Puolustuksekseni sanottakoon, että tähän asti olen kyllä aina saanut onnistuneesti lamput asennettua kaikissa eri asunnoissa missä olen asunut (sokeripalalla tai ilman), tässä vain nuo lampun sukitetut johdot ja kattorasian kolmipaikkainen sokeripala aiheutti harmaita hiuksia. Ymmärrys sähköasioista on kyllä hyvin vähäistä, se on totta.
Mutta mitä riskejä tuossa itse asentamisessa realistisesti voisi olla? Tietysti joo kuolema kun sähköstä on kyse, mutta missä kohtaa asennusta kuolen? Periaatteessahan tuossa lampussakaan ei taida olla mitään sen ihmeellisempää kuin normaalit kolme johtoa, jotka oli vain sukitettu poikkeuksellisen hyvin pistokkeeseen kiinni. Ja jos kytkennän suorittaa sulake pois päällä niin mitä voi käydä? Asennuksen aikana tuskin mitään (?) ja kun kytkee valon päälle niin sulake laukeaa, jos on väärin asennettu? Vaiko? Yleismittarillahn voisi lopuksi vielä varmaan mitata ettei lampun runkoon sitten tule jännitettä.
Mutta pitää tuota katsoa ja miettiä tarkemmin päivällä sitten,
@hyperstaattinen ohjeet on ainakin superhyvät millä kokeilla, jos siihen päädyn. Mitä nyt yhden sähköasentajan hinnaston löysin niin minimiveloitus oli 105 euroa (
Amurin sähkötyö - Sähköasennus Tampere, joka on aivan liian suolainen hinta. Jostain muualta voisi toki varmaan halvemmalla saada kun vain viestiä laittaisi.
Edit: asunnossa itse sähkökaappi on sentään nykyaikainen: