Lahjoitettu LG 32" smart TV @Siilinjärvi

Liittynyt
01.05.2022
Viestejä
27
Viallinen TV sellaiselle, joka jaksaa tutkia ja osaa korjata.

Kyseessä siis vuonna 2015 valmistettu ja ostettu LG 32LF630V. Tarkkuus FullHD ja käyttiksenä LG WebOS. Päällisin puolin ehjä ja siisti.

Sisällä on joku irto-osa, eli kuuluu käännellessä kolinaa. Joku irtoruuvi tms.

Tausta-LEDejä palaa jatkuvasti muistaakseni 7kpl, eli käytössä näkyy valopisteinä taustalla.

Muuten TV toimii ihan normaalisti. Kaukosäädin ei tule mukaan, koska sain itse tuttavalta tilalle vähän vanhemman LG:n, joka on kunnossa, mutta sen kaukosäädin on rikki. Sama kaukosäädin toimii sen kanssa, joten pidän kaukosäätimen itselläni. Luultavasti joku LG:n kaukosäädin käy yhteen tämän viallisen TV:n kanssa.

Löytyy Siilinjärven Toivalasta, josta voi hakea, tai omien menojen mukana kulkeutuu sovittaessa Siilinjärvelle tai Kuopioon.

IMG_20221008_221143.jpg
 
Liittynyt
11.05.2020
Viestejä
310
Ainakin vastaavan ikäisessä Philipsissä oli tuo valopisteiden ja sisältä kuuluvan kolinan aiheuttaja se että ne taustavalo-ledien päällä olevat valonlevittäjät/himmentimet oli irronneet liimauksistaan ja pudonneet näyttöpaneelin pohjalle. Kyseisessä yksilössä niitä oli irronnut kymmenkunta ja loput olivat aivan kevyesti kiinni, irtosivat pienellä sormen tökkäyksellä.

Korjauksena liimasi ne läpinäkyvät "kupit" ledien päälle pikaliimalla takaisin niin valopisteet hävisivät. Tarkkana vaan saa olla että menevät täydellisesti kohdalleen, muuten tulee vääristymiä valokuvioon. Ja myös itse ohuen LCD-paneelin saa helposti särki, ja roskia sinne kalvojen väliin elikkä kannattaa tehdä jossain sellaisessa paikassa missä on mahdollisimman vähän likaa ja saa paneelin vaikka nojaamaan seinää vasten samalla kun työskentelee "pellin alla".

Ihan vaan vinkiksi uudelle omistajalle, jos haluaa yrittää korjata.
 
Liittynyt
01.05.2022
Viestejä
27
Loistava vinkki, kiitos! En aio itse yrittää, mutta ehkä joku muu sai tuosta apuja. Kuulostaa nimittäin justiin samalta ongelmalta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 315
Viestejä
4 310 319
Jäsenet
72 015
Uusin jäsen
Jaglando

Hinta.fi

Ylös Bottom