Lenovon huolto

Viestiketju alueella 'Kannettavat tietokoneet' , aloittaja Lare, 14.09.2017.

  1. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Onko kokemuksia Lenovon huollosta Saksassa? Itselläni lähti sinne tuliterä 900 euron läppäri korjattavaksi takuun ulkopuolisen vian vuoksi ja nyt jo yli viikon lojunut siellä ilman, että mitään olisi tehty. Asiakaspalvelu selitti vain, että kustannusarvioita ei ole vielä muodostettu.

    Kauankohan tässä saa odotella...
     
  2. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Entä paljonkohan maksaa tuon näytön vaihto töineen? Kuitenkin 14" Full HD IPS näyttö ei ihan halvimmasta päästä ole ja OEM-varaosien hinnat ja myös huoltokustannukset ovat aika korkeita. Vakuutusyhtiö lunastaa tuon, jos liian kalliiksi menee...
     
  3. Derion

    Derion

    Viestejä:
    381
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Kannattaa eka keroo koneen mallin. Ei nyt viikosta kannata huolestua. Jos lenovo on kesittäny korjauksest saksaan niin veikkaan ettei ole ainoa kone siellä.
     
  4. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Lenovo Ideapad 520S kyseessä. Mietin vain, että nyt ensin reilusti yli viikko menee ennen korjauksen aloittamista ja sitten odotellaan viikkoja varaosia kiinasta, mikä on ilmeisesti yleistä...
     
  5. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Kaksi viikkoa seisonut huollossa ilman, että ollaan edes koskettu läppäriin. Tässähän ehtii Coffee Laket tulemaan ennen kuin saan tuon takaisin... :facepalm:
     
  6. coixi

    coixi

    Viestejä:
    101
    Rekisteröitynyt:
    30.01.2017
    Taitaa olla hieman eroa kuluttajaläppäreiden ja yritysläppäreiden huollossa. Omassa koneessa 3y NBD ja ADP takuu, joka siis korvaa vahingotkin.

    Läppäri jäi sairaalan sängyn nostomekanismin väliin (kyllä, luit oikein) ja rikki meni näyttö, runko ja emo usb liittimet.

    Kuriiri nouti koneen tiistaina, keskiviikkoaamuna se oli lenovon huollossa Saksassa. Lähti vielä samana päivänä takaisin ja koneen sain korjattuna perjantaina puolenpäivän aikaan :)
     
  7. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Huh, on kyllä aikamoinen ero huollon nopeudessa :bored:

    Tänään taas soittelin Lenovolle ja eivät voi mitään ja toivoivat, että tämän viikon aikana tulee kustannusarvio.
     
  8. DrCane

    DrCane

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    16.09.2017
    @coixin tapauksessa ne on varmasti vaan vaihtanut koko laitteen.

    Varaosan saapumiseen, jos ei ole varastossa, menee helposti se 2-3 viikkoa, pidempäänkin. Veikkaisin että noin kuukausi. Miksi Saksaan? Lenovon huoltoja on lähempänäkin.
     
  9. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    419
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Varmaan viikoista puhutaan mikä toki ei kovin mukavaa ole.
     
  10. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Kustannusarvion tekemisessä tuskin kauaa menisi, kun selkeä vika, eli näyttöpaneeli vaihtoon. Jos ei huomisen aikana tule tuota, niin sitten taas soittoa Lenovolle.
     
  11. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    419
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Sehän riippuu täysin huoltojonosta, koska ne menevät täysin samaan jonoon odottamaan työn alle menoa ja tässä tapauksessa se tehtävä työ on se kustannusarvio näyttöpaneelin vaihdosta.
    Näin homma toiminut ainakin niissä huolloissa missä itse olen ollut.
     
    Shikanjyo tykkää tästä.
  12. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Ei tuosta tule yhtään mitään. Sain toiselta huoltoliikkeeltä lausunnon, joka kelpasi vakuutusyhtiölle ja lunastukseen. Lenovoa en osta enää koskaan ja hommasinkin Asuksen läppärin tilalle, kun omien kokemusten perusteella sen huolto Ruotsissa on selvästi nopeampi.

    Nyt vain odotellaan, milloin lähettävät tuon Lenovon huollosta takaisin :facepalm:
     
  13. hslakka112

    hslakka112

    Viestejä:
    15
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    Lenovoihin paneelin vaihto on niin tolkuttoman helppo nakki, ettei sellaiseen kannata vakuutusyhtiöitä sotkea. eBaysta/Aliexpressistä paneeli ~60e pintaan, kehykset irti (lähtevät repäisemällä kun hieman kankeaa jollain muovisella tikulla), vanhasta paneelista piuha pois ja uutta tilalle. Aikaa menee tyyliin 10 minuuttia jos ei ole tehnyt koskaan aikaisemmin.
     
  14. Derion

    Derion

    Viestejä:
    381
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Itse asiassa just kannattaa. Jos kone menee lunastukseen, vakuutusyhtiö maksaa rahat ja palauttaa konee. Asiakas saa ite päättää korjauttaako rahat vai ostaako uuden. Yleensä vakuutusyhtiö laskee koneen arvon - ilälisän ja oma vastuun eli jos kone on uusi niin voi saada ihan hyvät rahat. Esim. Kaverilla tippu läppäri joka on vähän päälle 2 vuotta vanha, vakuutusyhtiö totes masko sille 300 siitä koneesta. Kaveri tilas näytön ebaysta joka makso 80 ja oli 220 rikkaampi.
     
  15. hslakka112

    hslakka112

    Viestejä:
    15
    Rekisteröitynyt:
    22.10.2016
    ^ Olet oikeassa. Mikäli koneen tosiaan saa takaisin, niin silloin omavastuusta huolimatta homma kannattaa.
     
  16. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itse en halunnut näyttöä lähteä itse vaihtamaan, etten menetä takuuta. Mukavaa jos parin kuukauden kuluttua vaikka emolevy menee ja huollossa huomaavat, että konetta on sorkittu itse.

    Omavastuuta ei ole, eli täysi ostohinta 899€ tuli tilille ja lunastetun läppärin toimitan vakuutusyhtiölle sitten joskus, kun se tulee.
     
  17. Kekeplasteri

    Kekeplasteri

    Viestejä:
    493
    Rekisteröitynyt:
    01.12.2016
    Ei ole ikinä tullut Lenovon kuluttajakamikset saksasta huollosta alle kahden viikon. Juuri tänään tuli yksi takaisin jonka lähetin 12.9.
     
    Lare tykkää tästä.
  18. larez

    larez

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Asuksen huollolle täytyy kyllä antaa arvosanaksi 5/5. Reklamaation tekeminen simppeliä ja seuraavana aamuna FedEx haki ovelta. Viikossa kävi mutkan Ruotsissa ja tuotiin takaisin kotiovelle.
     
  19. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Itsellä yhdestä Asuksen läppäristä lakkasi muutama näppäin toimimasta ja 1,5 viikkoa kesti huoltoreissu. Vaihtoivat vielä pyynnöstäni lämpötahnat uusiin siellä. Hyvä fiilis palata takaisin Asukseen :)
     
  20. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Vieläkään en ole läppäriä saanut. Huoltoliike ei laittanut lähetykseen puhelinnumeroani, vaikka se oli heillä ja UPS ei päässyt lukitun alaoven läpi. Vaikka pyysin UPS:ää laittamaan toiseen osoitteeseen, he lähettivätkin sen takaisin Saksaan :facepalm:
     
  21. Lare

    Lare Error 404 Tukijäsen

    Viestejä:
    812
    Rekisteröitynyt:
    13.11.2016
    Nyt sain vihdoin tuon läppärin takaisin. 7,5 viikkoa meni ja eivät olleet edes avanneet pakettia ja katsoneet läppäriä... :D
     
  22. candysays

    candysays

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Lenovon kuluttajapöytäkoneen ensimmäisellä kerralla huollossa meni yli 4 viikkoa. 3 viikon jälkeen kyselin mikä on tilanne, niin eivät edes löytäneet sitä järjestelmästä. Seuraavana päivänä tuli viesti että on otettu työn alle. Oli ilmeisesti jossain nurkassa unohdettuna. Vika ei tietenkään korjaantunut kun olivat vain asentaneet Windowsin uudelleen. Luultavasti eivät edes tienneet minkä takia kone oli sinne toimitettu.

    Toisella kerralla laitoin ongelmasta kuvat ja selosteen vielä mukaan, tällä kertaa kesti vajaa 3 viikkoa. Ongelmalle ei oltu tehty mitään, oli vaan raportissa että on testattu ja ei löydetty vikaa. Kone kiinni seinään ja sama ongelma ilmeni heti itsellä.

    Lenovon kuluttajahuolo on kyllä täysin paska. Paras huolto valmistajista taitaa olla yllättäen Acerilla, kone on viikossa takaisin ja korjattuna.
     
  23. säläkki

    säläkki

    Viestejä:
    26
    Rekisteröitynyt:
    14.10.2017
    Nii mikä se ongelma oli sitten mitä ei korjannut?
     
  24. candysays

    candysays

    Viestejä:
    29
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kun laittaa virtajohdon kiinni seinään/virtalähteeseen tai laittaa jatkorasian päälle ja käynnistää koneen, Windows antaa USB-virtapiikki-ilmoitusta joka kerta ja USBit on vikatilassa. Johtunee varmaan virtalähteestä tai emosta. Virtalähdettä ei tietysti voi testata toisella, kun se on joku Lenovon oma viritelmä. Toimii jos antaa virtajohtojen olla paikoillaan.
     
  25. Poppamies

    Poppamies Que pasa, ese?

    Viestejä:
    363
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mulla oli tuore Lenovo 910 vajaa vuosi sitten huollossa, jotenkin vain pimeni koko kone. Eivät alkaneet korjaamaan mutta sen toteamiseen meni kuukausi. Vitutti snadisti, jotain 1300€ maksanut. Olisin voinut viedä kauppaan doa mutta nyt meni näin.
     
  26. jjs

    jjs

    Viestejä:
    122
    Rekisteröitynyt:
    11.11.2016
    Lenovon yrityskoneiden huolto kyllä pelaa hyvin. Töissä ThinkCentre sammui ja käynnistyi uudelleen noin viiden minuutin välein. Soitto tukeen, seuraavana päivänä huoltomies paikalla, vaihto siinä mun toimistossa emolevyn prosessoreineen ja muisteineen, ajoi diagnostiikat jne ja kone on pelannut sen jälkeen. Alle 24h soitosta tukeen ja kone kunnossa.
     
  27. allapo

    allapo

    Viestejä:
    206
    Rekisteröitynyt:
    24.10.2016
    Minulla oli viimevuonna läppäri Lenovon saksan huollossa (Käynnistyksessä valitteli boottiosuuden puuttumista). Tosin takuullinen huolto. Aikaa meni 3,5 viikkoa, kuntoon tuli. Kuriiri (UPS) nouti ja palautti. Ei se tosiaan nopeaa toimintaa ollut.
     
  28. Pertti Kosunen

    Pertti Kosunen Basic Input/Output System

    Viestejä:
    3 049
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Next Business Day On Site takuu ei kuulu oletuksena kaikkiin malleihin, mutta sen saanee erikseen ostettua merkistä ja mallista riippumatta. Yleensä tuo on aika kallis erikseen ostettuna.
     
    inXFocus tykkää tästä.
  29. eternality

    eternality

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Joo, omat kokemukset lenovon huollosta.
    Laitoin läppärin (yoga 900s) huoltoon joulukuun alussa. Vika akussa, sammuu kesken käytön.
    Meni jotain 3vk niin sain kustannusarvion ~400€, akun takuu 12kk ylittynyt, eivät korvaa takuuseen.
    Nyt tässä riidelty pari viikkoa, vetosin virhevastuuseen, niin sieltä tulee ilmoitus että kannettavassa kosteusvaurio sekä ulkoisia vaurioita, joten eivät korvaa.
    Näistä sitten kun pyysin todisteita sain kuvan jossa näkyy jotan likaa irrottettujen näppäinhattujen alla ja läppärin saranasta lähtenyt tuollainen pieni liimattu muovikoriste irti.
    Joten ei näillä näkymin kyllä voi lenovon kuluttajapuolen huoltoa ainakaan suositella.

    Edit: Ainiin, ja bonuksena tuossa niiden kustannusarviossa on listattuna vaihettaviksi osiksi mm. näppäimistö ja ssd vaikkei kummassakaan mitään vikaa ole...
     
  30. Pertti Kosunen

    Pertti Kosunen Basic Input/Output System

    Viestejä:
    3 049
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Mitä kautta laitoit ja mikä huolto oli kyseessä?
     
  31. eternality

    eternality

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Huolto järjestetty Lenovon aspan kautta, huoltofirma Medion.
     
  32. eternality

    eternality

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Noniin, vaadin kuvia tästä "kosteusvauriosta" niin eipä siellä akussa mitään kosteusvauriota ollutkaan. Nyt sitten palattu samaan vanhaan lauluun "Ei takuunajan sisässä joten ei korjata." Onkohan tuolla aspassa noilla joku ohjeistus vältellä koko virhevastuu konseptia kun eivät näytä siihen ottavan mitään kantaa kirveelläkään.
     
    inXFocus tykkää tästä.
  33. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    419
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Ota ostopaikkaan yhteyttä, koska viimekädessä ne ovat tuosta virhevastuusta vastuussa.
     
  34. eternality

    eternality

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Joo, pitänee tätä kokeilla, lenovon viimeisin vastaus on "Asia on jo meidän puolesta käsitelty loppuun ja päätöksemme on että emme korjaa laitetta maksutta." Täytyy sanoa että tämän kokemuksen jälkeen en kyllä lenovon laitteisiin enää jatkossa tule koskemaan.
     
  35. Pertti_Pasanen_Spede

    Pertti_Pasanen_Spede

    Viestejä:
    419
    Rekisteröitynyt:
    10.03.2017
    Paljonko se takuu on sitten mennyt yli siitä?
     
  36. eternality

    eternality

    Viestejä:
    222
    Rekisteröitynyt:
    27.12.2016
    Akun takuuksi lupaavat 1v, tais olla 1v ja 3kk menny kun sen huoltoon laitoin. Kohtuullinen ikä tuollaiselle akulle lienee n. 2-3v joten mielestäni aika selkeästi vielä virhevastuun piirissä.
     
  37. Pertti Kosunen

    Pertti Kosunen Basic Input/Output System

    Viestejä:
    3 049
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Medion - Wikipedia

    Tuo Medion taitaa kuulua Lenovoon.

    Jos ei nyt suoraan boikottilistalle, niin täytyy ainakin muistaa antaa miinuspisteitä Lenovolle, kun on koneita hankkimassa..
     
    Taker tykkää tästä.
  38. Glengoyle

    Glengoyle

    Viestejä:
    81
    Rekisteröitynyt:
    25.10.2016
    Lenovon kuluttajamallien huoltoprosessi on täysin eri verrattuna yritysmallejen kanssa.