Läppärin välilyönti ei toimi kunnolla

Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
olen laitellu toisista raatonäppäimistöistä nuita kumitatteja,niitäkin on kyllä monen kokoisia mutta jos suunnilleen samankokoisen löytää toimii se .älä kuitenkaan mene sitä mitenkään sinne liimailemaan, jos tuntuu ettei pysy siellä teipinpalaan tee pienireikä ja kokeile sillä kiinnittää
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
tuon näppäimistön vaihto ei ole mikään helppo juttu kun se on muoviniiteillä palmrestissä kiinni. voi sen vaihtaa kylläkin mutta pitää geelipikaliimalla laittaa niittien kohdalle liimatäpliä ja painaa näppäimistö kiinni palmrestiin. sitte taas jos ostaa uuden palmrest/näppäimistön se helppo vaihtaa.
tuolla olis mutta musta onko sillä niin väliä.

NEW ND Nordic Keyboard for ASUS X501 X501A X501U X501EI X501X X501XE Black Frame | eBay
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
@peanpe Mulla on kyllä se alkuperäinen kumitatti tallessa, mutta kirjoittamisesta ei kyllä tule yhtään mitään kun pitää ihan keskeltä painaa kovaa. Mietin onko tuohon olemassa jotain kikkaa jolla voisi saada toimimaan paremmin?

Tosin ostin tuon läppärin kaverilta sillä idealla, että asentaisin 32 bittisen windowsin vanhojen pelien pelaukseen, muttei tuo ei sitä tuekaan joten ehkäpä pistän tällaisenaan myyntiin. Eihän tuo näppäimistö tosiaan mahdottomia maksaisi ja helpostihan tuo irtoaa. Juuri viikolla tuon purin ja vaihdoin tahnat sekä putsasin tuulettimen kun oli ihan tukossa.
 
Liittynyt
14.06.2017
Viestejä
472
onko tuohon olemassa jotain kikkaa jolla voisi saada toimimaan paremmin?
Teippi. Sillä itse olen "korjannut" 2 microsoftin hiirtä & yhdet Rolandin koskettimet. Ei sitä yleensä tarvita kuin yksi suikale, siihen kohtaan, mikä lyö siihen kumitattiin / mikrokytkimeen / jne.

Rolandissa jopa se oli liikaa, kun ilman teippiä C4 = Ei miitään, ihan kuollut. ==> 1 pala teippiä, sen koskettimen alla olevaan "vasaraan" ja C4:n kosketinherkkyys 0 - 127 = Lähinnä 127 - 127. Parempi silti sekin, kuin ettei toimi ollenkaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
Teippi. Sillä itse olen "korjannut" 2 microsoftin hiirtä & yhdet Rolandin koskettimet. Ei sitä yleensä tarvita kuin yksi suikale, siihen kohtaan, mikä lyö siihen kumitattiin / mikrokytkimeen / jne.

Rolandissa jopa se oli liikaa, kun ilman teippiä C4 = Ei miitään, ihan kuollut. ==> 1 pala teippiä, sen koskettimen alla olevaan "vasaraan" ja C4:n kosketinherkkyys 0 - 127 = Lähinnä 127 - 127. Parempi silti sekin, kuin ettei toimi ollenkaan.
Onko tuosta kuvaa tmv. jossain, että näkisi mitä käytännössä meinaat. Vai laitanko esim. kaksipuoleisella teipillä tuon kumitatin kiinni siihen kohtaan missä se olikin?

miten ei tue 32bit ohjelmistoa, löytyyhän tuolle ainakin ajureita.
jaa eipä ollutkaan kuin win7 ylöspäin

X501A Driver & Tools | Kevyet kannettavat | ASUS Suomi
Windows 10 32-bit ei suostunut asentumaan vaan heittää erroria ja tikulla jossa oli pelkkä 32-bit windows 10 ei suostunut käynnistymään sen kautta ollenkaan. Kuvittelin ettei tue ollenkaan. Täytyykin testata vanhempaa windowsia. Windows 8 tuossa on ollut alunperin.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
siinä näköjään 1x usb3 ja 1x usb2 ,muista laittaa tikku usb2 paikkaan
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
siinä näköjään 1x usb3 ja 1x usb2 ,muista laittaa tikku usb2 paikkaan
Ei näytä auttavan. Tein Windows 8.1 tikun niin tekee tismalleen samaa. Jos bios valikossa koittaa boottaa ruutu vaan välähtää ja palaa takaisin biosiin. Secure bootin otin pois päälle myös muttei ole vaikutusta. Winload.efi error herjasi tikulla jossa on 32 ja 64 bittiset asennukset. Erikoista, että asennus koittaa kiintolevyltä lataa tiedostoja vaikka tikulta käynnistän.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
oliko tuossa biossissa valintaa uefi ja legacy mode. valita jompi kumpi tai joissain on vielä se CMS tuon tyylinen
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
oliko tuossa biossissa valintaa uefi ja legacy mode. valita jompi kumpi tai joissain on vielä se CMS tuon tyylinen
Ei ollut mistään bios asetuksista apua.

Asentaessa herjaa 0xc0000359. Winload.efi tiedostoa ei löydy kovolta vaikka miten vois löytäkään kun se on formatoitu. 64 bittinen asentuisi normaalisti.

Kävin ostamassa kaks puoleista teippiä ja liimaa niin voisi testata tuota spacea saada toimimaan.
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
joo UEFI:a tukee vain 64bit windows. sun pitää tehdä se tikku yhteen sopivaksi legacy moden kanssa, ja kiintolevy olla MBR osionnilla mutta kun saat sen asennuksen siihen levyosiointi ruutuun poistat kaikki osiot jää yksi varaamaton osio. niin asennuksen pitäis itse muuttaa se levyn muoto oikeaksi MBR tai uefilla se on GPT
 
Liittynyt
26.11.2016
Viestejä
990
rufuksellako tekee sen tikun pitää muuttaa asetukset osiointi MBR ja kohderymä uefi +cms niin voi asentaa koneeseen jossa on legacy mode bios asetus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 364
rufuksellako tekee sen tikun pitää muuttaa asetukset osiointi MBR ja kohderymä uefi +cms niin voi asentaa koneeseen jossa on legacy mode bios asetus.
Kiitos paljon. Tuosta oli kiinni. Nyt asentui moitteettomasti. Laitoin tuon spacen kumitatin alle kaksipuoleista teippiä jolla se on kiinni. Nyt se toimii hieman paremmin, mutta edelleen jää harmillisesti normaalisti kirjoittaen lyöntejä väliin. Kun keskittyy ja painaa hieman kovempaa niin toimii.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
243 569
Viestejä
4 251 259
Jäsenet
71 345
Uusin jäsen
Suskari

Hinta.fi

Ylös Bottom