Legot - Yleinen ketju

Itsekin 70-luvun lapsena legot olivat itselle myös aika cool juttu. Itse kuulun niihin "harvoihin?" ketkä ovat saaneet Lego Technic 8860 auton pikkuskidinä lahjaksi.
Siitä riitti iloa pitkäksi aikaa ja siitä tuli tehtyä omia MOCeja aikanaan. Hienoin minkä muistin oli omasta päästä rakennettu helikopteri missä sekä pääroottori & takaroottori pyörivät kun helikopterin pyöriä pyöritti.
Harmi että siitä ei otettu aikanaan mitään valokuvaa.
Edesmennyt äitini oli ollut niin fiksu että auto oli laitettu paketteineen ja ohjeineen jemmaan ja sain sen "uudelleen" joskus 26 vuotiaana.
Reilu kymmenkunta vuotta sitten auto koottiin poikani kanssa uudelleen kun hänellä oli joku kunnon nuhakuume ja piti olla kotona useamman päivän. Nyt se taas ollut paketissa pitkään odottamassa uutta huomista.
Mielessä on ollut että tekisi sille korin vähän kuten tässä videossa, hienompana tietenkin.
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=psVYQG5OOH8


Muuten on tullut haksahdettua 1:8 koon malleihin mutta mielestäni oma varallisuus ei ole ihan sillä tasolla että olisin voinut ostaa autot aitoina legoina.
Niinpä kaukoidän ihmekaupat ovat saaneet auttaa ja mallit ovat löytyneet edullisemmin.

Nostalgia päissäni olen kyllä katsonut välillä myös 8880 mallia ja harkinnut sen hankkimista TAI siihen tarvittavien osien hankkimista.
 
Itsekin 70-luvun lapsena legot olivat itselle myös aika cool juttu. Itse kuulun niihin "harvoihin?" ketkä ovat saaneet Lego Technic 8860 auton pikkuskidinä lahjaksi.
Minulla oli tämän auton edeltäjä, eli 853, mutta luokkakaverilla oli tämä 8860 ja olihan se hieno. :cool:

Hienoin minkä muistin oli omasta päästä rakennettu helikopteri missä sekä pääroottori & takaroottori pyörivät kun helikopterin pyöriä pyöritti.
Harmi että siitä ei otettu aikanaan mitään valokuvaa.
Meikäläinen rakensi mm. tällaisen helikopterin, josta on vanha valokuva skannattuna jollain 5 pennin skannerilla kuten näkyy:

Lego2.jpg
 
1.jpg
2.jpg
3.png
4.png


Mitäs settejä porukan ostoslistalla? Näissä on luovuutta, printtejä, värejä... ja omalla listalla.
 
Minulla oli tämän auton edeltäjä, eli 853, mutta luokkakaverilla oli tämä 8860 ja olihan se hieno. :cool:


Meikäläinen rakensi mm. tällaisen helikopterin, josta on vanha valokuva skannattuna jollain 5 pennin skannerilla kuten näkyy:

Lego2.jpg

Itse muistan omista Techniceistä parhaiten tuon, oli varmaan eka:
1778601867536.png


Ja sitten kun sai moottorin, eli tuon setin:
1778601975342.png


Sitten kun myöhemmin sai sen 9V moottorin kaveriksi niin pääsi rakentamaan oman letkuohjattavan sähköauton. Ikävästi ei ollut keskitystä ohjauksessa niin aikamoista S-kuviota pääsi painelemaan :D
Ikävästi ei ole kuvaa tallessa...



Siitä seuraava kaveri Rivendellille ja Barad Durille.
Vaimolla on nuo molemmat setit, harkitsen tässä pitäisikö ostaa tuo Minas Tirith synttärilahjaksi :cigarbeye:
 
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=jltuRIF2MAc


Mitä porukka mieltä Transformers seteistä? Kelasin jos yrittäisi kaikki 6 kerätä (normi+bricksheadz). Toki roboteista tarvitsee tuplat, koska se muuntautumis toiminto ei mielestäni sovi legoihin.
 
Ja taas uutta Batmobilea. Batman Returns 2272 osaa syksyllä.

X-Files settikin tulossa. Ja BMW E30 M3.

Alkaa olla itselläkin noita Batman setejä siinä määrin, että tila loppuu kesken kun nytkään ei ole kaikki kasassa. Ja eikä tarvi varmaan olla kummonen ennustaja niin Ghostbuster- ja Back to the Future-jutut saa myös jatkoa jossain kohtaa.
 
Ja taas uutta Batmobilea. Batman Returns 2272 osaa syksyllä.

X-Files settikin tulossa. Ja BMW E30 M3.

Alkaa olla itselläkin noita Batman setejä siinä määrin, että tila loppuu kesken kun nytkään ei ole kaikki kasassa. Ja eikä tarvi varmaan olla kummonen ennustaja niin Ghostbuster- ja Back to the Future-jutut saa myös jatkoa jossain kohtaa.
Vanhana X-files fanina piti etsiä nuo mainoskuvat ja huomio kiinnittyi taustalla näkyvään "I want to believe" sileään painettuun palaan - se yksinään riittäisi. :cool:
Siitä jatkoideana voisi olla isompi taulu, tyyliin Starry Night / Great Wave.
 
Vanhana X-files fanina piti etsiä nuo mainoskuvat ja huomio kiinnittyi taustalla näkyvään "I want to believe" sileään painettuun palaan - se yksinään riittäisi. :cool:
Siitä jatkoideana voisi olla isompi taulu, tyyliin Starry Night / Great Wave.
Tulee kallis pala bricklinkissä tuosta.
 
Avaruussukkula 8480 kiinnostaisi taas laittaa kasaan, mutta tuossa on sähköjohtojen kumi rispaantunut lähes kokonaan kaikissa johdoissa. Tunnettu ongelma, mutta mietin että mistä noita kannattaisi tilata uusia? Ei ole tullut koskaan tilattua erikseen osia legoihin.

Bricklinkiä vilkuilin, ja kaikki käytetyt johdot lähestulkoon samassa kunnossa, että ainakin osittain suojamuovi rispaantunut. Se mietityttää, että jos myydään johtoja kuntoluokituksella uusi, onko ne silti niitä 30 vuoden takaisia johtoja jotka hajoavat nopeasti kuitenkin, vai onko ne jotain jälkikäteen tehtyjä?
 
Ja taas uutta Batmobilea. Batman Returns 2272 osaa syksyllä.

X-Files settikin tulossa. Ja BMW E30 M3.

Alkaa olla itselläkin noita Batman setejä siinä määrin, että tila loppuu kesken kun nytkään ei ole kaikki kasassa. Ja eikä tarvi varmaan olla kummonen ennustaja niin Ghostbuster- ja Back to the Future-jutut saa myös jatkoa jossain kohtaa.
X-Files ja M3 olisi aika pakko hankkia. Ei ilmeisesti vielä hajua monenko palan setti tuo M3 mahtanee olla?
 
X-Files ja M3 olisi aika pakko hankkia. Ei ilmeisesti vielä hajua monenko palan setti tuo M3 mahtanee olla?
Se M3 on kyl pakko saada, toivottavasti on jotain 1000-1500 palaa eteti oo liian pieni. X-Filesista kans kiinnostais, mut en tiiä onko se vaan joku pikkusetti. Ghostbusters-jutut on kyl varmaan tulossa, ne on aina myyny hyvin.
 
Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että noinkin ikoninen saksalaisen autoteollisuuden tuote kaipais reilusti enemmän detailia, kuin mitä SpeedChampionsin kokoluokka alle neljällä sadalla palalla tarjoaa. Mutta mistä minä mitään tietäsin :D
Legolla on tapana tehdä samoja autoja eri mittakaavoissa, joten mahdollistahan tuo on, että tulee myös technicinä, iconsina tjsp...
 
X-Files setti on kova juttu, kuten Spielbergin tuleva elokuvakin. Molemmat perustuvat kuitenkin todellisiin asioihin.


Tuonne tulee uusimmat tiedot noin 2 vk välein. X-Files jne. tuttuja teemoja. Nyt sitten LEGO settinä. ❤️
 
Hoh, nyt sitte! Itsekin olin aluksi innoissani tulevasta Matti 3:sta, mutta nyt kuvat nähtyäni en niinkään. VMP! Näyttää joltain Fiatilta. 😂

FB_IMG_1779453386994.jpg


FB_IMG_1779453389716.jpg


FB_IMG_1779453392235.jpg


FB_IMG_1779453395707.jpg


FB_IMG_1779453414950.jpg


FB_IMG_1779453417693.jpg
 
Näin vinkkinä muille Legolandiin ja Lego Houseen matkaaville, niin kannattaa ostella mahdolliset tuliaiset Legolandin puolelta. Lego housen valikoima oli todella suppea. Vaatetta ja muuta rekvisiittaa sieltä ei löytynyt lainkaan. Ja kun hinnat ovat samat mitä verkossa, niin eipä sieltä oikein mitään tarttunut mukaan. Ja mitään uutuksia ei oikein tuntunut olevan, edes näytillä.

Käymisen arvoisia molemmat paikat ehdottomasti. Kunhan ei suunnittele tekevänsä mitään löytöjä laatikoiden osalta.
 
Milloin tulee Dreamzzz... kausi 4? ... ja jos ei tule, niin onko uuden IN-HOUSE teeman aika. Hemmetti.
 
Tuli tilattua tuo Supra ja kylkeen R34. Kasailtiin tenavan kanssa jo ensimmäinen. Pieneksi malliksi kyllä hieno. Ainut turhauttava osuus luonnollisesti noiden tarrojen liimailu (onneksi aivan pienimmät oli jo paloissa valmiina).

IMG_20260606_103921.jpg
Vanteisiin näköjään panostettu niin tässä Suprassa kuin M3:ssakin.
 
Mielestäni CITY mennyt ohi Speed Champions teemasta. Printtien määrä on valtava. Toisin kuin tarra teemassa.
 

No nyt alkaa olla oikeasti jo näyttävyyttä ja skaalaa näissä.
Varmasti ihan näyttävä valmiina, mutta noiden arkkitehtuurisettien kasaus on mielestäni tylsää. Tuhansittain samoja palasia ja saman toistoa. Henkilökohtaisesti arvostan enemmän technics-sarjaa ja siinä kategoriassa minun suosikkilistan korkeimmalle pallille nousee tällä hetkellä ketjussa aiemminkin mainittu Cadan valmistama 1:8 Mercedes-AMG GT3 5466PCS C64008W.
 
Varmasti ihan näyttävä valmiina, mutta noiden arkkitehtuurisettien kasaus on mielestäni tylsää. Tuhansittain samoja palasia ja saman toistoa. Henkilökohtaisesti arvostan enemmän technics-sarjaa ja siinä kategoriassa minun suosikkilistan korkeimmalle pallille nousee tällä hetkellä ketjussa aiemminkin mainittu Cadan valmistama 1:8 Mercedes-AMG GT3 5466PCS C64008W.
Tilasitko tuon tuolta Cadan sivuilta vai löytyikö jostain lähempääkin?
 
Tilasitko tuon tuolta Cadan sivuilta vai löytyikö jostain lähempääkin?
En tilannut vielä mistään, kun viimeksi ne oli myyty loppuun. Videoita tuosta olen kyllä katsonut vaikka kuinka monta.

Nyt noita näyttää taas saavan, joten pitää laittaa tilaukseen suoraan tuolta Cadan verkkokaupasta. Miinuksena hinta on noussut tässä välissä useamman kympin.

Edit.
Eipä ollutkaan hinta noussut, vaan laskurissa oli eurojen sijaan dollarit. Loppuhinta on sivuilta saatavan alennuskoodin kanssa $341, eli noin 296€ riippuen kurssista. Toimitus Saksan varastolta 5-8 vuorokaudessa ilman kuluja.

1780914896463.png


Tuossa vielä yksi arvostelu tästä paketista. Pääosin kaikki on positiivista, mutta pari miinustakin löytyy. Kasaus ei ole helppoa ja ohjeet voisivat olla selkeämmät. Varsinkin vaihdelaatikon toiminta kannattaa testata kasausvaiheessa hyvin. Etujousia pitää myös muistaa säätää jäykemmäksi kasausvaiheessa, sillä myöhemmin se ei onnistu. Lisäksi nosturin pneumatiikan toteutus on ilmeisesti vähän klonkku. Ohjeessa on myös yksi pieni virhe, jonka vuoksi nokkapelti ei asetu kohdalleen ilman tätä muutosta.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=BTQLhFrl4ds
 
Viimeksi muokattu:
Voin suositella Cadaa. Omistan ton Mersun, Lotuksen sekä isomman (kasaamattoman) 787B:n.

Kaikki osat oli tallessa ainakin Mersussa ja Lotuksessa. Varmaan kourallinen jäi vielä ylikin.

Aika vinkeitä palikoita heillä. Legolla on ainakin teknik-seteissä vähemmän erilaisia osia kun taas Cadan otanta on monipuolisempaa.
 
Viimeksi muokattu:
Voin suositella Cadaa. Omistan ton Mersun, Lotuksen sekä isomman (kasaamattoman) 787B:n.

Kaikki osat oli tallessa ainakin Mersussa ja Lotuksessa. Varmaan kourallinen jäi vielä ylikin.

Aika vinkeitä palikoita heillä. Legolla on ainakin teknik-seteissä vähemmän erilaisia osia kun taas Cadan otanta on monipuolisempaa.
Lego luottaa perinteisiin ihan liikaa, mutta se ei tällaisten kilpailijoiden kohdalla riitä. Vähän tulee tuosta paikallaan makaamisesta Nokia mieleen. En sitten tiedä onko siellä jopa suunnitelmana antaa mm. Cadan viedä markkinat näiltä kehittyneemmiltä sarjoilta ja keskittyä itse niihin yksinkertaisempiin elokuvalisensseillä tuotettaviin perustason sarjoihin jne? Oli miten oli, ainakin kaikki viime vuosien Technics-setit Legolta ovat olleet tosi vaisuja esityksiä ilman mitään innovaatiota tai kunnon yritystä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: jml
Lego luottaa perinteisiin ihan liikaa, mutta se ei tällaisten kilpailijoiden kohdalla riitä. En tiedä onko siellä jopa suunnitelmana antaa mm. Cadan viedä markkinat näiltä kehittyneemmiltä sarjoilta ja keskittyä itseä niihin elokuvalisensseillä tuotettaviin perustason sarjoihin. Ainakin kaikki viime vuosien Technics-setit Legolta ovat olleet tosi vaisuja esityksiä.
Jos noin ajattelevat, niin siinä on riskinä, että kilpailijat alkaa viedä noita lisenssisarjojakin. Cadalla lisenssit jo techniceissä ainakin Lotuksen sekä Mercedeksen kanssa, joten jos saavat tarpeeksi jalansijaa, niin sinne voi sitten alkaa valua myös muiden viihdealan segmenttien lisenssisarjoja.
 
Lego luottaa perinteisiin ihan liikaa, mutta se ei tällaisten kilpailijoiden kohdalla riitä. Vähän tulee tuosta paikallaan makaamisesta Nokia mieleen. En sitten tiedä onko siellä jopa suunnitelmana antaa mm. Cadan viedä markkinat näiltä kehittyneemmiltä sarjoilta ja keskittyä itse niihin yksinkertaisempiin elokuvalisensseillä tuotettaviin perustason sarjoihin jne? Oli miten oli, ainakin kaikki viime vuosien Technics-setit Legolta ovat olleet tosi vaisuja esityksiä ilman mitään innovaatiota tai kunnon yritystä.
Onkohan legolla muutenkin joku linjanveto etteivät tee mitään sota-aiheisia rakennelmia? Cadalta löytyy aseita, ohjusrekkoja jne.
 
Onkohan legolla muutenkin joku linjanveto etteivät tee mitään sota-aiheisia rakennelmia? Cadalta löytyy aseita, ohjusrekkoja jne.
Kyllä on. Bell Boeing V-22 Osprey (42113) vedettiin pois miltei heti julkkarin jälkeen, kun "paljastui" olleen armeijan käytössä.
Jonkin verranhan näitä kerkesi lähteä liikkeelle, eli kohtuu harvinainen setti, jos jostain käsiinsä saa.
 
