Lenovo Legion T5

Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Mulla on tuollainen Lenovo Legion T5 -pelipöytäkone 90RC00LPMW. Vr lasit, kun kytkee ja pelaa vaikka Alyxia ja samalla nauhoittaa OBS, niin tulee pelin alussa ilmoitus, että grafiikkasuorittimen muistia on liian vähän tms? Pitäis sulkee ylimääräiset ohjelmat. Silleen vähän tökkii hyvillä asetuksilla, voiko mitenkään "parantaa" tota valmispakettia? Muistia lisää? Voiko tuollaista valmispakettia edes päivittää paremmaksi?
 
Liittynyt
07.06.2017
Viestejä
4 000
Tuohon näytönohjaimen muistimäärän loppumiseen käsittääkseni kaksi vaihtoehtoa:
a) Joko laskea pelistä asetuksia (esim tekstuurien laatu) niin, että vie vähemmän muistia
b) Ostaa isommalla muistimäärällä varustettu näytönohjain, (3080 12 gigainen) -> Josta seuraa, että mahdollisesti myös tuo 550w virtalähdekin pitää vaihtaa.

Amd 6700xt olisi pieni tehonmenetys, mutta siinä olisi enempi muistia. Ja menis samalla virtalähteelläkin. Ei kovin fiksu "päivitys".
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
685
Kyllä 8GB pitäisi riittää, alyx 6GB min, tarkistelisin OBSn näytönohjaimen muistin käyttöä... ja asetuksia. Vai onko kenties Metan Quest 2 VR-lasit link kaapelilla kyseessä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Kyllä 8GB pitäisi riittää, alyx 6GB min, tarkistelisin OBSn näytönohjaimen muistin käyttöä... ja asetuksia. Vai onko kenties Metan Quest 2 VR-lasit link kaapelilla kyseessä.
Mistäs pystyn katsomaan OBSn näytönohjaimen muistin käytön määrän? Mitä asetuksia tarkoitat?
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
685
windows task manager details välilehti oikea hiiren nappi ylä palkissa select colums GPU memory valinnat... "kaikki kuvat" mitkä on obs käytettävissä sailytetään video muistissa (slideshow)...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
Moi, mulla on tuollainen Lenovo Legion T5 (Lenovo Legion T5 26AMR5 90RC00UCMW 16/512 Gt musta). Kun pelaan Oculuksen Quest 2 vaikka Half life alyx, niin tulee ilmoitus, että grafiikkasuorittimen muisti on vähäinen tjsp? Sit, jos rupean nauhoittamaan pelaamista OBS, niin vaikka olisi ultra asetukset, niin silti pelissä ei ultra asetukset ole todellakaan? Viekö OBS jostain syystä liian paljon muistia, vai missähän vika? Sit välillä pelissä tulee ihan älyttömiä "lagipiikkejä", kuva tavallaan "halkeaa". Saako tollaiseen valmispakettiin lisää muistia, kun nyt on 16, vai pitäisikö ton riittää? Alkuperäistä oculuksen omaa kaapeliä ei ole, vaan ostinkohan motonetistä ton.
01caf1175190e520bdc4b650e4356f06.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 247
Laittaisin kysymyksen tuonne, vaikka se on konepaketti-puolella ja tämä on oikea ongelma.

Tuolla vaan on @Tiihokatti , joka tietää näistä Legioneista ja puuhastelee niiden kanssa paljon.

--

Muistilisäys onnistuu, mutta se pitää tehdä huolella. Tärkeintä on ostaa 3200MHz 1.2V muisteja. Kaikki muistit eivät käy tuohon.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
1, Asenna uusin BIOS emolevyyn. Tarkista koneen tuki-sivulta että alla on varmasti se uusin versio.
2. Käy BIOS asetuksista hinkkaamassa virrankulutus asetuksia. Kun BIOS kysyy minkä wattista jäähdytintä käytät niin olet löytänyt oikean asetuksen mitä hinkata.
3. Nuketa Windows. Sitten puhtaan Windowsin päälle asennat AMD B550 piirisarja-ajurit ynnä muut tärkeät ajurit.
4. Valikoi huolella mitä Lenovon bloattia haluat asentaa koneelle nyt kun kone on siitä tauhkasta kerran puhdistettu.
 
Liittynyt
05.11.2021
Viestejä
124
1, Asenna uusin BIOS emolevyyn. Tarkista koneen tuki-sivulta että alla on varmasti se uusin versio.
2. Käy BIOS asetuksista hinkkaamassa virrankulutus asetuksia. Kun BIOS kysyy minkä wattista jäähdytintä käytät niin olet löytänyt oikean asetuksen mitä hinkata.
3. Nuketa Windows. Sitten puhtaan Windowsin päälle asennat AMD B550 piirisarja-ajurit ynnä muut tärkeät ajurit.
4. Valikoi huolella mitä Lenovon bloattia haluat asentaa koneelle nyt kun kone on siitä tauhkasta kerran puhdistettu.
Kiitos viestistä, mutta on kyllä täyttä hepreaa minulle! Jos vaan kehtaat, niin laitatko mitä mun pitää tehdä ja miten teen :). BIOS tiedän, mutta pitääkö se entinen jotenkin poistaa, vai miten? Olen ihan käsi tietokoneiden kanssa :)
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Moi, mulla on tuollainen Lenovo Legion T5 (Lenovo Legion T5 26AMR5 90RC00UCMW 16/512 Gt musta). Kun pelaan Oculuksen Quest 2 vaikka Half life alyx, niin tulee ilmoitus, että grafiikkasuorittimen muisti on vähäinen tjsp? Sit, jos rupean nauhoittamaan pelaamista OBS, niin vaikka olisi ultra asetukset, niin silti pelissä ei ultra asetukset ole todellakaan? Viekö OBS jostain syystä liian paljon muistia, vai missähän vika? Sit välillä pelissä tulee ihan älyttömiä "lagipiikkejä", kuva tavallaan "halkeaa". Saako tollaiseen valmispakettiin lisää muistia, kun nyt on 16, vai pitäisikö ton riittää? Alkuperäistä oculuksen omaa kaapeliä ei ole, vaan ostinkohan motonetistä ton.
Tuo alyxin ilmoitus on käsittääkseni enemmän sääntö kuin poikkeus niin siitä en olisi huolissani.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 700
Kiitos viestistä, mutta on kyllä täyttä hepreaa minulle! Jos vaan kehtaat, niin laitatko mitä mun pitää tehdä ja miten teen :). BIOS tiedän, mutta pitääkö se entinen jotenkin poistaa, vai miten? Olen ihan käsi tietokoneiden kanssa :)
Tuossa on sinun tietokoneen tuki-sivu. Sieltä voit ladata uusimmat BIOSit, katsoa mitä osia se on syönyt ja muuta kivaa. Tosin kun asennat Windowsin uudestaan (eli nuketat koko roskan tyhjäksi) niin silloin B550 piirisarja-ajurit ynnä muut kannattaa ladata suoraan komponenttien valmistajan sivuilta.
Esimerkiksi Inteliltä löytyy automaattinen "tunnistan mitä Intelin verkkokortteja/yms. sinun koneessa on ja päivitän niiden ajurit"-ohjelma. Samoin myös AMD:lta.
Nykyisen emolevyn BIOS-version voi tarkistaa Lenovo Vantagesta tai vaikka ihan HWinfolla. Lenovon BIOS-päivitykset tulee perus .exe työpöytäsovelluksena jonka käynnistäminen aloittaa päivitysprosessin.

Jos lontoon murre taittuu niin tässä yleiset ohjeet pakettikoneiden "korjaukseen":



Huom! Jos olet oikeasti aivan järkyttävän huono tietokoneiden kanssa niin jättäisin homman sikseen. Jos kompastut sähköjohtoon/isket haarukan pistorasiaan/poksautat talon pääsulakkeen samalla kun uusi BIOS on asentumassa niin sinä rikot tietokoneesi. Kun BIOS-asennus korruptoituu niin peli on tavallisesti menetetty ja mitään ei ole tehtävissä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 393
Viestejä
4 235 771
Jäsenet
71 197
Uusin jäsen
Fomppa

Hinta.fi

Ylös Bottom