• Live: io-techin Tekniikkapodcast tänään perjantaina noin klo 15:05 alkaen. Keskustellaan viikon mielenkiintoisimmista tietotekniikka- ja mobiiliaiheista. Suora lähetys YouTubessa. Tule mukaan katselemaan ja keskustelemaan! Linkki lähetykseen >>

Läppärin näyttöpaneelin valinta diy projektiin

Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
63
Ehkä olisi sopinut paremmin kannettavalle osiolle. Mutta päädyin kirjoittamaan tänne.

Olen tässä väsännyt kasaan omatekoisen "kannettavan" alumiinisalkusta.


Näyttönä toimii vanhasta läppäristä poimittu acer 17,3" näyttö, jonka haluaisin korvata paremmalla.

Olen tässä jonku aikaa etsiny parempaa paneelia Ebaysta tuon tilalle. Ja niitä löytyy aika isohko valikoima. Controller boardina käytätn tätä. Toimiikos uudet paneelit kyseisellä boardilla? Jos toimii, niin mitä suosittelisitte 17,3" 1080p ips matta versiota olisi mietinnässä.

Olen etsiny myös <18" 1080p monitoria joka mahtuisi salkun sisälle. Mutta ei pahemmin löydy sillä koolla.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
385
En osaa vastata kysymyksiin, mutta hieno projekti kaikenkaikkiaan. Itse haaveilin aikoinaan jotain vastaavaa, mutta hajonneet littunäytöt olivat vähän kiven alla, eikä oikein raaskinut ehjääkään "riisua" salkkuun sopivaksi. Eikä se riisumatta olisi kestänyt lämpötilaa, jonka umpimaisuus aiheuttaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
995
Tarvitset tuohon ohjainkortille ohjelmointijohdon, ja softan sen firmwaren päivittämiseen - olettaen ettei se tue uutta paneelia suoraan. Vanhan ja uuden paneelin datalehtiä vertailemalla näkee päivitystarpeen.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
63
Yllättävän helppo loppupelissä irrottaa näyttö irti kehyksestä ja kasata tuollainen loota. Eka diy projekti, ei mikään mestari teos, mutta toinii kuiteskin.

Häätyy kysästä myyjältä toimiiko tuo suoriltaan uusilla näyttöpaneeleilla. Voishan sitä suoriltaan ostaa valmis näyttö & board combo. Esimerkiksi tälläinen. Tosin mietyttää tuo input lag. Luenko oikein että se on tuossa 14/11ms? Vai onko nämä arvot (typ, tr/td) erit kuin gray-to-gray mittaus input lagissa?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
127
Controller boardina käytätn tätä. Toimiikos uudet paneelit kyseisellä boardilla? Jos toimii, niin mitä suosittelisitte 17,3" 1080p ips matta versiota olisi mietinnässä.

Olen etsiny myös <18" 1080p monitoria joka mahtuisi salkun sisälle. Mutta ei pahemmin löydy sillä koolla.
Sen mitä itse noista controller boardeista ymmärsin kun itselleni hommasin, että aika tarkkaa on siinä että missä näyttömalleissa toimii. Ilmeisesti jonkinmonien listaus tuolla on että minkä kaikkien näyttöpaneeleiden kanssa tuo tuppaa toimimaan. Ei varmaan auta kun vertailla listaa erilaisiin näyttöihin.

Tosin tuolla lukee suoraa listauksessa "his is a M.NT68676.2A LCD Controller Board Kit which is for LP173WD1-TLA1 1600*900 Laptop LCD Panel, plug&play kit, no need soldering."

Toki mikäli löytyy suurinpiirtein samaa mallia oleva niin voihan noilta kysyä, vastaavat kyllä ihan mielellään että käykö näyttöön vai ei.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
63
Elikkäs paras vaihtoehto ois kahtoa näyttö/board kittiä tuon tilalle suoraan. Häätyy alkaa metsästämään netin uumenista sitä oikeaa. :comp:

Kiitoksia neuvoista.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 597
Viestejä
4 216 575
Jäsenet
71 080
Uusin jäsen
TonyR

Hinta.fi

Ylös Bottom