Onkohan legolla muutenkin joku linjanveto etteivät tee mitään sota-aiheisia rakennelmia? Cadalta löytyy aseita, ohjusrekkoja jne.
On niillä joo. Wikipediassa on tällainen kohta:

The Lego Group has maintained its long-standing policy of avoiding the manufacture of realistic modern weaponry. In a 2010 Lego report, the company stated, "The basic aim is to avoid realistic weapons and military equipment that children may recognize from hot spots around the world and to refrain from showing violent or frightening situations when communicating about LEGO products. At the same time, the purpose is for the LEGO brand not to be associated with issues that glorify conflicts and unethical or harmful behavior"

Lainauksen lähteenä on tämä artikkeli:
 
Lego luottaa perinteisiin ihan liikaa, mutta se ei tällaisten kilpailijoiden kohdalla riitä. Vähän tulee tuosta paikallaan makaamisesta Nokia mieleen. En sitten tiedä onko siellä jopa suunnitelmana antaa mm. Cadan viedä markkinat näiltä kehittyneemmiltä sarjoilta ja keskittyä itse niihin yksinkertaisempiin elokuvalisensseillä tuotettaviin perustason sarjoihin jne? Oli miten oli, ainakin kaikki viime vuosien Technics-setit Legolta ovat olleet tosi vaisuja esityksiä ilman mitään innovaatiota tai kunnon yritystä.

Ne perinteet ja palikoiden yhteensopivuus on se juttu. Tänä päivänä Legolta tulee kokoajan uutta palikkaa noihin uusiin setteihin vaikka miten olisi lisenssiroina tai pienoismalli ja ne taas sopii mittojensa puolesta jollain tavalla aiempiin ja vain mielikuvitus on rajana. Tokkopa Legoa "paikallaan makaaminen haittaa" jos katsoo miten kauppa käy eikä se kaadu mihinkään, että joku kilpailija tekee oman näkemyksensä mukaan hienomman superautomallin. Jälleenmyyntiarvo noilla kilpailijoiden tekeleillä on sitten taas oma lukunsa. Siinä missä Applen tuotteet pitää arvonsa vielä vuosien päästä niin saman ikäiset wintoosa-romut saa kääntää kaksin kerroin ja laittaa roskiin.
 
Ne perinteet ja palikoiden yhteensopivuus on se juttu. Tänä päivänä Legolta tulee kokoajan uutta palikkaa noihin uusiin setteihin vaikka miten olisi lisenssiroina tai pienoismalli ja ne taas sopii mittojensa puolesta jollain tavalla aiempiin ja vain mielikuvitus on rajana. Tokkopa Legoa "paikallaan makaaminen haittaa" jos katsoo miten kauppa käy eikä se kaadu mihinkään, että joku kilpailija tekee oman näkemyksensä mukaan hienomman superautomallin. Jälleenmyyntiarvo noilla kilpailijoiden tekeleillä on sitten taas oma lukunsa. Siinä missä Applen tuotteet pitää arvonsa vielä vuosien päästä niin saman ikäiset wintoosa-romut saa kääntää kaksin kerroin ja laittaa roskiin.
Niin, tuskin Lego mihinkään kaatuu, mutta jonkinlainen lamaantuminen firmalla mielestäni on ollut jo useamman vuoden ajan. Innovaatio ja yritys puuttuu ja menevät sieltä missä aita on matalin.

Minä en osta näitä jälleenmyyntiarvoa ajatellen, vaan pelkästään kasaamisen ilosta (+ovathan ne hienoja hyllyssä) ja omalla kohdalla se edellyttää sitä, että rakenne on suunniteltu niin, että insinöörin housut kastuvat kasatessa. Viimeisin sellainen fiilis tuli Legon tuotteissa Mercedes-Benz Arocsia kasatessa. Jos Legoja ostaa jälleenmyyntiä ajatellen, niin sitten ei kannata avata koko pakettia.

Btw. Cadan osat ovat mittojen puolesta täysin yhteensopivia Legojen kanssa. Minulla ei noita Cadan settejä ole entuudestaan, mutta useammassakin videossa on todettu, ettei niitä erota Legoista.
 
Legolla tuntuu menevän vähän ristiin välillä tuo laatu ja rakentaminen. Viimeisin isompi pettymys selkeästi oli tuo Nasan 747 sukkulakuljetuskone. Sen tasapainotus on äärimmäisen huonosti tehty ja itse lentokoneen kokoaminen oli vähintäänkin keskiarvoista tai hieman alle. Itse sukkula siinä oli selkeästi huonompi ja kokonaisuutena heikompi, kuin esim. aiempi sukkula jossa oli Hubble mukana. Toki niiden koossa on eroja melko paljon, mutta esim. minifiguskaalassakin on parempaa sukkulaa ollut, kuin mitä tuo 747:n kyydissä oleva.

Sitten taas Atreidesin Ornithopter oli oikein hieno kokonaisuus, jossa oli jopa toimivat siivet vaikka olikin tehty minifiguskaalaan. Nythän sieltä on tulossa vuoden toisella puolikkaalla isompi Hubble Icons -sarjassa, joten täytyy katsoa millainen kokonaisuus siitä lopuksi tulee.
 
Legon asevastaisuus on tavallaan huvittavaa, kun aikoinaan tekivät ison tilin lelupyssyillä.
 
Noin viimeiset 5-6 vuotta LEGO yhteisöt ympäri maailmaa alkaneet kritisoimaan LEGO:a. Syy tähän on yksinkertaisesti se että LEGO on muuttunut lähes pelkästään LISENSSI settejä tekeväksi ja hurjia voittoja vuodesta toiseen takovaksi jättiläiseksi.

Moni toivoo legon omia teemoja, paljon enemmän luovuutta ja yllätyksiä. (Esim. SOTA-teema Star Wars ei yllätyksiä tarjoa). Jokainen voi katsoa mitä kaikkea LEGO tehnyt aikaisemmin (Brickset) ja verrata sitä nykyiseen. LEGO on kuin elokuva bisness. Välillä tulee mahtavia elokuvia, MUTTA 90 % on ihan saman tekeviä.

LEGO tekee myöskin lähes 1000 settiä vuodessa jos lasketaan polybagit ja gwp:t sekä vastaavat erikoisuudet, kuten nyt vaikkapa vain Kiinan markkinoille suunnatut setit. Tämä on monelle liikaa. Puhutaan että settien hinnat nousevat niin korkealle että hinnoitellaan kokonaan pois osa harrastajista. Settejä myydään vähemmän kuin ennen, mutta niistä saatava kate on suurempi.
 
Pieni (technic) laatuvertailu omasta kokemuksesta:

Legopalikat ovat hyvinkin tasalaatuisia ja laadukkaita mutta minua on lievästi häirinnyt tiettyjen osien valujäyste eli se täppä mikä jää kun osa irrotetaan muotista. Useinmiten sen pystyy kääntämään piiloon mutta jatkuvaa pohdintaa saattaa aiheuttaa näissä kalliissa näyttävissä 'aikuisten' malleissa.

Cada käyttää ainakin osittain erilaista valutekniikkaa joten monesti ei väliä kumminpäin palikan asettaa. Sävyeroja osien välillä en ole huomannut mutta valuvikoja tulee niissä yleisimmissä pikkuosissa (tapeissa) harvakseltaan vastaan. Muutamat sulaneen näköiset ja epämuodostuneet palikat eivät ole menoa haitanneet koska reippaasti on pakattu ylim. mukaan.
 
Varmaan ensi viikolla tulee se Cadan AMG, joten pääsee sopivasti kesälomilla askartelemaan. Sen kasaaminen vaatii aikaa ja tilaa, joten pitää ainakin hommata jotain sopivia rasioita palikoille, jos joutuu siirtelemään "tehdasta" välillä syrjään muiden hommien tieltä. Ei ole mahdollisuutta syventyä tähän niin kovasti, että olisi omaa tilaa varattavissa pelkästään Legojen rakentelulle. :D

Parissa videossa on valiteltu sitä, että näin monimutkaisessa kokonaisuudessa yksi puuttuva pala tai virheellinen asennus jossakin 1200 palaa taaempana saattaa olla pahimmillaan melko tekemätön paikka selvittää ja sitten korjata. Tarkkuutta siis vaaditaan. :D

Legon asevastaisuus on tavallaan huvittavaa, kun aikoinaan tekivät ison tilin lelupyssyillä.
Mitä tarkoitat? Ei kai niillä historiassa muita todellisia aseita ole kuin jousipyssyjä ja miekkoja? Ja olikohan jotain revolvereita joissakin länkkärisarjoissa? Sitten on noita Star Warsiin liittyviä laserpyssyjä jne.
 
Varmaan ensi viikolla tulee se Cadan AMG, joten pääsee sopivasti kesälomilla askartelemaan. Sen kasaaminen vaatii aikaa ja tilaa, joten pitää ainakin hommata jotain sopivia rasioita palikoille, jos joutuu siirtelemään "tehdasta" välillä syrjään muiden hommien tieltä. Ei ole mahdollisuutta syventyä tähän niin kovasti, että olisi omaa tilaa varattavissa pelkästään Legojen rakentelulle. :D

Parissa videossa on valiteltu sitä, että näin monimutkaisessa kokonaisuudessa yksi puuttuva pala tai virheellinen asennus jossakin 1200 palaa taaempana saattaa olla pahimmillaan melko tekemätön paikka selvittää ja sitten korjata. Tarkkuutta siis vaaditaan. :D


Mitä tarkoitat? Ei kai niillä historiassa muita todellisia aseita ole kuin jousipyssyjä ja miekkoja? Ja olikohan jotain revolvereita joissakin länkkärisarjoissa? Sitten on noita Star Warsiin liittyviä laserpyssyjä jne.
Tsekkailin tuossa omia vanhoja Legoja, siellä on länkkärisarjassa just noita kivääreitä ja pistooleita ja sitten merirosvo/alkuasukas seteissä sitä pistoolia ja samanlaista kivääriä mitä länkkäreissäkin (ulkonäöllisesti). Aika kevyttä kamaa, mutta ilmeisesti noi on nykyään jotenkin huono asia, et leluaseeet tyyliin tuo SW sitten menee, mutta "aidon näköinen" revolveri on sitten tosi paha. Pitäiskö myydä noita alkuasukkaita, kun niitä ois koko setti. :lol:
 
Tsekkailin tuossa omia vanhoja Legoja, siellä on länkkärisarjassa just noita kivääreitä ja pistooleita ja sitten merirosvo/alkuasukas seteissä sitä pistoolia ja samanlaista kivääriä mitä länkkäreissäkin (ulkonäöllisesti). Aika kevyttä kamaa, mutta ilmeisesti noi on nykyään jotenkin huono asia, et leluaseeet tyyliin tuo SW sitten menee, mutta "aidon näköinen" revolveri on sitten tosi paha. Pitäiskö myydä noita alkuasukkaita, kun niitä ois koko setti. :lol:
Ei kai se huono asia lähtökohtaisesti ole, kun lasten on tutkitusti hyvä leikkiä rosvoa ja poliisia, mutta kuten noista aiemmista artikkeleista selviää, Legolla pääsääntöinen ideologia on ollut vuosikymmeniä, etteivät sotke lasten leikkeihin ainakaan laajemmin mitään todellisen maailman aseita tai politiikkaa. Siksi eivät myy lentotukialuksia tai panssarivaunuja ja yhdessä vaiheessa eivät samasta syystä valmistaneet edes harmaita palikoita. Välissä on tosin muutamia hairahduksia, mutta ei mitään suurempaa.

Lego-nimikin tulee sanoista "Leg godt", joka tarkoittaa "leiki hyvin". Yrityksen perustaja, tanskalainen puuseppä Ole Kirk Kristiansen muodosti nimen noista sanoista vuonna 1934.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
309 321
Viestejä
5 247 296
Jäsenet
83 483
Uusin jäsen
UwU_LoL

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom