• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä

Tekniikka LG 77" C3 OLED TV 1599e

Sir

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 643
Edelleen kannattaa muistaa että 4 vuoden ajan telkkareilla on myyjän virhevastuu joka tapauksessa, sisältäen postikulut. Ei siis ole pakko maksaa mistään lisätakuista ellei välttämättä halua.
Jos LG takuu on 2 vuotta, silloin takuuasiat toimii hyvin. Se jälkeen alkaa tappelu joka kestää ja kaikkia vituttaa. Sieltä kun tulee viesti että toimita sinne ja tänne korjattavaksi, on toi ~150€ palanut jo omaan vapaa-aikaan ja kuljetuskustannuksiin... Se on vähä miten asiat ottaa. Toki voi olla että kestää sen 10 vuotta ilman mitään. Tai sit ei.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
20 191
Virhevastuuseen kuuluu, että koko telkkarin arvo korvataan. Se on kuluttajan ongelma, jos ei osaa sitä vaatia ja myyjä koittaa vedättää jollain keksimällään käyttöhyötyvähennyksellä.

Mitä noita kokemuksia el-caresta on lukenut, kovin suurta arvoa en heidän huoltopalvelulle antaisi. On-site on ainoa todellinen lisäarvo tuossa. LG tosin myös käsittääkseni ainakin isoissa kaupungeissa huoltaa isot tv:t on-site ihan normi-takuunkin (24kk) puitteissa.
Riippuu ongelmasta ja tilanteesta, mutta omat kokemukset ovat, että LG ei tee mukisematta yhtään mitään, tuskin edes sen 24kk aikana, saati sitten sekuntiakaan sen yli. Ohjaavat käytännössä parin viikon edestakaisen vänkäyksen jälkeen jälleenmyyjälle, joka sitten aloittaa omat vastaavat selvityksensä.

Yhden ongelmatapauksen olen hoitanut oled-näytön kiiinnipalamiseen liittyen vähän yli 3v käytön jälkeen selvästi virhevastuun piiriin kuuluen LG:n ja jälleenmyyjän kieltäydyttyä kuluttajaviranomaisen kautta ja siitä sain lopulta kuluttajaviranomaisen päätöksen myötä muutaman satasen hyvityksen jälleenmyyjältä (ja osan myös vakuutusyhtiöltä). Aikaa tuossa prosessissa meni kaksi vuotta ja luonnollisesti välissä piti ostaa omalla rahalla kokonaan uusi televisio.

En ajatellut enää koskaan lähteä samaan kusetukseen, joten 160€ on pieni summa 5v ajalle jaettuna, jos siltä voi välttyä ja nimenomaan tuon Elcaren lisätakuun kanssa ei pitäisi olla tarvetta vastaavista tapella, eikä varsinkaan roudata/lähetellä televisiota omatoimisesti missään vaiheessa mihinkään. Jos jollakulla on siitä päinvastaisia kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä.

Jos LG takuu on 2 vuotta, silloin takuuasiat toimii hyvin.
Se ei sisällä käsittääkseni mm. pikselitakuuta (ainakaan ilman että on joku aivan absurdi määrä ruudusta pimeänä).
 
  • Tykkää
Reactions: Hcc

Sceppe

Team Tokmanni - on kahisevaa
Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
2 202
Jos LG takuu on 2 vuotta, silloin takuuasiat toimii hyvin. Se jälkeen alkaa tappelu joka kestää ja kaikkia vituttaa. Sieltä kun tulee viesti että toimita sinne ja tänne korjattavaksi, on toi ~150€ palanut jo omaan vapaa-aikaan ja kuljetuskustannuksiin... Se on vähä miten asiat ottaa. Toki voi olla että kestää sen 10 vuotta ilman mitään. Tai sit ei.
Näin. Itse en ostanut mitään turvaa ja kahden vuoden jälkeen saa varautua siihen, että jos jotain vikaa tulee niin itse saa olla lähettelemässä. Pahvit jne menee visusti talteen, mutta kyllähän siinä aikaa palaa ja vaivaa tulee kun lähettelee.
 
Liittynyt
27.05.2023
Viestejä
466
Näin. Itse en ostanut mitään turvaa ja kahden vuoden jälkeen saa varautua siihen, että jos jotain vikaa tulee niin itse saa olla lähettelemässä. Pahvit jne menee visusti talteen, mutta kyllähän siinä aikaa palaa ja vaivaa tulee kun lähettelee.
Eiköhän se kotivakuutus jotain korvaa yli tonnin telkkarista, onko täällä ketään joka on tietoinen summista?
Sitten ku saa vakuutuksesta rahat, niin myy torissa summalla x sen vikaisen telkkarin eteenpäin, ostaahan ihmiset telkkuja joissa näkyy viiva ruudussa tjmv.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 678
Eiköhän se kotivakuutus jotain korvaa yli tonnin telkkarista, onko täällä ketään joka on tietoinen summista?
Sitten ku saa vakuutuksesta rahat, niin myy torissa summalla x sen vikaisen telkkarin eteenpäin, ostaahan ihmiset telkkuja joissa näkyy viiva ruudussa tjmv.
Riippuu vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksen laajuudesta, joten ei voi suoraan sanoa tietämättä tarkemmin.

Itsellä on LähiTapiolan laaja plus -vakuutus, jossa paremmat ikävähennysehdot, mutta ei ole tarvinnut vielä hakea korvauksia.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
604
Riippuu ongelmasta ja tilanteesta, mutta omat kokemukset ovat, että LG ei tee mukisematta yhtään mitään, tuskin edes sen 24kk aikana, saati sitten sekuntiakaan sen yli. Ohjaavat käytännössä parin viikon edestakaisen vänkäyksen jälkeen jälleenmyyjälle, joka sitten aloittaa omat vastaavat selvityksensä.
Tammikuun tarjouksista ostettu LG C3 42" kehitti oikeaan reunaan valkean pystyviivan (katosi kyllä paneelin lämmettyä). Verkkokauppa.com ohjasi viemään telkun paikalliseen valtuutettuun huoltoliikkeeseen parin kilometrin päähän. Kolmen viikon päästä tuli tekstiviesti että telkun saa hakea, olivat vaihtaneet siihen uuden paneelin. Käsitin että korjaus olisi muuten tapahtunut alle viikossa, mutta uuden paneelin saaminen otti aikansa.

Joten omien kokemusten perusteella tällä kertaa ei ollut vänkäämistä, ei mitään, homma pelasi täysin niinkuin kuuluikin.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
248 539
Viestejä
4 333 696
Jäsenet
72 242
Uusin jäsen
Chaliseus

Hinta.fi

Ylös Bottom