Kysymyksiä & Vastauksia

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 553
Mikä idea on vaihtaa suurempiin vanteisiin esim. 18 --> 20? Eikös suurempi vanne lisää energian kulutusta sekä kaupunki- että maantieajossa, ja lisäksi rengaspintaa jää vähemmän?
Jos rengasleveyttä ei samalla kasvateta, niin jäljelle jää ulkonäkö ja "urheilullisuus".
Urheilullisuudella siis tarkoittaen, että vanteen kasvaessa todennäköisesti vallin/profiilin korkeus samalla madaltuu -> rengas on jämäkämpi mutkissa.
Jos rengasleveyttä vielä tuossa samalla lisäisi, niin kosketuspintaa ja täten pitoa saisi lisää.

Taloudellisuutta jos haetaan, niin kapeat renkaathan tuohon taitaa optimi olla ja mukavuuden puolelta sitten pienempää vannetta + enemmän kylkipintaa renkaaseen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 701
Mikä idea on vaihtaa suurempiin vanteisiin esim. 18 --> 20? Eikös suurempi vanne lisää energian kulutusta sekä kaupunki- että maantieajossa, ja lisäksi rengaspintaa jää vähemmän?
Itse vaihdoin ylikoon 235/50R17 renkaat 235/40R18. Ainut ja oikea koko olisi 235/45R17. Tuuman saa vanteita suurentaa tai pienentää ilman muutoskatsastusta.

300€ oli rengas/vanne paketti. 5000km ajetuilla Barum 5 renkailla. Oli sen verran edullinen, että täytyi ostaa omasta mielestä paremman ulkonäön takia. Mutta makuasioitahan nuo kaikki on.

Omaan silmään nuo 235/40 ei ole vielä liian matalalla renkaalla? Volvo, mutta vanteet on Ford Focus ST:stä.
Screenshot_20240619_131555_Gallery.jpg
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
244 976
Viestejä
4 273 283
Jäsenet
71 585
Uusin jäsen
villejok

Hinta.fi

Ylös Bottom