Lasikuitu ovipahvit

Liittynyt
30.07.2021
Viestejä
3
Oletteko tehnyt autoihinne lasikuidusta ovipahveja tai muita sisustan osia? Olisi itsellä tarkoitus tehdä että saan tehtyä 8'' midbassoille paikat. Saa antaa vinkkejä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Äkkiseltään sanoisin, että jätä tekemättä, ei ole kulutettujen tuntien arvoista.

Mutta jos haluat tehdä, niin suosittelen hankkimaan toiset ovipahvit jostain purkuautosta ja sitten vaan rohkeasti hakemaan niihin haluttua muotoa lakanan kanssa.
Sitten kun muoto on suunnilleen löytynyt, niin eikun lakana jäykäksi hartsilla ja laminoimaan suunniteltuun käyttöön riittävän paksu kuitukerros.

Pahvin sopivuus autoon kannattaa varmistaa heti laminoinnin jälkeen, ennen kuin hieroo pintoja sen enempää ja riittävän vahvat kiinnitykset sekä paneelin irroitus / asennus kannattaa suunnitella heti alkuunsa.
Viimeisten muotojen ja pintojen hierominen sekä paneelien viimeistely vie sitten aivan perkeleesti aikaa ja jos hommalla on joku aikaraja, niin se voi käydä välillä hermojen päälle.

Sen verran on kokemusta, että aikoinaan nuorempana ja tyhmempänä olin kaverin apuna tekemässä aidolla hiilikuidulla viimeisteltyjä lasikuiturunkoisia osia pariin hififirman esittelyautona toimineeseen autoon, jotka olivat näytillä firman messuosastolla Tuning Car Showssa messukeskuksessa.

Kahta autoa tehtiin kolmena perättäisenä talvena/keväänä ja niiden rakentelu rypistysten seurauksena kaverin silloinen parisuhdekkin päättyi. :rofl2:
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
51
Sanoosin että muovaaluvahaa 10-20kg nii saa aika hyvät pohjat muotooluun. Ja tietenki alle säkitysmuovi teipattuna tai jotenki muute kiinnitettynä ovipaffiin
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 862
katoppa löytyykö täältä ihan valmista:

tuolta oon tilannu joskus customoidut ovipahvit. sai valita aika vapaasti materiaalit yms. oli ihan hyvä hinta siihen nähden mitä joutuisi itse kuluttamaan aikaa ja materiaa niiden tekoon.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
242 336
Viestejä
4 233 214
Jäsenet
71 191
Uusin jäsen
Viraston ylijohtaja

Hinta.fi

Ylös Bottom