LG Soundbar ei toimi HDMI ARC kautta

Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Tää on pitkä ja sekava tarina ja mä en oo itse mikään hifistelijä, mutta siis, telkkarin vaihdon yhteydessä LG soundbar toimi yhden illan HDMI kautta ja sitten lopetti toimintansa. Sain sen pelittämään Bluetoothin avulla, mutta haluan kyllä HDMI ARC käyttöön.

Uusi televisio on LG C1 65"
Vanha televisio jossa tätä ongelmaa ei ollut, on LG 55" vuodelta 2018, perus 4K.
Vanha LG Soundbar on SH4
DVD/Blueray soittimena toimii Samsung jossa on jonkunnäköinen älyohjelma sisällä mutta sekin on vuosia vanha.

HDMI1 portissa on Samsung DVD, HDMI 2 ARC portissa on LG soundbar. Äänet ei toimi, ääni ikoni kuvake on silloin mutella. Bluetoothilla toimii. Lisäongelmana joka aika vakava on se, että Samsung DVD soittimella kun leffoja kattoo niin äänet ei toimi lainkaan, ei bluetooth, ei hdmi 2 arc, ei edes TV speakerit.

Mitä olen tehnyt;
- Resetoinut telkusta ääniasetukset
- Vaihtanut HDMI piuhat päittäin
- Kytkenyt Samsungin HDMI 2 porttiin, toimii ja näkyy
- Räplänyt kaikkia mahdollisia asetuksia päälle ja pois

Mulla on ollut mielessä jo aikaisemmin, että päivittäisin myös soundbarin, mutta nyt ei uskalla laittaa enempää rahaa ennen kun juurisyy selviää.
 
Liittynyt
16.03.2021
Viestejä
56
En tiedä vastausta, mutta mielenkiintoista sikäli, että minulla oli pari kuukautta sitten vähän vastaava juttu, kun LG telkun tilalle tuli SONY. LG:ssä SH4 toimi. SONYssä sai äänet vain optisen piuhan kautta. En onnistunut löytämään vastausta kummankaan firman puolelta, mutta netissä näytti muillakin olleen samoja ongelmia uudemman TV:n kanssa. Omalta osaltani ratkaisin asian ostamalla uudemman soundbarin ja nyt pelaa äänet HDMI ARC kautta.
 
Liittynyt
01.06.2017
Viestejä
257
Tää on pitkä ja sekava tarina ja mä en oo itse mikään hifistelijä, mutta siis, telkkarin vaihdon yhteydessä LG soundbar toimi yhden illan HDMI kautta ja sitten lopetti toimintansa. Sain sen pelittämään Bluetoothin avulla, mutta haluan kyllä HDMI ARC käyttöön.

Uusi televisio on LG C1 65"
Vanha televisio jossa tätä ongelmaa ei ollut, on LG 55" vuodelta 2018, perus 4K.
Vanha LG Soundbar on SH4
DVD/Blueray soittimena toimii Samsung jossa on jonkunnäköinen älyohjelma sisällä mutta sekin on vuosia vanha.

HDMI1 portissa on Samsung DVD, HDMI 2 ARC portissa on LG soundbar. Äänet ei toimi, ääni ikoni kuvake on silloin mutella. Bluetoothilla toimii. Lisäongelmana joka aika vakava on se, että Samsung DVD soittimella kun leffoja kattoo niin äänet ei toimi lainkaan, ei bluetooth, ei hdmi 2 arc, ei edes TV speakerit.

Mitä olen tehnyt;
- Resetoinut telkusta ääniasetukset
- Vaihtanut HDMI piuhat päittäin
- Kytkenyt Samsungin HDMI 2 porttiin, toimii ja näkyy
- Räplänyt kaikkia mahdollisia asetuksia päälle ja pois

Mulla on ollut mielessä jo aikaisemmin, että päivittäisin myös soundbarin, mutta nyt ei uskalla laittaa enempää rahaa ennen kun juurisyy selviää.
Siis hetkonen, mikäköhän tuossa sulla on ollut se jounen juju. Mikses laita sitä DVD soitinta sen Sounbarin perään ?! Eli DVD/BR siihen SH4:sen HDMI IN liitäntäään ja töllö SH4:sen HDMI OUT ( TV ARC ) liitäntään.

Tosin olettais sen noinkin toimivan kun sul on ollut ja pitäis olla ihan sama mis niistä sun uuden töllön HDMI liittimistä ne on.

Sitten vielä virtaresetti sille SH4:lle ja DVD/BR soittimelle, ja sit vasta koklaan, mulla muuten joskus just Bluetoot temppuili uutena LG SJ4:ses ja ainut mikä autto oli tehä virtaresetti Sounbarin päästä, töpseliresetti ei toiminu.

Ai niin ne hdmi kaapelit saattanee tarvii päivitystä myös, kun töllö vaihtu, juu pitäis olla taaksepäin yhteen sopivia jne. mutta silti...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
En tiedä vastausta, mutta mielenkiintoista sikäli, että minulla oli pari kuukautta sitten vähän vastaava juttu, kun LG telkun tilalle tuli SONY. LG:ssä SH4 toimi. SONYssä sai äänet vain optisen piuhan kautta. En onnistunut löytämään vastausta kummankaan firman puolelta, mutta netissä näytti muillakin olleen samoja ongelmia uudemman TV:n kanssa. Omalta osaltani ratkaisin asian ostamalla uudemman soundbarin ja nyt pelaa äänet HDMI ARC kautta.
Kerrotko vielä, ostitko LG soundbarin vai jonkun muun? Kiitos.
 
Liittynyt
24.11.2020
Viestejä
87
Pakko kommentoida nyt kun näin tämän postauksen. Itellä ollut alusta asti sama ongelma eri merkkien kanssa. Töllönä philips 65" ja soundbarina yamaha yas-209. Molemmat ostettu samaan aikaan vuonn 2020. Kertaakaan ei ole äänet toimineet hdmi arc:n kautta vaikka kaikki maailman poppakonstit on yritetty. Nyt mennään optisella kaapelilla ja erillisellä kakella.
 
Liittynyt
26.01.2017
Viestejä
715
Mä sain tän sillä tavalla about toimimaan, että ostin high speed kaapelin joka toimii varmemmin kuin tavallinen vanha. Taas kallis Hama 2.1 kaapeli ei toimi ollenkaan. Mutta siis toi high speed kaapeli toimii sillai, että telkku menee päälle, yli 50% ei kytke soundbaria automaattisesti, vaan pitää käydä laittaa tv speaker päälle ja sit takas arc niin alkaa ääni kuulumaan.
 
Liittynyt
03.12.2018
Viestejä
25
Itselläni Jammun virivahvari ja Sampan tv. Hdmi arc lopetti yllättäen toimintansa, ääntä ei kuulunut. Tein kaikkea mahdollista, mutta mikään ei auttanut. Sitten vaihdoin kokeeksi kaapelin. Alkuperäinen oli häiriösuojatttu ethernet-kaapeli. Vaihdoin tilalle noname tavallisen kaapeli, vieläpä ylimittaisen. Sillä alkoi pelaamaan yhteys ja äänet palasivat.
Näköjään niin, että on kaapelista kiinni toimiiko vai ei. Eli kannattaa kokeilla eri kaapeleita. Kallein ei ole tae toiminnasta.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 508
Viestejä
4 164 621
Jäsenet
70 418
Uusin jäsen
NKoo

Hinta.fi

Ylös Bottom