Itse ostin reilu kuukausi sitten Lenovon Ideapad 330 -läppärin ja heti ensimmäisellä käynnistyskerralla tuuletin kohisi kuin viimeistä päivää ja suoritinkäyttö huiteli jossain 95-100% koko ajan vaikka koneella ei tehty mitään. Otin yhteyttä huoltoon ja siellä neuvottiin tekemään tehdasasetusten palautus ja asentamaan kaikki Windowsin päivitykset. Tein niin mutta ongelma ei korjaantunut. Sitten koneelle tilattiin huolto ja kaksi viikkoa kone oli reissussa. Huollosta tuli säännöllisesti ilmoitukset mitä koneelle milloinkin tehdään. Kun kone sitten tuli takaisin, niin ongelma ei ollut edelleenkään poistunut. Huoltoraportin mukaan koneeseen oli vaihdettu tuuletin. Sitten otin uudestaan yhteyttä huoltoon ja taas käskettiin tehdä tehdasasetusten palautus.
Näin tein, ongelma oli ja pysyi. Ei sitten muuta kuin uuteen huoltoon. Ja taas tuli niitä viestejä huollon eri vaiheista. Sitten tulikin viesti ettei sitä ongelmaa pystytä enää toistamaan. Viimeiseksi tuli viesti että korjaus on suoritettu ja kone palautettiin minulle.
Huoltoraporttiin oli kuitenkin kirjoitettu, että kone palautetaan korjaamattomana. Ja kun ihmettelin asiaa Lenovolle, he väittivät että joku asennettu ohjelma aiheuttaa tuon tuuletinongelman, mutta ei koneella edes ollut mitään muuta kuin oletusohjelmat, jotka on asennettu tehtaalla. Koko ajan olen epäillyt ettei koneeseen ole vaihdettu mitään osia vaikka niin väitetään.
Niin, ja sitten vielä väittivät että koneen emolevy olisi halkeillut ja sulanut. Jos näin olisi, niin konehan ei olisi alunperinkään toiminut.
Tekisi kyllä mieli ilmoittaa sinne huoltoon Alexander Stubbin sanoin "**ttu mitä paskaa!"