Kysymys

Liittynyt
29.03.2021
Viestejä
5
Hei, olen aloittamassa pelaamista, ja päivä on tullut tietokoneita selattua netistä. Tuommoinen osui silmään, mitä luulette, että riittääkö tehot minkälaiseen pelaamiseen? Ja mitä kannattaa tarjota? Onko tuo ns. laadukas paketti?


Ja tuossa toinen vaihtoehto, samat kysymykset sille:

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 669
Molemmat ikivanhaa romua.
Ensimmäinen maksimissaan 600€, vain koska näytönohjain on käypää kryptovaluutan mainausrautaa joka nostaa hintaa.
Toinen on roskaa jo sen takia että koneeseen on asennettu vain yksi 8gb muistikampa. Itse en maksaisi 500€ enempää keskusyksiköstä kun näytönohjainkin on 6 vuotta vanha.

Tuossa esimerkiksi upouusi takuullinen pakettikone 999€ hintalapulla joka on kaksi kertaa tehokkaampi pelikäytössä:
HP Pavilion TG01-1064no pelitietokone - Pelitietokoneet - Gigantti
 
Liittynyt
29.03.2021
Viestejä
5
Molemmat ikivanhaa romua.
Ensimmäinen maksimissaan 600€, vain koska näytönohjain on käypää kryptovaluutan mainausrautaa joka nostaa hintaa.
Toinen on roskaa jo sen takia että koneeseen on asennettu vain yksi 8gb muistikampa. Itse en maksaisi 500€ enempää keskusyksiköstä kun näytönohjainkin on 6 vuotta vanha.

Tuossa esimerkiksi upouusi takuullinen pakettikone 999€ hintalapulla joka on kaksi kertaa tehokkaampi pelikäytössä:
HP Pavilion TG01-1064no pelitietokone - Pelitietokoneet - Gigantti


Mitä sanot tuosta? Kiitokset aiemmasta vastauksesta
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
785
Käytetyn tietokoneen ostaminen on aina vähän asiantuntijapuuhaa, eli täytyy osata etsiä tietoa eri osien suorituskyvystä ja markkinahinnoista. Jos ei halua tätä itse tehdä, niin on parempi ostaa uutta.

Pelitietokoneessa ensimmäisenä suorituskykyä rajoittaa näytönohjain. Tuossa on summittainen ranking-lista:
GPU Benchmarks and Hierarchy 2021: Graphics Cards Ranked

Nykyisessä uusien komponenttien saatavuustilanteessa tämä on hyvä tarjous, muistaakseni vielä keskiviikon voimassa:
R5 3600 / 1650 Super / 8 GB RAM / 512 GB SSD, 599€
LENOVO IDEACENTRE G5 14AMR05 1650S PÖYTÄKONE - Power.fi

Hyvin samanlainen kone on IO-Techin valmispelikone-videoissa esimerkkikoneena, mutta nyt tuplakokoisella SSD:llä.
io-techin Youtube-videot
Siihen kannattaa ostaa vielä alkuperäistä vastaava muistikampa lisämuistiksi (varmaan DDR4-3200 CL22 1.2V), jotta saadaan toinen muistikanava käyttöön.
SIGNATURE DDR4 8GB 3200MHz SINGLE UDIMM - Tietokonekomponentit
 
Liittynyt
29.03.2021
Viestejä
5
Käytetyn tietokoneen ostaminen on aina vähän asiantuntijapuuhaa, eli täytyy osata etsiä tietoa eri osien suorituskyvystä ja markkinahinnoista. Jos ei halua tätä itse tehdä, niin on parempi ostaa uutta.

Pelitietokoneessa ensimmäisenä suorituskykyä rajoittaa näytönohjain. Tuossa on summittainen ranking-lista:
GPU Benchmarks and Hierarchy 2021: Graphics Cards Ranked

Nykyisessä uusien komponenttien saatavuustilanteessa tämä on hyvä tarjous, muistaakseni vielä keskiviikon voimassa:
R5 3600 / 1650 Super / 8 GB RAM / 512 GB SSD, 599€
LENOVO IDEACENTRE G5 14AMR05 1650S PÖYTÄKONE - Power.fi

Hyvin samanlainen kone on IO-Techin valmispelikone-videoissa esimerkkikoneena, mutta nyt tuplakokoisella SSD:llä.
io-techin Youtube-videot
Siihen kannattaa ostaa vielä alkuperäistä vastaava muistikampa lisämuistiksi (varmaan DDR4-3200 CL22 1.2V), jotta saadaan toinen muistikanava käyttöön.
SIGNATURE DDR4 8GB 3200MHz SINGLE UDIMM - Tietokonekomponentit
Kiitos kattavasta vastauksesta, arvostan
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
241 165
Viestejä
4 214 270
Jäsenet
71 010
Uusin jäsen
vembula

Hinta.fi

Ylös Bottom