Jo paljon ennen 8880-settiä oli 8860 "runko", jossa oli jo vaihteisto ja takana erillisjousitus jne. Ja sikäli kiinnostava setti, että pääasiassa kaikki tekniikka näkyvillä eikä kätkettynä mihinkään.Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä nykyiset kalliit sarjat tuo uutta versus 8880 supercar, jossa kuitenkin on täysin toimiva manuaalivaihdelaatikko, erillisjousitus joka renkaassa yms yms?
8880 supercar oli ilmestymisen aikaan todella edistyksellinen tekniikoiltaan ja on sitä vieläkin. Mitä uudet setit on tuoneet mukanaan?
@Awelonian tuossa hyvin vastasikin. Olen pitkästi samaa mieltä. Erikoisosia on aivan järjetön määrä ja kaikki kiinnostava on piilossa siellä kuorten alla. Joskus täällä kaipaillutkin "engineering modelia" jossa tyyliin puoli autoa katteilla ja puoli ilman niin, että se tekniikka olisi oikeasti näkyvilläkin.
Lisäksi ainakin omasta mielestäni sekä luovuus että leikittävyys kärsii näillä uusilla mutta ilmeisesti onkin ajatus olla vain koristeita eikä sitä, mitä legot olivat aikanaan. Erikoisosia on tosiaan niin paljon, että yksittäisestä setistä on todella vaikea rakentaa mitään kovin luovaa toisin kuin aikanaan. Muutoinkin rakentaminen on muuttunut jokseenkin täysin. Isossa setissä on niitä niin ihania mustia tappeja lähes sama määrä kun vanhoissa seteissä osia kaikkineen. Osamäärä kasvaa toki mutta onko sekään lopulta itse tarkoitus ja järkevää? Ja uusien purkaminenkin vaatii melkein ohjekirjaa, sikäli persoonallisia rakenteita osassa.