• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Ledlenser iH11R ladattava otsalamppu 69€ Kärkkäinen

2019 hankitun Armytek Wizard Pro:n kaveriksi olisikin tarve toiselle, jota säilyttää autossa. Tässä näemmä tulee myös kypäräkiinnike mukana, niin voisi tätä itse asiassa käyttää pyöräillessä ja jättää Armytekin autoon.

laturi joku omanlaisensa kun mainitaan "magneettinen latausjohto", eli ei taida olla standardi USB-C liitin?

2019 hankitun Armytek Wizard Pro:n kaveriksi olisikin tarve toiselle, jota säilyttää autossa. Tässä näemmä tulee myös kypäräkiinnike mukana, niin voisi tätä itse asiassa käyttää pyöräillessä ja jättää Armytekin autoon.

Ainoa mikä pisti silmään oli IP54:
"IP54 tarkoittaa, että laite on suojattu pölyltä (ei täysin pölytiivis) ja veden roiskeilta kaikista suunnista, sopien esimerkiksi ulkotiloihin, joissa on roiskeita, muttei jatkuvaa sadetta tai upottamista veteen."

En oo hetkeen näitä seuraillut, mutta miten toi älyttömän kova normaalihinta selittyy? Jos ei ole edes IP68.

laturi joku omanlaisensa kun mainitaan "magneettinen latausjohto", eli ei taida olla standardi USB-C liitin?
Ei, noissa on yleensä semmoinen pyöreä tai pitkulainen lauturipää joka sitten 5 vuoden raskaan käytön jälkeen joko toimii tai ei. :D

Edit: toki tota 18650 akkua voi latailla erikseen jossain laturissa, näin yksi sukulainenkin tekee kun magneettihärpäke lopetti toimintansa.

En oo hetkeen näitä seuraillut, mutta miten toi älyttömän kova normaalihinta selittyy? Jos ei ole edes IP68.
Nimi, laatu, valoteho, jne. Kyllähän hyvä ja tehokas otsalamppu maksaa. Ja jos mukaan laitetaan vielä laadukas 18650 akku niin sekin maksaa erikseen jo kympin - pari vähintään.

Juuri katselin omaan Silvaan uutta akkua, niin pelkkä 3.7V Polymeeri Li-Ion akku olisi maksanut noin 50 euroa (satasen lamppu).

Ainoa mikä pisti silmään oli IP54:
"IP54 tarkoittaa, että laite on suojattu pölyltä (ei täysin pölytiivis) ja veden roiskeilta kaikista suunnista, sopien esimerkiksi ulkotiloihin, joissa on roiskeita, muttei jatkuvaa sadetta tai upottamista veteen."

Vähän ilmeisesti tulkinnanvaraisia nämä, olen käsittänyt että IPx4 tarkoittaa sateenkestävää, ehkä jo IPx3 myös. Nuo tätä korkeammat luokitukset kun puolestaan liittyvät jo sitten painevedenkestoon ja upottamiseen, mitä sadevesi ei ole.

Langattomat kuulokkeet ja lukemattomat älykellotkin on olleet omassa käytössä satoja tunteja sateessa, ilman mitään sen kummempaa ongelmaa, ja noi on yleensä myös IP54.

Vähän ilmeisesti tulkinnanvaraisia nämä, olen käsittänyt että IPx4 tarkoittaa sateenkestävää, ehkä jo IPx3 myös. Nuo tätä korkeammat luokitukset kun puolestaan liittyvät jo sitten painevedenkestoon ja upottamiseen, mitä sadevesi ei ole.

Langattomat kuulokkeet ja lukemattomat älykellotkin on olleet omassa käytössä satoja tunteja sateessa, ilman mitään sen kummempaa ongelmaa, ja noi on yleensä myös IP54.
IP54 en luottaisi. Kuulokkeiden osalta mulla on mennyt muutamassa vuodessa 3 paria IP68 luokiteltuja epäkuntoon, oletettavasti kosteuden eli sateen ja hien takia. Juoksen kyllä pitkiä lenkkejä, eli hikialtistus on alkupätkän jälkeen jatkuvaa n. 0.5-2 h per lenkki. Ihmetyttää, että perinteisiä nappikuulokkeita (vs äänen johtumiseen perustuvat) edes on noin kovalla luokituksella, kun äänen kuitenkin pitää kulkea. Lampun rakenteen luulisi olevan helppo suunnitella umpinaiseksi.

IP54 en luottaisi. Kuulokkeiden osalta mulla on mennyt muutamassa vuodessa 3 paria IP68 luokiteltuja epäkuntoon, oletettavasti kosteuden eli sateen ja hien takia. Juoksen kyllä pitkiä lenkkejä, eli hikialtistus on alkupätkän jälkeen jatkuvaa n. 0.5-2 h per lenkki. Ihmetyttää, että perinteisiä nappikuulokkeita (vs äänen johtumiseen perustuvat) edes on noin kovalla luokituksella, kun äänen kuitenkin pitää kulkea. Lampun rakenteen luulisi olevan helppo suunnitella umpinaiseksi.
Nää kuulostaa ihan mun Sony WF-1000XM3:lta jotka hajosi sateessa kun olivat repussa, omassa kotelossaan. :D :D

Otetaan nyt silti riski, ehkä parempi vain jättää tämä Ledlenser sitten autokäyttöön.

Hikilenkeillä ja välillä kaatosateessakin olen omia Galaxy Budseja (2 eri paria) ja Sonyn MDR-1000X käyttänyt vailla mitään ongelmia niiden ostohetkistä lähtien eli 4-6 vuoden ajan. Toinen Buds Live-nappi putosi pari vuotta sitten maalipönikkäänkin ja tokeni huuhtelun jälkeen ennalleen. Voi kunpa tulisi näille seuraajamalli.

Statistiikka

Viestiketjuista
288 459
Jäsenet
79 498
Uusin jäsen
TapsaT

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom