Lähimaksamisen probleema

Perse-Laakkonen

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
94
Jokainen meistä on lukenut internetistä tarinan ihmisestä jolle kävi silleesti hassusti, että seisoi kaupan jonossa ja sitten kortilta/tililtä lähtikin edellä olevan asiakkaan ostokset. Kysymys kuuluukin että voiko näin käydä oikeasti? Omien kokemusteni perusteella se kortti pitää asettaa käytännössä kiinni siihen maksupäätteeseen jotta homma toimii. Näin ollen en mitenkään usko että jonkun korttia on veloitettu monen metrin päästä. Vai olenko väärässä? Mielestäni olen oikeassa. Eli lähimaksaminen on aika hyvä ominaisuus joskin suht turha koska eihän se pin-koodin näpyttelykään kestä kuin pari sekuntia.
 
Se kortin lukuetäisyys on jotain 2-3 senttiä, joten noi huhut metrien päästä tulleista ostoista on täyttä kakkaa. Käytännössä tuon tapahtuminen vaatisi sen, että itse laittais kortin siihen päätteeseen kun edellisen kamat on maksussa.
 
Eli lähimaksaminen on aika hyvä ominaisuus joskin suht turha koska eihän se pin-koodin näpyttelykään kestä kuin pari sekuntia.
Voi kun eihän se lähimaksamisen idea ole, ettei tarvitse näppäillä koodia. Maksu koodia näppäilemättä on mahdollista ilman tätä turhaketta. Lähimaksaminen toimisi oikein hienosti, jos se olisi universaali standardi, joka olisi pakko hyväksyä kautta maailman vaikkapa bussilippua ostaessa. Vaan kun ei ole, ei jatkoon.
 
Kyllä tuo on ihan huippu esim. koulun ruokalassa ruuan maksamiseen, sekunneissa maksaminen suoritettu vrt jos on pankki kortti niin pitää eka valita luotto vai pankki ja sitten näppäillä. Onhan se itelläkkin kivempi vaa vilauttaa ja häippästä, jos tuo etä lukeminen kuumottaa niin hommaa metallinen korttitasku niin ei toimi lukijat. Itellä tämä käytössä: http://www.keskisenkello.fi/secrid-cardprotector-eri-varia-p-8789.html tosin en oo tuota ostanut etälukijan takia vaa erittäin näppärän toiminnan takia. Kortit ei tipu tuolta ja saa napilla kaikki esiin niin että voi valita kortin.
 
Hyvä muistutus, kun tuli luettua ketju.
Pitääkin etsiä sivusto missä oli kuvalliset ohjeet kuinka kortilta saa siististi katkaistua antennin etälukuun.
Aiemmin oli väite että joka viides kerta kysytään tunnusluku, mutta tuohan on täyttä valetta.
 
Ja tähän vois heittää sen että miks ihmeessä sen pitää olla "langattomasti luettava kortti" jolta suoritetaan se maksu ilman PIN-koodia? Yhtä lailla kyseisen ominaisuuden voisi toteuttaa perinteiseen sirukorttiinkin... Kortti sisään laitteeseen ja maksu eteenpäin. Mulle tää ei oo ikinä uponnut.
No joo, sen "etä"luettavan kortin voi käyttää lompakon läpi, mutta sit päästäänkin siihen että jos on kaksi tai enemmän niitä kortteja siellä lompakossa niin pakko se sieltä on esiin ottaa.
Eli mikä logiikka siinä on että pitää olla etäluettava kortti jotta voidaan jättää PIN-koodi kysymättä, eihän niillä asioilla ole tekniikan kannalta mitään yhteyttä toisiinsa. Toinen vain on turvattomampi vaihtoehto kahdella tapaa.
 
Suurin probleema itselle on kännykällä tapahtuvan lähimaksamisen rampauttaminen. Kun otti op:n mobiilikortin käyttöön, niin mainostettiin kuinka sormenjälki toimii pin koodina eikä 25€ maksurajaa ole.
Pari kertaa kaupassa sitten yritti noita yli 25€ ostoksia maksaa ja eihän se onnistunutkaan. Selvisikin että joihinkin maksupäätteisiin on se raja ohjelmoitu kaikille maksutavoille.
 
Ja tähän vois heittää sen että miks ihmeessä sen pitää olla "langattomasti luettava kortti" jolta suoritetaan se maksu ilman PIN-koodia? Yhtä lailla kyseisen ominaisuuden voisi toteuttaa perinteiseen sirukorttiinkin... Kortti sisään laitteeseen ja maksu eteenpäin. Mulle tää ei oo ikinä uponnut.
No joo, sen "etä"luettavan kortin voi käyttää lompakon läpi, mutta sit päästäänkin siihen että jos on kaksi tai enemmän niitä kortteja siellä lompakossa niin pakko se sieltä on esiin ottaa.
Eli mikä logiikka siinä on että pitää olla etäluettava kortti jotta voidaan jättää PIN-koodi kysymättä, eihän niillä asioilla ole tekniikan kannalta mitään yhteyttä toisiinsa. Toinen vain on turvattomampi vaihtoehto kahdella tapaa.
Ainakaan siru ei pääse kulumaan lähimaksamisessa. Päivittäisessä käytössä sirukortti ei ainakaan minulla kestä sille suunniteltua kolmen vuoden käyttöaikaa.
 
Mielestäni kätevä ja hyvin toimiva tuo lähimaksaminen. Ei ainakaan itselläni ole ollut mitään ongelmia, mutta toki on aina ihmisiä joilla on ongelmia ihan joka ikisessä asiassa niin toki löytyy aina valittajia.

Puhelimella tuo aina joskus on kyllä tökkinyt, pitänyt monta kertaa laittaa puhelinta siihen laitteen lähelle ennenkuin on onnistunut.
 
Suurin probleema itselle on kännykällä tapahtuvan lähimaksamisen rampauttaminen. Kun otti op:n mobiilikortin käyttöön, niin mainostettiin kuinka sormenjälki toimii pin koodina eikä 25€ maksurajaa ole.

OP niin kusi hommasa ton Pivon kanssa kun rupesivat rootista/dev modesta nillittämään. Turha holhoominen ärsyttää, saipahan Aktia (ent Elisa Lompakko) uuden käyttäjän, homma toimii ilman mitään vittuiluita, toivottavasti eivät tule noita käytäntöjä muuttamaan. :shifty:
 
Ainakaan siru ei pääse kulumaan lähimaksamisessa. Päivittäisessä käytössä sirukortti ei ainakaan minulla kestä sille suunniteltua kolmen vuoden käyttöaikaa.

Justiinsa meni itseltä S-Pankin Visa vaihtoon kun sirulla tehtävät maksut lakkasivat menemästä läpi ja homma torppasi joka kerta lukuvirheeseen. Kortti otettu käyttöön elokuussa 15, joten kerkesi melkein puolentoista vuoden ikään.
 
Mielestäni kätevä ja hyvin toimiva tuo lähimaksaminen. Ei ainakaan itselläni ole ollut mitään ongelmia, mutta toki on aina ihmisiä joilla on ongelmia ihan joka ikisessä asiassa niin toki löytyy aina valittajia.
Ei se nyt ihan noinkaan mene. Toki on "ihmisiä joilla on ongelmia ihan joka ikisessä asiassa niin toki löytyy aina valittajia". Lähimaksaminen on niitä tekniikoita, joista valitetaan ihan aiheesta ja joiden hyöty on oikeasti olematon. Se ei ole mitään muutosvastarintaa tai vanhakantaisuutta, vaan paska mikä paska.

Se, mikä on jo tässäkin ketjussa moneen kertaan toistettu, näyttää ihan pitävän paikkansa. Lähimaksamisen eduksi lasketaan ihan muita asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toteutuksen kanssa. Joku ehti jo sanoa lähimaksun hyväksi puoleksi senkin, ettei tarvitse tehdä creditin/debitin valintaa. :rofl:
 
Ihmeellisen paljon valitusta niinkin upeasta uudistuksesta kuin lähimaksu. Maksan tuolla aina kuin mahdollista. Se on niin helppoa ja nopeaa!
 
Jenkkilässä vielä nopeampaa oli sirukortti koneeseen ja sirukortti pois. Kesti ehkä 1-2 sekkaa. Ainakin itselläni täytyy viedä se kortti aika useinkin pari-kolme kertaa sille laitteellee, ennen kuin lukee sen kortin. Lieneekö jotain vikaa kortissa tms., en tiedä.
 
Lähimaksamisen eduksi lasketaan ihan muita asioita, joilla ei ole mitään tekemistä toteutuksen kanssa. Joku ehti jo sanoa lähimaksun hyväksi puoleksi senkin, ettei tarvitse tehdä creditin/debitin valintaa. :rofl:

En ymmärrä, sehän on hyvä puoli vaikka johtuukin toteutustavasta eikä lähimaksutekniikasta sinänsä.
Kyllä mä ainakin käytän pikkuostoksissa nykyään lähes pelkkää lähimaksua, vielä kun noi maksupäätteet lakkaisivat kyselemästä bonuskortteja lähimaksun yhteydessä niin säästyisi taas ylimääräistä kököttämistä kassalla.
 
Suurin probleema itselle on kännykällä tapahtuvan lähimaksamisen rampauttaminen. Kun otti op:n mobiilikortin käyttöön, niin mainostettiin kuinka sormenjälki toimii pin koodina eikä 25€ maksurajaa ole.
Pari kertaa kaupassa sitten yritti noita yli 25€ ostoksia maksaa ja eihän se onnistunutkaan. Selvisikin että joihinkin maksupäätteisiin on se raja ohjelmoitu kaikille maksutavoille.

En ymmärrä, sehän on hyvä puoli vaikka johtuukin toteutustavasta eikä lähimaksutekniikasta sinänsä.
Kyllä mä ainakin käytän pikkuostoksissa nykyään lähes pelkkää lähimaksua, vielä kun noi maksupäätteet lakkaisivat kyselemästä bonuskortteja lähimaksun yhteydessä niin säästyisi taas ylimääräistä kököttämistä kassalla.

Osuuspankin PIVO käytössä lähimaksuominaisuudella, K-ryhmän plussa liitetty siihen. Asiointi K-kaupassa vaati luurin etälukimeen, josta eka otetaan plussa ja sitten seuraavalla kerralla hinta. Aiheuttaa harmaita hiuksia.

S-kaupassa kaivat eka S-kortin ja sitten vasta puhelin maksupäätteeseen. Ei toimi sekään kovin hyvin.

Parhaiten onnistuu joku huoltamolta otettu kahvikuppi mukaan, kun ei kysele etukortteja.

Joissakin paikoissa ei tue PIVO:a esim. biltema. Ei ainakaan vielä kesällä tukenut.

KeskisVesalla onnistui hyvin maksaa vajaan 100 euron maksu, ei ongelmia.

Mutta nyt on PIVOn tiimi ryssinyt oman kuukausittaisen kulutusseurannan, kun lähimaksulla maksaa se näkyy kyllä katevarauksena näytöllä maksun jälkeen, ja kuukausikulutuksessakin siihen asti kunnes se veloitetaan tililtä. Sitten sitä maksua ei PIVO tunnista. Voi perkele.
 
No joo, sen "etä"luettavan kortin voi käyttää lompakon läpi, mutta sit päästäänkin siihen että jos on kaksi tai enemmän niitä kortteja siellä lompakossa niin pakko se sieltä on esiin ottaa.

Niin, itsellä on tosiaan kaksi etäluettavaa korttia, jos olisi normaali lompsa, niin kummankohan lukisi? On siis alumiinilompakko ja todistettavasti ei toimii päätteen kanssa.

Mutta joo, tänään Liiterissä missä ei ole mitään bonuskorttihommia hidastamassa, niin kyllä kesti että luki kortin ja hyväksyi maksun. Nopeammin olisin naputellut sen koodin kun pönöttänyt siinä ihmettä tapahtuvaksi. Ja se siis toimi, mutta hyvin hitaasti.
 
Ihmettelen aina toiminta mitä kovin moni harrastaa lähimaksun suhteen. Otetaan kortti varovasti lompakosta, sitten hiljaa hivutetaan kohti lukijaa, kun ei ota niin ihmetellään kovaan ääneen kun ei toimi.
LAITTAKAA IHMISET SE KORTTI VAIN ROHKEASTI KIINNI SIIHEN LUKUPINTAAN JA ODOTTAKAA SE SEKUNTTI. Eikä heilutella sitä siinä edessä, kuin se polttaisi näppejä.
 
Tuo voi olla ihan totta. Ainakin kännykän kanssa itsekin tuohon havahtuu, kun voi tulla kolhuja. Mutta myönnän että joskus myös kortin kanssa sama. Saatana. Seuraavan kerran ihan kiinni kunnes piippaa.
 
Löysin viimme kesänä kolme kappaletta lähimaksamisella varustettua korttia, pyöräillessäni stadis arvoikkaimmilla alueilla.
Nätti oli kesä ja täältä löytyi hyviä pyöräily keskusteluja.

Löysin jokaisen yhteystiedot ja otin ainoastaan 20€ löytöpalkkion.

... ai niin, tiedättekös te kuinka monta tuhatta rikollista "ulkomaalaista" pyörii stadin kantakaupungissa joka päivä, ja montako kauppaa on auki 24/7 ?

Vähän omituinen fiilis, kun kortin kadottajat kättelee ja kiittelee että kortin löysi rehellinen suomalainen.
 
Viimeksi muokattu:
Tietääkö joku miten pankki arpoo sen kuinka usein sitä pin koodia on käytettävä noiden lähimaksamisten välissä?
 
Tietääkö joku miten pankki arpoo sen kuinka usein sitä pin koodia on käytettävä noiden lähimaksamisten välissä?

Kyseessä on salassapidettävä tieto, joten ei tiedä tai ei kerro.
Jotain yleisiä guidelineja olen kuullut, että se perustuu osittain maksumääriin (joka n. viides kerta kai nyrkkisääntönä) ja osittain tarkkaillaan maksukäytöstä (missä ja miten maksanut jne). Käyttänee samaa järjestelmää kuin pankit yleensäkin käyttää luottokorttien valvonnassa, siellä tapahtuu paljon asioita takana ja automaattivalvonta pelastaa monesti ainakin niitä joiden kortti on skimmattu kotimaassa ja kopiota yritetään käyttää ulkomailla.
 
Varmaan vain sattumaa mutta itsellä kortti toimii 1.5kk ilman koodia ja sitten kun kysyy niin kysyy viikon ajan joka kerta. Sitten taas menee 1.5kk kooditta.
 
Tällaisessa lukijassa vie lähimaksuosa 1-2cm päähän lukijan symbolista, kun näytöllä lukee SUMMA xx,xx €
Odota piippausta (voi kestää useita sekunteja) ja tekstiä POISTA KORTTI / MAKSU HYVÄKSYTTY tai mitä siinä lukikin

lahimaksaminen_musta_A5-1024x722.jpg


Tällaisella lukijalla vie lähimaksuosa 1-2 cm päähän näytöstä, odota maksukuittausta
Yleensä todella nopea tapahtuma

hesburger-tiedote-lahimaksaminen-jpg1440x669c_60


Maksa kauppaostoksesi, ja poistu paikalta voittajana :psmoke:
 
Joo, tosta alemmasta tosiaan paljon paremmat kokemukset kuin ylemmästä. Kunhan tajuaa vain läpätä tuohon näyttöruutuun korttinsa.
 
Alempi tosi hyvä, ylemmästä taas tosi huonoja kokemuksia. Tuota ylempää on käytössä näissä isoimma marketeissa ja olen todennut, että homma hoituu paljon nopeammin perinteisellä PIN-koodilla. Voiko johtua siitä, että noissa marketeissa on käytössä näitä plussa yms. kortteja ja tuo lähilukulaite koittaa aluksi lukea sitä ja minulla ei sitä ole? Homma oikeasti kestää tuskastuttavan kauan.

Onko tuo nfc-siru muuten tuon näkyvän sirun toisella puolella vai missä kohtaa korttia se on?
 
Tuo on kyllä ärsyttävää kun noissa plussa/bonus/vastaavissa paikoissa tuo lukija ihmettelee ettei bonuskorttia löydy ja siinä kestää joskus monta sekuntia vaikka olisi ensin bonuskorttia näyttänytkin. Tosin siihen on jo tottunut ja esim lähikaupassa osaa jo pitää lompakkoa ensin toisin päin päätteen vieressä niin kauan että päätteen kaikki 4 valoa syttyvät ja ruutuun tulee "Bonus rekisteröity" tms teksti ja sitten kääntää lompakon toisin päin ja taas odottaa että 4 valoa syttyy, ruudussa vilahtaa "bonuskorttia ei löytynyt" ja sen perään "Maksu hyväksytty" tms.

Tuota hommaa tosiaan voisi parantaa niin että se ei toiseen kertaan etsisi sitä bonuskorttia ja antaisi nopeammin jonkun palautteen ja vaikka kortin luennan aikana kertoisi ruudulla "Luetaan korttia..." tms. Olisi varmaan selkeämpi harvemmin lähimaksua käyttäville.

Paikassa missä yleensä duuniporukan kanssa käydään syömässä tuo lähimaksu on nopeuttanut maksutapahtumaa huomattavasti, homma onnistuu parissa sekunnissa lähimaksulla kun taas perinteisellä sirukorttisysteemillä maksupääte miettii ikuisuuden joka välissä. Ensin kun laittaa kortin lukijaan kestää varmaan 5 sekuntia ennenkuin pääte kysyy debit/credit ja valinnan jälkeen taas mietitään monta sekuntia ennenkuin kysytään pin-koodia ja taas mietitään pitkään ennenkuin pääte hyväksyy maksun. Ja jos kiskot kortin millisekunninkin ennen "maksu hyväksytty" -tekstiä niin koko homma menee uusiksi. Eli sirumaksulla menee ehkä 15-25 sekuntia ja lähimaksulla alle 5sec. Tosin kun "karvaranne"-paikasta on kyse niin on syytä ennen kortin näyttämistä varmistaa summa ettei yllättäen yritetä huijata.
 
Tietääkö joku miten pankki arpoo sen kuinka usein sitä pin koodia on käytettävä noiden lähimaksamisten välissä?
Oma OP:n lähimaksuelectron ei ole yhtään ainutta kertaa kysynyt PINniä lähimaksujen yhteydessä. Kortti otettu käyttöön 02/15. Aluksi hieman ihmettelin, mutta toisaalta olen tyytyväinen ettei se ala sitä kyselemäänkään.

Enkä juurikaan jännitä, vaikka jotain megaetälukijoita olisikin olemassa. Pivo ilmoittaa välittömästi, kun kortilta veloitetaan jotain ja tapana on puhelimen ilmoitukset tarkastaa heti.
 
Osa lukijoista toimii vallan mainiosti, kun taas toisten kanssa saa odottaa melko pitkään vain saadakseen viestin "maksu epäonnistui, ole hyvä ja yritä uudelleen". Standardisointia odotellessa.
 
Oma OP:n lähimaksuelectron ei ole yhtään ainutta kertaa kysynyt PINniä lähimaksujen yhteydessä. Kortti otettu käyttöön 02/15. Aluksi hieman ihmettelin, mutta toisaalta olen tyytyväinen ettei se ala sitä kyselemäänkään.

Enkä juurikaan jännitä, vaikka jotain megaetälukijoita olisikin olemassa. Pivo ilmoittaa välittömästi, kun kortilta veloitetaan jotain ja tapana on puhelimen ilmoitukset tarkastaa heti.

Ei siihen mitään megaetälukijaa tarvita (NFC-sirun luku onnistuu vahvistimella ainakin 1,5 m päästä) - tarvitaan vain kieroa toimintaa:

How to steal a million dollars (actually, $999,999.99) – no PIN required
 
Voi kun eihän se lähimaksamisen idea ole, ettei tarvitse näppäillä koodia. Maksu koodia näppäilemättä on mahdollista ilman tätä turhaketta. Lähimaksaminen toimisi oikein hienosti, jos se olisi universaali standardi, joka olisi pakko hyväksyä kautta maailman vaikkapa bussilippua ostaessa. Vaan kun ei ole, ei jatkoon.
Ei se universaali standardi ole, mutta Lontoossa voi julkisilla matkustaa lähimaksun sisältävällä luotto-/maksukortilla eikä tarvitse paikallista "matkakorttia". Oli ihan kätevää reissussa.

Muutenhan tolla maksaminen on ihan kätevää, mutta S-ketjun paikoissa ihan helvetin hidasta kun se lukija yrittää ensin tunnistaa sun korttia S-etukortiksi (?) tjs hyläten tämän, minkä jälkeen joudut näyttämään uudestaan. Nopeammin käyttää sirua ja näpyttelee oman koodin. Välillä tosin myös tulee tuo maksu epäonnistui -ilmoitus minullekin.
 
Lisäksij S-kaupan paskeissa ei tahdo ottaa sitä S-korttia siitä höyläyspaikasta millään. Ja sirukin toimii huonosti, kun saa olla kassalle ojentelemassa tuon tuosta putsattavaksi.
 
Ei se universaali standardi ole, mutta Lontoossa voi julkisilla matkustaa lähimaksun sisältävällä luotto-/maksukortilla eikä tarvitse paikallista "matkakorttia". Oli ihan kätevää reissussa.
Tuo oli muuten aivan helvetin hyvä homma, erittäin hyvä toteutus. Siinä olisi hsl:lle projektia.
 
Alempi tosi hyvä, ylemmästä taas tosi huonoja kokemuksia. Tuota ylempää on käytössä näissä isoimma marketeissa ja olen todennut, että homma hoituu paljon nopeammin perinteisellä PIN-koodilla. Voiko johtua siitä, että noissa marketeissa on käytössä näitä plussa yms. kortteja ja tuo lähilukulaite koittaa aluksi lukea sitä ja minulla ei sitä ole? Homma oikeasti kestää tuskastuttavan kauan.

Ainakin paikallisissa S-kaupoissa laite ilmoittaa heti, että "kortti ei S-etukortti, poista kortti". Sitten vain kortti pariksi sekunniksi pois laitteesta ja takaisin kun laite pyytää, niin varsinainen veloitus lähtee. Ei oikeastaan nopeampi kuin pin, mutta ei kyllä hitaampikaan. Ärsyttävä viive silti, ja kassat eivät ymmärrä noitten toiminnasta hölkäsen pöläystä, kun jotain on yrittänyt kysyä.
 
Oma OP:n lähimaksuelectron ei ole yhtään ainutta kertaa kysynyt PINniä lähimaksujen yhteydessä. Kortti otettu käyttöön 02/15. Aluksi hieman ihmettelin, mutta toisaalta olen tyytyväinen ettei se ala sitä kyselemäänkään.

Enkä juurikaan jännitä, vaikka jotain megaetälukijoita olisikin olemassa. Pivo ilmoittaa välittömästi, kun kortilta veloitetaan jotain ja tapana on puhelimen ilmoitukset tarkastaa heti.

Itsellä on kerran kysynyt OP:n, kun kävin kauppakeskuksessa lyhyessä ajassa parturin, apteekin ja kaupan kautta lähimaksulla. Muistelisin että kaupassa kokonaissumma meni yli 50€ yhteensä kolmesta paikasta niin vaati pin koodia.

Muuten kortit on alumiinilompsan syleilyssä ja kassalla saa bonukset ja kortin lukuun leväyttämällä vaan lompsan auki. Vielä kun korjaisivat tämän hidastelun ilman bonuskorttia käytettäessä
 
Onko S-kaupoissa tullut jokin muutos tuohon maksuun? Kun aikaisemmin kun maksanut lähimaksulla niin aina koittaa lukea sitä etukorttia vaikka sitä ei ole siinä mutta nykyään oli sitten vinguttanut etukorttia tai ei niin osaa suoraan veloittaa. Ei tarvitse enää ns. odotella turhia kun makselee pois.
 
Tää oli kyllä hyvä paskauutinen. Mikään ei ole koskaan tarpeeksi varmaa, jotta Suomen Pirkot tekniikan kanssa selviäisivät :D
Odotetaan kun tollaiset on kaikilla niin alkaa tulemaan niitä väärinkäytöksiä ja tollaisia huteja.. :D
 
Muuten jees kyllä, tykkään mutta ne huonot asiat menee hyvän edelle pilaten koko kokemuksen.
Otetaan vaikka nyt ensimmäisenä tämä nämä maksupäätteet, S yhtymä sekä Keskon pisteet kysyy ensin sitä vitun etubonusraha korttia jonka jälkeen vasta maksukorttia, vie aikaa kun luet näytöltä näytä poista näytä poista.
Lisäksi viellä Pivo kun siitä joku mainitsi, aivan älyttömän typerä tuo että rootatuilla laitteilla ei toimi
 
Onko moni nähnyt noiden maksupäätteiden kaatuvan? K kaupassa on tainnut kolme kertaa käydä näin kun olen näyttänyt lähiluettavaa plussakorttia. Jos se lukulaite kaatuu siinä kestää n. pari minuuttia että se boottaa. Kerran se jopa lähti vetämään päivityksiä sisään tuollaisen yhteydessä, en tiedä kauanko siinä lopulta kesti, ihmeellisiä nuo.

Onneksi kassakone toimii ilmankin että tuollaisessa tilanteessa voi maksaa käteisellä.
 
Aika monesti tullut kaupassa, höhö. Ei ole koskaan kaatunut.
 
Onko moni nähnyt noiden maksupäätteiden kaatuvan? K kaupassa on tainnut kolme kertaa käydä näin kun olen näyttänyt lähiluettavaa plussakorttia. Jos se lukulaite kaatuu siinä kestää n. pari minuuttia että se boottaa. Kerran se jopa lähti vetämään päivityksiä sisään tuollaisen yhteydessä, en tiedä kauanko siinä lopulta kesti, ihmeellisiä nuo.

Onneksi kassakone toimii ilmankin että tuollaisessa tilanteessa voi maksaa käteisellä.

Kerran kyllä cittarissa meni maksupäätteet särki. Taisi olla vielä joku perjantai tms, kun kaupassa oli normaalia enemmän asiakkaita. Itse olin jo kassalla jonossa kun päätteet kosahti. Siellä sitten kassaneidit huuteli että kenellä on käteistä. Hyvin yllättäen puoli kauppaa ryntäsi pankkiautomaatille nostamaan sen varmaan kerralla tyhjäksi...
Onneksi on aina se muutama kymppi käteistä satunnaisia tilanteita varten.
Sitä en sitten tiedä kuinka pitkään häiriö kesti ja loppuiko automaatista rahat.

Ärrällä pari kertaa joutunut käteisellä maksamaan, kun koko kiinteistöstä oli sähköt poikki.
 
Ei se universaali standardi ole, mutta Lontoossa voi julkisilla matkustaa lähimaksun sisältävällä luotto-/maksukortilla eikä tarvitse paikallista "matkakorttia". Oli ihan kätevää reissussa.

Muutenhan tolla maksaminen on ihan kätevää, mutta S-ketjun paikoissa ihan helvetin hidasta kun se lukija yrittää ensin tunnistaa sun korttia S-etukortiksi (?) tjs hyläten tämän, minkä jälkeen joudut näyttämään uudestaan. Nopeammin käyttää sirua ja näpyttelee oman koodin. Välillä tosin myös tulee tuo maksu epäonnistui -ilmoitus minullekin.
Oli joo Lontoossa yllättävän kätevä. Veloitukset jäi ilmeisesti matkalle. Kuukauden päivät kyttäsin että milloin tulee aktiivisesti ja nyt satunnaisemmin. Eipä ole näkynyt.

K-ketjun lukijoiden toiminta on paskinta. Juuri täällä mainitun Plussan takia. Minkä hemmetin takia sen koneen pitää reagoida jo kertaalleen näytettyyn kanta-asiakkuuteen toisen kerran. Vaikka se väkisellä tulisi luetuksi, näytön ei tarvitsisi siihen reagoida ja kerroa kortti luettu sun muita tekstejä, vaikka itse maksu ei ole vielä valmis.
 
Onko S-kaupoissa tullut jokin muutos tuohon maksuun? Kun aikaisemmin kun maksanut lähimaksulla niin aina koittaa lukea sitä etukorttia vaikka sitä ei ole siinä mutta nykyään oli sitten vinguttanut etukorttia tai ei niin osaa suoraan veloittaa. Ei tarvitse enää ns. odotella turhia kun makselee pois.
Riippuu siitä onko kassasta valittu korttimaksu kun vie sen kortin siihen. Jos kassahenkilö ehtii valita korttimaksun se ottaa heti suoraan maksun eikä koita löytää etukorttia.
 
Osuuspankin Pivossa on jokin ihmeellisyys siinä, että jos maksaa puhelimella niin katevaraus pärähtää kyllä heti ruutuun ja kuukausikertymään, mutta kun veloitus tapahtuu niin se sieltä katoaa. Onko Pivolle mitään palautekanavaa muuta kuin sovelluskaupan kautta. Tuolta ei tunnu olevan mitään hyötyä palautteesta.
 
Nyt on tullut paljon päivityksiä Pivoon maksuongelmien takia pienen ajan sisään. Nuokaan eivät ole auttaneet eli ei voi maksaa, olen jo kolmessa eri mestan maksupäätteessä törmännyt samaan juttuun. Ei toimi.

Edit. Jahaa jostain syystä lähimaksu ei ole aktivoituna puhelimeen. En kyllä ole tuota koskaan pois ottanut päältä, eikä tapahdu mitään vaikka painaa aktivointia. Jotain ovat ryssineet päivitystensä kanssa.
 
Nyt on tullut paljon päivityksiä Pivoon maksuongelmien takia pienen ajan sisään. Nuokaan eivät ole auttaneet eli ei voi maksaa, olen jo kolmessa eri mestan maksupäätteessä törmännyt samaan juttuun. Ei toimi.

Edit. Jahaa jostain syystä lähimaksu ei ole aktivoituna puhelimeen. En kyllä ole tuota koskaan pois ottanut päältä, eikä tapahdu mitään vaikka painaa aktivointia. Jotain ovat ryssineet päivitystensä kanssa.
Eihän sinulla ole jokin muu sovellus ottanut NFC:n toimintaa haltuun? Meinasin aktivoida S-bonuskortin mobiiliversion, mutta puhelin varoitti, että se syrjäyttää Pivon lähimaksutoiminnon.
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 829
Viestejä
4 548 515
Jäsenet
74 850
Uusin jäsen
Max-fix

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom