. En ole vielä korkkaillut, enkä ole varma onko tarvettakaan. Sen verran kokeilin että 4,5ghz vaati 1,53v että sai cpu-z validation läpi.

Intel Xeon X3470 @ 4527.41 MHz - CPU-Z VALIDATOR

Voishan sitä kokeilla jos korkkaamalla sais lämmöt pysyyn kurissa päälle 4GHz :think:
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 244
Hemmetti. Tuo edellinen X3470 lähti koneen mukana maailmalle ja tämä mikä tuli tilalle ei ole 4GHz vakaa vielä edes 1,425V :( Tämän deliddasin ja laitoin nestemetallit väliin, ilman sitä oli 3,7GHz@1,37V maksimit ennenkuin tuli lämmöt vastaan. Olis pitänyt tuo edellinen jättää itselle ja katsoo minne asti se olisi venynyt deliddaamalla.

Coolerina tällä hetkellä Noctua NH-9S johon laitoin toisen samankokoisen puhaltimen jostain Intelin OEM pakettikoneen jäähystä ja säädin puhallinnopeuden suunnilleen samaksi.

Korkkauksen suoritin ruuvipenkissä, oli helppo, nopea ja turvallisen tuntuinen tapa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 323
Laitellaas tähän uusia videoitani näihin liittyen.
Ovat vieläpä uudella video formaatillani eli videoissa neuvon myös ylikellotus asetuksista.
Tosin X3440 videossa höpötin vahingossa vähän omiani ja i3-530 videossa paikailen vähän näitä kommentti virheitäni:


 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 995
Viestejä
4 188 751
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom