LED-lamppu vilkkuu Logik-jääkaappipakastimessa, miten vaihtaa?

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 282


Tuon näköinen valaisin, pystyykö sen vaihtamaan lampun osalta? En uskalla itse koittaa.

Lamppu välkkyy, joten lienee rikki ovea avatessa, tai menossa pimeäksi. Logik L177CW14E on malli ja käyttöohjeessa ei sanota aiheesta mitään.



Tuollainen näyttäisi olevan myynnissä hintaan 26 euroa, mutta ei kai lampun vaihto voi sitä vaatia? Avusta kiittäen!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 159
Linssi lähtenee näistä kampeamalla, niin näet minkälainen se itse ledi siellä on, alta paljastuu ruuvit jolla tuon koko jutun saa tarvittaessa irti.

D391C180-D8B6-4212-9FC4-72A642666313.jpeg
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 445
Nuo ovat nykyään tuollaisia moduleita, tuon kannen alla on erittäin todennäköisesti pieni alumiinipohjainen piirilevyn palanen jossa on varmaan muutama pintaliitosledi juotettuna eikä niitä ledejä ole tarkoitettu erikseen vaihdettavaksi. Toki jos juotin pysyy kädessä ja tietää mitä tekee niin pelkät ledit voi vaihtaa itsekin.
 
Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
2 282
Ledit vaikuttaisivat olevan. Täytyy oikein katsella ajan kanssa milloin pimahtaa lopullisesti.

Onko mahdollista, että vika ei olisikaan ledeissä? Kun koskettelen tuota osaa, jota kautta kiinni ollessa ovi panee valon kiinni ledit alkavat vilkkua?

Koko laite on noin kuusi vuotta vanha, ei siis enää juuri vilku valko ovea avatessa, mutta saattaisi liittyä tuohon valonsammutusjuttuun.
Esim. liikkuu itsestään tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 290
Ledit vaikuttaisivat olevan. Täytyy oikein katsella ajan kanssa milloin pimahtaa lopullisesti.

Onko mahdollista, että vika ei olisikaan ledeissä? Kun koskettelen tuota osaa, jota kautta kiinni ollessa ovi panee valon kiinni ledit alkavat vilkkua?

Koko laite on noin kuusi vuotta vanha, ei siis enää juuri vilku valko ovea avatessa, mutta saattaisi liittyä tuohon valonsammutusjuttuun.
Esim. liikkuu itsestään tms.
Ei koskien juuri tuota laitetta vaan yleisesti, vika voi olla myös siinä että itse led-komponentti on juotettu huonosti. Toisaalta voi olla jokin muukin liitos löysässä tai hapettunut.

Yhtä kaikki itse lähtisin suorilta siitä, että koko moduli vaihdetaan ja on bonusta, että se on helposti vaihdettavissa ja vielä edullinen. Modulin korjaamiseen alkaisin panostaa vain siinä tapauksessa, että tulisi jokin villitys vaihtaa kivempaan valon värisävyyn samalla tms.

Jos innostusta riittää ja haluaa kuitenkin yrittää päästä helpolla, niin periaatteessa voisi ehkä kokeilla teurastaa piirilevyn esille ja kuumentaa vähän joka puolelta varovasti.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 119
Viestejä
4 208 892
Jäsenet
71 020
Uusin jäsen
bbyjucy

Hinta.fi

Ylös Bottom