Kohta olis Hallbergin laskuvuoro, pääseekö podiumille vai ei.
Meillard ulkona.
Meillard ulkona.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hallberg kaatui![]()
Totta, tuonne Milanoon en minäkään menisi. Mielummin vaikka Venetsiaan, jollei Bergamoon pääse.Kaikki ei asu Helsingissä tai siinä lähistöllä, joten joutuu huomioimaan eri asioita lentoja varatessa.
![]()
vs.
![]()
Öh, siis 60, 70 ja 80-luvuilla kaikissa istumahiseissä oli jalkatuet, joten ne ovat SEN jälkeen kadonneet, modernimmissa hissessä, -se ettei joka hissi ole enää moderni, se on toki toivottavaa.Tuo kyseinen hissi on käytettynä hankittu, alkujaan vuodelta 1984 eli ei ihan edusta "nykytekniikkaa" ja turha pitää sitä mittatikkuna modernille tuolihissille.
Käy koeponnistamassa vaikka ne Levin uudet tuolihissit niin saat paremman kuvan siitä mitä 2000-luvun tuolihissit on.
Ja Brignone sanoi haastattelussa että paluu: hän on tyytyväinen kun osaa kävellä.alkaa tippumaan kokonaiscupista taistelevat laskijat.
Voi olla että loukkaantumisriski kasvaa iän myötä.Ja Brignone sanoi haastattelussa että paluu: hän on tyytyväinen kun osaa kävellä.
Jo, ja paraneminen laskukuntoon siitä kun kävelee hankaloituu...Voi olla että loukkaantumisriski kasvaa iän myötä.
Olihan siellä Badgastein, Cervinian ja Sauze' d' Oulxin kohteissa ainakin samoja hotelleja ku normaali valikoimissa. Kohteita oli tosin aika rajallisesti.Näytti olleen aika tuhnuja BF-tarjouksia tänä vuonna STS:llä. Jotain jämämökkejä joita ei normaalissa valikoimassa ole. Viime vuonna oli ihan hyviä diileja ja enemmän valinnanvaraa.
Olihan siellä Badgastein, Cervinian ja Sauze' d' Oulxin kohteissa ainakin samoja hotelleja ku normaali valikoimissa. Kohteita oli tosin aika rajallisesti.
Joo oli kyllä todella yllättävä. Varsinkin Shiffrin ja Goggia. Goggiakin viime kaudella monta kertaa top kympissä.Olipas mainio naisten suurpuikka. Ei ihan "kaavion" mukaan, mutta ilolla katsoo kun Robinson saa kaksi laskua putkeen!
FIS | Audi FIS Ski World Cup Results - Copper Mountain, CO (USA) 2025/2026
Tuossapa vielä videota.. perus rinteenvierus, mutta enpä oo tuota nähny ennen vyöryvän. Oletin kyllä uutisesta toista paikkaa, mikä vyöryy vähän väliä..Stubai gletcherillä ollut lumivyöry ja 8 ihmistä hautautunut. Selvisivät kuitenkin.
![]()
Eight skiers rescued alive after avalanche at Austria’s Stubai Glacier
Eight skiers were rescued alive after an avalanche at Austria's Stubai Glacier. Over 250 rescuers attended; four skiers were lightly injured, with two hospitalised.www.euronews.com
No kas, olin aiemmin katsovinani että Sveitsin Zvei olisi näyttänyt tänään syöksyä klo 19:00.Tänään olisi Majavapurossa miesten Super-G:tä klo 20.05 alkaen Suomen Viaplayllä.
Joo, kiitokset vinkistä -Sveitsi näyttää "kaikki" mutta täällä Roomassa Rai näytää kahdella kanavalla joitain.FIS | Beaver Creek (USA) - Event Details - Audi FIS Ski World Cup
FIS globally governs skiing and snowboarding and oversees over 7,000 events annually in Alpine, Cross-Country, Ski Jumping, Nordic Combined, Freestyle, Snowboard, and more.www.fis-ski.com
Tuolta kun painaa "where to watch", niin näkee kanavat mitä etsiä. YLE Areena näyttää olevan joukossa, mutta areenassa ei tätä tietoa ole.
RAI tai ORF on yleensä hyviä.
Meillä oli joskus muksut siinä parin päivän setissä. Se oli mielestäni ihan hyvä ja ehkä laittaisin ennemmin siihen kuin 1,5h yksityisopetukseen. Se Levin etelän rinne (missä nuo hiihtokoululaiset lähinnä pyörivät), on myös mielestäni todella hyvä tuollaiseen opetteluun. Pitkä ja loiva rinne, missä on hyvä tuolihissi, jossa voi laskujen välillä lepuuttaa.Osaiskos joku auttaa pohdinnassa, liittyen hiihtokouluhommiin lapselle.
Tulevana talvena tiedossa reissu Leville, hiihtolomaviikolla, eli jos meinaa saada muksun siellä hiihtokouluun niin varmaan kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä. Mietin nyt tuossa että mikä olis se järkevin setti hankkia, kun muksu on lasketellut sen kerran tai pari kaudessa kyllä jo jokusen vuoden verran + muutama vuosi sitten vähän enemmän Levillä ja kävi silloin myös hiihtokoulussa yksityisopetuksessa, mutta taitotaso on edelleen aika matala ja laskeminen on pitkälti lastenrinteitä auraamalla -tasolla. Jonkun kerran käynyt isommassakin rinteessä, mutta homma ei meinannut siellä pysyä ollenkaan hanskassa ja nurin mentiin monen monta kertaa ennen kuin päästiin mäki alas.
Mietiskelen asiaa siis siltä kannalta, kun tuolla on tarjolla niin noita ryhmäopetuksia ja Werneri hiihtokouluja kuin sitten yksityisopetusta. Kahden päivän Werneri-kurssi maksaa saman kuin 1,5 tunnin yksityisopetus niin yritän nyt pähkiä kumpi olisi "järkevämpi" ratkaisu noista. Saako 1,5h yksityisopetuksesta saman verran tai enemmän irti kuin parin päivän ryhmäkurssista vai olisko tuollainen ryhmähomma parempi ratkaisu? Varmasti saa yksilöllisempää opetusta yksityisopetuksessa, mutta ryhmähommissakin voisi olla puolensa kun tulee enemmän ohjattua toimintaa ja voisi olla jopa kivaakin kun on muita lapsia samassa porukassa.
Toki täytyy likalta itseltäänkin kysyä mikä hänestä tuntuis hyvältä, mutta kiinnostais myös kuulla onko jollain ollut muksut vaikkapa tuollaisella Werneri-kurssilla ja ovatko tykänneet/onko ollut hyödyllistä?
Mulla itselläni olis tässä toiveena että muksu oppis enemmän sitä oikeaa laskutekniikkaa ja pääsis etenemään lastenrinteistä isompiin mäkiin, niin laskureissut vois olla mielekkäämpiä sekä hänelle itselleen kuin meille muillekin. Nykyään kun helposti käy niin että hän on osan reissua yksin pikkumäessä kun muut (lapsetkin jotka on porukassa) menee isoja mäkiä ja sitten joku aikuisista on myös osan aikaa vähän väkisinkin sidottu seuranpitäjäksi sinne pikkumäkeen.
Osaiskos joku auttaa pohdinnassa, liittyen hiihtokouluhommiin lapselle.
Luultavasti kumpaan tahansa kouluun päätyy, molemmista on varmasti hyötyä. En ainakaan itse pysty sanomaan kumpi on ns. parempi. Riippuu varmasti paljon muksustakin. Kahden päivän settiin kun laittaa niin ehtii itse laskea yksin enemmänKiitos molemmille, vähän niinkuin vahvisti ehkä sitä mitä alkujaan itse ajattelin että tuo Werneri voisi olla jopa se järkevä(mpi) ratkaisu näistä kahdesta. Ainakin oman muksun kohdalla tuntuu että hän vois hyötyä pidempiaikaisesta ohjatusta tekemisestä ja siinä voisi päästä etenemään seuraavalle tasolle. Noita Wernereitäkin näytti olevan kahta tasoa, ihan alkeista lähteviä ja sitten oma niille jotka hallitsee jo alkeet joka varmaan meidän tapauksessa olis se sopivampi setti.
Kamppeet tosiaan löytyy omasta takaa, olen ostanut käytettyä omaksi jotta on aina valmiina eikä tarvitse vuokraamossa käydä, huomannut saman asian että pyörii aika nollabudjetilla riippuen siitä kuinka hyvällä diilillä saa hankittua itse noita. Tähän mennessä tainnut saada laskukamoista melkein omat pois kun on laittanut eteenpäin.
Luultavasti kumpaan tahansa kouluun päätyy, molemmista on varmasti hyötyä. En ainakaan itse pysty sanomaan kumpi on ns. parempi. Riippuu varmasti paljon muksustakin. Kahden päivän settiin kun laittaa niin ehtii itse laskea yksin enemmän![]()
Kiitos molemmille, vähän niinkuin vahvisti ehkä sitä mitä alkujaan itse ajattelin että tuo Werneri voisi olla jopa se järkevä(mpi) ratkaisu näistä kahdesta. Ainakin oman muksun kohdalla tuntuu että hän vois hyötyä pidempiaikaisesta ohjatusta tekemisestä ja siinä voisi päästä etenemään seuraavalle tasolle. Noita Wernereitäkin näytti olevan kahta tasoa, ihan alkeista lähteviä ja sitten oma niille jotka hallitsee jo alkeet joka varmaan meidän tapauksessa olis se sopivampi setti.
Kamppeet tosiaan löytyy omasta takaa, olen ostanut käytettyä omaksi jotta on aina valmiina eikä tarvitse vuokraamossa käydä, huomannut saman asian että pyörii aika nollabudjetilla riippuen siitä kuinka hyvällä diilillä saa hankittua itse noita. Tähän mennessä tainnut saada laskukamoista melkein omat pois kun on laittanut eteenpäin.
Tuli käytyä juuri ennen koronaa tuolla Dolomiiteilla ja majoituttiin Canazeissä. San Pellegrinossa tuli käytyä ja oli kyllä kiva paikka, eikä vuokra-autolla ollut mikään kummoinen matka. Sijaitsee korkealla, aurinkoisia pitkiä rinteitä ja jonoista ei tietoakaan, tosin oltiin tuolla muutenkin aika hiljaiseen aikaan. Tuolla jouduttiin myös vähän paikallista hiihtokoulun opea auttamaan kun tämä n. 10 polvenkorkuisen lapsen kanssa yritti mennä tuolihissiin, mutta hyvin siitäkin selvittiin kun menin itse muutaman lapsen kanssa ja kaverin kanssa sitten meni toinen osa ja loput sen open kanssa. Kukaan koko porukasta ei puhunut mitään muuta kieltä kuin italiaa...Huoh, olipas turha kyttäillä kisaa. Puolet pääsi laskemaan kunnes keskeytettiin.
Huomionarvoista on muuten se, että Google Mapsiin on tullut takaisin hiihtokeskusten hissireitit. Eilen ei vielä näkynyt tuota. Positiivinen juttu monen vuoden jälkeen, ilmeisesti Google saanut helvetisti kuraa niskaan yrittäjiltä ja asiakkailta tämän takia, kun pari vuotta sitten poisti nuo hissilinjat.
edit. Näyttävät päivittäneet hissilinjojen lisäksi pisteet myös.
Toi mun linkkaama FIS:n kisakalenteri on kohtuullisen hyödyllinen.
Huomasin, että omalla reissulla Plan De Coronesissa (Kronplatz) on Thaimaan hiihtomaajoukkueen kansalliset kisat.
Samaanaikaisesti on Passo San Pellegrinossa Irlannin alppihiihtomaajoukkueen kansalliset kisat+FIS:n kisat.
Sitten on myös Iralantilaisten kanssa samaan aikaan Pozza Di Vassassa baltian keskenäiset kisat... Tämä nyt sentään on Alochin hissilinjalla eli yksi rinne, joten ei vaikuta omiin liikkumisiin.
Toi San Pellegrino oli listalla ja ne nyt on koko viikon kisailemssa eikä mistään löydy tarkempaa tietoa rinteistä.
Tuolla alppiosissa Italiaa on laaksoja joilla on om kieli, ja ne opettaa sitä äidinkielenä koulussa, italiaa vasta ensimäisenä vieraana kielenä. En tietenkään muista mikä kieli oli. Ja noissa alppialueen kaikissa maissa menee kielet ja nimet aika solmuun noilla urheilijoillakin, mahtaakohan esim kaikki italialaiset osata italiaa Italian maajoukkueessa, ainakaan kaikki sveitsiläiset eivät osaa ranskaa. Tässä ei toki ole mielipidettä, kunhan kommentoin.
Oli sitten Lara Gut-Behrami kaatunut Copper vuorella treeneissä ja loukannut vasemman polvensa. Ja lähti Sveitsiin tarkempiin tutkimuksiin. Tosi harmi homma, kun sanonut lopettavansa tämän olympia kauden jälkeen. Ja alkaa tippumaan kokonaiscupista taistelevat laskijat. Kun Shiffrinkaan ei aio enään laskea vauhtilajeja.
Tuli käytyä juuri ennen koronaa tuolla Dolomiiteilla ja majoituttiin Canazeissä. San Pellegrinossa tuli käytyä ja oli kyllä kiva paikka, eikä vuokra-autolla ollut mikään kummoinen matka. Sijaitsee korkealla, aurinkoisia pitkiä rinteitä ja jonoista ei tietoakaan, tosin oltiin tuolla muutenkin aika hiljaiseen aikaan. Tuolla jouduttiin myös vähän paikallista hiihtokoulun opea auttamaan kun tämä n. 10 polvenkorkuisen lapsen kanssa yritti mennä tuolihissiin, mutta hyvin siitäkin selvittiin kun menin itse muutaman lapsen kanssa ja kaverin kanssa sitten meni toinen osa ja loput sen open kanssa. Kukaan koko porukasta ei puhunut mitään muuta kieltä kuin italiaa...
Juupa, nyt puuttuu Gut ja Brignone, ja mun veikkaus on ettei he, eikä Kilde ole enää kuvioissa ensi talvena. Kilde kyllä matkustaa olympialaisiin, mutta ei laske.Laran kausi valitettavasti ohi. Oli leikkauksessa 1.12
Juupa, nyt puuttuu Gut ja Brignone, ja mun veikkaus on ettei he, eikä Kilde ole enää kuvioissa ensi talvena. Kilde kyllä matkustaa olympialaisiin, mutta ei laske.
Tässä mun veikkaus. Johon heitän vielä rohkeasti ettei myöskään Vlhová palaa enää.
Käytiin siinä Lusiassa myös, se oli kyl aika pieni paikka, pari hassua hissiä ja rinnettä vain. Bussilla ei liikuttu tuolla reissulla, joskus aikaisemmalla reissulle Cerviniassa jäi aika pahat traumat bussien varaan siirtymisten jättämisessä. Sitä Canazeihin tulevaa laaksoa pitkin muistaakseni meni joitain busseja, en osaa sanoa menikö myös San Pellegrinoon niitä.Kävitkö samalla reissulla Lusiassa ja ilmeisesti sulla ei hajua noiden bussien liikkeistä? Sen mitä nopeasti ymmärsin, niin Canazeistä Moenaan pitäis mennä ja sieltä vaihtaa bussiin joka menee Lusiaan/Pellegrinoon
Koitin päästä kärryille Val Di Fassan aikatauluista Mio Trentoni apin kautta, mutta näyttää mitä sattuu matkustusajaksi sinne +33h. Eikä muutenkaan toimivuus ollut mikään hyvä tuossa sovelluksessa.
Pohdin vain, että ehtiikö yhden päivän aikana canazeista bussilla tuonne ja takaisin sisältäen lusian ja pellegrinon
Käytiin siinä Lusiassa myös, se oli kyl aika pieni paikka, pari hassua hissiä ja rinnettä vain. Bussilla ei liikuttu tuolla reissulla, joskus aikaisemmalla reissulle Cerviniassa jäi aika pahat traumat bussien varaan siirtymisten jättämisessä. Sitä Canazeihin tulevaa laaksoa pitkin muistaakseni meni joitain busseja, en osaa sanoa menikö myös San Pellegrinoon niitä.
Kyllähän Kilde tietysti laskee olympialaisissa, oli Beaver Creekin syöksyssä 11. eli toiseksi paras norjalainen. Ei se nyt sen kummempi asia ole laskea olympialaisissa.Juupa, nyt puuttuu Gut ja Brignone, ja mun veikkaus on ettei he, eikä Kilde ole enää kuvioissa ensi talvena. Kilde kyllä matkustaa olympialaisiin, mutta ei laske.
Tässä mun veikkaus. Johon heitän vielä rohkeasti ettei myöskään Vlhová palaa enää.
Olen joskus tähän ketjuun kirjoittanut tuosta Cerviniasta, tuuli sulki siis Cervinian pään hissit kokonaan, mutta Valtourneche oli osittain auki ja koko kylä halusi samaan aikaan pienellä (n. 20 matkustajaa) paikallisbussilla siirtyä sinne naapurikylään. Aikataulun mukaan bussi meni jotain 1,5h välein, mutta aikataulu oli ainakin tuolloin hyvin viitteellinen, bussi tuli sitten joskus, kun tuli. Muistaakseni johonkin iltapäivän puolelle meni siinä siirtymisessä... Näin jälkeenpäin olisi pitänyt maksaa se 80€ taksista naapurikylään, mutta tuolloin tuli vielä pihisteltyä, mutta sittemmin ei ole tullut pelkkien julkisten varaan laskettua liikkumisia alppireissuilla. Itävallassa skibus systeemit toimivat 100x paremmin kuin Cerviniassa, jossa piti paikallisbussissa maksaa pari euroa kun meni keskustasta kämpille.Mikäs Cerviniassa oli ongelma? En tuolla kokenut, että bussia olis tarvinnut mihinkään, kun kaikki oli yhdessä läjässä.
Zellissä ja Gasteinissa tullut noita käytettyä ja oli hyvin täsmällistä.
Pieni paikkahan toi on mutta vois siinä käydä samalla. Miten kauan viihdyitte Pellegrinossa? Lähinnä että mitä tuohon on syytä varata aikaa itse rinteissä.
Edit. 32min näyttää canazeistä Moenaan ja sitten noin 12min Moenasta Alpe Lusiaan.
Eli pari tuntia siirtymisiä päivään, joten jättää 4-5h aikaa rinteisiin.
Toi sovellus on kyllä aivan sysipaska, näyttää vaan jotain 16.56 lähtöjä Moenasta Lusiaan...Tosiaan saa olla varuillaan

Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.