Last Epoch arpg

Liittynyt
16.03.2017
Viestejä
1 460
2017 vuonna aloitettu diablo tyylinen arpg projekti vihdoin saa julkaisun huomenna, itse olen ollut Early Accessissa niin pitkään kun se on ollut saatavilla, huikea ollut seurata kehitystä ja tiimi on selkeästi intohimoinen peliä kohtaan, kuuntelevat oikeasti palautetta ja ottavat ideoita vastaan, toisin kuin esimerkiksi Blizzard.




Melkoinen pätsi tulossa.
 
Kilpailu on kova ARPG saralla, isoimpina varmasti Path of Exile, Diablo 4 ja Grim Dawn. Ja uusia myös tulee jatkuvasti, esim Titan Quest 2 on tulossa. Myös esim Grim Dawn tulee pian saamaan ison DLC:n joka tuo peliin paljon lisää sisältöä. Ja toki ei saa unohtaa Path Of Exile 2:sta.

Last Epoc on kyllä kehittynyt uskomattoman nopeasti. Joskus jotain alpha buildia kokeilin kun ilmaiseksi kaikki sai sen ladattua. Silloin vaikutti vielä hyvin keskeneräiseltä mutta tuota videota yllä kun katsoi niin näyttää todella hyvältä.

Näissä "offline" ARPG:ssa on kyllä se huono/hyvä puoli että niitä voi vapaasti modailla ja tehä pelikokemuksen juuri sellaiseksi kuin itse haluaa. Itse tosin arvostan paljon PoE lähestymistapaa, eli kaikki pyörii serverillä, jolloin moninpeli on "kilpailullisempaa" kun kukaan ei voi peliä modata ja siinä huijata. Eli jos joku saavuttaa jotain, on se saavutus ollut yhtä hankala kaikille. Kun taas näissä "offline" ARPG:ssä, saavutuksilla ei ole mitään merkitystä koska niitä ei voi verrata muiden kanssa.
 
Kilpailu on kova ARPG saralla, isoimpina varmasti Path of Exile, Diablo 4 ja Grim Dawn. Ja uusia myös tulee jatkuvasti, esim Titan Quest 2 on tulossa. Myös esim Grim Dawn tulee pian saamaan ison DLC:n joka tuo peliin paljon lisää sisältöä. Ja toki ei saa unohtaa Path Of Exile 2:sta.

Last Epoc on kyllä kehittynyt uskomattoman nopeasti. Joskus jotain alpha buildia kokeilin kun ilmaiseksi kaikki sai sen ladattua. Silloin vaikutti vielä hyvin keskeneräiseltä mutta tuota videota yllä kun katsoi niin näyttää todella hyvältä.

Näissä "offline" ARPG:ssa on kyllä se huono/hyvä puoli että niitä voi vapaasti modailla ja tehä pelikokemuksen juuri sellaiseksi kuin itse haluaa. Itse tosin arvostan paljon PoE lähestymistapaa, eli kaikki pyörii serverillä, jolloin moninpeli on "kilpailullisempaa" kun kukaan ei voi peliä modata ja siinä huijata. Eli jos joku saavuttaa jotain, on se saavutus ollut yhtä hankala kaikille. Kun taas näissä "offline" ARPG:ssä, saavutuksilla ei ole mitään merkitystä koska niitä ei voi verrata muiden kanssa.
Tässähän on serverit ja erillinen offline mode, eri hahmot molemmissa.
 
Tätä odottelen itse kovasti. Satunnaisesti seuraillut, mutta alkuvuodesta vasta ostin. Streameja välillä vilkuillut myös varsinkin lähipäivinä.
Vaikuttaa huomattavasti aloittelijaystävällisemmältä, kuin PoE, mutta paljon monipuolisemmalta, kuin D4 vaikka ei itse ole vielä paljoa ehtinytkään pelailemaan tuota 0.9.2. versiota.
1.0 näyttää kyllä ulkoasultaan jo hyvältä omaan silmään. Toivottavasti korjaantuu se alueen vaihdossa oleva kaamea viive online hahmolla.

Taidan kokeilla falconeria startissa.
 
Suurin ongelma itselleni on pelissä ollut animaatiot ja grafiikat, nyt tosin näyttää todella hyvältä jo, huikea parannus.
 
Tässähän on serverit ja erillinen offline mode, eri hahmot molemmissa.

Oho, niinpäs näyttäis olevan. Esim Grim Dawnissa taas hahmo on yhteinen offlinessa ja online. Last Epoch (Unitylla tehty) tuskin on ihan PoE tasoa jossa pelimoottori on "in house" ja käytännössä peli pyörii palvelimella ja klientti synccailee jatkuvasti vihollisten sijaintia yms. PoE kärsi vuosia tosi pahasta desync ongelmista tämän takia mutta ovat saaneet sen korjattua käyttämällä parempia tekiikoida synkkaamiseen. Sen takia PoE:ssa huijaaminen on (lähes)mahdotonta. Mutta vaikea uskoa että Last Epoch olisi näin pitkälle mennyt (koska Unity) ja Last Epochissa varmasti esim tavaroiden dupeeminen yms on mahdollista Online puolella. Toki tää on vain omaa mutua ja voin olla väärässä.
 
Eipä ole ollut mitään yllämainittuja ongelmia, tuo online mode on ollut jo pitkään pelissä. Mutta huomenna varmasti räjähtää serverit kun kaikki tulee pelaamaan.
 
Viime vuoden 0.9 moninpeli-päivityksessä tuli tätä hakattua reilu 40 tuntia ja sen jälkeen jäin odottamaan 1.0 julkaisua. Hyvältä kyllä näyttää grafiikoiden ja "tuntuman" osalta kehitystä tapahtuneen, vähän olisivat ehkä saaneet balance muutoksia tehdä vanhemmille classeille mutta ei varmasti ole aika riittänyt kaikkeen.

Serverit varmasti kyykkäävät niin taidan suosiolla pelata kokonaan offline niin ei haittaa omaa pelaamista.
 
Falconer näyttää kyl hiton hauskalta pelata, taidan sellaisen korkata huomenna... tai heti kun palvelimet lakkaa köhimästä.
 
Tässä on matalampi oppimiskynnys, jos vertaa Path of Exileen, mutta syvemmät mekaniikat kuin Diablo 4.
 
Pelin julkaisuversio on nyt live:

 
Tämä ollut pidemmän aikaa steamin toivelistalla, mutta koskaan ei ole tullut vielä napattua alennuksista.
Onko kenelläkään kokemusta co-opista, miten on toteutettu ja miten toimii? Onko yhtä sujuvasti toteutettu kuin vaikkapa diablo 3:ssa ja voiko päätarinan ja sivugrindit vetää kaverin kanssa saumattomasti?
 
Jostain syystä oma 6900xt toimii hyvin huonosti tässä pelissä. Olisikohan jotain apua mahdollisesti saatavilla?
Edit: How to Fix Last Epoch PC Performance Issues / Lag / Low FPS - MGW
Pitääpäs koittaa tuota
Itsellä piti 7800XT kanssa tiputtaa grafiikat Ultralta Very high niin tulee se 20+ fps lisää, nyt fps huitelee 80+ fps tasaisesti 4K-resolla.

Aamusta asti on tullut hakattua ja hyvin on servut pelittänyt mutta nyt alkoi taas matchmaking erroria heittämään eli kuormaa alkaa taas tulemaan, toivotaan että saavat taas fiksattua. Hyvin on kyllä peli maistunut, skillit ja itemisaatio oikein hyviä niin levutuskin tuntuu hyvältä, falconerilla itse pelaan ilman guidea ja silti vihut sulaa silmissä.

Edit: Servut jumissa taas, olisi pitänyt pelata offline niin kuin suunnittelin.
 
Viimeksi muokattu:
Itsellä piti 7800XT kanssa tiputtaa grafiikat Ultralta Very high niin tulee se 20+ fps lisää, nyt fps huitelee 80+ fps tasaisesti 4K-resolla.

Aamusta asti on tullut hakattua ja hyvin on servut pelittänyt mutta nyt alkoi taas matchmaking erroria heittämään eli kuormaa alkaa taas tulemaan, toivotaan että saavat taas fiksattua. Hyvin on kyllä peli maistunut, skillit ja itemisaatio oikein hyviä niin levutuskin tuntuu hyvältä, falconerilla itse pelaan ilman guidea ja silti vihut sulaa silmissä.

Edit: Servut jumissa taas, olisi pitänyt pelata offline niin kuin suunnittelin.
Pätchin jälkeen alkoi jotenkuten toimimaan ja sai myös fmf:n toimimaan.
Aikasemmin piti laskea kaikki off ja very low että saavutti 120fps. Nyt very high ja lähes kaikki päällä tasaista 120fps (4K).
Julkaisussa jo alku option ikkunassa gpu:n käyttö oli 99%
 
Mitä nyt koittanut selvitellä, niin tässä on ilmeisesti D3 tyyppinen vihujen levelöinti, mikä on hyvä asia. Eli vihut ei koko hemmetin ajan ja joka tilanteessa skaalaudu pelaajan hahmon mukana. Pitää tätä varmaan ottaa jossain vaiheessa testiin D4 pettymyksen jälkeen.
 
D4 oli ihan perseestä itselleni alkuinnostuksen jälkeen, vihasin varsinkin itemeitä siinä. D2 oli taas saatanan kova peli ja tuli pelattua sitä resurrected versiotakin pidempi tovi.

Olisiko tämä just enemmän D2 kaltainen kun D4 kaltainen, ja "pystyykö"/voiko tätä pelaa suhteellisen aivot narikalla tyylisesti vaikka jotain 30-45min illassa ja että tuossa etenee jotenkin eikä että tarvitsee jotain 8h päivässä pelata. Yritän etsiä tässä just jotain peliä jossa olisi suhteellisen simppeli gameplay loop jota jaksaa pelata iltaisin kun on tullut urheilemasta eikä jaksa mitään VR laseja laittaa päähän enää jne.
 
D4 oli ihan perseestä itselleni alkuinnostuksen jälkeen, vihasin varsinkin itemeitä siinä. D2 oli taas saatanan kova peli ja tuli pelattua sitä resurrected versiotakin pidempi tovi.

Olisiko tämä just enemmän D2 kaltainen kun D4 kaltainen, ja "pystyykö"/voiko tätä pelaa suhteellisen aivot narikalla tyylisesti vaikka jotain 30-45min illassa ja että tuossa etenee jotenkin eikä että tarvitsee jotain 8h päivässä pelata. Yritän etsiä tässä just jotain peliä jossa olisi suhteellisen simppeli gameplay loop jota jaksaa pelata iltaisin kun on tullut urheilemasta eikä jaksa mitään VR laseja laittaa päähän enää jne.
Päädyin ostamaan ja tekemään refundin tuolle, pelasin vain offline modessa niin ei ollut merkistyä noilla online-puolen ongelmilla mutta niin vittumaisesti peli kadotti focusta ikkunasta randomilla tyyliin 5-10min välein että en jaksanut alkaa taistelemaan enempää nyt tässä kohtaan. Ei ole muissa peleissä tullut vastavaa vastaan eikä suorilta event logissakaan näkynyt mitään mielenkiintoista tuohon liittyen.
 
Mitä nyt koittanut selvitellä, niin tässä on ilmeisesti D3 tyyppinen vihujen levelöinti, mikä on hyvä asia. Eli vihut ei koko hemmetin ajan ja joka tilanteessa skaalaudu pelaajan hahmon mukana. Pitää tätä varmaan ottaa jossain vaiheessa testiin D4 pettymyksen jälkeen.

Jokaisella alueella on oma mob lvl mikä näkyy kartalla navigoidessa, ja voit siis ylilevuttaa itsesi farmaamalla yhtä aluetta, ja täten mennä vahvempana eteenpäin jos siltä tuntuu.
 
Tulipa tää ostettu. Fanatical sivustolta saa pelin Steamiin 28€ koodilla Omen17.

Tuli huomattua että peli toimii ja tunnistaa lennosta PS4 ohjaimen ja tätä on erittäin mukava ohjaimellakin pelailla!
 
Kokeiltu pari tuntia roguella. On todella buginen (online)...

- Kaatuu kerran tunnissa
- Nykii vähän väliä
- Päivitys voi tulla kesken peli-session jolloin peli kaatuu alta
- Vihut juoksee seinien läpi
- Rogue tuntuu todella "squishy":ltä pelin alku metreillä...
- Chat ikkuna pompii randomisti ruudulle vaikka se on disabloitu.
jne jne...
 
Viimeksi muokattu:
Tässä skillit on paljon mielenkiintoisempia versus Diablo 4. Pelin sisäinen oma guide on loistava, voi hakea tietoa mekaniikoista. Loot filter on myös hyvin tehty, saa korostettua ne lootit mitkä omaan buildiin tarvii.
 
Omat fiilikset alusta, että loot on aivan "turhaa" ja todella helppoa läpijuoksua vaikuttaisi olevan.
 
Ostin EA:sta joskus vuosia sitten, pelannut useampaa pätsiä kehityksen aikana n. 300h eikä ole koskaan ollut näin buginen pelikokemus mitä nyt launchissa. Serverit tuntuu kyykkäävän kokoajan, taisin juuri saada hahmon jumiin chapter 3:ssa jossa pistetään eepokin kolme palasta yhteen ja pitäisi automaattisesti ladata End of Time mappiin. Mutta kävikin niin että ilmoitti pitkän latailun jälkeen että serveriin ei nyt saada yhteyttä, ja sylkäs mut takasin bossin raadolle. Kokeilin kliksutella eepokki-esinettä uusiksi, ei tee mitään. Loggasin pihalle, ja nyt hahmo on jossain limbossa eikä suostu lataamaan. Parilla muulla hahmolla pääsen sisään eli ei pitäisi olla siitä kiinni :D

Klassisen katastrofaalinen launchi. Pikkusen jo sääliksi käy devitiimiä. Discordissa, foorumeilla ja redditissä lyödään kuin vierasta sikaa, steam arvioinnit näköjään romahtanut aika huolella :D
 
Joo...ei mene putkeen. Serverit jumissa, inventaario on muttanut värinsä: enää ei pysty lukemaan itemien statseja ja dual bladelle kun laittaa bojoja niin ne menee toiselle passiiville...
 
Edelleen jättää välillä kuoleman koittaessa tyhjän ruudun eikä tule spawn-nappia ollenkaan. Aamulla serverit pelasi niin kuin ennen virallista launchia mutta äsken oli taas tuttu ja turvallinen päättymätön latauslimbo ruudulla. Harmittaa kyllä devaajien puolesta kun itse peli on huomattavasti miellyttävämpi tapaus pelata kuin viimeisin diablo ja valinnan varaa riittää hahmojen suhteen ja end game pesee diablon mennen tullen niin sitten käy julkaisussa näin.
 
Onko tuonne serverille edes nyt mahdollista päästä, jos oikein innokkaasti yrittää? Eilen illalla ja tänä aamuna tarpeeksi hyvin toimi olosuhteisiin nähden. Onneksi on pelistä kokemusta viime kesältä, niin tietää että mainio peli on kyseessä kyllä! Eikä paluuta ainakaan d4 pariin ole toistaiseksi luvassa.
 
US Eastillä näyttäisi toimivan suhteellisen hyvin. Kokeilkaa sitä jos ei muuten rullaile. Hahmot ja roippeet on jokaisella servulla samat.
 
Kiitos, empä ois tajunnut kokeilla vaikka twitchissä streamereilla peli näyttää pyörivän...
 
Millä buildeilla pelaatte? Itsellä lvl 43 Void Knight ja Warpathilla pyörin menemään. Vaikuttaa kestävältä, ei vielä kuolemia. Huomasin että ihan pelin alussa helpottaa selviytymistä jos aseessa on "health on hit" tms.
 
Kohtalaisen hyvin pyörii Steam Deckillä, vinkkinä muille jos kaatuilee niin Proton 9 Betan valitsee yhteensopivuustilasta ja Cryoutilities laittaa suuremman swap filen.
 
Millä buildeilla pelaatte? Itsellä lvl 43 Void Knight ja Warpathilla pyörin menemään. Vaikuttaa kestävältä, ei vielä kuolemia. Huomasin että ihan pelin alussa helpottaa selviytymistä jos aseessa on "health on hit" tms.

Aloitin void knightillä myös, pelasin 45lvl asti. Ukko on turhan heikko ja tulee kuoltua yllättävän usein. Pitäisi varmaan enemmän olla Healt on hittiä ja muutenkni paremmat kamat. Mutta olen vielä aika noobi tässä pelissä joten craftäyksestä yms ei mitään kokemusta vielä.
Sitten tein Necromanserin ja pelasin lvl 25 asti, tunttu aika hyvältä ja tosi turvallista pelata.

Ja nyt viimeisimpänä tein bladedancerin ja tämä on kyll ihan OP. Pelasin tämän lvl 54 asti varmaan jossain 5 tunnissa, clearausnopeus ja juoksunopeuson aivan uskomaton ja campaingin vetää hetkessä eteenpäin. Ei tartte ollenkaan pysähtyä tappamaan vihuja ja bossitkin kuolee yli puolet nopeempaa mitä Void Knigtillä. Ja tää blade dancer ei tarvitse edes mitään tavaroita päälle, saa passiivisesti niin paljon damagea. Toi on kyllä ihan rikki jos vertaa noita 2 edellistä millä pelasin. Tällä on vielä niin paljon defence layereitakin ja moninkertaisesti kestävämpi kuin Void knight.

Peli on myös yllättävän hyvin toiminut mitä tässä 2 päivää takaisin pelin ostin. Pari disconnectia tullut mutta muuten pystynyt hyvin pelaamaan. Toimii myös erittäin smoothisti 3070 näyttiksellä, eli peli on tosi hyvin optimoitu. Mitään FPS droppeja yms en ole havainnut.
 
39653 in queue...pelaa siinä sitte

Sen EU West palvelimen kanssa on ollut häikkää tänään, kun koittaa yhdistää sinne.
Laita Steamille restart, yhdistä johonkin muuaalle Esim. Asia SE tai Australia. Sen jälkeen vaihda asetuksista takaisin EU West ja vaihda pelissä aluetta, tämän jälkeen olet EU West palvelimella.

Falconer lvl 53 ja chapter 9 menossa itselläni.
Mukavaahan tämä on ollut
 
Itse aloin pelaa Grim Dawn(Eka Kerta) ja anna LE kehityä vähän eka. End Game taita olla aika tyhjä
 
Endgamessa on tällä hetkellä noin 200-300h verran pelattavaa, jos tykkää hieroa gearia ja monoliitit maistuu (mappaus/riftit/nm-dunkut). Jos hakee jotain vaikeita bosseja ja eeppisiä dunkkuja tms. niin vähän ohkaista on.

Ja kai joku hullu siitä areenasta ja leader boardistakin tykkää :joy:

Tähtäin devitiimillä on vissiin siinä että seasoneissa lisäävät endgame touhuja. Saisivat nyt tämän peruspelin toimimaan, ilman että servut on joka ilta tukossa.
 
Saakohan tossa fontin kokoa muutettua, nopeasti en löytänyt conffeista...ei pysty legion go:lla pelaamaan....menee teksti liian pieneksi.
 
Ai hitto, tässähän on tuki super ultra wide kuvasuhteellekin! Positiivinen yllätys kyllä. Pitää tämä kyllälaittaa hankintaan, kun pahimmat ongelmat liiskattu. Vaikuttaa kaikki puolin paremmalle kun Dille 4.
 
Piti vihdoin itsekin laittaa 1.0 kokeiluun, kun ainakin suurelta osin taitaa olla serverien perseilyt ohi.
Hyvältähän tämä vaikuttaa, vaikka toki on tässä tullut pelattua reilu 100 tuntia ennen julkaisua ettei ihan uusi peli itselle ole.

Nyt vaan pikavauhtia endgameen niin saa paremmin otetta pelistä.

Hieman asiaan liittyen se hieman harmittaa ettei tässä taida olla vaihtoehtoa skipata tarinaa muilla ukoilla.
Tosin näin just jonkun Zizzin tuoreen YouTube pätkän, missä kertoi miten sitä saa nopeutettua huomattavasti.
Ei toki vielä ajankohtaista, katsellaan nyt tällä ekalla 1.0 ukkelilla ns. koko setti läpi.
 
Tarina on pakko pelata kerran kunnolla läpi, ellei käy tuuri ja löydä noita dunkkujen avaimia. Altilla voikin sitten oikaista parissa kohtaa oikein kunnolla, kyllä siinä kuitenkin pelattavaa vielä jää; ensin joku 3-4h että pääsee siihen mistä oikopolut alkaa ja sitten vielä pari tuntia sen jälkeen. Sitten on kaikki passiivipojot ja idolit avattu ja voi paukuttaa endgamea. Nopeuttaa toki jos voi craftata mehukkaan 3-4 LP low-level uniikin aseen millä oneshottailee, sekä buutsit mihin saa move-speediä kunnolla.
 
  • Tykkää
Reactions: TML
Varmaa kysytty mut mitä menettää jos pelaa offline? Jos yksin kohaltaa ni tuskin väliä?
 
Offline on kyllä varmasti sulavampi kokemus, kun vieläkin toisinaan on onlinessa hitaita kenttien lataus- ja yhteysongelmia. Onlinessa pelaaminen soolona on sitten sitä, että olet siellä yhteisössä pelin hengessä mukana ja huijaaminenhan on ainakin teoriassa estetty sekä hahmot säilyy servereillä. Ainakaan tällä hetkellä ei varsinaista pelillistä lisäsisältöä taida onlinessa olla yhtään sen enempää kuin offlinessäkään.
 
Ainakaan tällä hetkellä ei varsinaista pelillistä lisäsisältöä taida onlinessa olla yhtään sen enempää kuin offlinessäkään.
Yksin taitaa se Merchant's Guild olla aika turha, olettaisin.

Tosin se Circle of Fortune toimii sitten ihan samalla tavalla.
 
Tuo CoF on kyllä hauska lisä kun bossi pudottaa vaikka 15 legendaarista jouskaria kerralla.
 
Onko väki onnistunut partyssa tätä pelailemaan? Äsken kaverin kanssa yritettiin niin molemmilla näkyy toinen offlinessa ja kun laittaa inviten niin tulee LE-94 error. Kokeilin tuota erroria googletella mutta tuntuu olevan harvojen ja valittujen herkkua kun hakutuloksia kyseisestä virheilmoituksesta ei tunnu löytyvän.
 
Onko kenenkään muun mielestä tämä peli aivan liian helppo? Ainakin bladedancerilla laittaa hakeutuvat miekat pyörimään ja juoksee kentät läpi. Vähän hyppii sitten vihujen päälle, jos ei miekoista kuole.

E: Ja tosiaan kamojakin vaihtanut jonkun kerran tossa lvl 20 aikaa ja nyt chapter 9 menossa lopuillaan.
 
Onko kenenkään muun mielestä tämä peli aivan liian helppo? Ainakin bladedancerilla laittaa hakeutuvat miekat pyörimään ja juoksee kentät läpi. Vähän hyppii sitten vihujen päälle, jos ei miekoista kuole.

E: Ja tosiaan kamojakin vaihtanut jonkun kerran tossa lvl 20 aikaa ja nyt chapter 9 menossa lopuillaan.
Tämä ei pelkästään sulle, vaan yleisesti muillekin. Pelasin tota viime viikonloppuna sen reilun tunnin ja testailin kolmella-neljällä eri hahmolla (max. 10min per hahmo ihan pelin alussa) ja onko normaalia että siinä alussa tossa piti oikeasti katsoa hahmon perään ja juoda niitä health potioneja melkein "koko ajan" jotta se dude ei kuole? Vai olenko vaan ihan vitun paska tossa pelissä :D Oon siis kyl pelannut Diabloa (2-4) ja ei niissä ikinä pitänyt stressata kuolemisella tosi pitkään aikaan
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 746
Viestejä
4 494 757
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Oliverr

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom