Lämmöistä kysy tai siitä mistä ne mitataan

Lämmöt on
TMPIN0 23 - 36
TMPIN1 23 - 70
TMPIN2 8 - 105
PCH 28 - 52

Kysymys mistä nämä anturit ottavat lämpötilan ja epäilen tuon TMPIN2 maksimin 105 tai minimin 8 olevan totta?
Kone on paketti Acer Nitro Intel Core i5-14400F

Jos jonkun sensorin ilmoittamat arvot näyttävät ihan huuhaahlta niin sellaista ne yleensä onkin.

Jos jonkun sensorin ilmoittamat arvot näyttävät ihan huuhaahlta niin sellaista ne yleensä onkin.
Joo näin olen tulkinnut. Kiinnostaisi tietää missä nuo anturit ovat. Lontoon murteen sivuja olen googlettanut ja osa saa lämpöjen olevan huuhaata toiset totisena torvensoittaja olevan totta.

Joo näin olen tulkinnut. Kiinnostaisi tietää missä nuo anturit ovat. Lontoon murteen sivuja olen googlettanut ja osa saa lämpöjen olevan huuhaata toiset totisena torvensoittaja olevan totta.
Ei noista tarvitse murehtia.

Tässä pelaillut niin GTA V pelissä koneen HWiNFO ilmoittama CPU paketin lämpötila on 80 . HWmonitor näyttää jopa pakkasasteita...
Ensimmäinen niin sanottu pelitietokone oli on Asuksen TUF kannettava ja se kävi todella kuumana kun pelasi. Nyt tämä pöytäkone pyörii viilemmin ja aika hyvin saa säädettyä tuulettimien nopeuksia. Kun laittaa maximit niin silloin lämpötila on alle 70 . Nyt puolivälissä.

Tässä pelaillut niin GTA V pelissä koneen HWiNFO ilmoittama CPU paketin lämpötila on 80 . HWmonitor näyttää jopa pakkasasteita...
Ensimmäinen niin sanottu pelitietokone oli on Asuksen TUF kannettava ja se kävi todella kuumana kun pelasi. Nyt tämä pöytäkone pyörii viilemmin ja aika hyvin saa säädettyä tuulettimien nopeuksia. Kun laittaa maximit niin silloin lämpötila on alle 70 . Nyt puolivälissä.
Tuo Acer Nitro on noita kehnomman pään "markettikoneita", mutta hyvä jos lämmöt edes tuollaisissa lukemissa pysyy.
Kunnollisella prossujäähyllä 14400f maksimilämmöt putoaisivat oletettavasti sen parikymmentä astetta, mutta eipä tuo nyt ole lähelläkään throtlausrajaa joka Intelillä 100 astetta.

Kyselen lisää ja ensimmäinen kysymys kun olen nyyppä onko joku toinen alue minun kysymyksille parempi paikka kuin tämä alue? NO sitten kysymys tulva...
Mitä ovat
IA Limit Reasons ja Ring Limit Reasons HWinfossa? Joo tiedän katso KVG ... Mutta englanti tietokone lontoo ei oikein taivu minulla. Ja mikäs juttu on joku vika mikä kuulemma on Intel Core i5-14400F prossuissa? Kiitos.

Intelin vakausongelmista 13-14 prossuilla tältä palstalta suomeksi:

Siinähän sitä luettavaa (ja ymmärrettävää) asian tiimoilta. Lopputulemaksi jäi että Intel itsekään ei tiedä mitä kaikkia prosessoreita asia varmasti koskee jne. Mutta sinun koneessasi oleva kerroinlukittu prossu _pitäisi_ olla turvassa koko asialta. Ja kun markettikoneissa valmistajat enemmänkin rajoittavat prosessorin kulkua kehnon jäähdytyksen ja kehnon emolevyn vuoksi niin tuskin vaiva koskee sinua ellei Acer ole mokaillut jotain biossissaan.

Siksi kannattaa nyt ainakin vilkaista onko uutta biossia julkaistu koneellesi, alla Acerin tukipalvelun ohjeet biosversion tarkistamisesta ja uuden biossin asentamisesta.

Statistiikka

Viestiketjuista
261 384
Jäsenet
74 793
Uusin jäsen
Sasu Heikkilä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom