Levy ei näy

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 027
Levy pitää ensin osioida ja alustaa, jotta saat sen näkyviin. Onnistuu Levynhallinnan kautta.
 
Liittynyt
10.10.2022
Viestejä
19
Levy pitää ensin osioida ja alustaa, jotta saat sen näkyviin. Onnistuu Levynhallinnan kautta.
Siis se on jo osioitu alustettu. Jäi vain tuo kuva pois kun luulin että riittää kun mainitsee että näkyy levynhallinnassa. Eli kuvassa näkyy kys. levy levyhallinnassa. Ei siis näy "tämä tietokone" näkymässä.
 

Liitteet

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 027
Siis se on jo osioitu. Jäi vain tuo kuva pois kun luulin että riittää kun mainitsee että näkyy levynhallinnassa. Eli kuvassa näkyy kys. levy.
Se levy näkyy Levynhallinnassa vaikka olisi osioimatonkin.

Aseta tuolle NTFS-osiolle asemakirjain napsauttamalla tuota oikealla painikkeella ja valitse "Change drive letter and paths". Suomeksi luultavasti "Muuta asemakirjain ja polku" tai vastaavaa. Avautuvasta ikkunasta sitten lisäät tuolle asemakirjaimen.
Onko tuolla levyllä ollut aiemmin Windowsin asennus vai asensitko Windowsin kun tuo levy oli kiinni? Tuolla kun näyttäisi olevan myös Järjestelmäosiot.
 
Liittynyt
10.10.2022
Viestejä
19
Se levy näkyy Levynhallinnassa vaikka olisi osioimatonkin.

Aseta tuolle NTFS-osiolle asemakirjain napsauttamalla tuota oikealla painikkeella ja valitse "Change drive letter and paths". Suomeksi luultavasti "Muuta asemakirjain ja polku" tai vastaavaa. Avautuvasta ikkunasta sitten lisäät tuolle asemakirjaimen.
Onko tuolla levyllä ollut aiemmin Windowsin asennus vai asensitko Windowsin kun tuo levy oli kiinni? Tuolla kun näyttäisi olevan myös Järjestelmäosiot.
Kiitos kärsivällisyydestäsi ja vastauksistasi.
Nyt näkyy joka paikassa, unessakin varmaan. :)
Usko tai älä mutta olin jo tekevinäni tuon mutta ilmeisesti tein väärin enkä älynnyt edes katsoa tuliko asemakirjainta. Olen nyt pari vuorokautta asentanut ja poistanut jne että virheitä tulee.
Joo olet oikeassa. Ostin uuden nwme ssd levyn ja aloin sille asentamaan mutta tuo vanha win asema levy oli paikoillaan niin win 11 on nyt kahdella levyllä. Tarkoitus on kun jaksan gpartedilla vetää molemmat levyt sileiks ettei vanhat win asennukset häiritse ja asentaa winukka puhtaasti yhdelle levylle.
Ostin ulkoisen kotelon nwme ssd levylle ja ubuntulla gpartedilla alustaa levyt.
Eikös tuolla gpartedilla saa levyt puhtaiksi kaiksita osioista ja vanhoista paskoista?
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 027
Kiitos kärsivällisyydestäsi ja vastauksistasi.
Nyt näkyy joka paikassa, unessakin varmaan. :)
Usko tai älä mutta olin jo tekevinäni tuon mutta ilmeisesti tein väärin enkä älynnyt edes katsoa tuliko asemakirjainta. Olen nyt pari vuorokautta asentanut ja poistanut jne että virheitä tulee.
Joo olet oikeassa. Ostin uuden nwme ssd levyn ja aloin sille asentamaan mutta tuo vanha win asema levy oli paikoillaan niin win 11 on nyt kahdella levyllä. Tarkoitus on kun jaksan gpartedilla vetää molemmat levyt sileiks ettei vanhat win asennukset häiritse ja asentaa winukka puhtaasti yhdelle levylle.
Ostin ulkoisen kotelon nwme ssd levylle ja ubuntulla gpartedilla alustaa levyt.
Eikös tuolla gpartedilla saa levyt puhtaiksi kaiksita osioista ja vanhoista paskoista?
Voit myös poistaa kaikki osiot levyltä Windowsin asennuksessa, eli sinällään ei tarvitse gpartedia käyttää.
 
Liittynyt
10.10.2022
Viestejä
19
Voit myös poistaa kaikki osiot levyltä Windowsin asennuksessa, eli sinällään ei tarvitse gpartedia käyttää.
Joo. Kun aloin asentamaan uudelle levylle niin win asennusohjelmassa kyllä alustinkin tuon vanhan winlevyn. Aloin sitten asentamaan uudelle levylle mutta asennus keskeytyi monta kertaa ja alkoi aina alusta. Mitään ei herjannut. Kone oli sekaisin ja minä myös joten jossain vaiheessa kun olin kokeillut kaikkia vaihtoehtoja niin tarjosi palautuspistettä vaikka olinkin alustanut levyn niin sitä kautta sitten se asentui kahdelle levylle. Ilmeisesti kaikki osiot eivät häviä alustuksessa vai mistä lie sen palautuspisteen kaivanut? Sen sekoilun jälkeen ihme että mylly pelittää. :D Tein bootti usbin ihan winukan sivuilta ja ohjeiden mukaan.
En tiedä miksi ei asennus onnistunut uudelle levylle vaan aina katkesi ja alkoi alusta???
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 027
Joo. Kun aloin asentamaan uudelle levylle niin win asennusohjelmassa kyllä alustinkin tuon vanhan winlevyn. Aloin sitten asentamaan uudelle levylle mutta asennus keskeytyi monta kertaa ja alkoi aina alusta. Mitään ei herjannut. Kone oli sekaisin ja minä myös joten jossain vaiheessa kun olin kokeillut kaikkia vaihtoehtoja niin tarjosi palautuspistettä vaikka olinkin alustanut levyn niin sitä kautta sitten se asentui kahdelle levylle. Ilmeisesti kaikki osiot eivät häviä alustuksessa vai mistä lie sen palautuspisteen kaivanut? Sen sekoilun jälkeen ihme että mylly pelittää. :D Tein bootti usbin ihan winukan sivuilta ja ohjeiden mukaan.
En tiedä miksi ei asennus onnistunut uudelle levylle vaan aina katkesi ja alkoi alusta???
Voit poistaa kaikki osiot noilta tyhjennettäviltä levyiltä ja sitten vaan valitset levyltä johon Windows on tarkoitus asentaa 'Varaamattoman tilan' ja painat 'Seuraava'. Ei tartte alustella tai osioida mitään itse Windowsin levyn osalta. Ole vaan varovainen ettet poista osioita vääriltä levyiltä.
Jos sulla on biosissa ensimmäisenä boottilaitteena tikku niin se boottaa aina tuolta tikulta ja aloittaa asennuksen alusta. Eli ota tikku irti kun kone boottaa ekan kerran tai sitten otat tuon biosin boottijärjestyksestä pois ja käytät boottivalikkoa boottaamiseen.
 
Liittynyt
10.10.2022
Viestejä
19
Kiitti vastauksista. Täytyy hakea uuden lain myötä kaljaa koneeseen ja kokeilla. On onneksi varakone jossa on ubuntu ja win rinnakkain. Voi tulla tänne sit takaisin esittää tyhmiä kysymyksiä.
Kertoilen miten kävi.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 027
Täällä taa. Näyttääkö nyt oikealta?
Näyttää muuten, paitsi sulla on nyt jostain syystä jäänyt tuonne varaamatonta tilaa kummallekin levylle. H-aseman voit ainakin laajentaa helposti kun painat oikealla ja valitset Extend Volume (Laajenna osio).
 
Liittynyt
10.10.2022
Viestejä
19
Näyttää muuten, paitsi sulla on nyt jostain syystä jäänyt tuonne varaamatonta tilaa kummallekin levylle. H-aseman voit ainakin laajentaa helposti kun painat oikealla ja valitset Extend Volume (Laajenna osio).
Joo yritinkin sitä mutta antoi varotuksen että muuttuu dynaamiseksi levyksi jos laajentaa. Mitä se tarkoittaa??
C:-asemaa ei anna laajentaa.
No; pääasia että winukka on nyt yhdellä levyllä.
 
Liittynyt
02.02.2024
Viestejä
819
dynaamisen levyn buuttaaminen vaatii UEFIn käyttöä (se kyllä yleensä on nykyään käytössä?)
eli MBR buuttaus ei onnistu dynaamiselta, en kyllä keksi yhtäkkiä miksi tämä olis ongelma vuoden 2015 jälkeen julkaistussa tietokoenessa
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
245 386
Viestejä
4 282 182
Jäsenet
71 661
Uusin jäsen
Manvi

Hinta.fi

Ylös Bottom