Levytekniikoista aika diipit postaukset

Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Tässä on pari artikkelia mitä on tullut luettua, uskoisin että tällä pastalla löytyy arvostusta:
Discovering Hard Disk Physical Geometry through Microbenchmarking « Blog
Discovering Hard Disk Physical Geometry through Microbenchmarking « Blog <- Täydet tuokset

Oli pakko myöntää, että tuossa artikkelissa oli minullekin uusia asioita, vaikka olen kovasti aiheesta lukenut vuosikymmenien saatossa.

Ja SSD levyjen teknologista tarinaa:
Everything I Know About SSDs 2019

Itse tykkäsin kovasti molemmista artikkeleista. Vaikka tuossa SSD tarinassa olikin muutamia virheitä, kuten sellainen fakta oli unohtunut, että osa tiedostojärjestelmistä on suunniteltu nimenomaisesti flash käyttöä varten.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 113
Hyvältä vaikuttaa ainakin tuo ensimmäinen. Pitää lukea ajan kanssa, kun ehtii (saa laiskuudeltaan aikaiseksi).
 
Liittynyt
07.07.2019
Viestejä
1 412
Itse olisin toivonut kovasti garbage collectionista deepimpää settiä. Koska olen usemman kerran miettinyt ihan huvikseni, miten sen toteuttaisin. Mahdollisimman yksinkertaisesti ja hyvin. Mutta en ole saanut päähäni mitään loistavaa tapaa hoitaa asia. Tuossahan on klassinen tehokkuuden ongelma, eli jos halutaan tehdä todella hieno prosessi, niin sen tarvitsee pitää niin paljon kirjaa kaikesta, että siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Jossain kohdassa menee raja missä yksinkertaisen ja monimutkaisen / täydellisen ratkaisun tasapaino on. Mutta varmasti erilaisissa SD korteissa ja halvoissa USB-tikuissa voi olla melkoisen yksinkertaisia ratkaisuita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 734
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom