Ratkaistu Läppäriin Windows 10 asennus

teho75

Tukijäsen
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
465
Arvon io-techiläiset!

Tarkoitus on tehdä täysin puhdas Windows 10 asennus Acer Travelmate P253-M koneeseen.
Hieman on epäselvää että miten mun kannattaisi hoitaa tuo ajurijuttu.
Kun olen asentanut Windows 10 tikulta niin saattaa olla että jotkut laitteet eivät toimi vaan vaativat valmistajan sivulta laiteajurin.
Minkä käyttiksen laiteajurin tarpeen vaatiessa asennan kun Acerilla ei ole tarjota Windows 10 ajureita ollenkaan tuohon koneeseen.
Vai onko todennäköistä että kone toimii täysin Windowsin omilla ajureilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Kokemuksesta voin sanoa, että Windows 10 löytää yllättävän hyvin laiteajurit. Koska koneesi tukisivulla on julkaistu koneellesi Windows 8.1 ajurit, niin en usko ongelmia tulevan.
Joskus olen ajureita kymppiin joutunut etsimään, niin kasin ajurit lähes poikkeuksetta toimivat siinä.
Niitä ei kannata asentaa, jos ajuri laitehallinnan puolesta näyttää olevan kunnossa.
Koneesi tukisivu: Product Support | Acer United Kingdom

Osaathan tehdä puhtaan asennuksen? Mikä käyttöjärjestelmä koneessa nyt on?
Kympin voi aktivoida seiskan tuoteavaimella. Kasikone muistaakseni ei edes kysele tuoteavainta ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 960
Windowsin asennus osaa parhaiten tehdä osiot ja alustaa ne.
Asennus tulisi alkaa täysin tyhjälle osioimattomalle levylle, niin lopputulos on taattu eli kaikki menee täysin oikein.

Asennuksen aikana koneen olisi syytä olla netissä, koska hakee ajureita asennuksen aikana.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 055
Asennuksen aikana koneen olisi syytä olla netissä, koska hakee ajureita asennuksen aikana.
Joissain (harvoissa?) tapauksissa saattaa käydä niin että juuri verkkokortin tai wlanin ajureita ei wintoosasta löydykään joten tilanteesta riippuen ne voisi varmuuden välttämiseksi jemmata vaikkapa usbitikulle valmiiksi etukäteen mikäli mahdollista. Välttämättä niitä ei kuitenkaan tarvitse.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 326 983
Jäsenet
72 187
Uusin jäsen
luskikon

Hinta.fi

Ylös Bottom